Respekt.... men jo mer jeg ser på denne bilen tenker jeg at tidene har forandret seg. Surfet litt på porsche forumet i går og så en flott 959 som var solgt for €599 000 og det kun på et par dager på nett. Det er mye penger. Tenker tilbake til slutten av 80 tallet, det var mange biler som hang på plakater på gutterom rundt forbi som jeg ikke syntes er veldig pene i dag 25 år senere. Porsche 959, Lamborghini Countach, Ferarri testarossa, mercedes SL, Lotus.... osv... Men, ser jeg en slik gammel plakat av en klassisk 911 eller en G modell som var aktuell i 1987 så er den like pen den dag i dag.
Fantastisk at vi får se under skallet på en slik bil, greit å vite at det faktisk er noe mer enn en oppjåla 911. Sikkert bedre enn å ha penger i banken dette her, men uansett hvordan man vrenger å vrir på dette så er det noe med en 959 som ikke tiltaler meg så mye lenger, hvertfall ikke når man tenker på de åndsvake prisene man snakker om.
Ikke vet jeg hva det ville kostet meg å importert en 1987 modell bruktbil med 480 HK og en prislapp brukt på €599 000 men tenker at vi raskt snakker om en pent prukt Carerra GT som jeg personlig ville foretrukket.
God Helg
Ikke misforstå meg , jeg synes Carrera Gt er en rå bil, men 959´er et ikon! Den er SÅ spesiell på alle måter. Og er i hvertfall den eneste serieproduserte bilen jeg vet om som er både luft-kjølt og vannkjølt. Luftkjølt motor med vannkjølte topper !
Du kan justere kraftfordeling inne i bilen foran/bak,justere fjæring på bilen inne,info om dekktrykk+ masse annet spes. Denne bilen lå flere hoder foran konkurrentene hva anngår teknikk dengang. Men deleprisene på denne bilen er jo helt vanvittig. Rundt 1985 (når denne kom i salg) kostet styreboksen for innsprut over 80 lapper den gang...
Helt rå bil og er vel den eneste i Norge.
Joda, den "trimma fiat´en" i filmen er ok den og, de gangene den starter i hvertfall..