vwfreaks
Supermedlem
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad
|
|
« Svar #90 på: februar 24, 2016, 13:21:24 pm » |
|
Godt jobba Team Antonsen, tror dette blir en god løsning for Endre også. Er dette hyllevare hos en eller annen leverandør eller må det jobbes litt i garasjen ?
|
|
|
Loggført
|
T1 1969 Stepside pickup T1 1951 "Voltswagen" T1 1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT 1952Tempo Matador
"Cut weld and drive"
|
|
|
Team Antonsen
Medlem
Innlegg: 231
Bosted: Flekkefjord
Det umulige tar bare litt ekstra tid
|
|
« Svar #91 på: februar 24, 2016, 15:38:15 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
T1 1303 sleeper 1973 T1 1303 gearman look 1973 T1 1303 Targa/Porsche look 1973
|
|
|
Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2103
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« Svar #92 på: februar 24, 2016, 16:00:28 pm » |
|
Genial ide med den bolten der. Har du noen mål på den? Eg går mellom cnc maskiner og freser hver dag så det burde ikkje være et problem. Men er det noen som vet hvor mye lenger den må inn når en bruker porsche spindel?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Team Antonsen
Medlem
Innlegg: 231
Bosted: Flekkefjord
Det umulige tar bare litt ekstra tid
|
|
« Svar #93 på: februar 24, 2016, 19:21:43 pm » |
|
Tenker kanskje feil her men om du bruker orginal arm så blir det vel ikke noe forskjell på det . Kan sikkert være noe forskjell på de forskjellige biler men veldig grovt så kan en si en grad er en cm. Men dette er veldig grovt. Men jeg tipper at for du en god cm inn mot mitten vil hjelpe bra. Husk å fjerne den gamle plata til den orginale bolten å sveise inn en til den størrelsen du velger til den nye bolten . Tror jeg gikk for ø 40 mm
|
|
|
Loggført
|
T1 1303 sleeper 1973 T1 1303 gearman look 1973 T1 1303 Targa/Porsche look 1973
|
|
|
Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2103
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« Svar #94 på: februar 24, 2016, 23:22:03 pm » |
|
Ok, må studere det litt. Når du sier bruker original arm, finnes det armer som er ferdig smalnet, eller er det en ide å korte de inn? En annen utfordring eg har fått er disse kjekke alu bitene i bakstillingen. Eg fikk i sin tid tak i 944 bakre bærearmer. Disse var helt tomme. En kompis hadde hub og stub aksling, lager fikk jeg tak i og er montert. Helt tilfeldigvis satt jeg på bremseskive og calipper for å teste, men det passet ikke. Hm, mangler 15 mm for at bremseskive skal ligge i rette sporet i calipper. Min skive er 75mm dyp, og jeg finner ut at det er i tillegg skive som er 100mm dyp. Denne er da for 944 turbo. Etter litt mere gransking så ser jeg at hub ser ut til å være fra 911. Kan det være tilfelle ? Og finnes det flere utgaver av skiver enn 75 og 100 mm dype til 944 ? Noen som har kunnskaper?
|
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
Innlegg: 994
Bosted: skien
|
|
« Svar #95 på: februar 24, 2016, 23:53:09 pm » |
|
Genial ide med den bolten der. Har du noen mål på den? Eg går mellom cnc maskiner og freser hver dag så det burde ikkje være et problem. Men er det noen som vet hvor mye lenger den må inn når en bruker porsche spindel?
Har ikke du kerser coilovers da,du kan justere ganske mye Camber på den øvre bolten,mer enn originalt hvertfall.
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
Team Antonsen
Medlem
Innlegg: 231
Bosted: Flekkefjord
Det umulige tar bare litt ekstra tid
|
|
« Svar #96 på: februar 25, 2016, 00:19:31 am » |
|
Ja eg tok for god fisk at det var 73 mod du hadde Endre blir jo anderledes om du har nyere .Men har både Kercher , 944 med bakarm i stål, og 944 turbo med alu arm som jeg kan ta mål i fra om du ønsker , alt på 73 mod. Har ikke Porsche bremsene hjemme men du må bare ringe om det er noe jeg kan hjelpe med ? Det blir sikkert litt lettere
|
|
|
Loggført
|
T1 1303 sleeper 1973 T1 1303 gearman look 1973 T1 1303 Targa/Porsche look 1973
|
|
|
tmatre
Supermedlem
Innlegg: 876
Bosted: Rogaland - Klepp
|
|
« Svar #97 på: februar 25, 2016, 02:10:49 am » |
|
Ligger noen Porsche hub'er hos meg Endre, vet ikke sikker fra hvilen bil men trodde de var fra 944 De er ikke helt like de du har på bildet i alle fall.... Hadde tenkt å bruke de selv, men gikk for skiver med 5x130 boltsirkel
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2103
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« Svar #98 på: februar 25, 2016, 08:05:44 am » |
|
Nydelig Torgeir. Svinger innom deg en dag. Takker for tips og tilbud.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2103
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« Svar #99 på: mars 24, 2016, 10:13:40 am » |
|
Ny mastersylinder ankommet og kit fra vdub engineering som gjer at det passe rett i bilen. Swan necks er til handbrems. Rør må omstruktureres litt tror eg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2103
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« Svar #100 på: mai 15, 2016, 21:07:37 pm » |
|
Det står stille i garasjen om dagen. 2 stk kne som er på storservice så blir det lite garasjetid. Måtte ut i kveld å bare rydde litt...
|
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
|
« Svar #101 på: mai 16, 2016, 07:36:52 am » |
|
Mye å glede seg til når knæra blir bra igjen i hvertfall
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2103
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« Svar #102 på: juni 07, 2016, 19:55:39 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2103
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« Svar #103 på: juni 16, 2016, 23:48:33 pm » |
|
Helsa er på rett vei og har endelig fått laget ferdig bremserør. Nå mangler eg bare å få lage til stussene fra ms opp til reservoar. Orginalt på 944 står reservoar rett på ms men eg vil bruke original. Så tips mottas med takk...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Team Antonsen
Medlem
Innlegg: 231
Bosted: Flekkefjord
Det umulige tar bare litt ekstra tid
|
|
« Svar #104 på: juni 17, 2016, 14:40:01 pm » |
|
Om du ikke alt har gjort det så vil jeg anbefale deg å lage til så du kan ta av bakplata i hekken , det blir noe trangere når du bruker gearkassa som du har. Blir jo en helt annen verden når du skal montere/demontere motor.
|
|
|
Loggført
|
T1 1303 sleeper 1973 T1 1303 gearman look 1973 T1 1303 Targa/Porsche look 1973
|
|
|
Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2103
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« Svar #105 på: juni 17, 2016, 15:54:27 pm » |
|
Bakplate er ny og avtakbar :-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Team Antonsen
Medlem
Innlegg: 231
Bosted: Flekkefjord
Det umulige tar bare litt ekstra tid
|
|
« Svar #106 på: juni 17, 2016, 16:17:44 pm » |
|
Gleder meg til å se den ferdig
|
|
|
Loggført
|
T1 1303 sleeper 1973 T1 1303 gearman look 1973 T1 1303 Targa/Porsche look 1973
|
|
|
Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2103
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« Svar #107 på: juni 17, 2016, 17:40:25 pm » |
|
Gleder meg til å se den ferdig Det gjer eg og :-) Kunne godt tenkt meg å inspisert kjøretøyet ditt også en gang.....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Team Antonsen
Medlem
Innlegg: 231
Bosted: Flekkefjord
Det umulige tar bare litt ekstra tid
|
|
« Svar #108 på: juni 18, 2016, 02:03:22 am » |
|
Hadde planlagt å gledet meg til å ta turen på treffet deres, men så kom det ting i veien så jeg ikke fikk dratt. Men vi treffes plutselig så det ordner seg.
|
|
|
Loggført
|
T1 1303 sleeper 1973 T1 1303 gearman look 1973 T1 1303 Targa/Porsche look 1973
|
|
|
Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2103
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« Svar #109 på: juli 30, 2016, 17:06:32 pm » |
|
Fått camber og casterfix fra Toplineparts. Veldig bra kvalitet. Så slipper eg å lage det selv, + at kvaliteten er meget bra på delene. Camberen kan nå justeres 1 grad ekstra, og casteren blir mer riktig i forhold til senket bil.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2103
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« Svar #110 på: juli 31, 2016, 11:24:44 am » |
|
Nye sko til håndbrekket. Mangler bare å montere håndbrekket å justere Justerbare gule Koni på plass. Må lage nedre bolten litt custom siden bærearmen er M14 og demper er M12 Det tok litt av med dashbordet. Kom over en cockpit i ferien som eg bare måtte ha...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
|
« Svar #111 på: august 14, 2016, 21:53:18 pm » |
|
HaHa dat er det drøyeste dæsjbordet jeg har sett
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2103
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« Svar #112 på: august 24, 2016, 23:15:51 pm » |
|
Lurer litt på hvordan eg skal få montert dette whiteline staget i hekken. Er sikkert tenkt å montere på støtdemperfeste men eg blir ikkje klok på det. Prøvd å søke litt på nett, men uten treff... Så tips mottas med takk 😊
|
|
|
|
G.D
Medlem
Innlegg: 155
Bosted: Tysvær
|
|
« Svar #113 på: august 25, 2016, 11:52:10 am » |
|
Kan sende deg bilde hvordan jeg har gjort det senere i dag.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2103
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« Svar #114 på: august 25, 2016, 16:22:11 pm » |
|
Takk Geir, det hadde vært supert.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tmatre
Supermedlem
Innlegg: 876
Bosted: Rogaland - Klepp
|
|
« Svar #115 på: august 25, 2016, 16:55:10 pm » |
|
Det skal følge med et firkantrør me et hull i ene siden som festes på støtdemper bolten, og mange hull i andre siden som stagene fra krengehemme festes i etter stivhet. Passform er helt på tur, så mange lager noe nytt selv.
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
vwfreaks
Supermedlem
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad
|
|
« Svar #116 på: august 25, 2016, 23:16:04 pm » |
|
På denne bilen er det 944 alu bærearmer.... litt annen innfestning da, "mangler" firkanthylsen som originale IRS støtdemperene er festet i :-)
|
|
|
Loggført
|
T1 1969 Stepside pickup T1 1951 "Voltswagen" T1 1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT 1952Tempo Matador
"Cut weld and drive"
|
|
|
Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2103
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« Svar #117 på: august 25, 2016, 23:39:41 pm » |
|
Har fått bilde av Geir på sms, han har det firkantrøret og 944 stålarmer, eg har og det firkantrøret, men som Geir sier- det ser helt feil ut, men det funker. Får tenke litt å finne på noe lurt...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2103
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« Svar #118 på: september 21, 2016, 17:27:28 pm » |
|
Første bolt til støtdemper laget. Fikk så tips om å sette foring til stabstag rett på denne bolten, så da får vi lage en som er litt lenger
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #119 på: desember 24, 2016, 07:01:33 am » |
|
Fått camber og casterfix fra Toplineparts. Veldig bra kvalitet. Så slipper eg å lage det selv, + at kvaliteten er meget bra på delene. Camberen kan nå justeres 1 grad ekstra, og casteren blir mer riktig i forhold til senket bil. I tråden om tuv papirer på 944 bremser nevner jeg at det blir feil hjulvinkler med Porsche spindel foran, og ser du nevner det lenger oppe også. Ser dere snakker om å få armene lenger inn, blir det slik at det blir for mye camber på din med 944 spindel? På min 75 så blir det for lite, hjulet blir stikkende ut oppe. Skal geometrien bli rett så må armen mye lengre ut i bunnen, kan ta en del på den øvre skruen på fjærbeinet men da blir jo vinkelen mellom øvre og nedre innfesting i forhold til hjulet veldig endret. Hva gjør du med styrestagene? Styrestagene blir noen cm for korte ser det ut til hos meg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|