oktober 31, 2024, 00:01:20 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Subaru motor i boble  (Lest 7530 ganger)
Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« på: oktober 06, 2015, 13:50:10 pm »

Trenger tips ifm. montering av Subaru motor i boble!

Hva må gjøres/bygges om?
Hva trenger jeg av deler (foruten motor)?
Hvilken er best egnet? Det er ikke engang aktuelt å ikke ha turbo!!
Hvis noen har bilder av evt. ombygginger/modifikasjoner tar jeg gjerne imot det!
Tanken er å bruke boble girkasse.

Er ikke ute etter 500hk (foreløpig), men en driftssikker motor med 200hk+
Loggført
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #1 på: oktober 06, 2015, 19:57:57 pm »

sett på mighty carmods nå? =)

Du trenger adapter for å feste motor på gearkasse, ny clutch lamell pressplate og svinghjul. Du trenger radiator og rør/slanger til dette. Pluss alt dilldall som å få ledningsnett og kjøling til å passe. du må¨nok kappe endel i hekken for å få plass til motoren samt lage avtagbar bakplate for å få motor ut og inn. Hvis du ska bruke org gearkasse må denne forsterkes for å få maks utbytte av en såpass sterk motor som en subaru boxer.

Det er vel det mest basiske mener jeg =) Kjør på!

gaffærn
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #2 på: oktober 06, 2015, 21:09:47 pm »

Har hatt tanken om det en stund, enten WBX eller Subaru motor, men nå jeg så Mighty car mods så syns jeg det så relativt greit ut.
Avtagbar bakplate har jeg allerede, radiator, rør, slanger, el. nett og kjøling er "plankekjøring"
Høres og ser overkommelig ut, det jeg er mest "bekymret" for er torpedoveggen, hvordan pleier SVV å stille seg i forhold til dette?
Motor ol. anser jeg ikke som noe problem, i verste fall hiver jeg da bare inn en standard motor for PKK, men en ombygd torpedovegg vil vekke oppsikt.
Loggført
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #3 på: oktober 06, 2015, 21:50:58 pm »

 www.tsrengineconversions.co.uk er vel en av dem som har holdt på lengst, selger alt fra løse deler til hele kit.

Ang, torpedoveggen, så er det ikke noe problem, så lenge arbeidet er riktig utført. Det går vel noen godkjent ombygde bobler med Subaru motor i Norge, så dette er ikke ukjent for BT.

Ang, lovlig motoreffekt, så avgjøres det ved valg av bremsesett, Kerscher leverer max 160HK, CSP leverer max 140HK og Tafel Tuning i Tyskland leverer TUV godkjent 200HK sett med flere boltsirkler.

Ta kontakt med ditt lokale BT før ombygging, lykke til.
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Lasse.E
Supermedlem
*****
Innlegg: 1037
Bosted: vestfold



Vis profil WWW
« Svar #4 på: oktober 06, 2015, 22:19:41 pm »

Bruk en wbx motor, enklere å få inn og enklere å få godkjent.
Kanskje en litt mer gammeldags motor, men fy så morsom den kan bli med en turbo på.
Bare se hva Jørn Tangen har fått ut av en med "enkle" grep 😊
Loggført
BrorHund
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #5 på: oktober 06, 2015, 22:20:59 pm »

Hør med Mike: https://m.youtube.com/watch?v=hEPBTbMpz1Q

Vet han har hatt litt trøbbel med varme fra radiatorrør inni kupeen, så tenk deg om hvor du legger dette!
Loggført

1957 Karmann Ghia Lowlight
Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #6 på: oktober 07, 2015, 09:24:26 am »

Takk vwfreaks, den linken har jeg lett etter Glad
Der var det mye matnyttig, så nå er det bare å starte sparingen Glad
Loggført
G.D
Medlem
***
Innlegg: 155
Bosted: Tysvær



Vis profil
« Svar #7 på: oktober 07, 2015, 11:59:26 am »

Kan anbefale Subarumotor i boble! Ta en kikk på outfront motorsports sider i USA og bug at 5 speed i Tyskland.
Loggført
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #8 på: oktober 07, 2015, 21:16:21 pm »

Regner med du har sett tråde til Øyvind?
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,688.0.html
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #9 på: oktober 07, 2015, 21:36:32 pm »

Ja, har fått med meg den, tom. vært så heldig å fått en tur i denne!  Gliser
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #10 på: oktober 14, 2015, 12:46:30 pm »

Mener å ha sett at du må kappe og snu noen aludeler på maskinen og. Var det kjølevann eller innsug?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #11 på: oktober 14, 2015, 13:37:32 pm »

jeg har bygd en 1302 med subaru turbo motor!
må kutte litt i veggen,hvis du ikke flytter turboen,
kutting i bak vegg kan også ungås ved og snu innsuget eller lage ett rør fra manifold til spjellhus
trenger ikke og kutte noe på motoren,men den bakerste innløpet på kjøleslangen må du få laget en 90% bøy
med 16v motor så må du kutte enn del på side vegga bak og på sidene på bakplata!
men for du tak i en 2.2 l med enkel overliggende kamaksel så er det bare så vidt du trenger og kutte noe!
vart kanskje litt rart skrevet men er bare og spørre hvis det er noe du lurer på!
Loggført

Vw 1302
Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #12 på: oktober 14, 2015, 13:52:30 pm »

Takk for info, forsto meget godt hva du mente :-)

Jeg skal gå litt i tenkeboksen og se hva jeg gjør, har snakket med Andersen Racing, og der dukket det opp noen ideer jeg må se litt nærmere på først.
Kan jeg få motoren slik jeg vil, ut av en luftkjølt motor er det absolutt det beste. Tid er også penger, så slipper jeg mye ombygging/modifisering er det definitivt det enkleste, men driftssikkerheten er dog. noe helt annet på en luftkjølt motor..
Loggført
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #13 på: oktober 25, 2015, 19:35:10 pm »

Inspirasjon
Loggført
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #14 på: oktober 27, 2015, 09:34:01 am »

Her er en


* 0069.jpg (118.22 KB, 800x600 - vist 405 ganger.)

* 0070.jpg (87.15 KB, 800x600 - vist 357 ganger.)
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!