KnutzenN
Nybegynner
Innlegg: 34
Bosted: Oslo
|
|
« på: juni 28, 2021, 15:20:18 pm » |
|
Hei ! Skal bestille skilt til bobla - er det noen som vet hvor jeg kan finne dimensjonene til bakre skilt? festet i panser Kvadratisk skilt. Mvh Nini
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SveinT
Supermedlem
Innlegg: 1958
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
|
|
« Svar #1 på: juni 28, 2021, 18:13:44 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass. Hilsen Svein Terje 91647950
|
|
|
Andersen VW56
Supermedlem
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold
Min urestaurerte 66 1300
|
|
« Svar #2 på: juli 02, 2021, 04:50:30 am » |
|
Om man ser på bilder fra gamle dager ser man at boblene med såkalte veteranskilt. altså med kun 1 bokstav, bindestrek og opp til 5 siffer hadde litt forskjellige lengder, etter hvilke siffer det var på det, var det mange 1111 tall ble skiltet kortere enn om det ha 2345, Man ser også at de aller fleste hadde avlange skilt, ikke firkantede før de fikk registreringsnummer med 2 bokstaver og 5 siffer. Min 66 mod har fortsatt de originale skiltplatene fra den var ny i 66 og det er avlangt og har nummer. B-14908
|
Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert 1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine) 1966 VW 1300 boble, sjøblå. 1965 Fiat 1100D beige. 1972 Simca 1100 LS, turkis. 1973 Simca 1100 LS, Rød. 1971 Daf 55, brun 1973 Lada 1500S beige 1983 Mazda 323 automatic lysblå.
|
|
|
Andersen VW56
Supermedlem
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold
Min urestaurerte 66 1300
|
|
« Svar #3 på: juli 02, 2021, 05:09:45 am » |
|
Men om du har lyst på firkantet skilt må du selvfølgelig velge det, Ville bare vise hvordan de så ut den gangen, Lykke til videre med fin bil.
|
|
|
Loggført
|
Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert 1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine) 1966 VW 1300 boble, sjøblå. 1965 Fiat 1100D beige. 1972 Simca 1100 LS, turkis. 1973 Simca 1100 LS, Rød. 1971 Daf 55, brun 1973 Lada 1500S beige 1983 Mazda 323 automatic lysblå.
|
|
|
SveinT
Supermedlem
Innlegg: 1958
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
|
|
« Svar #4 på: juli 02, 2021, 12:11:22 pm » |
|
Jeg synes også de med alt på en linje er finere, men de fantes med to linjer/høyt skilt også. Her fra et gammelt postkort. Ser jo ut som denne også har B-skilt, og et høyere nummer, selv om bilen er eldre. De gjenbrukte jo skiltene/numrene og man måtte bytte skilt viss du flyttet til at annet distrikt. Det sikreste tegnet på hvilket skilt en bil har hatt, er vel hullplasseringen i motorlokket. Har de hatt et bredt skilt, er som regel hullene utforbi det et høyt skilt vil klare.
0.jpg (67.12 KB. 800x391 - vist 243 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass. Hilsen Svein Terje 91647950
|
|
|
tmatre
Supermedlem
Innlegg: 876
Bosted: Rogaland - Klepp
|
|
« Svar #5 på: juli 02, 2021, 17:51:21 pm » |
|
Men om du har lyst på firkantet skilt må du selvfølgelig velge det, Ville bare vise hvordan de så ut den gangen, Lykke til videre med fin bil.
Jeg har fått byttet til skiltnummer fra "arkivet" på min 54, og har bestilt lator skilt på en linje.. (Hadde alt på en linje med det "nye" skiltet med to bokstaver også.. Hva var vanlig måte å feste skiltet bak i 54? Det som var åp bilen når jeg kjøpte den var bøyd til formen av bakluken og det var lagt noe små gummi biter mellom skilt og luke På dette bldet ser det ut til at det er noe mer avstand mellom skilt og motorluke...
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
SveinT
Supermedlem
Innlegg: 1958
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
|
|
« Svar #6 på: juli 03, 2021, 10:02:20 am » |
|
På det bildet ser et jo ut som det er festet med to skruer i midten. En oppe og en nede, begge mellom 4 og 2. Ser ut som det er nesten inntil på midten, men ikke bøyd så endene er lenger fra.
|
|
|
Loggført
|
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass. Hilsen Svein Terje 91647950
|
|
|
Andersen VW56
Supermedlem
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold
Min urestaurerte 66 1300
|
|
« Svar #7 på: juli 04, 2021, 00:59:26 am » |
|
Men om du har lyst på firkantet skilt må du selvfølgelig velge det, Ville bare vise hvordan de så ut den gangen, Lykke til videre med fin bil.
Jeg har fått byttet til skiltnummer fra "arkivet" på min 54, og har bestilt lator skilt på en linje.. (Hadde alt på en linje med det "nye" skiltet med to bokstaver også.. Hva var vanlig måte å feste skiltet bak i 54? Det som var åp bilen når jeg kjøpte den var bøyd til formen av bakluken og det var lagt noe små gummi biter mellom skilt og luke På dette bldet ser det ut til at det er noe mer avstand mellom skilt og motorluke... På ovalen jeg hadde var også skiltet bøyd etter luken med noen gummi biter mellom skilt og luke, men på 66 modellen min er det en skrue oppe og en nede og er ingen andre hull i luken, Den har fortsatt de originale skiltplatene fra 66 skruene sitter oppe og nede mellom 4 og 9
|
|
|
Loggført
|
Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert 1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine) 1966 VW 1300 boble, sjøblå. 1965 Fiat 1100D beige. 1972 Simca 1100 LS, turkis. 1973 Simca 1100 LS, Rød. 1971 Daf 55, brun 1973 Lada 1500S beige 1983 Mazda 323 automatic lysblå.
|
|
|
tmatre
Supermedlem
Innlegg: 876
Bosted: Rogaland - Klepp
|
|
« Svar #8 på: juli 07, 2021, 14:55:30 pm » |
|
Er nok litt ulik praksis fra forhandler til forhandler og kanskje endret med årene også Da blir det nok å bøye til det nye (med deg gamle numemret)
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
KnutzenN
Nybegynner
Innlegg: 34
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #9 på: juli 20, 2021, 12:01:35 pm » |
|
Takk for hjelpen, og bonus informasjonen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|