Rexirab
Medlem
Innlegg: 147
Bosted: skien
|
|
« på: januar 28, 2013, 11:48:26 am » |
|
Har lyst på luftfjæring til bobla.. en 53 switter... Hvor kan en få tak i et bra slikt kitt? og hva må evt. gjores for at dette skal holde? og er det mulig og få dette godkjent?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1 på: januar 28, 2013, 12:22:34 pm » |
|
Det er muligheter for å få det godkjent. Se kjøretøyforskriften på lovdata.no ang hvordan det skal oppføre seg og stoppemekanismer ved feil på anlegget.
Bilen din er så gammel at det ikke er krav om TÜV papirer.
Finnes flere sett på nettet man kan kjøpe. Husker ikke i farta hvilke produsenter... Monroe leverer støtdempere som ser ut som vanlige dempere.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
StarBugs Geir
Supermedlem
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #2 på: januar 28, 2013, 12:42:38 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
1974 1303s 2018 Husqvarna Vitpilen 701
|
|
|
Rexirab
Medlem
Innlegg: 147
Bosted: skien
|
|
« Svar #3 på: januar 28, 2013, 18:55:10 pm » |
|
Noen som har kjennskap til dette kittet? Er det bra? Er det noe jeg må tenke på når jeg bestiller det... Noe jeg bør ha ekstra? Hørte noen rykter om at det klarte ikke og løfte bilen hvis den sto stille..? Er kanskje bare rykter.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
|
« Svar #4 på: januar 28, 2013, 21:04:28 pm » |
|
Du bør uansett kjøpe et sett med 4 ventiler. Slik at du kan heise og senke hvert hjul uavhengig av de andre. Kjøper du et sett med bare to ventiler så heiser du foran og bak uavhengig. Men ikke side til side. Det som skjer når du kjører fort i en sving er at vekten av bilen presser den ytterste belgen sammen og trykket i systemet forflytter seg til den innerste belgen, som har mist vekt. Mao, bilen krenger voldsomt uten at du klarer å kontrolere det. 2 krets system er kun for show, etter min mening.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Rexirab
Medlem
Innlegg: 147
Bosted: skien
|
|
« Svar #5 på: januar 28, 2013, 21:07:32 pm » |
|
Takker for svar. Er det mulig og få noe fjernstyring til slikt.... Kanskje en app på tlf som en kan justere på... Det hadde vært sjef:)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gubben til Tulla
Medlem
Innlegg: 112
Bosted: Arendal
En orginal bil er et greit restaurerings objekt.
|
|
« Svar #6 på: januar 28, 2013, 22:13:37 pm » |
|
Det avhenger helt av hvordan det 2krets systemet er bygd opp.For nermest alle lastebiler har idag luftfjæring.De har somregel 1 ventil pr aksel og de krenger IKKE voldsomt i svinger. Men om du har et 2krets system med åpne ventiler i kjørestilling vil du få det resultatet.Håper jo ikke noen selger slike ventiler til veibruk i luftfjærings sett.
|
|
|
Loggført
|
Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
|
« Svar #8 på: januar 28, 2013, 23:19:17 pm » |
|
Mange kjører også rundt med sett som ikke har fast kjørehøyde, men som må reguleres manuelt hver gang. Koster litt ekstra å få det til.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #9 på: januar 28, 2013, 23:25:42 pm » |
|
Lurt å fikse bumpsteer-problematikken om man monterer luftfjæring. Så slipper man å flytte spissinga når bilen heves og senkes
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rexirab
Medlem
Innlegg: 147
Bosted: skien
|
|
« Svar #10 på: januar 29, 2013, 17:41:56 pm » |
|
Kikker litt på airkweld settet og ser di har skirivd .... for pre 58 cars with a split trans or transaxle end castings that are parellel with the spring plates, you will need to change those out to 59-65 models available everywhere.... Hva menes med dette?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rexirab
Medlem
Innlegg: 147
Bosted: skien
|
|
« Svar #11 på: januar 29, 2013, 17:42:50 pm » |
|
Lurt å fikse bumpsteer-problematikken om man monterer luftfjæring. Så slipper man å flytte spissinga når bilen heves og senkes
Hva menes med bumpsteer-problematikken og hvordan fikse det?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|