California Blue
Supermedlem
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo
|
|
« på: september 07, 2013, 20:04:01 pm » |
|
Ja ja da får jeg prøve meg på en prosjekttråd... Etter mange år med vw og stor interesse for 70-talls cal-look (altså i 19 år) har tiden kommet til det punktet at jeg skal bygge min første skikkelige cal-looker fra bunnen av. Dette blir spennende da jeg aldrig før har tatt steget fult ut med en helrestaurering. Bilen det er snakk om er en 1960 T-1 ragtopp med piler som jeg kjøpte her på forumet for 2 år siden. Det er selvfølgelig en del rust på karoseriet men bunnplata er veldig hel. Alle 4 skjermene er orginale og bilen var helt komplett når jeg kjøpte den. Så til selve planen! Dette blir en ren cal-look stil fra 70 tallet med noen små custom detaljer som ofte var å finne på slike biler i California på søttitallet . Listehull er allerede sveiset igjen og hullene til orginaleksosen vil også bli tettet. dette er noen av tingene, resten kommer etter hvert.... Det vil selvfølgelig bli en hel og tett farge på bilen. Custom interiør. Motor blir en 1680 88x69 machine in W-120 Topper ikke bestemt DCNF 42 DDS sump DDS reimhjul Bosch 010 +++ Felger blir ekte Empi 5 spoke.
|
|
|
Loggført
|
12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
California Blue
Supermedlem
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #1 på: september 07, 2013, 20:09:13 pm » |
|
I fjor vinter startet strippingen av bilen og nå har jeg fått sandblåst deler av karoseriet.
Slik så det ut da bilen var på plass i garasjen.
|
|
« Siste redigering: september 07, 2013, 20:29:59 pm av California Blue »
|
Loggført
|
12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
California Blue
Supermedlem
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #2 på: september 07, 2013, 20:13:31 pm » |
|
Demontering
|
|
|
Loggført
|
12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
California Blue
Supermedlem
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #3 på: september 07, 2013, 20:16:29 pm » |
|
Som sagt finnes det litt rust...
|
|
|
Loggført
|
12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
California Blue
Supermedlem
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #4 på: september 07, 2013, 20:21:00 pm » |
|
Slik ser det ut etter sandblåsing.
|
|
|
Loggført
|
12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
California Blue
Supermedlem
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #5 på: september 07, 2013, 20:22:18 pm » |
|
.
|
|
|
Loggført
|
12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
California Blue
Supermedlem
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #6 på: september 07, 2013, 20:24:39 pm » |
|
Tilslutt i kveld ett lite inspirasjonsbilde
|
|
|
Loggført
|
12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
LOBO
Supermedlem
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
|
« Svar #7 på: september 07, 2013, 20:38:49 pm » |
|
Dette blir sikkert kult. Jeg følger spent med lykke til!
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Racing56
Medlem
Innlegg: 194
Bosted: Oslo
Porsche for fun, but VW forever!
|
|
« Svar #8 på: september 08, 2013, 09:40:46 am » |
|
Nok en herlig tråd å følge med på. Stå på, dette bli kult!
|
|
|
Loggført
|
Tor (Racing56) Fagerhøi
Member of: Stormtroopers, Veteran VW Klubben, Porsche 356 Klubb Norge, Porsche 356 Registry US
|
|
|
California Blue
Supermedlem
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #9 på: september 12, 2013, 14:54:28 pm » |
|
JA JA! Her ble det er real bråstopp i fremdriften gitt . Dobbel ørebetennelse, bronkitt og bihulebetennelse på en og samme gang tar på kroppen gitt . Kommer sterkt tilbake når forman er beder. Blir ikke noe bilder nå desverre, men di fleste "Gobitene" til motor er jo handlet inn siste 2 år. Det samme gjeller sveisedeler som: -Kanalbunner -Fangerfester bak begge sider og venstre side fremme -Quarter venstre side bak -Nedre dørstolpeutkapp med feste til dør, begge sider. -Innerskjerm bak+++ Jeg har også laget meg en karoserivugge så jeg kan komme litt bedre til alt sammen. Felger har jeg vel hatt i ca.10 år nå. Haha Så nå får jeg bare vente på at kroppen blir bra igjen. Snakkas!
|
|
|
Loggført
|
12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #10 på: september 12, 2013, 15:16:34 pm » |
|
God bedring Fritte!
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
California Blue
Supermedlem
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #11 på: september 26, 2013, 20:08:19 pm » |
|
Da er formen bedre og jeg har hatt noen timer i garasjen.
Det er som sagt mye som skal sveises her og jeg har valgt å begynne med støtfanger festene bak. Av den enkle grunn at jeg skal ha bilen opp i vugga før jeg ta resten.
Begge støtfanger festene er kappet av og nye er tilpasset. Bakplata trenger også litt sveis+ eksoshull skal tettes. Det skal/må slipes platerent i motorrommet. Dette er en langtekkelig jobb med masse kjipe plasser som ikke er så lett å komme til. Men det må gjøres.
|
|
|
Loggført
|
12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
California Blue
Supermedlem
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #12 på: september 26, 2013, 20:23:49 pm » |
|
Her er noen bilder av delene jeg har samlet di siste årene: DCNF 42
42DCNF.JPG (33.33 KB. 685x514 - vist 547 ganger.) Gammelt BERG stag.
Bergt.JPG (6.33 KB. 564x423 - vist 464 ganger.) DDS sump og DDS reimhjul
DDS sump+reim hjul.JPG (21.19 KB. 564x423 - vist 503 ganger.) EMPI GTV ratt
Empi gtv (3).JPG (5.55 KB. 423x317 - vist 477 ganger.) Ekte EMPI five spoke
Empi 5 (3).JPG (26.88 KB. 564x423 - vist 605 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
pWolf
Supermedlem
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar
|
|
« Svar #13 på: september 26, 2013, 22:52:29 pm » |
|
Godt å se du er igang igjen Kort spm, hva er forskjellen på dds reimhjul og er standard?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #14 på: september 27, 2013, 07:29:39 am » |
|
Kort spm, hva er forskjellen på dds reimhjul og er standard?
Hva er forskjellen mellom en jeans og en Levis 501?
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
|
California Blue
Supermedlem
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #16 på: september 27, 2013, 15:13:24 pm » |
|
DDS ståt altså for Deano Dyno Soars. Kort fortalt.! Dean Lowry var med i starten av EMPI men startet opp eget på 60 tallet og lagde motodeler til trimming av vw og kjørte selv dragrace. Dette er en del av cal-look historien som gjør dette veldig spennende for meg.
|
12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
California Blue
Supermedlem
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #17 på: september 27, 2013, 15:14:42 pm » |
|
Dette er ikke mitt altså....
|
12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
pWolf
Supermedlem
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar
|
|
« Svar #18 på: september 27, 2013, 18:40:17 pm » |
|
DDS ståt altså for Deano Dyno Soars. Kort fortalt.! Dean Lowry var med i starten av EMPI men startet opp eget på 60 tallet og lagde motodeler til trimming av vw og kjørte selv dragrace. Dette er en del av cal-look historien som gjør dette veldig spennende for meg. [/quote Takk
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
|
« Svar #19 på: september 27, 2013, 21:46:06 pm » |
|
Fine deler du har der! Blir nok en kewl bil!
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
California Blue
Supermedlem
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #20 på: september 29, 2013, 09:53:34 am » |
|
Alltid hyggelig med en liten hilsen fra jessheim
|
|
|
Loggført
|
12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
California Blue
Supermedlem
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #21 på: oktober 01, 2013, 22:36:12 pm » |
|
Da ble det er liten økt i garasjen i kveld. Har fått slipt rent hele motorrommet og etter sandblåsing dukker det jo alltids opp mere å gjøre. Så neste på lista blir å skjære bort litt gravrust å sveise inn noen nye platebiter.
Motorrom2.JPG (29.62 KB. 564x423 - vist 587 ganger.)
Motorrom3.JPG (18.45 KB. 564x423 - vist 548 ganger.) Det må også lappes litt der lista som skal holde gummilista skal ligge.
qarter.JPG (10.66 KB. 564x423 - vist 549 ganger.)
|
|
« Siste redigering: oktober 01, 2013, 22:43:32 pm av California Blue »
|
Loggført
|
12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
tds
Supermedlem
Innlegg: 2003
Bosted: ålesund
Terjes garage.
|
|
« Svar #22 på: oktober 01, 2013, 23:00:07 pm » |
|
noe sånt det blir eller?? (litt inspirasjon)
|
|
« Siste redigering: oktober 01, 2013, 23:07:07 pm av tds »
|
Loggført
|
|
|
|
California Blue
Supermedlem
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #23 på: oktober 02, 2013, 09:39:26 am » |
|
Det er helt klart en veldig god mal. Så ja. Greg Aronson/ Jim Holmes' 63 cal-looker er en selvskreven inspirasjon.
|
|
|
Loggført
|
12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
California Blue
Supermedlem
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #24 på: oktober 08, 2013, 17:04:38 pm » |
|
Ny økt i garasjen. Har fått sveiset på begge støtfangerfestene bak. Rakk ikke å slipe så mye sveiseskjøt før jeg måtte gi meg og det siste jeg greide å gjøre var å sette vinkelsliperen i venstre hånd. AUUU og dritt! Slipeskive med 80 korning tok ett realt jafs av huden på oversiden av hånda... >:
Ragtop4.JPG (22.32 KB. 564x423 - vist 515 ganger.)
Ragtop6.JPG (29.19 KB. 564x423 - vist 547 ganger.)
Ragtop5.JPG (34.96 KB. 564x423 - vist 538 ganger.)
Ragtop2.JPG (18.11 KB. 564x423 - vist 527 ganger.)
Ragtop1.JPG (46.4 KB. 564x423 - vist 524 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #25 på: oktober 08, 2013, 17:55:08 pm » |
|
Humre humre... godt du ikke er hårsår Fritte
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
California Blue
Supermedlem
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #26 på: oktober 08, 2013, 20:39:24 pm » |
|
Humre humre... godt du ikke er hårsår Fritte Aldrig vært. Men alle bilene mine er hankjønn
|
|
|
Loggført
|
12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
California Blue
Supermedlem
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #27 på: oktober 24, 2013, 12:42:36 pm » |
|
Fikk litt tid i garasjen igjen i går. Det går ikke så fort frem for tiden så jeg er fortsatt på støtfangerfestene og har begynt på bakplata. Bakplata trenger litt sveising av noen sprekker her og der+ at fasongen ikke var helt jevn ut fra hvert eksoshull. Har også laget mal til tettingen av eksoshullene. Må også bytte ut begge bakskjermene for de er ikke vært å redde
H-plate test - Kopi.jpg (59.53 KB. 653x490 - vist 569 ganger.)
Hplare test - Kopi.jpg (63.96 KB. 653x490 - vist 497 ganger.)
H-plate mod. - Kopi.jpg (44.39 KB. 653x490 - vist 577 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
California Blue
Supermedlem
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #28 på: november 13, 2013, 12:32:51 pm » |
|
Det går sakte fremover. Snart er bakplata klar og kan settes på så jeg kan komme meg videre rundt bilen
bakplate - Kopi.jpg (67.76 KB. 653x490 - vist 565 ganger.)
pakplate1 - Kopi.jpg (52.27 KB. 653x490 - vist 544 ganger.) Har også fått tak i fire skjermer som er veldig bra og like. Oppdaget at fremskjermer som sto på bilen ikke var like.
|
|
|
Loggført
|
12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
California Blue
Supermedlem
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #29 på: desember 04, 2013, 13:21:00 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
|