Turbo Haraune
Supermedlem
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
|
« på: desember 22, 2007, 18:41:58 pm » |
|
Måtte vel flytte over hit jeg og. Her er min bil:
|
|
« Siste redigering: desember 22, 2007, 18:43:39 pm av Turbo Haraune »
|
Loggført
|
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
|
« Svar #1 på: desember 22, 2007, 19:05:00 pm » |
|
Og her er listen med mods:
Modifikasjons liste: Karroseri: ¤ Fjernet takrenne ¤ Fjernet all krom. ¤ Fjernet alle pyntelister ¤ Sveiset igjen alle hull til lister,antenne etc. ¤ Dørhandtak fra Audi A6 ¤ Sjulte dørhengsler ¤ Avrundet alle skarpe hjørner(dør) ¤ Luftinntak på C-stolpe ¤ Glassfiber panser med luftutblås ¤ Frontplate med luftinntak, handbanket ¤ Forsenkede blinklys forran ¤ Diode blinklys forsenket i sidespeil ¤ Diode bremselys inni luftintak under bakrute ¤ Helsveiset veltebur (edit nå er det avtagbart) ¤ Radiator forran ¤ Kjølevannslanger inni kanaler ¤ Instrumentpanel i helfrest aluminium 7075-T6 ¤ Instrumenter fra Autometer, Ultralight ¤ Alu innerspeil og dørknopper ¤ Alu innertrekk i dører og baksete med handvalset mønster ¤ Sabelt stoler og belter (4punkt) ¤ Batteri montert forran i hjulbrønn ¤ Modifisert torpedovegg handvalset ¤ Custom aluminium spoiler med innebygget intercooler ¤ Forsterkninger over eksospotter i handbanket RF stål. ¤ Nye gulvplater,kanaler,innerskjermer,deler av dørstolper osv. ¤ Aluramme for å erstatte innerskjermer bak ¤ Bredda glassfiber skjermer 5+9cm ¤ Sabelt seter,belter og ratt
Hjuloppheng:
¤ Egenkonstruert uniball bakstilling ¤ 29mm whiteline justerbart stabilisatorstag bak ¤ Dobbelt stabilisatorstag forran ¤ Polyuhretan foringer der det ikke er uniball ¤ Cupstag over bakstilling ¤ Gaz coilovere bak, 500lbs fjærer. Trinnløs justering av høyde og rebound ¤ Senkefjærer forran med kortere gule konidempere ¤ Nylonforinger i styresnekke og hjelpesnekke ¤ Kercher bremse kit med skivebremser bak og Porsche boxter forran ¤ Orginale Porshe Cup 2 felger 7+9” 205/50/17 og 245/40/17 ¤ Koni styredemper,justerbar ¤ Porsche 944turbo bakre bærearmer (A-armer) ¤ Porsche 944turbo bakbremser med 4-stempede calippre
Girkasse:
¤ Porsche 915 fra 911sc ¤ Kennedy stg3 clutch med ”gold” disc ¤ Girkasse flyttet ca 5cm fremover ¤ Fester og girsjalter fra bug@fivespeed ¤ 944turbo drivaksler og knuter ¤ Custom hydraulisk clutch mekanisme
Motor:
¤ Subaru EJ20T Turbo Intercooler 16V Quad cam ¤ Effekt orginalt 211 hk ved 0,7 bar laddetrykk (målt til 245hk på hjula på rullende landevei.300nm) ¤ Justerbart laddetrykk satt til 1,2bar ¤ Radiator fra Opel omega 3000 ¤ Custom alu Ekspansjonstank ¤ Bensinpumpe fra opel omega 3000 ¤ Custom Swirl tank i alu med Aeroquip AN-fittings ¤ 3" tykk Intercooler fra hks ¤ Samco silicon luftslanger ¤ Eksos i 2,5” rustfritt ¤ 5Zigen universale eksospotter 2,5” inn og 3,5” utblås
|
|
« Siste redigering: juni 20, 2008, 20:49:16 pm av Turbo Haraune »
|
Loggført
|
|
|
|
Fisk1
Medlem
Innlegg: 120
Bosted: Lillehammer/Gjøvik
|
|
« Svar #2 på: desember 22, 2007, 20:12:09 pm » |
|
Fy og faen for en bil! Det er omtrent så nære som jeg kan forestille meg drømmebobla mi som mulig. Må jo helt vilt bra? Muligheter for å se en video av vidunderet?
|
|
|
Loggført
|
Altfor mange planer og altfor lite penger...
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
|
« Svar #3 på: desember 28, 2007, 22:24:39 pm » |
|
Herlig lyd i denne bilen, gikk godt på revebanen også selv om ebb nok hadde litt mer erfaring og lettere bil.... eneste bobla jeg liker som har vinge bak...
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
|
« Svar #4 på: desember 29, 2007, 16:31:41 pm » |
|
Herlig lyd i denne bilen, gikk godt på revebanen også selv om ebb nok hadde litt mer erfaring og lettere bil.... eneste bobla jeg liker som har vinge bak...
Vingen blir fjernet i vinter.......................og erstattet av en MYE større.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Håkon
Seniormedlem
Innlegg: 488
Bosted: Stavanger
|
|
« Svar #5 på: desember 29, 2007, 21:09:25 pm » |
|
Vingen blir fjernet i vinter.......................og erstattet av en MYE større. [/quote] Fine
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Phearson
Nybegynner
Innlegg: 31
Bosted: Kongsberg
|
|
« Svar #6 på: desember 29, 2007, 21:42:15 pm » |
|
Vingen blir fjernet i vinter.......................og erstattet av en MYE større. [/quote]
Selger du den gammle vingen da eller? :pp
Jeg er kanskje ikke den eneste som vil se en filmsnutt av den.
|
|
« Siste redigering: desember 29, 2007, 23:02:14 pm av Phearson »
|
Loggført
|
1973. 1303S Bruksbil/Germanlooker prosjekt
|
|
|
Holmen
|
|
« Svar #7 på: desember 30, 2007, 05:36:58 am » |
|
Denne bilen er full av detaljer man ikke ser på bilder. Denne bilen må oppleves
|
|
« Siste redigering: desember 30, 2007, 19:50:22 pm av Holmen »
|
Loggført
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
|
« Svar #8 på: desember 30, 2007, 15:42:11 pm » |
|
Vingen blir fjernet i vinter.......................og erstattet av en MYE større.
Selger du den gammle vingen da eller? :pp Jeg er kanskje ikke den eneste som vil se en filmsnutt av den. [/quote] Tror ikke den vingen passer så bra på andre biler da den var ganske spesialtilpasset min. sitter på fire hurtigfester også og hengslene er fjernet. det kan jo også hende jeg vil bygge tilbake en gang. Film? det tror jeg ikke eksisterer enda. Må være fra noe autoslalom i sommer da, men jeg har ikke noe
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
|
« Svar #9 på: januar 08, 2008, 00:34:43 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
|
Uvdal
Nybegynner
Innlegg: 47
Bosted:
|
|
« Svar #11 på: januar 08, 2008, 21:25:02 pm » |
|
Funker greit her. Kort liten snutt..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Holmen
|
|
« Svar #12 på: januar 09, 2008, 08:28:39 am » |
|
Går ikke glipp av de store greiene. Lite blårøyk, lite turtall og lite turbolyd
|
|
|
Loggført
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
|
« Svar #13 på: januar 11, 2008, 00:09:38 am » |
|
Går ikke glipp av de store greiene. Lite blårøyk, lite turtall og lite turbolyd Stemmer det, kort liten snutt, med flott bil i bevegelse. Thats it
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
|
« Svar #14 på: januar 11, 2008, 15:45:40 pm » |
|
Fikk sett den nå... må ha vært oppvarmingsrunde Skal få laget litt film når våren kommer. blir greit å ikke trenge å ta hensyn til girkassa lengre. så da blir det litt blårøykfilming! En kjenning har pylon for å montere kamra utvendig på bilen, opptil en meter i fra. men dette festes med sugekopper på karrossen, og det kan vel lage riper i lakken, så vi får nå se hva det blir. kan jo festes på rutene... Til våren venter: Ny spoiler, intercooler, girkasse,bærearmer bakre,drivaksler,R-dekk +++
|
|
« Siste redigering: januar 12, 2008, 22:14:00 pm av Turbo Haraune »
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
|
« Svar #15 på: januar 12, 2008, 19:44:05 pm » |
|
Sinnsykt heftig kjerre
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
VW 1303 S
Medlem
Innlegg: 219
Bosted: Sandnessjøen
VW 1303 S 1974 og 1300 1967
|
|
« Svar #16 på: mars 25, 2008, 17:43:09 pm » |
|
Dette så helt rått ut, flere bilder ønskes, spes radiatoroppsett forran
|
|
|
Loggført
|
Medlem TVWK & YHMK
|
|
|
Daniel L
Supermedlem
Innlegg: 679
Bosted: Skien
Boden Kratzende Autos VW Forbund
|
|
« Svar #17 på: april 14, 2008, 17:42:27 pm » |
|
En veldig avansert ombygning!! Veldig kul bil
|
|
|
Loggført
|
1971 1302 silver metallic 1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014 1974 1303s germanlooker 1986 Golf mk2 1986 T3 doka
|
|
|
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
|
« Svar #21 på: juni 20, 2008, 20:18:49 pm » |
|
flere bilder
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
|
« Svar #22 på: juni 20, 2008, 20:27:53 pm » |
|
billedserie som viser allt arbeidet for å lage en enkel detalj som inntakene på siden. Laget i epoxylaminert glassfiber. veier ca 25g pr stykk
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
|
« Svar #23 på: juni 20, 2008, 20:34:16 pm » |
|
litt mer snax
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
|
« Svar #24 på: juni 20, 2008, 20:50:10 pm » |
|
Har oppdatert specs listen. (sikkert mye som mangler)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ghia69
Supermedlem
Innlegg: 635
Bosted: Bodø
Ghian min
|
|
« Svar #25 på: juni 20, 2008, 23:25:33 pm » |
|
Har oppdatert specs listen. (sikkert mye som mangler)
Hei. Hva er innpressingen på felgene dine? Bruker du spacere? Mvh, ghia69
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
|
« Svar #26 på: september 08, 2008, 17:44:39 pm » |
|
Var ute å justerte litt på turbotrykket i går.....opp altså. Fant ut at sensoren på motoren som begrenser turbotrykket (mapsensoren) bare hadde en oppgave orginalt. og det var nettopp å begrense trykket slik at man ikke kjørte ihjæl motoren. Dette gjorde jo også at jeg ikke fikk utnyttet effekten av større ALLT på motoren min. Bare ca 245hk på hjula i benk. Dermed kobblet jeg ut hele mapsensoren slik at ecu ikke vet at trykket blir altfor høyt i forhold til orginalt. Da begynnte morroe ting å skje baki motorrommet gitt! Økte trykket fra 14psi til ca 17-18 psi og milde jesus for en forskjell! Det ramla inn sikkert 50hk til! og enda var eksostemp på ca 800graderC og lambdaverdien fin. Gikk faktisk litt feit (rich), men det skal vel en turbomotor gjøre for kjølinga sin del... Skal kjøre bilen i benk en gang til nå for å se hvor mye jeg kan ta ut før eksostempen blir for høy. og for å ha en referanseverdi nå når jeg skal bytte til fullt datasprut og kansje lystgass. Målet er 300hk på hjula før man trykker på den røde knappen. Datasprut gir endel nyttige funksjoner som kan være greit å ha, feks launch turtallsperre for dragrace, Søndagstur modus om kona må kjøre bilen noen gang (slik at hu ikke kjører fra meg slik som sist gang hjem fra treff), og sekvensiell N2o tilførsel. Har ikke bestemt hvilket system jeg skal bruke enda.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
veos
Nybegynner
Innlegg: 3
Bosted: Ålesund
|
|
« Svar #27 på: september 25, 2008, 21:57:30 pm » |
|
Skamrå bil! Er det lov å spør om hvor mye tid og ikke minst kronasjer du har lagt ned i bilen?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #29 på: september 25, 2008, 22:23:21 pm » |
|
Dermed kobblet jeg ut hele mapsensoren slik at ecu ikke vet at trykket blir altfor høyt i forhold til orginalt.
Hvordan fungerer det originale sprutet? sitter det mengdemåler før turbo??
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|