november 23, 2024, 11:56:59 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hva er best type3 eller t1 kjøling i Notch  (Lest 2257 ganger)
Frid
Seniormedlem
****
Innlegg: 319
Bosted: Ringsaker



Vis profil
« på: oktober 15, 2008, 18:16:48 pm »

Skal bygge motor i vinter til Notchen Blir en 2276 så det jeg lurer på er om jeg skal bruke org type3 vifte eller bygge motoren som i en t1

Noen som har erfaring av bigblokk motor med type3 kjøling.
Har jo hatt en 2165 før i type 3 men den var med org kam og org innsprut så det var ikke tatt ut mye effekt.

Mvh tor
Loggført

1967 notch
1968 Variant 1600L
1966 karman ghia
1968 Variant 1600
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: oktober 16, 2008, 14:58:39 pm »

Hei,Hva skal du bruke den til??
Å bruke T1 kjøing i en Type 3 er jo ikke bra,så lenge det ikke blir tett mellom motor og Karroseriet.
Da ville jeg brukt TYPE 3,men husk de har litt plynder på 3 sylinder pårunn av kjøling,men hvis alt er OK orden skal det ikke være noe problemer ser jeg.

Magne
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Frid
Seniormedlem
****
Innlegg: 319
Bosted: Ringsaker



Vis profil
« Svar #2 på: oktober 16, 2008, 15:09:59 pm »

Hadde tenkt å bruke den på gata i tilleg til litt rattlås racing
Vet det  blir problem med tetting rundt motor med T1
Evt ta bort org type3 oljekjøleren og kjøre ekstern da vil jo problemet med sylinder nr 3 være løst
Kommer til å lage eget friskluftsystem til forgassere/innsprut

Finnes det no bra eksos som er laget for type3?



Tor
Loggført

1967 notch
1968 Variant 1600L
1966 karman ghia
1968 Variant 1600
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: oktober 16, 2008, 15:45:36 pm »

Ja,det er lurt å se inn Exstra Oljekjøler
Montere med vifte oppunder gearkassen.
Ja A1 lager exsos til TYPE 3.
For jeg har et sådan på min Motor/bil etter vært.

Magne
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #4 på: oktober 16, 2008, 16:05:55 pm »

Kan ikke garantere fakta, men har lest en plass at vifta på Type3 motorene ikke er spesiellt glad i høye turtall og kan lett eksplodere over 5500-6000 rpm.
Loggført
dynne
Juniormedlem
**
Innlegg: 62
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #5 på: oktober 16, 2008, 23:03:23 pm »

ISPwest selger vifter de påstår tåler 7k rpm...

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-TYPE-3-INNER-COOLING-FAN-RECONDITIONED_W0QQcmdZViewItemQQ_trkparmsZ72Q3a1205Q7c39Q3a1Q7c66Q3a2Q7c65Q3a12Q7c240Q3a1318QQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQhashZitem160287079086QQitemZ160287079086
Loggført
dynne
Juniormedlem
**
Innlegg: 62
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #6 på: oktober 16, 2008, 23:12:34 pm »

A1 eksos i notch:


* a1-eksos.JPG (184.94 KB, 800x533 - vist 155 ganger.)
Loggført
dynne
Juniormedlem
**
Innlegg: 62
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #7 på: oktober 16, 2008, 23:13:23 pm »

Eksternt filter plassert i venstre innerskjerm:


* ekstern-oljekjoeler.JPG (127.71 KB, 427x640 - vist 153 ganger.)
Loggført
dynne
Juniormedlem
**
Innlegg: 62
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #8 på: oktober 16, 2008, 23:25:53 pm »


Kommer til å lage eget friskluftsystem til forgassere/innsprut

Tor
Av ren nysgjerrighet: hva ser du for deg av friskluftssystem til gasserne?

--
kY
Loggført
Frid
Seniormedlem
****
Innlegg: 319
Bosted: Ringsaker



Vis profil
« Svar #9 på: oktober 16, 2008, 23:29:57 pm »

Ser fin ut den A1 eksosen,men koster fort 7 -8 lapper hjem på døra

Ser det er noen som sveiser type3 viftene på samme måte som t1 så det er nok ikke no problem
Skal jo ikke over 3000 omdr jeg Rekker tunge

Fins det no forskning på om sylinder nr1 og nr3 blir varmere pga av att de sitter lengst unna vifta?
Har ikke type3 blekket foran meg nå men tror att lufta vil passere over nr2 og 4 før 1 og 3 eller
tar jg feil

Tor
Loggført

1967 notch
1968 Variant 1600L
1966 karman ghia
1968 Variant 1600
Frid
Seniormedlem
****
Innlegg: 319
Bosted: Ringsaker



Vis profil
« Svar #10 på: oktober 16, 2008, 23:38:23 pm »


Kommer til å lage eget friskluftsystem til forgassere/innsprut

Tor
Av ren nysgjerrighet: hva ser du for deg av friskluftssystem til gasserne?

--
kY



Kommer til å kappe noe i motor rommet Sint og lede frisklufta som kommer ned ved bakruta i slanger til bokser på gassera .Blir nok ikke vakkert, men  så er ikke dette en urørt org bil heller.

Evt så kan en jo bruke org friskluft uttaket i bakplata og slanger derifra til forgassere ,men vansklig å få det pent. Er å litt usikker på kapasiteten på org uttaket.
Er fortsatt på planlegingsstadiet så ingenting er prøvd ut enda, men har funnet ut oppigjennom tia att varmluft er fyfy


 tor
Loggført

1967 notch
1968 Variant 1600L
1966 karman ghia
1968 Variant 1600
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #11 på: oktober 18, 2008, 15:17:43 pm »

hvordan passer T3 kjøle blikk  på en langslag motor ??  en T1 motor blir jo litt bred !!  ikke att det er et problem på T1 der setter man jo bare et ''shims'' i mellom vifte hus og kjøle blikk, T3 har jo et alu viftehus som skal sitte mot sylinder kjøle kappene ,  viktig att det tetter skikkelig
Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!