Ziggy66bug
Supermedlem
    
Innlegg: 578
Bosted: krokstadelva
|
 |
« på: mai 25, 2013, 17:47:31 pm » |
|
Har akkurat fått på 2 weber 40 IDF på min 1641 og den skytter / smeller i exsosen når man bremser på giret eller bare ikke gir gass mens man har litt turtall. Lurer derfor på om dette er typisk for fet eller mager blanding? vet jeg må justere mer , men da får jeg kansje vite litt hvem vei jeg skall gå. Takk for svar 
|
|
« Siste redigering: desember 04, 2013, 22:34:56 pm av Ziggy66bug »
|
Loggført
|
66-Boble 1300 (1641  ) - drømmebil prosjekt 88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil 69-Type 3 Variant - trofast tur kompis 76-Mercedes Bens w123 - solgt 64-Boble Cal Looker - solgt
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #1 på: mai 25, 2013, 17:49:11 pm » |
|
Det er ihvertfall typisk hvis du har eksoslekkasje.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Ziggy66bug
Supermedlem
    
Innlegg: 578
Bosted: krokstadelva
|
 |
« Svar #2 på: mai 25, 2013, 17:51:00 pm » |
|
okay , da skall jeg gå over flensene og se om jeg kan tette eventuelle lekasjer 
|
|
|
Loggført
|
66-Boble 1300 (1641  ) - drømmebil prosjekt 88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil 69-Type 3 Variant - trofast tur kompis 76-Mercedes Bens w123 - solgt 64-Boble Cal Looker - solgt
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
    
Innlegg: 869
Bosted:
|
 |
« Svar #3 på: mai 25, 2013, 19:23:13 pm » |
|
Sjekk ventilklaringene dine også
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ziggy66bug
Supermedlem
    
Innlegg: 578
Bosted: krokstadelva
|
 |
« Svar #4 på: mai 28, 2013, 18:48:20 pm » |
|
sjekket exsos så den lekker hverfall ikke mye nå og sjekket ventilklaring, den var bra. har justert tenning til standard 7,5 grader før ØD, men den skyter og smeller fortsatt. så lenge jeg gir delgass eller gir på så er det helt som det skall..... Noen ideer? synkronisering av gasserne? blandingsforhold? annen tennings just med andre gassere? (sitter også trim cam W110 , om det har noen betydning) falsk luft kansje ? er god gass respons, men er treg tilbake til tomgang. gasserne går fint til tomgangskrua, men turtallet henger etter.... Så er i hovedsak de tingene jeg sliter med: skyting og treg gass retur....
|
|
|
Loggført
|
66-Boble 1300 (1641  ) - drømmebil prosjekt 88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil 69-Type 3 Variant - trofast tur kompis 76-Mercedes Bens w123 - solgt 64-Boble Cal Looker - solgt
|
|
|
Kenth
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 505
Bosted: horten
|
 |
« Svar #5 på: mai 28, 2013, 19:41:41 pm » |
|
Prøv å stenge blandingskruene. Ikke skru dem hardt til så skrur du Dem 1,5 turning ut.
|
|
|
Loggført
|
68 T2 early bay
|
|
|
Ziggy66bug
Supermedlem
    
Innlegg: 578
Bosted: krokstadelva
|
 |
« Svar #6 på: mai 28, 2013, 19:43:18 pm » |
|
skall prøve det nå  Takk
|
|
|
Loggført
|
66-Boble 1300 (1641  ) - drømmebil prosjekt 88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil 69-Type 3 Variant - trofast tur kompis 76-Mercedes Bens w123 - solgt 64-Boble Cal Looker - solgt
|
|
|
Ziggy66bug
Supermedlem
    
Innlegg: 578
Bosted: krokstadelva
|
 |
« Svar #7 på: mai 28, 2013, 20:38:10 pm » |
|
Det hjalp veldig på skytinga ! hadde rotet meg bort helt på den ene blandingskruen....  bare turtallet som bruker lang tid på returen igjen.....
|
|
|
Loggført
|
66-Boble 1300 (1641  ) - drømmebil prosjekt 88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil 69-Type 3 Variant - trofast tur kompis 76-Mercedes Bens w123 - solgt 64-Boble Cal Looker - solgt
|
|
|
cato®
Supermedlem
    
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen
|
 |
« Svar #8 på: mai 28, 2013, 21:21:33 pm » |
|
For mager blanding på tomgangs systemet Enten falsk luft, for små tomgangsdyser, eller feiljusterte co skruer / feil syncronisering
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjetil1985
Supermedlem
    
Innlegg: 869
Bosted: kløfta
|
 |
« Svar #9 på: mai 29, 2013, 15:22:53 pm » |
|
sliter med det samme med min,å min trekker falsk luft. sjekk stiftåpningen samtidig hvis du ikke har gjort det alt 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ziggy66bug
Supermedlem
    
Innlegg: 578
Bosted: krokstadelva
|
 |
« Svar #10 på: mai 29, 2013, 17:29:40 pm » |
|
mistenker falsk luft ja , skall se i morra  stift åpnig burde være ok ,men kan dobbeltsjekke 
|
|
|
Loggført
|
66-Boble 1300 (1641  ) - drømmebil prosjekt 88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil 69-Type 3 Variant - trofast tur kompis 76-Mercedes Bens w123 - solgt 64-Boble Cal Looker - solgt
|
|
|
Ziggy66bug
Supermedlem
    
Innlegg: 578
Bosted: krokstadelva
|
 |
« Svar #11 på: desember 04, 2013, 22:26:52 pm » |
|
Drar opp denne tråden igjen da det har kommet nytt/ nye problem som slekter til de forige.... Alt har fungert helt fint i sommer og høst ,men nå har den begynt å skyte på samme måte igjen.... den nøler endel på delgass og. virker nesten som den går på 3 når den "spærrer". Dette er værst i motbakker, men også noe på flatmark. Alt av tenning skall være i rute (nye kabler, coil, kondensator. rotor og lokk er i god stand+ plugger er bra) Jeg finner ikke noe falsk luft. alle blandings skruer er justert likt og har ikke endret noe i forgassere siden det har fungert fint som de er. ventil klaringer ble justert i høst, stift også riktig. eksos lekasje: ja , men ikke grunnden. Kan ting ha tettet seg i forgassere over tid ? (har vert brukt daglig i altslags vær) kan ventiler plutselig ikke tette skikkelig? (byttet styringer i våres) Stusser litt på den ene blandingsskruen ,da jeg ikke merker noen forskjell på motoren når denne blir skrudd på..... Tips ønskes! Trenger å ha bilen opp å gå, da det er bruksbilen  Kan også montere tilbake orginal forgasser, men ønsker helst å bruke de jeg har på nå... Takker for alt av svar 
|
|
« Siste redigering: desember 04, 2013, 22:35:28 pm av Ziggy66bug »
|
Loggført
|
66-Boble 1300 (1641  ) - drømmebil prosjekt 88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil 69-Type 3 Variant - trofast tur kompis 76-Mercedes Bens w123 - solgt 64-Boble Cal Looker - solgt
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #12 på: desember 05, 2013, 00:28:16 am » |
|
Hvis det ikke er endring når du skrur på blandingsskruen så er ofte tomgangsdysa tett. Skru blandingsskruen helt ut av gassern og tomgangsdysa som sitter rett over blandingsskruen mot toppen av gassern (flattspor.) Så kan du blåse gjennom hullene med trykkluft f.eks.
Kan lønne seg å sette på et bensinfilter.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ziggy66bug
Supermedlem
    
Innlegg: 578
Bosted: krokstadelva
|
 |
« Svar #13 på: desember 05, 2013, 20:05:37 pm » |
|
Gjorde flere ting i dag, justerte gasser stag, fikset litt på returfjær mekket og det som ble nevnt over. nå virker det endelig som ting fungerer som det skall igjen, var sansynligvis tett tomgangsdyse som var hoved syndern  takk for svar  får vell vurdere ett bensinfilter ja !
|
|
|
Loggført
|
66-Boble 1300 (1641  ) - drømmebil prosjekt 88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil 69-Type 3 Variant - trofast tur kompis 76-Mercedes Bens w123 - solgt 64-Boble Cal Looker - solgt
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #14 på: desember 05, 2013, 23:06:18 pm » |
|
Mine har vært tette flere ganger 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1303SS
Supermedlem
    
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen
|
 |
« Svar #15 på: desember 06, 2013, 13:39:20 pm » |
|
Hadde problemer med att kondensvann frøys til oppi forgasserne på mine 36IDF når jeg brukte den på vinteren.Da var det inn på jobben å tine opp og blåse rent så fungerte den igjen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Anders Røsåsen
Supermedlem
    
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia
|
 |
« Svar #16 på: desember 09, 2013, 23:15:47 pm » |
|
Bensinfilter er vel et abselutt must,spesielt når du fyller bensin på en smårusten 50 år gammal bensintank 
|
|
|
Loggført
|
  VW 1300 69 (Grøfterenser`n) VW 1303S automatic 73 (SOLGT) VW 1200 Jeans 73 (SOLGT) VW 1200 65 VW T2 Bay 1975 VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
|
|
|
Jesper1201
Supermedlem
    
Innlegg: 708
Bosted: Østfold
|
 |
« Svar #17 på: desember 09, 2013, 23:30:41 pm » |
|
Jeg monterte inn nybygd motor men hadde ikke bensinfilter for hånden så det ble ikke montert. Bilen ble starta opp, gikk 10-15 minutter så stoppa den. Forgasser full av dritt 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ziggy66bug
Supermedlem
    
Innlegg: 578
Bosted: krokstadelva
|
 |
« Svar #18 på: desember 10, 2013, 00:56:46 am » |
|
Blir nok å montere filter i morgen tenker jeg, om det jeg hadde fortsatt ligger på samme plass enda  hvis ikke får jeg skaffe det. Har ikke brydd meg noe om det før, siden problemet har ikke vært der. Hvor anbefaler dere å ha det ? under tanken eller ved gearkassa ? selvfølgeig ikke i motor rom!  Ha på kondensfjerner om vinteren kan vell også være lurt på gammel bil ? Legger ved ett bilde av tralla og ! er ikke akkurat mange bobler å se på veien om vintern lenger, men artig bil å kjøre på snø!
 DSC03839.JPG (11.04 KB. 800x600 - vist 198 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
66-Boble 1300 (1641  ) - drømmebil prosjekt 88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil 69-Type 3 Variant - trofast tur kompis 76-Mercedes Bens w123 - solgt 64-Boble Cal Looker - solgt
|
|
|
|
|