Turbo Haraune
Supermedlem

|
 |
« Svar #120 på: mai 13, 2012, 14:55:32 pm » |
|
Det blir nok en kombinasjon av drivstoffene. Her i distriktet er det jo lett å få tak i e85, men andre deler av landet er de ikke det. Og så var det lettest å mappe på bensin siden man hadde et greit utgangspunkt fra det gamle programmet, og så kunne jeg jo rissikere at motoren røyk i dynoen, siden effekten bare ble høyere og høyere, og da ville det jo være bortkastet tid å ha laget et helt nytt program til e85.
Og av en eller annen grunn er den veldig tungstartet på e85 når den er kald. varmstart er ingen problem Det er vel heller ikke bra at det blir stående e85 i slanger og rør om vinteren, derfor blir vel en del av vinterkonserveringa å kjøre en tank med bensin for å rense systemet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem

|
 |
« Svar #121 på: juni 14, 2012, 21:26:19 pm » |
|
Javel så tåler ikke orginale toppakninger 1,8 bar ladetrykk som alle forståsegpåerne mente..  Går fint med 1bar men over det bobler det i kjølevannet.. Så da blir det ut med motoren til høsten og montere multilayersteel pakninger (MLS) EDIT: Jo de tålte faktisk det likevell, problemet var termosdaten var treg slik at motoren kokte litt og lagde luft i systemet. dermed stoppet sirkulasjon av kjølevannet, og motoren gikk litt varm og reduserte selv kraft og trykk slik at den ikke ble ødelagt. Snakk om flaks, bytt en del til 100kr og allt virker igjen! Start ALLTID med det enkle først......
|
|
« Siste redigering: juni 15, 2012, 23:00:13 pm av Turbo Haraune »
|
Loggført
|
|
|
|
Auen
Seniormedlem

|
 |
« Svar #122 på: juni 17, 2012, 22:53:54 pm » |
|
Var så heldig at jeg fikk sitte på med den bilen her på Revebanen i går og jeg må ha bitt tenna hardt sammen, fordi da vi stoppa, hadde jeg ikke følelser igjen i kjeven  Var nummen i fjeset flere timer etterpå 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ruggen
|
 |
« Svar #123 på: juni 18, 2012, 06:23:55 am » |
|
Var så heldig at jeg fikk sitte på med den bilen her på Revebanen i går og jeg må ha bitt tenna hardt sammen, fordi da vi stoppa, hadde jeg ikke følelser igjen i kjeven  Var nummen i fjeset flere timer etterpå  Tenk på den råe farts-feelinga du kommer til å få i din 68mod nå 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Auen
Seniormedlem

|
 |
« Svar #124 på: juni 18, 2012, 09:26:28 am » |
|
Var så heldig at jeg fikk sitte på med den bilen her på Revebanen i går og jeg må ha bitt tenna hardt sammen, fordi da vi stoppa, hadde jeg ikke følelser igjen i kjeven  Var nummen i fjeset flere timer etterpå  Tenk på den råe farts-feelinga du kommer til å få i din 68mod nå  Jeg har i alle fall fått føle hva fysikken tillater 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem

|
 |
« Svar #125 på: juni 18, 2012, 09:53:23 am » |
|
Den tåler mye med riktig oppsette! Det går til tider frist for seg på Revebanen! Første gang jeg har vært med å løfte en 03 ned fra toppen av dekkstabelen! 
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
Bagge65
Juniormedlem

|
 |
« Svar #126 på: februar 17, 2013, 12:15:24 pm » |
|
Og her er listen med mods:
Modifikasjons liste: Karroseri: ¤ Fjernet takrenne ¤ Fjernet all krom. ¤ Fjernet alle pyntelister ¤ Sveiset igjen alle hull til lister,antenne etc. ¤ Dørhandtak fra Audi A6 ¤ Sjulte dørhengsler Har du bilder å mål av disse hengslene ¤ Avrundet alle skarpe hjørner(dør) ¤ Luftinntak på C-stolpe ¤ Glassfiber panser med luftutblås ¤ Frontplate med luftinntak, handbanket ¤ Forsenkede blinklys forran ¤ Diode blinklys forsenket i sidespeil ¤ Diode bremselys inni luftintak under bakrute ¤ Helsveiset veltebur (edit nå er det avtagbart) ¤ Radiator forran ¤ Kjølevannslanger inni kanaler ¤ Instrumentpanel i helfrest aluminium 7075-T6 ¤ Instrumenter fra Autometer, Ultralight ¤ Alu innerspeil og dørknopper ¤ Alu innertrekk i dører og baksete med handvalset mønster ¤ Sabelt stoler og belter (4punkt) ¤ Batteri montert forran i hjulbrønn ¤ Modifisert torpedovegg handvalset ¤ Custom aluminium spoiler med innebygget intercooler ¤ Forsterkninger over eksospotter i handbanket RF stål. ¤ Nye gulvplater,kanaler,innerskjermer,deler av dørstolper osv. ¤ Aluramme for å erstatte innerskjermer bak ¤ Bredda glassfiber skjermer 5+9cm ¤ Sabelt seter,belter og ratt
Hjuloppheng:
¤ Egenkonstruert uniball bakstilling ¤ 29mm whiteline justerbart stabilisatorstag bak ¤ Dobbelt stabilisatorstag forran ¤ Polyuhretan foringer der det ikke er uniball ¤ Cupstag over bakstilling ¤ Gaz coilovere bak, 500lbs fjærer. Trinnløs justering av høyde og rebound ¤ Senkefjærer forran med kortere gule konidempere ¤ Nylonforinger i styresnekke og hjelpesnekke ¤ Kercher bremse kit med skivebremser bak og Porsche boxter forran ¤ Orginale Porshe Cup 2 felger 7+9” 205/50/17 og 245/40/17 ¤ Koni styredemper,justerbar ¤ Porsche 944turbo bakre bærearmer (A-armer) ¤ Porsche 944turbo bakbremser med 4-stempede calippre
Girkasse:
¤ Porsche 915 fra 911sc ¤ Kennedy stg3 clutch med ”gold” disc ¤ Girkasse flyttet ca 5cm fremover ¤ Fester og girsjalter fra bug@fivespeed ¤ 944turbo drivaksler og knuter ¤ Custom hydraulisk clutch mekanisme
Motor:
¤ Subaru EJ20T Turbo Intercooler 16V Quad cam ¤ Effekt orginalt 211 hk ved 0,7 bar laddetrykk (målt til 245hk på hjula på rullende landevei.300nm) ¤ Justerbart laddetrykk satt til 1,2bar ¤ Radiator fra Opel omega 3000 ¤ Custom alu Ekspansjonstank ¤ Bensinpumpe fra opel omega 3000 ¤ Custom Swirl tank i alu med Aeroquip AN-fittings ¤ 3" tykk Intercooler fra hks ¤ Samco silicon luftslanger ¤ Eksos i 2,5” rustfritt ¤ 5Zigen universale eksospotter 2,5” inn og 3,5” utblås
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem

|
 |
« Svar #127 på: mars 08, 2013, 15:45:17 pm » |
|
Få litt gang igjen her! Min kommende GL. Foreløpig kun senket og litt hist og pist. Satser på ombygging neste år til noe mer enn slik den står idag. Deler samlet opp i løpet av siste 2 år til å bli en bra GL. Må bare gjøre ferdig en -63 først. http://www.srvwk.com/e107_files/public/1340172719_7_FT3631_imag0601.jpg
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem

|
 |
« Svar #128 på: mai 05, 2013, 18:47:45 pm » |
|
Startet sesongen på Reve banen i dag. ny pers også. 49,8 sek på runden Og dette var med bensin på tanken, og det lille effekt uttaket. Gleder meg til E85 mappet er ferdig hos Ebb i morgen!!! Men det minker faretruende på dekka.... må vel skaffe meg noe enda bedre nå, for toyo 888 smelter etter noen runder. Kansje man bare skulle klinke til med ekte slicks?? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem

The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #129 på: mai 11, 2013, 12:24:38 pm » |
|
Startet sesongen på Reve banen i dag. ny pers også. 49,8 sek på runden Og dette var med bensin på tanken, og det lille effekt uttaket. Gleder meg til E85 mappet er ferdig hos Ebb i morgen!!! Men det minker faretruende på dekka.... må vel skaffe meg noe enda bedre nå, for toyo 888 smelter etter noen runder. Kansje man bare skulle klinke til med ekte slicks??  Det går bra unna da med andre ord! Har du noen filmsnutter fra kjøringa eller noen digge bilder av bilen slik den er nå? Tenker også på detalje ( friste ) bilder av oppheng, bremser osv. mvh Arild 
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem

Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #131 på: mai 29, 2013, 22:01:33 pm » |
|
Nydelig! Det er inspirerende å se så flotte understell  Lykke til med kjøringen.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem

The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #132 på: mai 30, 2013, 12:37:07 pm » |
|
Nice! Det ekstra stabstaget du har fremme, er det et slikt et som er tiltenkt ettermontering bak på irs bil? Har tenkt litt på dette selv, men har ikke fått målt noe enda. Måtte det moddes noe for å passe på bredden? mvh Arild 
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem

|
 |
« Svar #133 på: mai 30, 2013, 21:05:13 pm » |
|
Nice! Det ekstra stabstaget du har fremme, er det et slikt et som er tiltenkt ettermontering bak på irs bil? Har tenkt litt på dette selv, men har ikke fått målt noe enda. Måtte det moddes noe for å passe på bredden? mvh Arild  Det ekstra stabstaget er lagd for å være montert slik. Husker ikke hvor jeg fikk tak i det.men det har papirer mener jeg å huske. Skal få tak i enda stivere "hoved" stag nå.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
erikaa
|
 |
« Svar #134 på: mai 30, 2013, 23:11:47 pm » |
|
Ser du har Whiteline stag. Mener å huske at disse kom fra Australia. Kan det stemme at de har sluttet å produsere dem? Skulle kjøpe, men fikk da ikke tak i.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem

|
 |
« Svar #135 på: mai 30, 2013, 23:15:32 pm » |
|
whiteline fra australia ja. fikk vel tak i et av de siste. det lages ikke mer. men du får til 944
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
tmatre
Supermedlem

|
 |
« Svar #137 på: juni 17, 2013, 22:51:07 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
tmatre
Supermedlem

|
 |
« Svar #138 på: juni 17, 2013, 22:52:53 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem

|
 |
« Svar #139 på: juni 17, 2013, 23:38:33 pm » |
|
Den siste der var bare helt utrolig å klare å ta inn igjen. Fikk akkurat kreftene og momentet når styringa gikk i full Lock. (bakdelen med turbolag). Og fullt pådrag bare kastet bilen tilbake på rett kurs.(fordelen med 380hk)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tmatre
Supermedlem

|
 |
« Svar #140 på: juni 17, 2013, 23:51:55 pm » |
|
Her er filmen fra GoPro kamera.. Var første heat dette, så det gikk litt rolig før det ble varme i motor og dekk
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem

|
 |
« Svar #141 på: juni 19, 2013, 11:13:12 am » |
|
Det er alltid like imponerende hvor godt bilen går og ligger på veien/banen!
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
Ørjan Evensen
Medlem

|
 |
« Svar #142 på: juni 19, 2013, 17:28:20 pm » |
|
Kul film!! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem

|
 |
« Svar #143 på: august 15, 2013, 18:27:03 pm » |
|
Hvor har du fått tak i Koni styredemper til 02 
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem

|
 |
« Svar #144 på: august 16, 2013, 10:15:26 am » |
|
Koni styredemper må du lage selv.... som det meste annet på denne bilen. Brukte Koni styredemper fra std boble og lagde nye fester på demperen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem

|
 |
« Svar #145 på: august 21, 2013, 16:21:06 pm » |
|
Takker for tips. Da har jeg en ting til på lista over vinterens gjøremål..
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem

|
 |
« Svar #146 på: september 12, 2013, 11:06:12 am » |
|
Da var årets "periodisk kjøretøykontroll" unnagjort. 0 feil som vanlig. Greit med et stort merknadsfelt i vognkortet! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem

|
 |
« Svar #147 på: september 13, 2013, 07:23:14 am » |
|
Gratulerer !
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem

|
 |
« Svar #148 på: september 13, 2013, 09:54:40 am » |
|
Har du sjekket hvor mange g bilen klarer? For eksempel med en skidpad test.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem

|
 |
« Svar #149 på: september 17, 2013, 20:31:49 pm » |
|
Har du sjekket hvor mange g bilen klarer? For eksempel med en skidpad test.
har ikke testet men om du har forslag til hvordan det kan gjøres så skal jeg prøve. G-måler i telefonen? Tipper den trekker godt over 1g i svingene med nye dekk.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|