Bug_Man
Supermedlem
Innlegg: 1320
Bosted:
|
|
« Svar #900 på: mai 12, 2024, 16:48:29 pm » |
|
Csp fuel pump safety relay også integrert. Orket ikke trekke nye ledninger hele veien så her var det frem med koblingsskjema og koble seg på bilens
IMG_2688.jpg (106.89 KB. 800x600 - vist 240 ganger.) Rottereir men urørt utenom det jeg har lagt opp av instrumenter. Lakk og nytt nett en dag hadde vært fint
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
eiko
Supermedlem
Innlegg: 794
Bosted: Rælingen
|
|
« Svar #901 på: mai 17, 2024, 00:44:43 am » |
|
Ny tank omsider:) Fint med 53l når man må kjøre 98 [ Vedlegg ] Heldigvis ingen kontakt med tannstangen som jeg var litt spent på
Mulig det er nevnt i tråden et sted, men hvordan festet du batteriet? Vurderer tilsvarende løsning.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
Innlegg: 1320
Bosted:
|
|
« Svar #902 på: mai 17, 2024, 02:27:49 am » |
|
Ny tank omsider:) Fint med 53l når man må kjøre 98 [ Vedlegg ] Heldigvis ingen kontakt med tannstangen som jeg var litt spent på
Mulig det er nevnt i tråden et sted, men hvordan festet du batteriet? Vurderer tilsvarende løsning. Sveiste fast en universal batterikasse i stål fra jeggs tror jeg. Billig sak på ebay til tjah rundt tusingen med frakt og moms
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
Innlegg: 1320
Bosted:
|
|
« Svar #903 på: mai 19, 2024, 19:56:31 pm » |
|
Etter massse god hjelp fra trettennullto var jammen triangelstag på og endelig bagasjerommet ferdig. Bremsevæske skiftet, nye klosser, filteret tilpasset og brakett for kjøler i benk lagd. Det nærmer seg:)
IMG_2810.jpg (105 KB. 800x600 - vist 215 ganger.)
IMG_2811.jpg (88.79 KB. 800x600 - vist 219 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
Innlegg: 1320
Bosted:
|
|
« Svar #904 på: mai 19, 2024, 20:10:37 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
Innlegg: 1320
Bosted:
|
|
« Svar #905 på: mai 19, 2024, 23:58:25 pm » |
|
Etter en del lesing blir det ombygd tenning slik at map signal kan benyttes til korrigering. I praksis er det som svda. Bare med map signal i stedet for vakuum. I utgangspunktet gir det et problem med at den vil jage og gå rart på tomgang med map signal. Men pacemaker har en funksjon som lar deg ignorere mal signalet under x i turtall. Så det vil luke ut dette problemet. Nipler er bestilt så får vi se hvordan det blir i praksis
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7273
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #906 på: mai 21, 2024, 08:59:47 am » |
|
Hvor setter du niplene?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
Innlegg: 1320
Bosted:
|
|
« Svar #907 på: mai 21, 2024, 15:52:55 pm » |
|
Hvor setter du niplene?
I innsuget. Totalt fire stk. det funker jo egt ikke fordi signalet blir til stede på tomgang. Men pacemaker har en funksjon der du kan be den ignorere map signal below x rpm. Så da kan jeg helt fint bruke map signal og ikke spesifikt vakuum
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7273
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #908 på: mai 21, 2024, 22:54:53 pm » |
|
Er ikke helt sikker på at jeg forstår. Vacuumet (trykket) er jo det samme nede i innsuget og oppunder spjellet. Sånn stort sett så lenge innsuget har omtrent samme tverrsnitt hele veien.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
Innlegg: 1320
Bosted:
|
|
« Svar #909 på: mai 22, 2024, 01:25:25 am » |
|
Ja det er korrekt. Men på forhassere med vakuum signal er det konstruert slik at på tomgang er signalet null så det ikke er noe opptrekk. Altså rett over spjeldet. Men i innsug vil d alltid være opptrekk. Er mulig å justere seg rundt sier noen. Andre sier den blir ujevn og rar på tomgang. Uansett ikke noe problem når jeg kan velge når map signalet skal aktiveres
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
Innlegg: 1320
Bosted:
|
|
« Svar #910 på: mai 22, 2024, 22:16:59 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7273
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #911 på: mai 22, 2024, 22:37:49 pm » |
|
Ja det er korrekt. Men på forhassere med vakuum signal er det konstruert slik at på tomgang er signalet null så det ikke er noe opptrekk. Altså rett over spjeldet. Men i innsug vil d alltid være opptrekk. Er mulig å justere seg rundt sier noen. Andre sier den blir ujevn og rar på tomgang. Uansett ikke noe problem når jeg kan velge når map signalet skal aktiveres
Aah da skjønner jeg. Jeg er litt i EFI-verden, men jeg har fått med meg at forgassere har vacuum-porten rett over spjeldet
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
Innlegg: 1320
Bosted:
|
|
« Svar #913 på: mai 25, 2024, 22:39:44 pm » |
|
Og der etter enda litt super hjelp! [ Vedlegget er ugyldig eller eksisterer ikke ]
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
P-stop
Supermedlem
Innlegg: 911
Bosted: Vinterbro
Ulf
|
|
« Svar #914 på: mai 26, 2024, 10:49:49 am » |
|
Jævlig bra jobba gutter.
|
|
|
Loggført
|
Stolt medlem av highroofers.
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
|
« Svar #915 på: mai 26, 2024, 18:18:44 pm » |
|
Nå er jeg glad på dine vegene. Etter psykt mye timer med skru og mekk, kan du endelig børne dekk Fet lyd i motor og xos. Super Scenic next
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
Innlegg: 6227
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
|
« Svar #917 på: mai 27, 2024, 01:37:12 am » |
|
Godt jobba, karer!
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Svein.
Supermedlem
Innlegg: 2435
Bosted: Lørenskog
|
|
« Svar #918 på: mai 27, 2024, 09:00:32 am » |
|
Gratulerer med motor i bil😎👍. Får jo en perfekt innkjøring av motor på Super-Senic🙂
|
|
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
|
Tuomo
Medlem
Innlegg: 160
Bosted: Oulu, Finland
|
|
« Svar #920 på: mai 27, 2024, 16:23:07 pm » |
|
Gratulasjoner for en lovlig, utrolig boble. Kjør pent. Ses i SCC Super Scenic.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
|
« Svar #921 på: mai 27, 2024, 17:36:15 pm » |
|
I dag bestod den jaggu PKK og med null hull Sweet
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
Innlegg: 1320
Bosted:
|
|
« Svar #922 på: mai 27, 2024, 20:00:11 pm » |
|
Takker og bukker!
IMG_2915.jpg (118.31 KB. 800x600 - vist 208 ganger.) Prøvekjørt en del i dag og so far so good. Litt lite fortenning på 2-3-4k rpm men det fikses. Viftereima vrei seg så note to myself er å holde den stram. Ellers blir oljen fort varm og fin driftstemp, selv i kø og trykk veldig stabilt. Må si jeg stadig mer og mer begynner foretrekke kun ekstern oljekjøler. Så stabil temp har jeg aldri hatt
|
|
« Siste redigering: mai 27, 2024, 20:03:30 pm av Bug_Man »
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7273
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #923 på: mai 27, 2024, 22:18:46 pm » |
|
Takker og bukker! [ Vedlegg ] Prøvekjørt en del i dag og so far so good. Litt lite fortenning på 2-3-4k rpm men det fikses. Viftereima vrei seg så note to myself er å holde den stram. Ellers blir oljen fort varm og fin driftstemp, selv i kø og trykk veldig stabilt. Må si jeg stadig mer og mer begynner foretrekke kun ekstern oljekjøler. Så stabil temp har jeg aldri hatt
Grattis, og godt å høre at det så langt funker bra. Har du noen form for termostat på olja eller styres det av oljetrykkventilen som originalt? Jeg har kun eksternt på oybokseren, men har koplet via en termostat i sandwich-plata mellom blokka og filteret.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
Innlegg: 1320
Bosted:
|
|
« Svar #924 på: mai 27, 2024, 22:45:29 pm » |
|
Takker og bukker! [ Vedlegg ] Prøvekjørt en del i dag og so far so good. Litt lite fortenning på 2-3-4k rpm men det fikses. Viftereima vrei seg så note to myself er å holde den stram. Ellers blir oljen fort varm og fin driftstemp, selv i kø og trykk veldig stabilt. Må si jeg stadig mer og mer begynner foretrekke kun ekstern oljekjøler. Så stabil temp har jeg aldri hatt
Grattis, og godt å høre at det så langt funker bra. Har du noen form for termostat på olja eller styres det av oljetrykkventilen som originalt? Jeg har kun eksternt på oybokseren, men har koplet via en termostat i sandwich-plata mellom blokka og filteret. Har csps sandwich adapter med thermo switch ut fra retur på kjøler for vifte. Fjernet bakre oljetrykkstempel og kjører retur der da csp anbefaler dette og sier det gir jevnere trykk. Og det gjør det for så vidt
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
Innlegg: 1320
Bosted:
|
|
« Svar #925 på: juni 04, 2024, 22:46:14 pm » |
|
Og da var super scenic samt en tur til tønsberg over:) Motoren fungerte over all forventning. Må lage litt mer rom til luftfiltre så er vi der! For motorvei i sommer i fart over 110 trengs nok en til oljekjøler. Så det blir ført opp på lista:) Utenom etterstramming av innsug var det ingen problemer. Sitter alltid litt med hjertet i halsen og var spesielt spent når den oppførte og hørtes litt annerledes ut i høyden. Men ble vanlige lyden og gangen igjen når hjemme:)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
Innlegg: 1320
Bosted:
|
|
« Svar #926 på: juni 05, 2024, 00:43:11 am » |
|
IMG_2970.jpg (88.86 KB. 800x533 - vist 187 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7273
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #927 på: juni 05, 2024, 19:34:12 pm » |
|
Og da var super scenic samt en tur til tønsberg over:) Motoren fungerte over all forventning. Må lage litt mer rom til luftfiltre så er vi der! For motorvei i sommer i fart over 110 trengs nok en til oljekjøler. Så det blir ført opp på lista:) Utenom etterstramming av innsug var det ingen problemer. Sitter alltid litt med hjertet i halsen og var spesielt spent når den oppførte og hørtes litt annerledes ut i høyden. Men ble vanlige lyden og gangen igjen når hjemme:)
Fantastisk Hørtes frisk ut i alle fall
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
Innlegg: 1320
Bosted:
|
|
« Svar #928 på: juni 05, 2024, 20:07:42 pm » |
|
Og da var super scenic samt en tur til tønsberg over:) Motoren fungerte over all forventning. Må lage litt mer rom til luftfiltre så er vi der! For motorvei i sommer i fart over 110 trengs nok en til oljekjøler. Så det blir ført opp på lista:) Utenom etterstramming av innsug var det ingen problemer. Sitter alltid litt med hjertet i halsen og var spesielt spent når den oppførte og hørtes litt annerledes ut i høyden. Men ble vanlige lyden og gangen igjen når hjemme:)
Fantastisk Hørtes frisk ut i alle fall Jo takk! Må få prøvd og høre den utenifra snart
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
Innlegg: 6227
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
|
« Svar #929 på: juni 06, 2024, 17:11:49 pm » |
|
Og da var super scenic samt en tur til tønsberg over:) Motoren fungerte over all forventning. Må lage litt mer rom til luftfiltre så er vi der! For motorvei i sommer i fart over 110 trengs nok en til oljekjøler. Så det blir ført opp på lista:) Utenom etterstramming av innsug var det ingen problemer. Sitter alltid litt med hjertet i halsen og var spesielt spent når den oppførte og hørtes litt annerledes ut i høyden. Men ble vanlige lyden og gangen igjen når hjemme:)
Fantastisk Hørtes frisk ut i alle fall Hvor varm ble den - og hvor sitter sensor?
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
|