juni 21, 2024, 07:26:58 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 900 RR Fireblade turbo motor  (Lest 1555 ganger)
Svang
Seniormedlem
****
Innlegg: 364
Bosted: Gol



Vis profil
« på: oktober 09, 2008, 18:51:16 pm »

Motoren stammer fra Honda cb-rr 900 Fireblade 97' motorsykkel. Motoren har blitt konvertert til turbomotor. Motoren er per i dag ikke kjørbar, da den manglet noen tenner på 1.gir da jeg kjøpte den. Den ble da kløyvd i to, og jeg fant ut at jeg skulle bygge om verkstedet. Den ligger altså fortsatt i 2 deler. Og verkstedet er IKKE ferdig.

Det følger med 1 ekstra motor som er original, og en ekstra delemotor. Altså 2 ekstra drevsatser og ta av.  Det følger også med en haug med deler som er kjekke å ha. Følger også med 2 nye toppakninger fra Cometic og en bibel (Haynes-boka).

Motoren har 4 enkle gassere som er bygget for å tåle trykk, og en ny toppakning er spesial-laget for mindre komp. Det er og brukt Volvo T5R turbo, og Cosworth Intercooler. Forrige eier hadde også bygget IC-vannsprut for hete dager. Det skal vistnok være 200 hester. Det er og sekvensiell girkasse integrert i motor, dette er det bygget anordning til med stag og skifter. Motoren har sittet i en Ford Escort MK2, så den er bygget for den.

Jeg hadde ment å bruke den i en av boblene (IRS 02/03). Der det finnes flere muligheter for bygg. F.eks plassering i motorrom med kjededrift til stiv spesiallaget aksel. Eller som jeg hadde tenkt midt-montere motoren med mellomaksel bakover til en plate som erstattet original girkasse, med f.eks en 2WD cosworth kardang på. Samt spesiallagde drivakslinger. Dette hadde da blitt en optimal bil for bane da vekt på motor og gir bare er 70 kg, samt bra vektfordeling. Det er og mulighet og konvertere den andre komplette motoren til turbo, da alle spesial-deler som er laget til turbobygget har autocad-filer, klare for vannskjæring. Og da evt putte 2 motorer i bilen.

Altså mulighetene er mange. Og man får en grom lyd med mye turtall, 12000rpm er ingen problem.

Pris er 30000 for rubbel og bit.
« Siste redigering: oktober 09, 2008, 19:25:32 pm av Svang1 » Loggført
Svang
Seniormedlem
****
Innlegg: 364
Bosted: Gol



Vis profil
« Svar #1 på: oktober 10, 2008, 17:30:22 pm »

En annonse er kjedelig uten bilder..


Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #2 på: oktober 10, 2008, 17:49:33 pm »

har sett den escorten på rudskogen . hvis det var den motoren som satt i får noen år siden, var det sykt med turtall ja.
Loggført
Svang
Seniormedlem
****
Innlegg: 364
Bosted: Gol



Vis profil
« Svar #3 på: oktober 10, 2008, 17:56:08 pm »

Stemmer det, samme motor.. Youtube:
Loggført
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: oktober 10, 2008, 18:13:52 pm »

på lånkebanen i stjørdal  Glad
Loggført
Svang
Seniormedlem
****
Innlegg: 364
Bosted: Gol



Vis profil
« Svar #5 på: oktober 10, 2008, 18:22:46 pm »

Var på banen to ganger tidligere i år og så på rallycross supernasjonal, og NM runden i rallycross nasjonal. Virket som en bra bane hvor de er liberale på bruken av banen. Virker som de er flinke på rekrutering innen motor generelt. Var oppvisning med en kar som dreiv med drifting i pausa bl.a.
Loggført
Svang
Seniormedlem
****
Innlegg: 364
Bosted: Gol



Vis profil
« Svar #6 på: november 10, 2008, 00:35:15 am »

Pris settes ned til 25000, ligger å støver ned å tar plass.. Får også med emne til å bygge "bakstillingplattform" som kan byttes ut med IRS kassa (12mm FORMAX stålplate), og subaru 1800 diff.. Altså pris: 25000
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!