oktober 31, 2024, 00:01:10 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Sekstifemmer'n  (Lest 40889 ganger)
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #30 på: april 05, 2014, 23:05:25 pm »

Fikk litt tid ikveld , pusset ned å lakkert 3 strøk med biltema eksoslakk.

* image.jpg (49.15 KB. 449x600 - vist 512 ganger.)

Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #31 på: april 21, 2014, 18:19:01 pm »

Hadde samme problem. Jeg klipte til pakingen. Skal de være sånn eller er det feil størrelse?

Leste litt om dette på nettet, varierende hva folk gjør. Noen klipper til og noen bruker permatex el lign. Jeg brukte det siste  Glad
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #32 på: mai 19, 2014, 23:00:15 pm »

Motor endelig på plass ikveld ! Ble trengt om saligheta baki der men fikk lirket den inn tilslutt, alene  Osteaktig

Nå er det bare resten igjen!

- koble elektrisk
- bytte pærer
- montere skjermkjeder og skjermer
- lappe en kanal
- lufte bremser
- monter brekkvaier
- pluss sikkert litt til...

Bug Camp til helga sa du ?
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #33 på: mai 19, 2014, 23:15:18 pm »

Imorgen kommer innsugene på og forhåpentlig gassere.

Jeg dør litt når jeg tenker på at det er 19 Mai å bilen har enda ikke blitt starta!


* image.jpg (40.32 KB. 450x600 - vist 522 ganger.)

Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #34 på: mai 28, 2014, 00:20:00 am »

Idag ble prøvd oppstart, alt er koblet riktig men ingen tenning.
Etter litt måling  å feilsøking kom vi frem til at coilen bør byttes.

Prøvde å se om det var gnist på en plugg men ingenting .

Kan man forresten ta en måling på coilen ?
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
MadsBL
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #35 på: mai 28, 2014, 14:17:21 pm »

Klipp og lim fra Thesamba / Aircooled.net:

from aircooled.net:

To check your existing coil, first make sure you have 12V going to the terminal 15 on the coil (Terminal 15 is positive, terminal 1 is negative (think of 1 sideways being negative). If you do, then pull the wire out of the center of the distributor with a rubber handled pair of pliers, and hold it about 1/4" from the metal clips that holds the distributor cap on. Have someone crank over the engine, and there should be a nice blue spark that goes from the end of the wire you pulled out of the center of the cap to the metal clip. It should look and sound strong, and should be easy to see, even in daylight. If it looks thin and weak (yellow is weak, blue is strong), then the coil windings may be giving out. Another test for the Bosch Blue coil, is to use an Ohmmeter and with all the wires taken off the terminals of the coil attach the positive and negative, red and black, wires of the meter to first the terminal 1 and 15 that are printed (stamped) on the coil. You should have a reading of at least 3-4.5 ohms, which is the resistance reading inside the coil. A bad coil will show a higher reading then 3-4.5, you want less resistance. Next, place the red or black lead from the meter to the center of the coil (secondary post), and to either one of the terminals, again 1 or 15 on the coil. You want 9500-10000 Ohms, sometimes you'll see less, but you don't want to see something like 11,000. Or if you have no reading in either case, the coil is trash.


there is also a good post in ratwell's website:
http://www.ratwell.com/technical/BlueCo
Loggført
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #36 på: mai 28, 2014, 15:50:07 pm »

Takk Mads!
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #37 på: juni 04, 2014, 21:08:20 pm »

Endelig så fyra 65'ern  Glad tenningsrekkefølgen var kokko kan man si.. Men fant ut av det igår!
Verkstedet ble tåkelagt med stikkflamme og ujustert tenning  Gliser

I gleden prøvde jeg å ta en liten videosnutt som ble så som så.. Osteaktig

Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #38 på: juni 04, 2014, 23:59:54 pm »

Nå som 'headeren' har blitt varmet opp skikkelig tenker jeg på eksos teip.

Selve glasspacken har blitt pusset til stålet å lakket med eksoslakk 4 strøk.
Headeren gjorde jeg ingenting med, men jeg leser at mange bruker eksosteip på ikke rustfrie eksosannlegg.

Hva burde jeg gjøre ? Vil teipen gi bedre ytelse ?
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #39 på: mars 06, 2015, 01:02:29 am »

Tja.. På tide å oppdatere her !  Osteaktig

Med en 2014 sesong preget av motorbytte med varierende hell så har jeg nå kastet inn dette såkalte håndkle å sender motoren over til kyndige hender.
 Så får vi se om ikke bilen får kjørt seg mer en 2x tur/retur jobb i år.  Blunker

Ellers så vurdere jeg å kjøpe en cal look bøyle ala de som er på buggy. Synes det er tøft, men usikker... Noen meninger ?
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #40 på: mars 11, 2015, 12:53:25 pm »

Liten update her .

Mlh driver med motoren om dagen, godt å vite den er i gode hender !
Ved rens av gassere så kom det ut litt spon gitt...
Så får det vurderes om gassere må dyses om.

* image.jpg (20.68 KB. 330x600 - vist 410 ganger.)

* image.jpg (35.68 KB. 338x600 - vist 435 ganger.)

Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #41 på: mars 11, 2015, 13:00:49 pm »

Ellers så får jeg pusle litt med andre ting, rulle pedalen har blått hjul , det har irritert meg helt siden jeg monterte den. For å matche både treratt og girkule i tre. Så får det bli trehjul på pedalen å!

Har fått pusset og herja det litt nå slik ar det ser litt slitt ut. Bilder kommer når det er ferdig  Glad

* image.jpg (48.01 KB. 800x600 - vist 453 ganger.)

Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #42 på: april 11, 2015, 20:15:34 pm »

Endelig så går 50 åringen !
Vask og litt kjærleik imorgen !

Skål!


* image.jpg (66.81 KB, 450x600 - vist 493 ganger.)
« Siste redigering: april 11, 2015, 20:18:51 pm av pWolf » Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #43 på: mai 18, 2015, 16:38:51 pm »

Ettersom det kom en lekkasje på pakningen bak svinghjulet så tenkte jeg det var greit å legge opp bensin slanger på nytt. De som var der før var greit å bytte. Skulle egentlig vente med å legge det annerledes til vinteren , men når motoren skulle ut uansett så var det greit å fikse det nå.
Vil gjøre motorrommet litt ryddigere så valgte å legge det på torpedo veggen, Csp bellcrank gasserstag har også blitt montert i samme slengen.


* image.jpg (98.42 KB. 800x600 - vist 431 ganger.)


Forrige eier kappet ut i innerskjerm for å gjøre ting litt mer praktisk , men utkappene har jeg klart å rote bort ... Fikk laget en mal idag slik at jeg kan lage plater som enkelt kan fjernes/monteres ved hjelp av skruer . Blir litt provisorisk denne sesongen, men viktigste nå er å stenge ute støv å møkk.


* image.jpg (59.44 KB. 800x600 - vist 402 ganger.)


Street legal er plutselig til helga gitt... Blunker

Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #44 på: mai 24, 2015, 21:04:10 pm »

Fikk endelig prøvd bilen i drag. Etter mye stang ut siden motoren ble kjøpt inn, funket den som bare det ! Med hod hjelp av MLH (Morten Løvhaug Hansen) stemte det meste med den. Bortsett fra ny lekkasje fra svinghjulet. Men det fikses til uka!

Vil også rose alle som var med i helga i Brumunddal , moro å se så mange vw's på street legal ! Takk for gode råd og tips.
Nå er det bare å glede seg til SCC !  Glad


* image.jpg (81.87 KB. 800x600 - vist 376 ganger.)

* image.jpg (85.07 KB. 800x600 - vist 414 ganger.)

* image.jpg (57.64 KB. 450x600 - vist 387 ganger.)

Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #45 på: mai 24, 2015, 21:07:37 pm »

En liten video av meg og Ole Anders , vi fikk gleden av å være først ut !
Litt dumt at tidtagningen ikke virket i min bane. Trist

https://www.facebook.com/morhanse/videos/778685705577702/
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #46 på: juni 13, 2015, 18:03:05 pm »

Etter en runde på street legal ble lekk på simering bak svinghjulet. Fått bytta nå , byttet over til større eksos samtidig . Håper det går knirkefritt resten av sesongen.

* image.jpg (79.97 KB. 800x600 - vist 410 ganger.)

Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #47 på: juli 14, 2015, 22:38:30 pm »

Traction bar montert. Litt små justeringer på stagene måtte til men ser ut til å sitte tight å fint nå. Jekket motoren bittelitt opp før jeg strammet til. SCC nærmer seg !  Glad

* image.jpg (61.2 KB. 800x600 - vist 446 ganger.)

* image.jpg (67.7 KB. 800x600 - vist 411 ganger.)

Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #48 på: august 17, 2015, 08:20:15 am »

Godt fornøyd etter årets Scc ! Bilen gikk som den skulle hele helgen, Av 8 drag, ble beste pass  15,3 med 0,6 i reaksjon. Altfor mye hjulspinn i starten, så det må gjøres noe med til neste gang.

Nå må det legges en plan for upgrades gjennom vinteren. 👍🏻

.... Det ryktes også at til neste scc blir det enda flere biler på stripa fra airwolfs, bumblebee's og cowboys from hell leiren.. Og at en av de har en ny stoor turbo.  Blunker

* image.jpg (55.13 KB. 600x600 - vist 394 ganger.)

* image.jpg (135.2 KB. 800x600 - vist 381 ganger.)

Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2435
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #49 på: august 17, 2015, 08:53:36 am »

Hei
Ang hjulspinn som du opplevde på stripa. Det er så enkelt at du må varme dekkene litt så eliminerer du mye av det. Har selv kjørt gatedekk frem til i fjor og det er som natt og dag. Jeg kappet i 2013 nesten 1,5 sek på og varme dekkene litt.
Og nye 6 tideler i år med slicks😜
Ellers så dette meget lovende ut Pål. Vi ses plutselig....
Mvh Svein.
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #50 på: august 17, 2015, 09:17:14 am »

Hei
Ang hjulspinn som du opplevde på stripa. Det er så enkelt at du må varme dekkene litt så eliminerer du mye av det. Har selv kjørt gatedekk frem til i fjor og det er som natt og dag. Jeg kappet i 2013 nesten 1,5 sek på og varme dekkene litt.
Og nye 6 tideler i år med slicks😜
Ellers så dette meget lovende ut Pål. Vi ses plutselig....
Mvh Svein.

Takk Svein !  😃 Var nok litt for pinglete ang å varme dekka 😁 Gratulere med ny beste tid 👍🏻
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #51 på: august 18, 2015, 21:40:39 pm »

En liten inboard video fra det "kjappeste" passet. 15,3 - 137 kmt  Glad


https://www.facebook.com/pal.landfald/videos/10153482474250540/
« Siste redigering: august 18, 2015, 21:47:57 pm av pWolf » Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 577
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #52 på: august 18, 2015, 22:32:23 pm »

Digger bilen din! Fin inspirasjon til min egen!  Osteaktig
Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad ) - drømmebil prosjekt
88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil
69-Type 3 Variant - trofast tur kompis
76-Mercedes Bens w123 - solgt
64-Boble Cal Looker - solgt
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #53 på: august 18, 2015, 22:44:07 pm »

Digger bilen din! Fin inspirasjon til min egen!  Osteaktig

Det var hyggelig sagt !  Glad

Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #54 på: september 10, 2015, 10:54:39 am »

Dynodag.

Motoren skal åpnes å overhales i vinter, for å ha et utgangspunkt mtp effekt så ble det bremsing idag.
Bremset 90 hk på hjula som var som forventet, her er det forbedringspotensial !


* image.jpg (95.79 KB. 800x600 - vist 355 ganger.)

* image.jpg (59.55 KB. 800x600 - vist 355 ganger.)

« Siste redigering: september 10, 2015, 13:30:06 pm av pWolf » Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #55 på: september 10, 2015, 11:00:17 am »

Gratulerer med bremsing. Hvor bremset du hen?

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #56 på: september 10, 2015, 11:01:59 am »

Takk ! Hos en veldig hyggelig fyr i nabolaget ved navn Steffen Andersen.  Glad
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2095
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #57 på: september 10, 2015, 12:43:16 pm »

Spottet på vien i dag!
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #58 på: september 10, 2015, 13:07:26 pm »


* image.jpg (90.86 KB. 800x600 - vist 374 ganger.)


Type dyno som ble brukt idag.

Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #59 på: september 10, 2015, 13:08:25 pm »

Spottet på vien i dag!

Måtte ta en 'varme motoren' runde idag  Blunker
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!