Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3430
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« på: mars 21, 2013, 01:09:26 am » |
|
Har hørt/lest for og i mot på full circle veiv til type 4. Noen som har erfaring eller en kvalifisert mening? http://www.ebay.com/itm/290870089674?redirect=mobile
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
ORANGEBUG
Supermedlem
Innlegg: 938
Bosted: buvika
|
|
« Svar #1 på: mars 21, 2013, 10:10:51 am » |
|
tjobing. Har selv ei bernie bergmann veiv, som begynner og bli noen år. vært inne til avballansering nå, for et nytt turbobygge jeg holder på med og cylmo, her i bartebyen var meget imponert over kvaliteten på den....
|
|
|
Loggført
|
"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3430
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #3 på: mars 21, 2013, 11:07:49 am » |
|
Motvektene er der av en grunn, ved bygging av full sirkel veiv så har man jo bare skutt seg i foten og ender opp med en veiv "lik" original veiva men kanskje litt stivere, full circle veiv er noe folk kjøper hvis dem har lite peiling, mye penger og velger ting som høres kult ut... Har lite peiling, mye penger og velger ting som hører kult ut - så da får jeg vel bare handle? Nå er det vel ofte sagt at på type 4 er ikke motvektene av så stor viktighet som på type 1, så kanskje den vil funke greit til mitt bruk? Mitt bruk vil bli en 2.472 som først vil gå med Megasquirt innsprut, så blir det kanskje et sneglehus etter hvert....
|
|
« Siste redigering: mars 21, 2013, 11:13:02 am av Hulken »
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
ORANGEBUG
Supermedlem
Innlegg: 938
Bosted: buvika
|
|
« Svar #4 på: mars 21, 2013, 11:18:37 am » |
|
Motvektene er der av en grunn, ved bygging av full sirkel veiv så har man jo bare skutt seg i foten og ender opp med en veiv "lik" original veiva men kanskje litt stivere, full circle veiv er noe folk kjøper hvis dem har lite peiling, mye penger og velger ting som høres kult ut... that hurt`s man.....
|
|
|
Loggført
|
"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3430
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #5 på: mars 21, 2013, 11:36:50 am » |
|
Motvektene er der av en grunn, ved bygging av full sirkel veiv så har man jo bare skutt seg i foten og ender opp med en veiv "lik" original veiva men kanskje litt stivere, full circle veiv er noe folk kjøper hvis dem har lite peiling, mye penger og velger ting som høres kult ut... that hurt`s man..... Kommer unna med det meste når du har mye penger.....
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #6 på: mars 21, 2013, 13:36:53 pm » |
|
Motvektene er der av en grunn, ved bygging av full sirkel veiv så har man jo bare skutt seg i foten og ender opp med en veiv "lik" original veiva men kanskje litt stivere, full circle veiv er noe folk kjøper hvis dem har lite peiling, mye penger og velger ting som høres kult ut... Og dette vet du... dvs... at hele "sirkelen" er like tykk/tung?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3430
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #7 på: mars 21, 2013, 13:55:32 pm » |
|
Her er selgers beskrivelse; 82mm Full Circle Crankshaft with Chevy Journals This is an original German Forged Crankshaft, not from China. Main Journals measure 59.75mm, which is .010 inch/.25mm under Rod Journals measure 50.80mm, which is Chevy Journal size All the Cranks that I have are Computer Spin Balanced to under 1 gram
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #8 på: mars 21, 2013, 14:16:36 pm » |
|
Motvektene er der av en grunn, ved bygging av full sirkel veiv så har man jo bare skutt seg i foten og ender opp med en veiv "lik" original veiva men kanskje litt stivere, full circle veiv er noe folk kjøper hvis dem har lite peiling, mye penger og velger ting som høres kult ut... Og dette vet du... dvs... at hele "sirkelen" er like tykk/tung? All vekt på "feil" side motvirker funksjonen fra motvektene, tror dette er noe som henger igjen fra amerikanerne..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #9 på: mars 21, 2013, 14:22:43 pm » |
|
Motvektene er der av en grunn, ved bygging av full sirkel veiv så har man jo bare skutt seg i foten og ender opp med en veiv "lik" original veiva men kanskje litt stivere, full circle veiv er noe folk kjøper hvis dem har lite peiling, mye penger og velger ting som høres kult ut... Og dette vet du... dvs... at hele "sirkelen" er like tykk/tung? All vekt på "feil" side motvirker funksjonen fra motvektene, tror dette er noe som henger igjen fra amerikanerne.. Tror du bør ta en kikk på en sånn veiv og tenke gjennom dette en gang til...
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #10 på: mars 21, 2013, 14:38:32 pm » |
|
Tenker høyt. Men vil ikke en full sirkelveiv også gi noe gyro effekt?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ORANGEBUG
Supermedlem
Innlegg: 938
Bosted: buvika
|
|
« Svar #11 på: mars 21, 2013, 15:19:37 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
|
|
|
Jærva
|
|
« Svar #12 på: mars 21, 2013, 17:48:46 pm » |
|
Tenker høyt. Men vil ikke en full sirkelveiv også gi noe gyro effekt?
Javel, så de som bruker full sirkelveiv er de som vil ha en retningsstabil bil det da?
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3430
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #13 på: mars 21, 2013, 18:20:57 pm » |
|
Såkalte drag racere mao?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3430
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #15 på: mars 21, 2013, 19:22:46 pm » |
|
Lite futt i motor'n om den ikke klarer og dra rundt veiva.
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Sonic
Supermedlem
Innlegg: 1918
Bosted:
|
|
« Svar #16 på: mars 21, 2013, 20:20:26 pm » |
|
Motvektene er der av en grunn, ved bygging av full sirkel veiv så har man jo bare skutt seg i foten og ender opp med en veiv "lik" original veiva men kanskje litt stivere, full circle veiv er noe folk kjøper hvis dem har lite peiling, mye penger og velger ting som høres kult ut... Og dette vet du... dvs... at hele "sirkelen" er like tykk/tung? All vekt på "feil" side motvirker funksjonen fra motvektene, tror dette er noe som henger igjen fra amerikanerne.. Må si meg enig i Dalland her , dette er et jippo som hverken kan forsvares mekanisk eller kostn.messig .. Komplett unødv. ekstra tyngde i tillegg veier ikke opp for dynamiske fordeler ...dessuten må jo en kvalitetskontroll på stålet bli enda verre å få til ... (under lupen ).. porsche prøvde seg på dette en gang etter hva jeg husker .. hadde det vært noe suksess regner jeg med at vi alle hadde kjørt dette i dag ... Mvh
|
|
« Siste redigering: mars 21, 2013, 20:30:23 pm av Sonic »
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3430
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #17 på: mars 21, 2013, 21:30:07 pm » |
|
Det er snakk om en Bernie Bergmann originalveiv. Noen som har erfaring med Bergmann veiv'er?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
fantstein
Seniormedlem
Innlegg: 481
Bosted: hjemme hos meg selv
Fantstein
|
|
« Svar #18 på: mars 23, 2013, 16:38:06 pm » |
|
Vil det si det da at derre tunge reimhjulet av stål til han gene berg blir bare tull og det da ? Trodde han var motor guru æ.
|
|
|
Loggført
|
Fahrtknockerz Aircoolerz Member#2 (The official Toer.) "We break wind" It`s not the fahrt that kills, it`s the smell
|
|
|
|