laz
Medlem
Innlegg: 120
Bosted:
|
|
« på: desember 12, 2007, 13:12:04 pm » |
|
Kjøpte meg for litt over 1 år siden en 1303 men en sliten 1300motor i. Planen for denne var;
Bredda skjermer og stigtrinn. Ny lakk. Bort med det som var av rust. ny motor. nye bremser. senking.
Det som er kjøpt inn:
Lakk (rs4blå) Bremser framme tror dem holder til 136hk. Motor en 1700 insprøytning. (tror denne er 80hk) Skjermer og stigtrinn. Senkefjerer framme, og dempere. Nye baklykter, (new beetle look)
Det som er gjort til nå.
Har pusset ned lakken utvendig. Sparkling og utretting. Gulv er nedpusset og behandlet for rust og lagt nye matter. Skjermer og stigtrinn er tilpasset bilen. Den gamle motoren er tatt ut av bilen, og ellers er den ribbet innvendig.
Så skal komme med noen bilder etterhvært.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
laz
Medlem
Innlegg: 120
Bosted:
|
|
« Svar #1 på: desember 12, 2007, 19:04:39 pm » |
|
Her er noen bilder av det som er gjort, har litt igjen på pussinga åsså tror jeg at jeg skal montere demperne og bremene før lakking.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
laz
Medlem
Innlegg: 120
Bosted:
|
|
« Svar #2 på: desember 12, 2007, 19:25:00 pm » |
|
Lurte på om noen har noen tips om litt enkel trimming av motoren. om det er noen nettside der dem selger deler til 1700 motoren er jo fra en t4.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
laz
Medlem
Innlegg: 120
Bosted:
|
|
« Svar #3 på: desember 23, 2007, 01:11:23 am » |
|
Da var det litt jobbing igjen... skulle montere noen ventilerte skiver som jeg hadde kjøpt... alt så fint ut til jeg skulle sette på den nye skiva... det så ut som den går for langt inn mot det blekket som ligger dær... den gamle skiva gikk det fint med, men den nye skiva tar borti det blekket som ligger dær som beskyttelse... noen som vet noe som kan være feil`??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
laz
Medlem
Innlegg: 120
Bosted:
|
|
« Svar #4 på: desember 23, 2007, 11:52:31 am » |
|
noen som vet hva man kan gjøre for å få dette fikset?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RuneL
Supermedlem
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim
|
|
« Svar #5 på: desember 23, 2007, 12:10:55 pm » |
|
hmm. rart ingen har svart på dette enda. Jeg vet nok ikke svaret på spm. men kan jo ønske deg lykke til med prosjektet. Hvordan felger skal du bruke og hvor lav skal den bli?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
laz
Medlem
Innlegg: 120
Bosted:
|
|
« Svar #6 på: desember 23, 2007, 12:28:32 pm » |
|
Skal begyne med 40mm senk framme. dette holder jeg på og montere for øyeblikket. så skal det vurderes om bilen skal få den stilen med litte lavere front en bakpart... men får ikke montert det på før jeg får bremsa til å fungere skikkelig.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bjørnar
|
|
« Svar #7 på: desember 23, 2007, 13:22:35 pm » |
|
Da var det litt jobbing igjen... skulle montere noen ventilerte skiver som jeg hadde kjøpt... alt så fint ut til jeg skulle sette på den nye skiva... det så ut som den går for langt inn mot det blekket som ligger dær... den gamle skiva gikk det fint med, men den nye skiva tar borti det blekket som ligger dær som beskyttelse... noen som vet noe som kan være feil`??
Den nye skiva bygger vel for mye innover da. Du får sammenligne de to skivenes avstand fra annleggsflata mot navet, og innerst på skiva.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
VW 1303 S
Medlem
Innlegg: 219
Bosted: Sandnessjøen
VW 1303 S 1974 og 1300 1967
|
|
« Svar #8 på: desember 23, 2007, 13:33:41 pm » |
|
noen som vet hva man kan gjøre for å få dette fikset?
Som jeg har skrevet på min prosjekttråd; Fjern denne beskyttelsesplata, dens funksjon er å hindre sølesprut og småstein i å trenge seg mellom skiva og bremsecaliper. Jeg har ihvertfall fjernet den, og dersom EU-kontroll sier noe annet får jeg lage en ny tilsvarende i aluminium som passer. Hvilke calipere/bremseskiver skal du bruke?
|
|
« Siste redigering: desember 23, 2007, 13:35:13 pm av VW 1303 S »
|
Loggført
|
Medlem TVWK & YHMK
|
|
|
RuneL
Supermedlem
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim
|
|
« Svar #9 på: desember 23, 2007, 13:36:04 pm » |
|
noen som vet hva man kan gjøre for å få dette fikset?
Som jeg har skrevet på min prosjekttråd; Fjern denne beskyttelsesplata, dens funksjon er å hindre sølesprut og småstein i å trenge seg mellom skiva og bremsecaliper. Jeg har ihvertfall fjernet den, og dersom EU-kontroll sier noe annet får jeg lage en ny tilsvarende i aluminium som passer. Hvilken caliper/bremseskiver skal du bruke? På an bil jeg hadde tidligere var iallefall EU-kontrollørene nøye på at den skulle være der. Mine var der men var litt for rustene.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
laz
Medlem
Innlegg: 120
Bosted:
|
|
« Svar #10 på: desember 23, 2007, 13:46:24 pm » |
|
noen som vet hva man kan gjøre for å få dette fikset?
Som jeg har skrevet på min prosjekttråd; Fjern denne beskyttelsesplata, dens funksjon er å hindre sølesprut og småstein i å trenge seg mellom skiva og bremsecaliper. Jeg har ihvertfall fjernet den, og dersom EU-kontroll sier noe annet får jeg lage en ny tilsvarende i aluminium som passer. Hvilke calipere/bremseskiver skal du bruke? Får prøve dette da.. er disse skivene jeg skal ha http://www.vwservice.no/catalog/product_info.php?cPath=22_27_79&products_id=218
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
VW 1303 S
Medlem
Innlegg: 219
Bosted: Sandnessjøen
VW 1303 S 1974 og 1300 1967
|
|
« Svar #11 på: desember 23, 2007, 13:51:25 pm » |
|
Disse er av ypperste kvalitet. Lykke til med monteringa, og god jul!
|
|
|
Loggført
|
Medlem TVWK & YHMK
|
|
|
laz
Medlem
Innlegg: 120
Bosted:
|
|
« Svar #12 på: desember 23, 2007, 16:20:45 pm » |
|
da ble det noen timer i garasjen... tok vekk det blekket og da gikk det fint. fikk også på fjærende så nå skal det pusses og smøres på sånn steinbeskytter i hjulbuen før dem monteres på igjen...skal få ordnet bilder men må bare ha et prog til å forminske dem.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RuneL
Supermedlem
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim
|
|
« Svar #13 på: desember 23, 2007, 16:28:55 pm » |
|
da ble det noen timer i garasjen... tok vekk det blekket og da gikk det fint. fikk også på fjærende så nå skal det pusses og smøres på sånn steinbeskytter i hjulbuen før dem monteres på igjen...skal få ordnet bilder men må bare ha et prog til å forminske dem.
om du bruker windows kan jeg anbefale http://download.microsoft.com/download/whistler/Install/2/WXP/EN-US/ImageResizerPowertoySetup.exeda kan du enkelt høyreklikke på bildet og velge ny oppløsning
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
laz
Medlem
Innlegg: 120
Bosted:
|
|
« Svar #14 på: desember 23, 2007, 17:01:09 pm » |
|
det fungerer ikke på windows vista... må nok finne meg et annen program...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
laz
Medlem
Innlegg: 120
Bosted:
|
|
« Svar #15 på: desember 23, 2007, 17:23:25 pm » |
|
Bare et spørsmål, er litt ny på dette men er det noe problem å få bilen godkjent når den er senket mere framme enn bake. slik at den skrår nedover? og er det andre ting jeg burde passe på når den skal godkjennes, vil jo ha en sikker bil samtidig som den ser bra ut og går godt...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #16 på: desember 23, 2007, 18:54:17 pm » |
|
Biler som skal godkjennes må være likt senket foran og bak iflg. kjøretøyforskriften.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eddi
Seniormedlem
Innlegg: 438
Bosted: Sandnes
|
|
« Svar #17 på: desember 24, 2007, 04:30:06 am » |
|
Her er noen bilder av det som er gjort, har litt igjen på pussinga åsså tror jeg at jeg skal montere demperne og bremene før lakking.
Dette ser temmelig bredt ut
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
laz
Medlem
Innlegg: 120
Bosted:
|
|
« Svar #18 på: desember 24, 2007, 15:03:44 pm » |
|
Nja bake er det breddet 8cm på hvær side... tror det er 6 eller 4 framme. men tror det blir bra når jeg finner feler som jeg har lyst på... liker ats felgene.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
laz
Medlem
Innlegg: 120
Bosted:
|
|
« Svar #19 på: desember 24, 2007, 15:55:35 pm » |
|
da fikke jeg ordnet litt bilder her... er fra monteringen av fjærene og nye bremser:D
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
laz
Medlem
Innlegg: 120
Bosted:
|
|
« Svar #20 på: desember 26, 2007, 02:33:28 am » |
|
greide å lure meg en tur i garasjen i dag, med ble mest pussing i hjulbuene. trur e skal ta av alt av stag stil styringa og stabstaget som går, så dette kan pusses ned og lakkes. Noen som har tips om hva som kan gjøres med motor rommet. vurderte å legge inn stålplater og lakke disse i samme farge som bilen men vet ikke om dette blir noe bra... må vel bare prøve å feile...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
laz
Medlem
Innlegg: 120
Bosted:
|
|
« Svar #21 på: desember 27, 2007, 15:17:10 pm » |
|
Fikk enda flere timer med pussing i går. her er noen bilder av hjulbuene framme som er pusset. stolene som skal skiftes ut med tid og stunder. og styling fangere som ble droppet. Og forskjellen på bremsene...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
EBjørkli
Medlem
Innlegg: 208
Bosted: Gjølme, Orkdal
|
|
« Svar #22 på: desember 27, 2007, 15:44:10 pm » |
|
Fin tråd! Lykke til videre...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
laz
Medlem
Innlegg: 120
Bosted:
|
|
« Svar #23 på: desember 27, 2007, 15:51:28 pm » |
|
Ja håper dette blir bra.. var å kjøpte grunning i dag for å få grunnet hjulbuene.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
laz
Medlem
Innlegg: 120
Bosted:
|
|
« Svar #24 på: januar 03, 2008, 20:06:15 pm » |
|
Her er et par bilder av lyktene som skal på bilen... og er det noen som har noen 1800t4 topper til en billig penge?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
laz
Medlem
Innlegg: 120
Bosted:
|
|
« Svar #25 på: januar 11, 2008, 21:28:33 pm » |
|
Da kom haynes boka mi... så kan jeg sitte å lese litt:D kanskje det dukker opp noen fine tips:D Og det ser ut som trråden kan bli utvida til motorbygging også.. må bare finne delene jeg vil ha først:D
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Spider
Nybegynner
Innlegg: 11
Bosted: Larvik
|
|
« Svar #26 på: mars 23, 2008, 19:41:41 pm » |
|
blir bra dette. driver å fikser opp samme typen selv. så på discovery i dag noen som la inn alu plater i motorrommet. ble bra d. kan tenke meg at å polere dem opp blir bra vis man ikke bruker for mye crom blekk på motoren da... Lykke til!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
laz
Medlem
Innlegg: 120
Bosted:
|
|
« Svar #27 på: april 25, 2008, 23:13:58 pm » |
|
noen som vet om der er mange skruer for å dele bilen i 2. og om det er noe annet jeg må koble fra før bilen deles?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #28 på: april 26, 2008, 10:54:57 am » |
|
Det er ikkje so veldig mangen..hugser ikkje tala i hovudet, men eg meiner det er ca 9 langs kvar kanal og 4 under baksetet og 4 ved rammehovudet. Pass på å kobla i frå alle ledningar og slangar som går til motoren + frå bensintanken til bunnplato. Sidan du har McPearson forstilling, går eg ut i frå att det er ein del som må løysast der og.. Ja og rattstammo må av/ løysast
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
laz
Medlem
Innlegg: 120
Bosted:
|
|
« Svar #29 på: juni 21, 2011, 23:29:06 pm » |
|
Da har motet og lysten tatt seg opp igjen. ble huskjøp for noen år siden og da datt dette prosjektet litt bort, men va på biltreff i helga og fikk lysten tilbake. Må pusse ned en del rust som hadde kommet, men håper på å få lakket den snart, og bygt motor.
Har en 1700 t4 med insprøytning som jeg tenker jeg skal ha inn i bilen. Noen som har tips på hvordan jeg kan hente ut litt mere hester av denne, har veldig lyst å montere turbo på motoren, åsså leste jeg an plass at hvis jeg setter inn en 2l veiv med råder og en 96sats + en kvassere kam og 1800topper så kommer jeg laangt, tenker også på å ordne meg datasprut. noen som har tips og ideer om dette?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|