jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« på: juni 23, 2014, 18:57:43 pm » |
|
Hallois.
Har en type 3 motor i min delivery van Dette skal være en 1600. Men er den orginal singel port? Har litt problemer med denne. Er så dyrisk lat. De står på to 32 pdcit gassere. Wbx tenning. Regulerer som den skal på tenning. Men yter bare 36 hk. Målt på rullende landevei. Hvor Mykje skal denne egentlig ha?
Mvh.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6296
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #1 på: juni 23, 2014, 19:19:16 pm » |
|
54 hester på svinghjulet.
|
|
« Siste redigering: juni 23, 2014, 19:25:59 pm av Squareback »
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #2 på: juni 23, 2014, 19:27:54 pm » |
|
Var de Eg trodde... Da mangler den en del ja.. :-( hmmm Merkelig da den sviver bra ellers bare veldig lat. Hmm tips mottat med et stort takk?
Peiling på hva orginal fordeleren på disse skal være? Burde ikke være problem med Wbx fordeleren. Står på vakum klokke fra org boble motor.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #3 på: juni 23, 2014, 19:47:52 pm » |
|
Min har 36 i motor. :-(
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6296
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #4 på: juni 23, 2014, 21:39:48 pm » |
|
http://www.oldvolkshome.com/ignition.htmHer kan du finne "din" riktige fordeler Du bør ha match mellom forgasser(e) og fordeler. Vakuumklokka bør nok være den originale og ikke fra boble. Legg ut motornummer om du ikke finner ut av det selv. men rart at du ikke har mer enn 36 hk....Er alt annet på stell?
|
|
« Siste redigering: juni 23, 2014, 21:49:55 pm av Squareback »
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
SveinT
Supermedlem
    
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
|
 |
« Svar #5 på: juni 23, 2014, 22:32:46 pm » |
|
Motorkode "T" tilsier 1600, ja. De første var vel singelport frem til nummer T0244543, deretter dobbelport. Skal uansett ha 54Hk. Har du målt kompresjonen på den? Legger ved en liten oversikt over riktige fordelere og innstilling på de 
|
|
|
Loggført
|
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass. Hilsen Svein Terje 91647950
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #6 på: juni 23, 2014, 22:33:14 pm » |
|
Har brukt Wbx fordeler på x antall biler.. Kan ikke forstå at de mååå brukes org fordeler for riktig tennings kurve.
Har på vakum klokka som sto på org fordeler på Wbx en.
Tror nok at de er en slitt kam eller noge i den duren. Hmmm
Noen som har erfart at noen fordelere ikke passer til 1600 singel port? At en må ha den med riktig nr.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SveinT
Supermedlem
    
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
|
 |
« Svar #7 på: juni 23, 2014, 22:53:22 pm » |
|
Viss fordeleren virker både på vakum og turtall/svingklosser er det nok ikke der ditt problem er, nei. I Notchen min glemte jeg en gang å sette på det ene staget til høyre forgasser. Da ble den dau, men sveiv fint på tomgang. Du er sikker på at begge forgassere leverer som de skal?
|
|
|
Loggført
|
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass. Hilsen Svein Terje 91647950
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #8 på: juni 23, 2014, 23:06:03 pm » |
|
Fordeler er testet Sentrifugal virker og vakum virker.
Har hatt en del forgasser tull. Nå har Eg hatt dem i molykyl og vasket på 80 grader i ultrasonic vasker. Satt sammen med nye pakninger osv. Alldri fungert så fint som nå egentlig. Bare spinn dau. Hadde samme fordeler og gassere på en 1600 dp som fekk råde bank. Der fungerte dem fint. Derfor Eg mistenker slitt kam eller No.
1600dp en skal overhales å monteres igjenn. Håpte den sp motoren sko holda ut sommeren.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SveinT
Supermedlem
    
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
|
 |
« Svar #9 på: juni 24, 2014, 20:58:58 pm » |
|
Kammen går jo relativt enkelt å måle. Av med vippetøyet og på med et måleur på en støtstang. Mener jeg har lest at en originalkam skal ha rundt 8,5mm, men har målt en NOS kam til 7,8mm løft. Ellers kan jo litt utette ventiler gjøre at motoren ikke får sudd inn det den skal. Gror igjen med sot, og da forsvinner det også hester....
|
|
|
Loggført
|
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass. Hilsen Svein Terje 91647950
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #10 på: juni 24, 2014, 22:52:24 pm » |
|
Har målt kam og den er slitt.. 6.5 mm løft. Prøver med 1:25 vipper for å få noge meir løft. De bør gjære susen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|