mars 13, 2025, 23:49:41 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 67 1500 Zenith  (Lest 35332 ganger)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7521
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #60 på: desember 10, 2024, 02:32:04 am »

Oooo Blunker det var nice
Loggført
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 564
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #61 på: desember 11, 2024, 08:50:55 am »

Takker Glad
Jeg klør jo i fingrene men lakkfjerning er ikke første pri nå. Men står på lista ja…
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 564
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #62 på: desember 21, 2024, 15:49:27 pm »

Måtte prøve en malingsfjerner jeg kjøpte på Jernia. Penslet på og etter ca 15-20 min kunne jeg vaske sv med oppvaskbørste og varmt vann. Litt jobb blir det men er jo spennende lakkarkeologi dette. Men det er neppe fin lakk hele veien. Men alt er jo bedre enn russemaling…

Får se litt senere i vinter om man får tid!

PS: håper ikke produktnavn vises på kontoutskriften Blunker


* IMG_6142.jpg (75.13 KB, 800x600 - vist 303 ganger.)

* IMG_6143.jpg (74.01 KB, 800x600 - vist 317 ganger.)
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Danny
Seniormedlem
****
Innlegg: 324
Bosted: Porsgrunn


Vis profil

« Svar #63 på: desember 21, 2024, 16:59:05 pm »

Etter litt prøvekjøring husker jeg jo hvorfor jeg aldri har kjørt med originalt ratt, girspak eller seter…. Så etter er par øl en sen lørdagskveld klarte jeg ikke la vær. Ut med ratt og inn med girspaken som har stått på hylla siden jeg solgte den hvite 67’en til Jonas. Dette er en org Hurst Copper spak med trigger som jeg kjøpte på eBay ca 2009-10ish. Mye god patina også på denne.

Ratt, her ble det et 37cm Momo treratt fra mid 70-tallet og med tilhørende gammel type Hub. Passe størrelse og denne huben plasserer ratt like langt fra dash som orgratt.

Det ble tøft Kjell Tormod
Loggført
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 564
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #64 på: desember 21, 2024, 21:00:47 pm »

Takk Danny! Dette rattet er foreløpig da jeg har et litt mer callookaktig ratt liggende men må finne egnet hub.

Hurstspaken er jeg veldig glad i og fin i bruk.
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 564
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #65 på: desember 21, 2024, 21:03:33 pm »

Og ja, jeg skal prøve å huske på å ta bilder i liggende format….
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 564
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #66 på: januar 06, 2025, 16:48:19 pm »

Fikk en siste tur i 2024 på selveste nyttårsaften!

Fikk også en artig del i posten her om dagen, et gasserstag av skikkelig amerikansk jern! Selgeren på samba visste ikke helt hva det var men solgte det som et Gene Berg-ish stag, noe jeg faktisk tror det er. Litt moddet men antagelig til det bedre da selve staget her går i 3 kulelager og ikke igjennom er hull i jernprofilen som org.
Det veier over 2kg så godt jeg planlegger litt kubikk  Osteaktig


* IMG_6295.jpg (72.61 KB, 800x600 - vist 214 ganger.)

* IMG_6369.jpg (47.89 KB, 800x600 - vist 236 ganger.)
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7521
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #67 på: januar 06, 2025, 23:10:33 pm »

Nice. Den støpte biten i midten ser ut som Berg i alle fall Glad
Loggført
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 564
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #68 på: januar 07, 2025, 02:14:28 am »

Jepp, og blå hammerslsgslakk ser også ut som GB.


* IMG_6380.jpg (33.19 KB, 800x370 - vist 241 ganger.)
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Martin Sørlie
Supermedlem
*****
Innlegg: 546
Bosted: Lørenskog


The driver


Vis profil
« Svar #69 på: januar 14, 2025, 15:44:57 pm »

Denne gleder jeg meg til å følge mer med på, 1967 er et godt år Glad
Loggført

Martin Sørlie, 1985.

1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1919
Bosted:


Vis profil

« Svar #70 på: januar 14, 2025, 23:09:14 pm »

Jepp, og blå hammerslsgslakk ser også ut som GB.

Håper du vet hva GB sa om sitt eget stag ... se på det .. Glad
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7521
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #71 på: januar 15, 2025, 12:22:30 pm »

Er det dette du tenker på, Sonic ?

"Our linkages are chosen by people who want a linkage that fits and works perfectly every time! Proper pivot axis provides extremely smooth and soft pedal response. The response is so good you will not know you have dual carbs on the car when our copyrighted instructions are followed. Provides full throttle every time, even on early cars. Our linkages feature built in adjustable return springs (springs should never be added to the carbs), adjustable side thrust at steel heims, ball joints at all ends and an aluminum center pivot with adjustable location for different pedal travel and quickness. Hooks up to the stock cable end at the stock carburetor fan housing hole (FI fan housings require a new hole be drilled).
Adjustments ensure full throttle and smooth operation. Three shaft bearings eliminate bending in the center of the shaft. An adjustable full throttle stop on the cross bar at the arm locations to limit pedal force against the carburetor�s shafts, prevents bending butterfly shafts. All require stock VW fan housings (or equivalent with coil bracket and fan mounting locations) and come with understandable copyrighted instructions. Chinese made 36hp fan shrouds hardly ever have fan mounting holes in the correct orientation. Originated in 1965. Made in USA by Gene Berg Enterprises "
Loggført
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 564
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #72 på: januar 17, 2025, 21:27:59 pm »

Har jo hlrt at de første versjonene uten kulelager er noe skranglete greier. Men min og de senere er jo opplahret og ser ut som den fungerer bra.
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1919
Bosted:


Vis profil

« Svar #73 på: januar 18, 2025, 00:30:39 am »

Glad staget er bra ! , klumpete , tungt , relativt unöyaktig da det er stag /kuler i begge ender .. Dette er over 30 år siden ...I dag finns CSP sitt sentertrekk som er 10 ganger bedre til en tusing .. men visst ,leve nostalgien ..GladGlad

Mvh
Loggført
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 564
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #74 på: januar 18, 2025, 02:13:06 am »

Jepp, helt enig der. Det er grunnen til at jeg fortsatt bruker gamle forgassere, stifttenniing, felger, ratt, seter osv osv. Og da gjerne deler fra de gamle kjente leverandørene. Blir ikke bedre enn det.
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1919
Bosted:


Vis profil

« Svar #75 på: januar 18, 2025, 10:39:56 am »

Der har du et poeng Glad
Loggført
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 564
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #76 på: februar 05, 2025, 01:32:52 am »

Nå klarte jeg rett og slett ikke vente lenger…. Californication er herved i gang Kult

Fangere av, droppspindler på, 145 dekk foran på 5,5" og 195/65 på 6" bak. Selv om bilen fortsatt servut som en sliten pensjonert russebil hjelper det med litt stuk!

 


* IMG_6708.jpg (85.35 KB, 800x600 - vist 60 ganger.)

* IMG_6709.jpg (68.73 KB, 800x600 - vist 60 ganger.)
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 564
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #77 på: februar 05, 2025, 01:34:46 am »

Gamle brukte dekk men ok for litt testing.


* IMG_6710.jpg (89.85 KB, 800x600 - vist 49 ganger.)

* IMG_6733.jpg (109.76 KB, 800x600 - vist 69 ganger.)
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7521
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #78 på: februar 05, 2025, 10:52:45 am »

Alt ser bedre ut med litt stuk Glad Stance is everything
Loggført
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 564
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #79 på: februar 05, 2025, 23:34:27 pm »

Og da har der blitt fjernet litt blåmaling også. Endel originallakk blir også borte så mulig den ble mattslipt før russemalingen. Men alt er bedre enn rød/blå russemaling😊


* IMG_6745.jpg (95.68 KB, 800x600 - vist 61 ganger.)

* IMG_6754.jpg (79 KB, 800x600 - vist 70 ganger.)
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 564
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #80 på: februar 05, 2025, 23:39:50 pm »

Samme foran, blir endel sliping for å få bort restene.


* IMG_6756.jpg (127.99 KB, 800x600 - vist 69 ganger.)

* IMG_6761.jpg (91.2 KB, 800x600 - vist 62 ganger.)
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6296
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #81 på: februar 06, 2025, 00:56:50 am »

Blir bra dette! Glad
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 564
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #82 på: februar 07, 2025, 08:35:39 am »

Man skulle ønske det ble igjen litt mer Zenith blå lakk men uansett så ble det bedre enn Kornblå russemaling.
Lakken var veldig matt etter lakkfjerning men det hjalp veldig med sliping med 4000 pads, rubbing og polering.

Får ta et og et panel fremover så kanskje den kan møte sommeren som Zenith blå…?

* IMG_6764.jpg (73.61 KB. 800x600 - vist 56 ganger.)

* IMG_6764.jpg (73.61 KB. 800x600 - vist 56 ganger.)


* IMG_6766.jpg (107.11 KB, 800x600 - vist 66 ganger.)
« Siste redigering: februar 07, 2025, 17:33:50 pm av Kjell Tormod Brekka » Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7521
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #83 på: februar 07, 2025, 09:18:53 am »

Se der ja. Mye bedre Glad

Gleder meg til å se den live Glad
Loggført
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2441
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #84 på: februar 07, 2025, 23:06:42 pm »

Dette blir tøft Brekka. Får titte litt mer i morgen. Vi ses  Kult Glad
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 564
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #85 på: februar 08, 2025, 02:29:07 am »

Takk, ja vi sees Glad
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 564
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #86 på: februar 11, 2025, 09:47:05 am »

Da blir det en liten pause her mens jeg gyver løs på targaen. Skal jo få på en puma etterhvert og kanskje annen motor.


* IMG_6800.jpg (79.46 KB, 800x600 - vist 36 ganger.)
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7521
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #87 på: februar 11, 2025, 10:19:42 am »

Var artig å se den "live". Kommer til å bli en trivelig bil til sommeren det der Glad
Loggført
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 564
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #88 på: mars 06, 2025, 23:31:42 pm »

Da har den midlertidige motoren ankommet! 1600SP Mexico AS41 motor fra 1984(!) gått 187 timer. Kjøpt i Hammerfest og ankom Stokke i forrige uke. Starter og går fint! Ramme med motorfeste og selvstarter er jo kjekt å ha for testing-innjustering av motor.

En gledelig overraskelse var 90mm 12V dynamo!

Blir litt forsiktig modding med et par Solex, grenrør og kanskje 1:25 vipper. Hadde jo vært kult å bruke magnettenningen men funker vel ikke optimalt over 3500 o/min?

* IMG_7041.jpg (100.62 KB. 800x600 - vist 10 ganger.)


* IMG_7047.jpg (131.88 KB, 800x600 - vist 11 ganger.)
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 564
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #89 på: mars 06, 2025, 23:43:28 pm »

Jens var nok litt skeptisk om vi ville klage å få den noenlunde kontrollert ut av bilen…

Panel med håndgass, choke, start og stoppbryter samt varsellamper. Perfekt for testing!


* IMG_7040.jpg (104.2 KB, 800x600 - vist 21 ganger.)

* IMG_7059.jpg (98.87 KB, 800x600 - vist 12 ganger.)
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Sider: 1 2 [3] 4
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!