oktober 31, 2024, 00:01:23 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 30 31 [32] 33
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Prosjekttråd 1300/oval  (Lest 194089 ganger)
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1320
Bosted:


Vis profil

« Svar #930 på: juni 08, 2024, 15:42:30 pm »

Og da var super scenic samt en tur til tønsberg over:)
Motoren fungerte over all forventning. Må lage litt mer rom til luftfiltre så er vi der! For motorvei i sommer i fart over 110 trengs nok en til oljekjøler. Så det blir ført opp på lista:)
Utenom etterstramming av innsug var det ingen problemer. Sitter alltid litt med hjertet i halsen og var spesielt spent når den oppførte og hørtes litt annerledes ut i høyden. Men ble vanlige lyden og gangen igjen når hjemme:)

Fantastisk Glad Hørtes frisk ut i alle fall Glad

Hvor varm ble den - og hvor sitter sensor?
Sitter i sandwich adapter. 108 i 120 ca
Kjøler er rated til 150 hester vannkjølt. Luftkjølt blir noe annet, så en til skal på plass:)
« Siste redigering: juni 08, 2024, 16:43:55 pm av Bug_Man » Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6227
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #931 på: juni 10, 2024, 11:32:18 am »

Og da var super scenic samt en tur til tønsberg over:)
Motoren fungerte over all forventning. Må lage litt mer rom til luftfiltre så er vi der! For motorvei i sommer i fart over 110 trengs nok en til oljekjøler. Så det blir ført opp på lista:)
Utenom etterstramming av innsug var det ingen problemer. Sitter alltid litt med hjertet i halsen og var spesielt spent når den oppførte og hørtes litt annerledes ut i høyden. Men ble vanlige lyden og gangen igjen når hjemme:)

Fantastisk Glad Hørtes frisk ut i alle fall Glad

Hvor varm ble den - og hvor sitter sensor?
Sitter i sandwich adapter. 108 i 120 ca
Kjøler er rated til 150 hester vannkjølt. Luftkjølt blir noe annet, så en til skal på plass:)

Sikkert lurt! Du har vel steinkontroll på at den ikke går for magert og ikke har for mye fortenning på det turtallet - Om jeg kjenner deg rett? Glad

Som en digresjon som kan det nevnes at jeg kun har hatt den temperaturen selv 1 gang (ca 110 grader).
Det var på autobahn i ca 115 km/t med lufttemperatur på 30-33 Grader og etter mange mils kjøring
« Siste redigering: juni 10, 2024, 14:17:24 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1320
Bosted:


Vis profil

« Svar #932 på: juni 10, 2024, 19:13:46 pm »

Har steinkontroll på alt Kult
En til kjøler er bestilt
Har også ganske mild tenningskurve foreløpig frem til jeg får rikere tomgangsdyse på plass
Her skal motor gå kjølig nok til 130-135 som marsjfart nedover europa. Derfor er motoren utstyrt med dual inlet fan og motorens oljekjøler fjernet for å dirigere all kjøleluft til topper og sylindre. Termostatflapsene er sveist fast i en slik posisjon at luften blir dirigert noe mer mot topper og toppen av sylindre enn mot bunn av sylindre
« Siste redigering: juni 10, 2024, 22:44:47 pm av Bug_Man » Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1320
Bosted:


Vis profil

« Svar #933 på: juni 13, 2024, 16:16:34 pm »

Skulle kanskje alt komme i morgen Kult

* IMG_3025.jpg (61.94 KB. 600x600 - vist 119 ganger.)

Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1320
Bosted:


Vis profil

« Svar #934 på: juni 14, 2024, 16:08:48 pm »

To dager fra california. Kortere tid enn fra hotshop det

* IMG_3069.jpg (99.73 KB. 800x600 - vist 115 ganger.)

Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1320
Bosted:


Vis profil

« Svar #935 på: juli 06, 2024, 00:29:15 am »

Alt i alt en bra tur. 6000km kjørt. 130-140 i marsjfart og en sinna tysker som prøvde riste oss av men ikke fikk det til. Heldigvis tok han av når vi nådde turtallssperra på 6800 i fjerde gir

* IMG_3346.jpg (130.48 KB. 800x600 - vist 100 ganger.)

* IMG_3409.jpg (116.12 KB. 687x600 - vist 98 ganger.)

« Siste redigering: juli 06, 2024, 00:47:26 am av Bug_Man » Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7273
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #936 på: juli 08, 2024, 13:17:07 pm »

Nais Glad
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1320
Bosted:


Vis profil

« Svar #937 på: juli 16, 2024, 23:12:11 pm »

Brukes litt her og der. Motor for fort fin oljetemp og selv om konverteringen til nytt utløselager løsna så har clutchen tørket såppass opp at den ikke slurer lenger. Så blir litt å fikse til våren:) nå er det bare litt kjøring. Thermo switch på 90c skal kjøpes inn så oljen når 90c selv ved putlekjøring i stedet for 82 som nå. Er fan av optimal oljetemp både for sterkest film og for å få kokt ut vann og svoveldannelse. Det blir nok å bytte ut høyre panel for speedometeret med et panel med to instrumenter og montere lambdainstrument til neste sesong og få finjustert afr
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4105
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #938 på: juli 17, 2024, 08:45:43 am »

Utrolig tøft det der! jeg heier på biler som blir brukt  Gliser
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1320
Bosted:


Vis profil

« Svar #939 på: juli 17, 2024, 09:30:33 am »

Utrolig tøft det der! jeg heier på biler som blir brukt  Gliser
Ja er noe eget med det! Er vell oppi 8-9000km med nye motoren nå Kult
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6227
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #940 på: juli 20, 2024, 02:50:51 am »

Utrolig tøft det der! jeg heier på biler som blir brukt  Gliser
Ja er noe eget med det! Er vell oppi 8-9000km med nye motoren nå Kult

Er slik det skal være. 🙂Ting som brukes holder.
Hjelper jo at du er fokusert og velger de beste produktene også

Takk for at du holder oss oppdatert!👍


Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1320
Bosted:


Vis profil

« Svar #941 på: juli 21, 2024, 19:24:28 pm »

Utrolig tøft det der! jeg heier på biler som blir brukt  Gliser
Ja er noe eget med det! Er vell oppi 8-9000km med nye motoren nå Kult

Er slik det skal være. 🙂Ting som brukes holder.
Hjelper jo at du er fokusert og velger de beste produktene også

Takk for at du holder oss oppdatert!👍



Jo er ikke mange oppdateringene men😂 ja målet var noe som holdt og som hadde ytelse. Så langt er jeg fornøyd. Til våren blir motoren tatt ut og demontert. Skal inspisere om den har tatt noe skade av hakket for lite oljepumpe på høyt turtall og tette giroljelekkasje. Toppene skal og sendes til en kar for porting. Ikke helt fornøyd med resultatet, så får vi se om vi får skvist ut noe mer før alle ressurser og energi legges i 2723cc oxyen
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1320
Bosted:


Vis profil

« Svar #942 på: juli 27, 2024, 00:25:20 am »

Ikke mye som skjer om dagen, annet enn at kjøleviften sprang Øyerulling jeg og mister trettennullto valgte å oppgradere kjølesystemet med en AAT evolution 2 kjølevifte. Denne suger inn luft på begge sider. Vi ble lovet gull og grønne skoger men trettennullto sin vifte sprang i tyskland ved autobahn i sommer. Heldigvis bare en time unna csp, så han demonterte, jeg dro og kjøpte deler og så kom vi oss videre. Jeg ble da bekymret for min, men AAT mente det var et særtilfelle. Min holdt turen men sprang for to dager siden. Han mente dette var unntaksvis men jeg vet ikke enda. Siden vi kjøpte har det blitt gjort noen endringer i filamentet så AAT påstår at den reviderte utgaven er 92% sterkere grunnet en eller annen teknikalitet med filamentet. Så da får vi prøve en gang til. De kjøler temmelig mye bedre så hadde vært kjipt om det viser seg å ikke være holdbart

* IMG_0049.jpg (61.12 KB. 800x600 - vist 74 ganger.)

* IMG_0050.jpg (73.85 KB. 800x600 - vist 82 ganger.)

Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7273
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #943 på: juli 27, 2024, 19:57:42 pm »

Kjedelig. Jeg har fulgt med på AAT sine videoer og med den lille erfaringen jeg har med 3d-printing må jeg si jeg har vært skeptisk til å bruke det til moe som roterer så fort og flytter så mye luft. Lagbindingen mellom lagene med plast er kritisk, og med såpass tynne deler vil jeg tro det kan bli utfordrende. Håper det løser seg, for det er mye bra i det han presenterer også.

Interessant at begge deres havarier var "engangstilfeller"...
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1320
Bosted:


Vis profil

« Svar #944 på: juli 27, 2024, 20:49:02 pm »

Veldig interessant:P tror det er bullshit. Han mener kundenes har rullet mange mil - og det kan nok stemme, kollektivt sett. Min holdt jo bare 7400km og trettennulltos litt mindre enn det igjen. I tillegg ville han ikke gi meg den nye gratis da jeg hadde betalt for den før den jeg hadde sprang
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1320
Bosted:


Vis profil

« Svar #945 på: august 01, 2024, 22:29:59 pm »

Da var ny vifte montert. Fikk langt i fra ut alt av den gamle og erfaringen ble som trettennullto sin. Varmere motor. Antakelig masse plast over kjøleribber. Så da blir det kun scc på bilen i år før lagring

* IMG_0140.jpg (160.03 KB. 800x580 - vist 92 ganger.)

* IMG_0141.jpg (91.91 KB. 740x600 - vist 92 ganger.)

Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4105
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #946 på: august 02, 2024, 15:00:38 pm »

Et lite tips her fra.. Hvis du demonterer de to bøylene som motorluke hengslene er montert på får du viftehuset litt opp, litt mot høyre og så resten av veien opp uten problemer. Bare løsne båndet rundt dynamoen og demonter de to små blekk fra doghouse kjøleren Blunker
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1320
Bosted:


Vis profil

« Svar #947 på: august 02, 2024, 15:17:34 pm »

Et lite tips her fra.. Hvis du demonterer de to bøylene som motorluke hengslene er montert på får du viftehuset litt opp, litt mot høyre og så resten av veien opp uten problemer. Bare løsne båndet rundt dynamoen og demonter de to små blekk fra doghouse kjøleren Blunker

Har ingen doghouse kjøler Kult men takk for tips! Det kan helt klart bli en løsning til å skrape av plast. Men har mekkesperre om dagen. Ganske så lei og har en polo som ber om ny clutch og regreim Øyerulling
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1320
Bosted:


Vis profil

« Svar #948 på: august 14, 2024, 20:37:01 pm »

Ble ingen drag i år på scc grunnet girlekkasje men veldig bra helg likevel!
Fikk lånt ut bilen til tre førere og tent iveren etter større motor Glad rakk akkurat hjem før dette skjedde i siste sving

* IMG_0246.jpg (118.15 KB. 800x600 - vist 104 ganger.)

* IMG_0247.jpg (170.19 KB. 800x600 - vist 91 ganger.)

Ved nærmere inspeksjon har mutter løsnet og akselen gitt etter, dette ser man på bruddet og måten det har banket litt i toppens anleggsflate på. Selv når jeg fortalte denne infoen til Gene Berg, valgte de å sende ny aksel og shims kostnadsfritt. Det må sies å være god kundeservice Glad

Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1320
Bosted:


Vis profil

« Svar #949 på: august 24, 2024, 17:57:54 pm »

Da var den oppe og gikk igjen og klar for litt studiependling Kult
Loggført
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2435
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #950 på: september 22, 2024, 21:36:37 pm »

Godt jobbet Kult. Blir det tur til Dyno Day Jpm?
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1320
Bosted:


Vis profil

« Svar #951 på: september 23, 2024, 02:19:14 am »

Godt jobbet Kult. Blir det tur til Dyno Day Jpm?
Ikke i år dessverre. 1302 er ikke på østlandet:P så vi får ha showdown på dynoday neste år. Jeg har en del optimalisering av forgasseroppsett igjen Kult
Loggført
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 794
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #952 på: september 23, 2024, 15:57:38 pm »

Fint tråd å følge med på Glad. Hvordan festet du batteriet i front? Tenkte å gjøre det samme selv.
« Siste redigering: september 23, 2024, 17:43:15 pm av eiko » Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1320
Bosted:


Vis profil

« Svar #953 på: september 24, 2024, 00:08:19 am »

Kjøpte universal batterikasse fra summit eller jeggs. Bare sveise inn
Loggført
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 794
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #954 på: september 24, 2024, 12:22:15 pm »

Kjøpte universal batterikasse fra summit eller jeggs. Bare sveise inn

👍
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1320
Bosted:


Vis profil

« Svar #955 på: oktober 14, 2024, 17:43:52 pm »

Nå går det mot lagring på torsdag! Etter å ha funnet mer skade som skjedde da vippestellet løsnet, så er ting omsider helt på stell igjen og ingen harde lyder. Stod i kø og plutselig hørtes det ut som 1.9 tdi med rådebank. Dette var synderen

* IMG_0839.jpg (101.29 KB. 800x600 - vist 37 ganger.)

Lash capen falt ned i toppdekselet og heldigvis ble der. 1302 hadde et likt vippestell på en prosjektmotor og kannibaliserte den litt. Så da var bilen oppe og gikk igjen Kult

* IMG_0842.jpg (66.53 KB. 800x600 - vist 36 ganger.)

Så gjenstår det å se hvor mange km motoren endte på denne sesongen. Fasit vet vi torsdag Kult

Har ikke orket ta ut motor og fikse giroljelekasje/småslurende clutch (skjedde under europaturen) eller tette smålekasjene. Men dette blir på lista når bilen hentes ut til våren.

På lilleblå skal følgende gjøres
- Motor ut og tette lekasjer
- Bytte til 30mm oljepumpe
- Fikse utløserlager konverteringen og tette girolhelekasje
- Ny lamell
- Mindre halsringer
- Lambdamåler og findyse
- Bytte indre foringer på tannstang til uniballs
- Bytte fjærer og foringer bak

Ovalen er lånt ut til en kompis for superscenic. Der skal følgende gjøres
- Bytte girkasse til en nyoverhalt da 1500 kassa i er helt kaputt
- Finjustere senkingen så den er identisk på begge sider bak
- Muligens bygge om til 12v

Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4105
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #956 på: oktober 17, 2024, 11:48:19 am »

Herligt at ovalen ikke er blitt helt glemt bort og skal på veien igjen snart  Blunker
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1320
Bosted:


Vis profil

« Svar #957 på: oktober 17, 2024, 13:00:15 pm »

Herligt at ovalen ikke er blitt helt glemt bort og skal på veien igjen snart  Blunker
Hehe ja kan ikke glemme den helt! Skulle egt. ikke på veien neste år, men så hadde jeg plutselig lånt den bort Osteaktig Kan skimtes i bakkant av bilder

* IMG_0893.jpg (87.44 KB. 800x600 - vist 41 ganger.)


Ellers endte sesongen på 11 700km for lilleblå:)

* IMG_0891.jpg (83.27 KB. 800x600 - vist 39 ganger.)

Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1320
Bosted:


Vis profil

« Svar #958 på: oktober 17, 2024, 20:29:12 pm »

Lilleblå skal også få nye fordekk! For fy de er glatte når det er vått og begynner låse fort når man bremser på tørt føre😅
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4105
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #959 på: oktober 21, 2024, 08:40:09 am »

Hva et for dekk du kjører med nå? Det der er jo et kjent "hjerte i halsen" fenomen på lett fuktig asfalt for fler av oss  Osteaktig
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Sider: 1 ... 30 31 [32] 33
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!