mars 13, 2025, 21:58:41 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 67 1500 Zenith  (Lest 35305 ganger)
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 563
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #30 på: november 19, 2024, 23:37:54 pm »

Da ble det en liten økt i dag og. Jens har montert nye pumper, rør og slanger bak, jeg hsr skiftet rattaksel (takk Aune) til en litt tryggere 68- type med deformasjonssone. Passer rett på men ikke på rattlåsen min, men får ikke hjelpe… må nok dunke litt i tanken også (gjorde vel dette på bilen til Jonas da denne fikk samme operasjon som her).

Deler… jeg kjøpte nye bremser på AUTODOC da de har ATE deler til bra pris. Men 2-krets hovedsylinder var feil, (til 02/03) og bånd for brede…

Da har jeg bestilt ny ATE hovedpumpe på AUTODOC og bestiller riktige bånd til 65/67 på hotshop i morra.

Jeg kjøpte også et billig sett kalipere på eBay men de trenger noen rare klosser tror jeg med 2 festehull tett. Har vel er par kalipere liggende tror jeg.


* IMG_5530.jpg (107.3 KB, 800x600 - vist 662 ganger.)

* IMG_5542.jpg (90.67 KB, 800x600 - vist 703 ganger.)
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 563
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #31 på: november 20, 2024, 00:22:27 am »

Måtte løsne rattlåsen for å få inn den nye akseken og måtte da bore og skru ut boltene til rattlåsen som har neddreide hoder, men det gikk bedre enn forventet.


* IMG_5546.jpg (70.25 KB, 800x600 - vist 583 ganger.)
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7517
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #32 på: november 20, 2024, 10:46:49 am »

Sitter rattet på samme plass inni kupeen?
Loggført
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 563
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #33 på: november 20, 2024, 11:56:15 am »

Ja, aksel er akkurat like lang. Jeg har justert den maks innover og justert rattrøret etter.
Kurant operasjon. Og føles bitte litt tryggere!

Faktisk så måtte jeg ikke bulke tanken litt for å få plass til kolapsrøret som jeg måtte i Jonas sin bil, men den er levert høsten 66. Mulig fe senere tankene fikk denne oppgraderingen?

* IMG_5549.jpg (79.86 KB. 800x600 - vist 556 ganger.)


* IMG_5548.jpg (78.05 KB, 800x600 - vist 558 ganger.)
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 563
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #34 på: november 21, 2024, 23:37:03 pm »

Jens monterer bakbremser med riktige(smale) bånd (takk for rask levering Hotshop!) og jeg bytter til rullebelter av samme type som i 912(takk Aune). Trenger forresten fler av disse hvis noen har liggende!


* IMG_5560.jpg (81.06 KB, 800x600 - vist 593 ganger.)

* IMG_5563.jpg (77.16 KB, 800x600 - vist 572 ganger.)
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 563
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #35 på: november 21, 2024, 23:38:17 pm »

Bilde av sikkerhetsselene.


* IMG_5561.jpg (95.91 KB, 800x600 - vist 538 ganger.)
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 563
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #36 på: november 23, 2024, 00:00:03 am »

Justering av førerdør, bakbremser og montasje av sikkerhetsseler.
Av en eller annen grunn var førerdør litt lav så den slår litt mot lånekassa ved lukking. Ikke noe sørlig slark men litt lav. Jeg fant noe rustfrie platee som jeg klipte til og stappet inn mellom hengsle og Karrosseri i bunn. Ble veldig bra!

Bakbremser er foreløpig justert. Må jo ta en runde til etter prøvekjøring etterhvert.

Rulleseler er montert, litt mer praktisk og komfortabelt.


* IMG_5568.jpg (77.42 KB, 800x600 - vist 560 ganger.)

* IMG_5571.jpg (74.37 KB, 800x600 - vist 595 ganger.)
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7517
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #37 på: november 23, 2024, 00:11:33 am »

hvordan monterte du rullebelte nede på b-stolpen? I min '67 er det bare feste oppe på b-stolpen og på tunnellen...
Loggført
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 563
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #38 på: november 23, 2024, 00:19:48 am »

Hovedstrømsbryter, her valgte jeg en foreløpig enkel løsning


* IMG_5567.jpg (85.92 KB, 800x600 - vist 628 ganger.)
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 563
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #39 på: november 23, 2024, 10:59:03 am »

Hovedstrømsbryter, her valgte jeg en foreløpig enkel løsning

Min bil hadde 3-punktsbelter montert så her var det gjenger nederst på B-stolpen. Sjekk om det er det på din bak trekket, rart hvis det ikke er det egentlig?
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 563
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #40 på: november 24, 2024, 15:26:56 pm »

Bytte av blinklysspak i dag da der org virket kun til venstre… litt tregt relé men nå blinker til til alle kanter igjen. Kjekt at jeg kjøpte en 67 spak av Aune!

Det eneste dom ikke virker nå er tute. Det kommer en bitte liten lyd men ikke nok så jeg kjøper en 6V tute på Biltema eller Thansen.


* IMG_5597.jpg (95.81 KB, 800x600 - vist 565 ganger.)

* IMG_5595.jpg (93.13 KB, 800x600 - vist 529 ganger.)
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 563
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #41 på: november 24, 2024, 15:31:45 pm »

Rakk også en liten runde på bensintanken som så veldig trist ut under. Stålbørstet og sprayet med Rustløser fra Ferrobet. Ser ut som den spiser opp det verste i allefall. Sprayer over med et eller annet når tørket. Grunning og tectyl fra wurth kanskje?


* IMG_5598.jpg (96.09 KB, 800x600 - vist 601 ganger.)

* IMG_5600.jpg (104.43 KB, 800x600 - vist 594 ganger.)
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7517
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #42 på: november 24, 2024, 20:03:37 pm »

Hovedstrømsbryter, her valgte jeg en foreløpig enkel løsning

Min bil hadde 3-punktsbelter montert så her var det gjenger nederst på B-stolpen. Sjekk om det er det på din bak trekket, rart hvis det ikke er det egentlig?

Ok skal sjekke litt nøyere Glad
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4129
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #43 på: november 25, 2024, 15:29:05 pm »

hvordan monterte du rullebelte nede på b-stolpen? I min '67 er det bare feste oppe på b-stolpen og på tunnellen...

Hvis ikke du har den nederste på b-stolpen er det løsningen som jeg har på min som anbsolutt er den enkleste.
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 563
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #44 på: november 25, 2024, 23:30:13 pm »

Endelig kom siste og mest sentrale del av bremsesystemet! Og ikke til 02/03 denne gangen…

Da var det bare å få montert denne sammen med nye blå slanger fra beholder og fylle opp. Og stramme til ser jeg hadde glemt dette….

Jens pumper og jeg lufter og hard pedal kommer forholdsvis raskt egentlig.

Men bremselysbryter virker ikke… burde ha bestilt den ny den også men har vel noen andre liggende.


* IMG_5653.jpg (59.86 KB, 800x600 - vist 564 ganger.)

* IMG_5655.jpg (94.64 KB, 800x600 - vist 549 ganger.)
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 563
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #45 på: november 27, 2024, 23:34:32 pm »

Da er bremselysbryter og tute byttet og i orden. Bensintank har blitt grunnet og fått seg et strøk lakk og vil bli montert i morgen sammen med ny slange og filter.

Prøveskilt for fredag for test og eu-kontroll er handlet inn og nye skilt er bestilt i tilfelle den skulle bli godkjent.

Men sliter litt med de gamle drivakselmansjettene og tør pr nå ikke skifte til nye i tilfelle det da begynner å lekke mer.  Prøver først…

Og ja, visningshjul er montert så endelig på hjula igjen Glad


* IMG_5705.jpg (108.82 KB, 800x600 - vist 587 ganger.)

* IMG_5706.jpg (103.39 KB, 800x600 - vist 566 ganger.)
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 563
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #46 på: november 28, 2024, 01:28:17 am »

Jeg har også begynt å samle litt deler til et fremtidig motorprosjekt. Hadde en hyggelig tur innom Bård’s Garage i dag og fikk med meg et start kit:
-AD Blokk tatt ut til 94mm og langslag (brukt og sjekket)
-Veiv 82mm (brukt)
-Smidde råder chevy journaler (brukt)
-8-stifter svinghjul (nytt)
-Nye lager

Foreløpig plan er en motor med mye dreimoment på lave turtall.

Så det blir litt sanking etterhvert når økonomi tillater det:
-94mm  B sylindersett, topper m 40x35,5 ventiler, kam W110 ish + løftere, oljepumpe osv.


* IMG_5715.jpg (101.86 KB, 800x600 - vist 584 ganger.)

* IMG_5721.jpg (75.76 KB, 800x600 - vist 543 ganger.)
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4129
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #47 på: november 28, 2024, 10:39:24 am »

2276 med 110 kam er jo en sikker oppskrift på bra bruks motor!  Gliser
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 563
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #48 på: november 28, 2024, 12:46:42 pm »

Ja, det blir jo en « økonomi» motor så blir ikke dyre topper for 8k omdreininger men heller så sterk som overhodet mulig fra bunnen av.
Hvilken 110-ish kam er best? Vet jo at CB, SCAT og Web har tilsvarende bra varianter. Regner med å kjøpe 1:25 vipper.
« Siste redigering: november 29, 2024, 12:08:09 pm av Kjell Tormod Brekka » Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 563
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #49 på: november 29, 2024, 12:11:08 pm »

Da ble bilen godkjent! Litt ujevne bremser bak, pusling på venstre bakhjul av en eller annen grunn men den gikk i gjennom. Alt er nytt og sebro tromler. Får ta av lg sjekke litt.  Gliser

Men da blir det i allefall skilt til uka  Gliser
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 563
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #50 på: november 29, 2024, 12:12:46 pm »

Da ble bilen godkjent! Litt ujevne bremser bak, pulsing på venstre bakhjul av en eller annen grunn men den gikk i gjennom. Alt er nytt og sebro tromler? Får ta av og sjekke litt.  Gliser

Men da blir det i allefall skilt til uka  Gliser


* IMG_5749.jpg (115.58 KB, 800x600 - vist 562 ganger.)

* IMG_5752.jpg (115.81 KB, 800x600 - vist 530 ganger.)
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 832
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #51 på: november 29, 2024, 14:47:25 pm »

Godfølelse🙂
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7517
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #52 på: november 29, 2024, 22:20:41 pm »

Grattis Glad Da er det bare å få justert bakkeklaringa litt... Blunker
Loggført
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 563
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #53 på: november 29, 2024, 22:27:26 pm »

Takk! Jepp, er vel Moe deler som skal av og litt justering som må til her Glad
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 563
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #54 på: desember 06, 2024, 01:28:39 am »

Og da ble det endelig skilt på Wunderwagen:)

Skifter til gammelt nr etterhvert når jeg får bestemt meg. Håper på mildvær i helgen så jeg kan få prøvd den litt mer.

* IMG_5888.jpg (86.58 KB. 800x600 - vist 510 ganger.)


* IMG_5891.jpg (105.28 KB, 800x600 - vist 506 ganger.)
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 832
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #55 på: desember 06, 2024, 08:31:32 am »

👍
Loggført
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 563
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #56 på: desember 06, 2024, 21:13:54 pm »

Selvfølgelig må Jens prøvekjøre boble for første gang Glad

* IMG_5900.jpg (111.55 KB. 800x600 - vist 540 ganger.)

Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7517
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #57 på: desember 07, 2024, 13:05:16 pm »

Nice. God følelse Glad
Loggført
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 563
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #58 på: desember 09, 2024, 19:28:37 pm »

Etter litt prøvekjøring husker jeg jo hvorfor jeg aldri har kjørt med originalt ratt, girspak eller seter…. Så etter er par øl en sen lørdagskveld klarte jeg ikke la vær. Ut med ratt og inn med girspaken som har stått på hylla siden jeg solgte den hvite 67’en til Jonas. Dette er en org Hurst Copper spak med trigger som jeg kjøpte på eBay ca 2009-10ish. Mye god patina også på denne.

Ratt, her ble det et 37cm Momo treratt fra mid 70-tallet og med tilhørende gammel type Hub. Passe størrelse og denne huben plasserer ratt like langt fra dash som orgratt.


* IMG_5949.jpg (106.96 KB, 800x600 - vist 482 ganger.)

* IMG_5924.jpg (96.51 KB, 800x600 - vist 502 ganger.)
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2441
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #59 på: desember 09, 2024, 21:13:00 pm »

Det var kledelig Kult.
Blir det og prøve og rense vekk litt lakk utvendig neste lørdag etter noen øl Øyerulling Osteaktig
« Siste redigering: desember 10, 2024, 13:39:18 pm av Svein. » Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Sider: 1 [2] 3 4
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!