desember 21, 2024, 20:49:18 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 ... 8
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Min 1303 Silverbig nå 13GT03  (Lest 217869 ganger)
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2103
Bosted: Egersund


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil
« på: oktober 24, 2013, 23:32:05 pm »

Siste ankommet i garasjen.

Det var i sin tid "Lid" som reddet denne fra pressa.

Kort fortalt rustfri, kerscher coilovers foran, 16" BBS, ellers orginal foreløpig.
Skal valse skjermer litt for å få hjul innafor, så kommer det vel litt etterhvert.



* 3FBE4731-A5BE-4D29-9951-1E3E5F1E1362.jpg (45.96 KB, 640x480 - vist 780 ganger.)
« Siste redigering: august 16, 2024, 23:02:53 pm av Endre S » Loggført

1974 13GT03
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #1 på: oktober 26, 2013, 16:16:42 pm »

Nice bil. Hvor er "LIKE" knappen? Gliser
Flotte hjul som blir veldig riktige på en German Looker!

Gleder meg til fortsettelsen. Kjør på med bilder!

Mvh
Arild Glad
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #2 på: oktober 27, 2013, 15:00:01 pm »

Skal dette bare bli en "looker" eller blir det litt konkurranse på banen etter hvert.
Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2103
Bosted: Egersund


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil
« Svar #3 på: oktober 27, 2013, 21:43:11 pm »

Hva det blir en dag er ennå usikkert. Har noen merkelige ideer for tiden som eg prøver å finne ut av. Rett å slett med el motor.  Men om det blir konkurranse Øyvind, det kan eg ikkje love deg ;-) ikkje i dag.
Loggført

1974 13GT03
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

RIN94
Medlem
***
Innlegg: 209
Bosted: Rogaland- Nærbø



Vis profil
« Svar #4 på: oktober 27, 2013, 21:54:40 pm »

LIKER !  Blunker
Loggført

1300 - 68mod
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2103
Bosted: Egersund


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil
« Svar #5 på: mai 03, 2014, 16:39:13 pm »

Her skjer det bare litt. Har laget nye seterammer og montert 911 stoler, Nye csp skjermer ligger å venter på prøvemontering, ellers blir bilen brukt daglig :-). Er spent på hvordan det ser ut...
Loggført

1974 13GT03
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #6 på: mai 04, 2014, 14:15:13 pm »

Fortsett som du har begynt og dette blir nok bra skal du se.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2103
Bosted: Egersund


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil
« Svar #7 på: mai 19, 2014, 21:00:40 pm »

Så var d endleligt klar for å parkere silverbiggen. Siste turen for denne på nogen vege.
Litt usikker på klaringer her. Ble litt mye luft i hjulhuset...



* 2E51A808-3293-4F35-8FCB-8C0510FD2983.jpg (62.54 KB, 800x600 - vist 760 ganger.)

* 6FC6A482-327A-412F-A697-2265103A15C5.jpg (44.23 KB, 640x480 - vist 769 ganger.)
« Siste redigering: april 10, 2018, 21:59:31 pm av Endre S » Loggført

1974 13GT03
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #8 på: mai 19, 2014, 21:25:32 pm »

På med spacers Endre så er du vel i boks? Personlig liker jeg den bedre med de originale skjermene. Jeg kjører med 7x15 foran med 195/50 dekk på min 73 med ca 3 cm valsete skjermer:

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2103
Bosted: Egersund


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil
« Svar #9 på: mai 20, 2014, 00:05:43 am »

Hva slags dempere kjører du med? Og hvem er gode på valsing???
Loggført

1974 13GT03
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #10 på: mai 20, 2014, 07:05:49 am »

Hva slags dempere kjører du med? Og hvem er gode på valsing???

Kercher coil overs (som er Koni gule med Eibach fjører) og jeg har benyttet meg av Valsespesialisten. Utfordringen er at valsene ikke passer 4x130 eller 5x130 og jeg måtte låne en spacer med overgang fra 4x130 til 4x100. Selve valsingen vil jeg påstå at du faktisk klarer fint selv. Varm opp lakken (hvis du skal beholde den) til rundt 70 grader med en varmepistol og så er det bare å rulle i det området du har behov for det. Deretter ruller du overgangen for å gjøre den mykere.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2103
Bosted: Egersund


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil
« Svar #11 på: mai 20, 2014, 10:55:50 am »

Eg har og kerscher coilovers. Bilen skal hellakkeres så det er ikkje noen problem. Eg har prøvd å valse, klarte ca 2 cm trur eg. Det som eg syns var bakdelen med det er at skjermen reiser seg oppover og ergo blir det mere luft mellom dekk og hjulbue. Coilovers er skrudd i bunn så det må evt løses med annen profil på dekk. Felg er 7,5x16 ET23 med 195/50 dekk. Vil ha minst mulig luft mellom dekk og skjerm...

Den bilen din så flott ut BB, får eg sjå bilde av hele bilen?
Loggført

1974 13GT03
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #12 på: mai 20, 2014, 11:51:25 am »

Eg har og kerscher coilovers. Bilen skal hellakkeres så det er ikkje noen problem. Eg har prøvd å valse, klarte ca 2 cm trur eg. Det som eg syns var bakdelen med det er at skjermen reiser seg oppover og ergo blir det mere luft mellom dekk og hjulbue. Coilovers er skrudd i bunn så det må evt løses med annen profil på dekk. Felg er 7,5x16 ET23 med 195/50 dekk. Vil ha minst mulig luft mellom dekk og skjerm...

Den bilen din så flott ut BB, får eg sjå bilde av hele bilen?

Jeg har dessverre ikke noen bra bilder av hele bilen. Er virkelig dine coil overs senket i bunn sier du? Mine har fortsatt 5 cm igjen på coil oversene og er nå så lav at det ikke går å senke den vesentlig mer uten at styresnekka tar i staget. Jeg har også flip kit for å unngå at styreleddene tar i karosseriet.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #13 på: mai 20, 2014, 12:06:01 pm »

STOR forskjell på 73 og 74, så hvis du har gamle forstillinga Kalle og Endre har nye, så stemmer det, vanskelig å få 74 og nyere skikkelig lave.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #14 på: mai 20, 2014, 12:06:48 pm »

Påtide å legge ut bilde av 03'n din Kalle ;-)
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #15 på: mai 20, 2014, 12:12:09 pm »

STOR forskjell på 73 og 74, så hvis du har gamle forstillinga Kalle og Endre har nye, så stemmer det, vanskelig å få 74 og nyere skikkelig lave.

Ah... såklart. My bad! Jeg trodde Silverbigen var en 73. Takk, det forklarer det meste.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2103
Bosted: Egersund


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil
« Svar #16 på: mai 20, 2014, 15:44:26 pm »

STOR forskjell på 73 og 74, så hvis du har gamle forstillinga Kalle og Endre har nye, så stemmer det, vanskelig å få 74 og nyere skikkelig lave.
Du sier vanskelig, er det mulig å få lavere? Senkespindler   Rekker tunge
Loggført

1974 13GT03
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #17 på: mai 20, 2014, 16:06:16 pm »

STOR forskjell på 73 og 74, så hvis du har gamle forstillinga Kalle og Endre har nye, så stemmer det, vanskelig å få 74 og nyere skikkelig lave.
Du sier vanskelig, er det mulig å få lavere? Senkespindler   Rekker tunge

Hva er lavt da? Hvor mye bakkeklaring under rammehodet?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #18 på: mai 20, 2014, 19:27:13 pm »

Klaring under rammehodet har ofte med mengden gummi å gjøre og på hvordan felg vel?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #19 på: mai 20, 2014, 19:28:20 pm »

Og høyden fra dekket til skjermen kan ha noe med hvordan skjermen er oppbygget.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2103
Bosted: Egersund


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil
« Svar #20 på: mai 20, 2014, 23:35:46 pm »

Har ikkje fått målt bakkeklaring, men begynner vel smått å bli vant med "looken".
Har dessuten fått tips om at http://toplineparts.com/lower-your.html kan levere varene... Så da igjen et spørsmål hva det skal koste til slutt.....
Loggført

1974 13GT03
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #21 på: mai 21, 2014, 07:00:57 am »

Har ikkje fått målt bakkeklaring, men begynner vel smått å bli vant med "looken".
Har dessuten fått tips om at http://toplineparts.com/lower-your.html kan levere varene... Så da igjen et spørsmål hva det skal koste til slutt.....

Topline leverer varene og du kan lese mye om dem på germanlook forumet. På det forumet vil du også finne en komplett oversikt over deler for å bygge et "killer" oppsett omtrent her:

http://www.germanlook.net/forums/showthread.php?t=10305

Men, du får ikke Tüf på USA deler.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2103
Bosted: Egersund


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil
« Svar #22 på: mai 21, 2014, 07:20:06 am »

Takk for tips :-)
Loggført

1974 13GT03
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #23 på: mai 21, 2014, 10:31:27 am »

Bilen min har hatt Topline justerbare bein siden jeg satte de på i 1990, de er like fine den dag i dag. Jeg byttet bein til AVO i fjor for å kunne få så  stive fjærer som jeg ville ha.
Å ha bein uten Tüf er nøyaktig det samme som å kjøre med senkespindler på ei vanlig boble... dvs. det blir godkjent om de godkjenner det.  På dagens moderne biler bytter man hele beinet når man bytter demper. Så hvorfor skulle de være dramatisk å gjøre det på en eldre bil?
Målte litt på min 74 i går, jeg har 8 cm klaring under bøylene til stabstaget (laveste punktet) og 57,5 cm fra bakke til hjulbue.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #24 på: mai 21, 2014, 14:16:58 pm »

Jeg er enig med ugla, det er så mye som ikke er lov at det blir litt sånn, går det så går det. Forskjellig dekkstørrelser så er det jo rett på tilsynet... Og det er jo bare tull.
Men om det går så er det jo digg å få ting godkjent. Synd det er så mye mas.
Jeg er faktisk litt der at det er best å ikke ha ting godkjent bare det ikke ser helt høl i hue ut, for kommer du i en kontroll med en masse greier i vognkortet så går dem helt bananas for å sjekke at alt er i henhold. Og nå tar dem jo drøssevis av bilder så det er jo lett å sjekke. Få inn senkesett i vognkortet bare og håpe de ikke skriver noe om høyden, og så sette på skikkelige greier og få den i bakken.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2103
Bosted: Egersund


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil
« Svar #25 på: mai 21, 2014, 21:24:56 pm »

Bilen min har hatt Topline justerbare bein siden jeg satte de på i 1990, de er like fine den dag i dag. Jeg byttet bein til AVO i fjor for å kunne få så  stive fjærer som jeg ville ha.
Å ha bein uten Tüf er nøyaktig det samme som å kjøre med senkespindler på ei vanlig boble... dvs. det blir godkjent om de godkjenner det.  På dagens moderne biler bytter man hele beinet når man bytter demper. Så hvorfor skulle de være dramatisk å gjøre det på en eldre bil?
Målte litt på min 74 i går, jeg har 8 cm klaring under bøylene til stabstaget (laveste punktet) og 57,5 cm fra bakke til hjulbue.
Her har eg 14 cm til bøylene og 62cm til hjulbue.... De 5 cm du har ekstra der hadde vore perfekt ;-)
Loggført

1974 13GT03
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #26 på: mai 23, 2014, 09:39:23 am »

Er det så mye mer gjenger på AVO beina eller er det fjærene som er kortere?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #27 på: mai 23, 2014, 09:51:39 am »

Det er nok mest det at jeg har Golf fjærbein.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #28 på: mai 25, 2014, 20:45:16 pm »

Er ikke kerscher beina like de på golf? Trodde det var modifiserte golf bein med slappere fjærer og dempere jeg.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #29 på: mai 25, 2014, 20:46:35 pm »

Skulle tro jeg kan få min lav da, med golf bein og porsche spindler. Spørs bare på dissa jævla stag i alle retninger.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Sider: [1] 2 3 ... 8
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!