friikside
Juniormedlem
Innlegg: 80
Bosted: Ytre Enebakk
|
|
« på: oktober 03, 2015, 09:49:36 am » |
|
Da skal jeg prøve å lage en tråd på min relativt ny innkjøpte 67 splitt panel. Var å hentet denne på gol, stod i kjelleren på en låve på en gård litt oppe i fjellsiden. Har sett at personen jeg kjøpte bilen av lagde en prosjekt tråd på bilen her for 6 år siden, det ble da lagt ut bare et innlegg fra daværende eier, så jeg håper på å få til noen flere. Nok om det, før bilen ble parkert på låven i 2009, er det antatt at den ble parkert i skogen i sogndal området i 2002, og stått der i ca 7 år. Låner bilder fra henting i 2009: Bilder fra da jeg hentet den i september i år: Og vel hjemme:
|
|
|
Loggført
|
T2 Splitt Panel - 1967 T1 Boble - 1961
X Oval Boble - 1957 X T2 Early bay - 1969 X Karmann Ghia - 1963 X T2 Late bay - 1973 X T2 Sika - 1972 X T1 Boble - 1962
|
|
|
friikside
Juniormedlem
Innlegg: 80
Bosted: Ytre Enebakk
|
|
« Svar #1 på: oktober 03, 2015, 09:57:52 am » |
|
Som de fleste vil se er det gjort litt fra den ble tatt ut av skogen i 2009 til nå. Har blitt betydelig gjort ren og fikset litt på utvendig. Men det er selvfølgelig endel sveising som må gjøres før den er klar til bruk. Fikk forøvrig her om dagen et bilde av en som spottet bilen i 1995. Noe jeg syns var veldig gøy. Hvis noen kjenner til bilen fra tidligere, er jeg veldig interessert i info. Den har gått i sogndal området siden midten av 80 tallet såvidt jeg har forstått.
|
|
|
Loggført
|
T2 Splitt Panel - 1967 T1 Boble - 1961
X Oval Boble - 1957 X T2 Early bay - 1969 X Karmann Ghia - 1963 X T2 Late bay - 1973 X T2 Sika - 1972 X T1 Boble - 1962
|
|
|
friikside
Juniormedlem
Innlegg: 80
Bosted: Ytre Enebakk
|
|
« Svar #2 på: oktober 03, 2015, 10:14:27 am » |
|
Litt tjuvstart før jeg startet å lage tråd. Alt i alt et god utgangspunkt på en bil. Har allerede fått byttet innmat i alle trommelbremser. Og luftet bremser tilstrekkelig for å få bilen over i en varmere garasje for sveise oppholdet til vinteren. Motor har blitt skiftet til en AD motor iløpet av de siste 5 årene. Den starter og går med bensin fra en jerry kanne. Tanken er rustet opp innvendig, dette er av tidligere eier prøvd å fikses, men uten hell. Jeg velger heller å bytte tank etter å ha sett innvendig i den. Bilde fra der skal stå i vinter: Motor blitt demontert: Tank demontert, ser bra ut i motorrom: Rust i kanal og i diverse: Skal prøve å oppdatere så fort jeg klarer, men ser for meg at det blir mer tid i garasjen enn jeg får oppdatert iblant
|
|
« Siste redigering: oktober 03, 2015, 10:40:40 am av friikside »
|
Loggført
|
T2 Splitt Panel - 1967 T1 Boble - 1961
X Oval Boble - 1957 X T2 Early bay - 1969 X Karmann Ghia - 1963 X T2 Late bay - 1973 X T2 Sika - 1972 X T1 Boble - 1962
|
|
|
vw jubileum 71
Nybegynner
Innlegg: 47
Bosted: Molde
Meg og min 71 Jubileum på Atlanterhavs Veien
|
|
« Svar #3 på: oktober 04, 2015, 20:28:22 pm » |
|
kjempe kul! skal du lakkere den i litt mer tradisjonell VW farger, som i hvit og rød? eller skal du ha den originalt hvit?
|
|
|
Loggført
|
success is the ability to go from one failure to the next without any loss of enthusiasm
|
|
|
friikside
Juniormedlem
Innlegg: 80
Bosted: Ytre Enebakk
|
|
« Svar #4 på: oktober 04, 2015, 22:17:15 pm » |
|
kjempe kul! skal du lakkere den i litt mer tradisjonell VW farger, som i hvit og rød? eller skal du ha den originalt hvit? Takl for det! Jeg tenker å beholde den som patina bil i samme farge som orginal. Hvis det med tiden viser seg at jeg skal satse på 100% strøken bil skal jeg sende den til utlandet hvis jeg en gang har slike summer tilgjengelig Er akkurat nå mer ved interesse å få bilen tilbake på veien i bra teknisk stand, og ser at det skal bli første steget.
|
|
« Siste redigering: oktober 11, 2015, 01:20:44 am av friikside »
|
Loggført
|
T2 Splitt Panel - 1967 T1 Boble - 1961
X Oval Boble - 1957 X T2 Early bay - 1969 X Karmann Ghia - 1963 X T2 Late bay - 1973 X T2 Sika - 1972 X T1 Boble - 1962
|
|
|
55luft
Seniormedlem
Innlegg: 263
Bosted: sigggerud
|
|
« Svar #5 på: oktober 04, 2015, 23:56:59 pm » |
|
Lykke til. Synd jeg ikke kunne være med å hente. Blir kult å se denne på veien.
|
|
|
Loggført
|
55 mod orginal boble 76 mod orginal buss
|
|
|
friikside
Juniormedlem
Innlegg: 80
Bosted: Ytre Enebakk
|
|
« Svar #6 på: oktober 05, 2015, 09:06:01 am » |
|
Lykke til. Synd jeg ikke kunne være med å hente. Blir kult å se denne på veien.
Takk Ja, det var dumt, var en hyggelig tur, og ikke minst spennende. Er i god gang med planlegging på hvilke sted jeg skal starte og fortsette fra, og satt sammen deleliste som snarest skal settes til bestilling fra england. Så er det bare å se om jeg blir klar til neste sesong (som jeg håper), eller om det blir 2017.
|
|
|
Loggført
|
T2 Splitt Panel - 1967 T1 Boble - 1961
X Oval Boble - 1957 X T2 Early bay - 1969 X Karmann Ghia - 1963 X T2 Late bay - 1973 X T2 Sika - 1972 X T1 Boble - 1962
|
|
|
Johnny Oeen
Seniormedlem
Innlegg: 280
Bosted: Sogndal
|
|
« Svar #7 på: oktober 10, 2015, 17:27:30 pm » |
|
Hei Denne bilen var kjøpt ny av ein kar i Lærdal, og har hatt 2 eigarar mens den var i Lærdal...... so da er nok du fjerde eigar? Den vart for øvrig mykje brukt til å frakte poteter i av den første eigaren ( potetbonde). Det bildet fra bensinstasjonen kan sjå ut som er tatt ved esso i Lærdal.
mvh Johnny
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
friikside
Juniormedlem
Innlegg: 80
Bosted: Ytre Enebakk
|
|
« Svar #8 på: oktober 11, 2015, 01:18:04 am » |
|
Hei Denne bilen var kjøpt ny av ein kar i Lærdal, og har hatt 2 eigarar mens den var i Lærdal...... so da er nok du fjerde eigar? Den vart for øvrig mykje brukt til å frakte poteter i av den første eigaren ( potetbonde). Det bildet fra bensinstasjonen kan sjå ut som er tatt ved esso i Lærdal.
mvh Johnny
Hei Johnny. Takker for svar, det er helt topp og få vite historien bak! Jeg antar etter hva jeg forstår at jeg er eier 4 da. Når du sier at den er brukt hyppig til å frakte poteter, forklarer det mye, da jeg har vasket og gjort rent varerommet nå. (Tror det ikke har skjedd for mange ganger tidligere). Den er ihvertfall godt på gang for å komme seg tilbake på veien. Idag er alt av lys satt tilbake på stell, og en lang deleliste er satt til bestilling fra Autocraft. Du klarer tilfeldig ikke å huske om den byttet registreringsnummer mellom eierne i Lærdal du? Antageligvis ikke, men verdt å spørre, den skiftet etter hva jeg skjønner eier der i 1986.
|
|
|
Loggført
|
T2 Splitt Panel - 1967 T1 Boble - 1961
X Oval Boble - 1957 X T2 Early bay - 1969 X Karmann Ghia - 1963 X T2 Late bay - 1973 X T2 Sika - 1972 X T1 Boble - 1962
|
|
|
friikside
Juniormedlem
Innlegg: 80
Bosted: Ytre Enebakk
|
|
« Svar #9 på: oktober 17, 2015, 07:52:45 am » |
|
Ikke mye å oppdatere her, prøver å finne det orginale regnummeret på bilen, så venter på svar fra understellsregisteret hos Statens vegvesen. Tatt noen bilder av cargo rom: Driver med gulv foran om dagen, venter på deler som er bestilt, så klargjør for å sveise inn nytt, velger å bare bytte ytre deler, da midten fortsatt er solid, ser bedre ut etter jeg fikk pusset det ned. Før: Under arbeid: Skal sveise A-stolpe og lage profil til dørlist på dogleg idag.
|
|
|
Loggført
|
T2 Splitt Panel - 1967 T1 Boble - 1961
X Oval Boble - 1957 X T2 Early bay - 1969 X Karmann Ghia - 1963 X T2 Late bay - 1973 X T2 Sika - 1972 X T1 Boble - 1962
|
|
|
friikside
Juniormedlem
Innlegg: 80
Bosted: Ytre Enebakk
|
|
« Svar #10 på: oktober 24, 2015, 10:15:12 am » |
|
Har fått gjort litt denne uka, mens jeg venter på delene jeg bestilte (for altfor lenge siden). Sveiset noen rusthull i hjulhuset bak, lagd profil på dogleg til dørpakninger og sveiset inn gulv høyre side foran. Jeg har aldri drevet med noe særlig karosseri jobber før, så jeg vil si øvelse gjør mester, og jeg gjør så godt jeg kan, da sikkert andre får dette til bedre enn meg. Hjulhus sveising: Kappet vekk profil til pakning på dogleg og rust på hjul hus foran: Lage profil: Gulv høyre foran:
|
|
|
Loggført
|
T2 Splitt Panel - 1967 T1 Boble - 1961
X Oval Boble - 1957 X T2 Early bay - 1969 X Karmann Ghia - 1963 X T2 Late bay - 1973 X T2 Sika - 1972 X T1 Boble - 1962
|
|
|
grepst1
Nybegynner
Innlegg: 36
Bosted: Førde
|
|
« Svar #11 på: oktober 25, 2015, 12:01:20 pm » |
|
Hei. Kan vere enig med Jonny Øen. Eg hadde ein del jobboppdrag i Lærdal og ein av dei som eg var i kontakt med hadde tilsvarane bil, det var i ca 1983. Bilen var då dønn strøken. Meiner han var eigar nr. 2. Etter det vart den kjøpt av Jens Grøtte (litt usikker på om eg hugsar riktig namn, men det kan eg sjekke). Eg såg bilen på nytt i Lærdal i ca 2002, bilen var då godt brukt, den stod då registrert utan EU-godkjenning så den var nok ikkje ute på vegen. (Veldig sannsynleg at dette er same bil, Lærdal er ikkje så stort...) Eigaren hadde i tillegg til denne ein Bay pickup og ein 61 Panel som var sett til sides på gardsbruket. Sjølv kjøpte eg 61-modellen som eg har hatt lagra i Førde. Denne er i utruleg bra tilstand med bakgrunn i det tørre klimaet i Lærdal. Litt rust i golv framme, men karosseriet er ok utanom nokre småbulkar. Denne skal eg ha på vegen i patenterte utgåve, men i kva rekkefølge i forhold til andre prosjekt er usikkert....
Ståle Grepstad
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
friikside
Juniormedlem
Innlegg: 80
Bosted: Ytre Enebakk
|
|
« Svar #12 på: oktober 28, 2015, 08:12:33 am » |
|
Hei. Kan vere enig med Jonny Øen. Eg hadde ein del jobboppdrag i Lærdal og ein av dei som eg var i kontakt med hadde tilsvarane bil, det var i ca 1983. Bilen var då dønn strøken. Meiner han var eigar nr. 2. Etter det vart den kjøpt av Jens Grøtte (litt usikker på om eg hugsar riktig namn, men det kan eg sjekke). Eg såg bilen på nytt i Lærdal i ca 2002, bilen var då godt brukt, den stod då registrert utan EU-godkjenning så den var nok ikkje ute på vegen. (Veldig sannsynleg at dette er same bil, Lærdal er ikkje så stort...) Eigaren hadde i tillegg til denne ein Bay pickup og ein 61 Panel som var sett til sides på gardsbruket. Sjølv kjøpte eg 61-modellen som eg har hatt lagra i Førde. Denne er i utruleg bra tilstand med bakgrunn i det tørre klimaet i Lærdal. Litt rust i golv framme, men karosseriet er ok utanom nokre småbulkar. Denne skal eg ha på vegen i patenterte utgåve, men i kva rekkefølge i forhold til andre prosjekt er usikkert....
Ståle Grepstad
Artig å høre. Jeg må få kontaktet statsarkivet for å kontrollere eier historikken. Syns det er litt spennende. Hvis du har mulighet, er det supert om du sjekker opp om det er det samme navnet? Morsomt at han hadde en Panel til, har du bilde av den er det bare å legge ut et bilde Jeg går for den samme løsningen med Patina, da er veien kortere for å få den tilbake på skilt igjen. Har akkurat ferdig sveiset gulvet foran i min.
|
|
|
Loggført
|
T2 Splitt Panel - 1967 T1 Boble - 1961
X Oval Boble - 1957 X T2 Early bay - 1969 X Karmann Ghia - 1963 X T2 Late bay - 1973 X T2 Sika - 1972 X T1 Boble - 1962
|
|
|
friikside
Juniormedlem
Innlegg: 80
Bosted: Ytre Enebakk
|
|
« Svar #13 på: oktober 31, 2015, 09:39:07 am » |
|
Deler fra England har endelig kommet På tide med litt oppdateringer, nå har jeg fått sveiset ferdig gulvet foran. Gjort klar for en runde med Owatrol, grunning, fuging av sveiseskjøter og lakkering. Måtte kappe ut litt rust i fronten, og sveise inn en ny bit før jeg satt i gulvet. Prøve tilpassing Ferdig Skal bytte ytter/inner kanaler, jekkefester, utriggere og litt rep av cargo gulv, startet på den verste siden først: Viktig å rydde litt iblant og
|
|
|
Loggført
|
T2 Splitt Panel - 1967 T1 Boble - 1961
X Oval Boble - 1957 X T2 Early bay - 1969 X Karmann Ghia - 1963 X T2 Late bay - 1973 X T2 Sika - 1972 X T1 Boble - 1962
|
|
|
friikside
Juniormedlem
Innlegg: 80
Bosted: Ytre Enebakk
|
|
« Svar #14 på: november 03, 2015, 23:01:38 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
T2 Splitt Panel - 1967 T1 Boble - 1961
X Oval Boble - 1957 X T2 Early bay - 1969 X Karmann Ghia - 1963 X T2 Late bay - 1973 X T2 Sika - 1972 X T1 Boble - 1962
|
|
|
55luft
Seniormedlem
Innlegg: 263
Bosted: sigggerud
|
|
« Svar #15 på: november 05, 2015, 22:48:36 pm » |
|
Her går det unna.
|
|
|
Loggført
|
55 mod orginal boble 76 mod orginal buss
|
|
|
friikside
Juniormedlem
Innlegg: 80
Bosted: Ytre Enebakk
|
|
« Svar #16 på: november 07, 2015, 11:09:58 am » |
|
Her går det unna.
Ja, viktig å stå på litt i starten for at prosjektet skal komme igang. Var litt uheldig med den rusten i ramma, men prøver fortsatt å holde motet oppe og få bilen kjøreklar til neste sesong. Heldigvis har man bay'n, så kjørbar bil har man uansett
|
|
|
Loggført
|
T2 Splitt Panel - 1967 T1 Boble - 1961
X Oval Boble - 1957 X T2 Early bay - 1969 X Karmann Ghia - 1963 X T2 Late bay - 1973 X T2 Sika - 1972 X T1 Boble - 1962
|
|
|
Squareback
Supermedlem
Innlegg: 6260
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
|
« Svar #17 på: november 07, 2015, 19:18:24 pm » |
|
Du tar vel min -62 etterpå?
Hilsen "naboen"....
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
friikside
Juniormedlem
Innlegg: 80
Bosted: Ytre Enebakk
|
|
« Svar #18 på: november 09, 2015, 22:15:30 pm » |
|
Du tar vel min -62 etterpå?
Hilsen "naboen"....
Hehe, hadde det bare vært så vel Er vel bare å starte, så blir man vel ferdig en gang. Kjenner at det er mye jobb, så all honnør til de som går på virkelig store prosjekt!
|
|
|
Loggført
|
T2 Splitt Panel - 1967 T1 Boble - 1961
X Oval Boble - 1957 X T2 Early bay - 1969 X Karmann Ghia - 1963 X T2 Late bay - 1973 X T2 Sika - 1972 X T1 Boble - 1962
|
|
|
friikside
Juniormedlem
Innlegg: 80
Bosted: Ytre Enebakk
|
|
« Svar #19 på: november 16, 2015, 19:24:34 pm » |
|
Skjer stadig noe, holder på nedi garasjen litt nå og da. De siste ukene har jeg holdt på med området rundt utrigger V.side foran, cargo gulvet over, vareromsvegg på samme side og litt fiksing på top hat. Her er utrigger fjernet Rust i gulv og vareromsvegg over Kappet vekk rust Kappet ut ny plate Sveiset inn plate og fjernet litt cargo gulv med rust Sveiset inn en erstatning for top hat som må tilpasses litt Prøvemontering av utrigger Venter igjen på litt deler, så holder på litt av vært mens jeg igjen venter
|
|
|
Loggført
|
T2 Splitt Panel - 1967 T1 Boble - 1961
X Oval Boble - 1957 X T2 Early bay - 1969 X Karmann Ghia - 1963 X T2 Late bay - 1973 X T2 Sika - 1972 X T1 Boble - 1962
|
|
|
friikside
Juniormedlem
Innlegg: 80
Bosted: Ytre Enebakk
|
|
« Svar #20 på: november 16, 2015, 23:00:48 pm » |
|
Da var utrigger v.side foran sveiset inn.
|
|
|
Loggført
|
T2 Splitt Panel - 1967 T1 Boble - 1961
X Oval Boble - 1957 X T2 Early bay - 1969 X Karmann Ghia - 1963 X T2 Late bay - 1973 X T2 Sika - 1972 X T1 Boble - 1962
|
|
|
friikside
Juniormedlem
Innlegg: 80
Bosted: Ytre Enebakk
|
|
« Svar #21 på: desember 30, 2015, 15:04:52 pm » |
|
Da kommer det en bitteliten oppdatering. Har skjedd relativt lite den siste 1 1/2 måneden. Men får litt hjelp til å sveise ramme om dagen, da jeg føler det kan være litt utenfor mitt kompetanse nivå. Men man lærer! Legger ut noen bilder. Grunnet og lakket litt: Jekkefestet er sveiset på: Sveiset inn litt gulv over jekkefeste og utrigger: Fått hjelp til å reparere cross member foran: Bak blir cross member kappet ut og byttet komplett: Dette er rusta i ramme bak bakre utrigger venstre side, litt mindre på høyre side: Kjøpt inn rammebit med ferdig profil og en bit med riktig mål for reperasjonen: Kappet ut bit for gulv over jekkefeste bak:
|
|
|
Loggført
|
T2 Splitt Panel - 1967 T1 Boble - 1961
X Oval Boble - 1957 X T2 Early bay - 1969 X Karmann Ghia - 1963 X T2 Late bay - 1973 X T2 Sika - 1972 X T1 Boble - 1962
|
|
|
Skaug
|
|
« Svar #22 på: desember 30, 2015, 15:15:18 pm » |
|
Artig å se hva som faktisk kan reddes med litt iver og tid. Gleder meg til å se den lakkert. Hva har du tenkt på?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
friikside
Juniormedlem
Innlegg: 80
Bosted: Ytre Enebakk
|
|
« Svar #23 på: januar 03, 2016, 22:06:36 pm » |
|
Artig å se hva som faktisk kan reddes med litt iver og tid. Gleder meg til å se den lakkert. Hva har du tenkt på?
Ja, det blir buss tilslutt, men erfarer at ting tar tid Angående lakk, blir det orginal fargen med patina kombinert med "antikk hvit" lakk på nye karosseri plater som er så nærme slitt hvit orginal lakk man kommer uten å blande noe spesielt. Men må jobbe med farge overgang. Angående målet om å få den kjørbar 1 mai i år er jeg spent, har revurdert litt og funnet ut at den blir ferdig når den blir ferdig, for å kjøpe meg litt mer tid I mellom tiden har jeg handlet meg enda en bruksbil for sommeren, earlybay'n til høyre:
|
|
|
Loggført
|
T2 Splitt Panel - 1967 T1 Boble - 1961
X Oval Boble - 1957 X T2 Early bay - 1969 X Karmann Ghia - 1963 X T2 Late bay - 1973 X T2 Sika - 1972 X T1 Boble - 1962
|
|
|
friikside
Juniormedlem
Innlegg: 80
Bosted: Ytre Enebakk
|
|
« Svar #24 på: januar 17, 2016, 19:59:07 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
T2 Splitt Panel - 1967 T1 Boble - 1961
X Oval Boble - 1957 X T2 Early bay - 1969 X Karmann Ghia - 1963 X T2 Late bay - 1973 X T2 Sika - 1972 X T1 Boble - 1962
|
|
|
friikside
Juniormedlem
Innlegg: 80
Bosted: Ytre Enebakk
|
|
« Svar #25 på: januar 25, 2016, 21:57:04 pm » |
|
Fått jobbet litt mer på bilen, reparert top hat bak, sveiset inn utrigger, og sveiset inn litt nytt gulv over. Utover nå blir det montert innerkanal og deretter ytter kanal. Blir litt å modifisere på innerkanal, da den ikke passer helt 100. Har også fått meg ny matboks Var til dattern min, men den ble litt i det største laget å ha med seg i barnehagen.
|
|
|
Loggført
|
T2 Splitt Panel - 1967 T1 Boble - 1961
X Oval Boble - 1957 X T2 Early bay - 1969 X Karmann Ghia - 1963 X T2 Late bay - 1973 X T2 Sika - 1972 X T1 Boble - 1962
|
|
|
friikside
Juniormedlem
Innlegg: 80
Bosted: Ytre Enebakk
|
|
« Svar #26 på: februar 06, 2016, 09:42:19 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
T2 Splitt Panel - 1967 T1 Boble - 1961
X Oval Boble - 1957 X T2 Early bay - 1969 X Karmann Ghia - 1963 X T2 Late bay - 1973 X T2 Sika - 1972 X T1 Boble - 1962
|
|
|
boble54
Seniormedlem
Innlegg: 376
Bosted: Skjetten
|
|
« Svar #27 på: februar 06, 2016, 14:13:19 pm » |
|
Veldig imponerende arbeide!! Dette blir bra ! Stå på
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
friikside
Juniormedlem
Innlegg: 80
Bosted: Ytre Enebakk
|
|
« Svar #28 på: februar 08, 2016, 22:55:57 pm » |
|
Veldig imponerende arbeide!! Dette blir bra ! Stå på Takk for hyggelig tilbakemelding Blir buss igjen ut av dette tilslutt og!
|
|
|
Loggført
|
T2 Splitt Panel - 1967 T1 Boble - 1961
X Oval Boble - 1957 X T2 Early bay - 1969 X Karmann Ghia - 1963 X T2 Late bay - 1973 X T2 Sika - 1972 X T1 Boble - 1962
|
|
|
friikside
Juniormedlem
Innlegg: 80
Bosted: Ytre Enebakk
|
|
« Svar #29 på: februar 08, 2016, 23:48:52 pm » |
|
Venstre kanal er nå klar til sparkling og lakkering etterhvert som mer blir ferdig. (gjenstår også montering av jekkefeste bak når rust beskyttelse av indre kanal/utrigger er gjort) Har også tettet en åpning inni hjulbue venstre bak. Sveiset litt fra innsiden og litt fra utsiden Har kappet ut inner/ytter kanal på høyre side, og kappet av utriggere foran/bak på høyre side Følgende har jeg planlagt å måtte reparere på høyre siden: - Reparere ramme bak bakre utrigger (samme som ble gjort på venstre side) - Reparere "top hat" over både fremre og bakre utriggere. - Utbedre alle dragere som går på tvers mot inner kanal. - Reparere b-stolpe og c-stolpe. - Reparere skilleveggen nede ved b-stolpe. - Montere nye utrigger foran/bak. - Montere ny innerkanal, stiver til ytter kanal og ytter kanal. - Sveise inn nytt gulv. - Tette åpningen i bakre hjulbue (samme som på venstre side) - Montere nye jekkefester foran/bak. Og selvfølgelig ta de garanterte overraskelsene som alltid kommer Vet ikke om jeg har blitt blendet, men tror jeg begynner å se litt lys i enden av tunnelen
|
|
« Siste redigering: februar 08, 2016, 23:52:17 pm av friikside »
|
Loggført
|
T2 Splitt Panel - 1967 T1 Boble - 1961
X Oval Boble - 1957 X T2 Early bay - 1969 X Karmann Ghia - 1963 X T2 Late bay - 1973 X T2 Sika - 1972 X T1 Boble - 1962
|
|
|
|