Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #30 på: september 25, 2012, 08:50:08 am » |
|
Om du trenger mer enn 33 millimeter spacer, så bør du bytte til lengre aksler først. For det er forskjellen på lang og kort aksel.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Rubyred66
Nybegynner
Innlegg: 14
Bosted: Utkanten av Gjerstad...
|
|
« Svar #31 på: september 25, 2012, 09:18:23 am » |
|
Hei. Kjører med korte aksler og 25 mm spacer. Brm 7x17 et 42. Ligger innenfor på orginale skjermer.God klaring inne mot fjærplatene og ute i buen...
|
|
|
Loggført
|
Slammed -66..
|
|
|
mags
|
|
« Svar #32 på: september 25, 2012, 09:27:19 am » |
|
Husk arne ikke ha så mye støy matter i taket da blir det problem men taktrekk bruk makan str som orginal ikke bare å montere dette trekket strøkken skal jeg si deg M
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
Arnefles
Seniormedlem
Innlegg: 380
Bosted: Skreia
|
|
« Svar #33 på: september 25, 2012, 10:15:34 am » |
|
Husk arne ikke ha så mye støy matter i taket da blir det problem men taktrekk bruk makan str som orginal ikke bare å montere dette trekket strøkken skal jeg si deg M Prøver å legge i tynne lag, er spesiellt egnet for støydemping disse. Er ikke vanlige asfaltmatter. PS! Sjekk mail.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eikstad
Supermedlem
Innlegg: 2594
Bosted: I finere strøk av skien.
Full off stupid ideas since 1978.....
|
|
« Svar #34 på: september 25, 2012, 10:36:36 am » |
|
Det som anbefales av de som lager mye av disse 17" felgene til boble er nettopp lange aksler som Jon Hroar nevner (og kortet forstilling). På nettsidene til Airkewld leste jeg noe om dette en gang. Hjullagerforbruket antar jeg blir ganske mye mindre med lange aksler enn med spacer og korte.
|
|
|
Loggført
|
"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
Arnefles
Seniormedlem
Innlegg: 380
Bosted: Skreia
|
|
« Svar #35 på: september 25, 2012, 10:48:15 am » |
|
Det som anbefales av de som lager mye av disse 17" felgene til boble er nettopp lange aksler som Jon Hroar nevner (og kortet forstilling). På nettsidene til Airkewld leste jeg noe om dette en gang. Hjullagerforbruket antar jeg blir ganske mye mindre med lange aksler enn med spacer og korte.
Enig der, sliter mye mer på lagrene! For meg dreier det seg nok om en begrenset periode, til jeg skal bytte kassa-da tar jeg akslinger samtidig.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #36 på: september 25, 2012, 10:50:50 am » |
|
Om du måler de akslingene som ligger i delelageret til bilen så tror jeg du blir positivt overrasket
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #37 på: september 25, 2012, 11:04:52 am » |
|
Skal lagrene trives så bør de ende opp midt i banen på felgen. Eventuell ET feil på felgen kan dermed rettes opp med spacer for å få lenger levetid på lageret. Men jeg skjønner at disse lagrene kommer til å ha kort levetid uansett etter å sett denne bakstillingen live
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Arnefles
Seniormedlem
Innlegg: 380
Bosted: Skreia
|
|
« Svar #38 på: september 25, 2012, 12:16:59 pm » |
|
Om du måler de akslingene som ligger i delelageret til bilen så tror jeg du blir positivt overrasket I like
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Arnefles
Seniormedlem
Innlegg: 380
Bosted: Skreia
|
|
« Svar #39 på: september 27, 2012, 22:09:17 pm » |
|
Da ble endelig bilen fraktet hjem (til hjemstedet mitt): Godt jeg hadde ordnet sjåfør, ble faktisk stoppet i teknisk kontroll på Minnesund...-gikk bra :-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rubenthorsen
Gjest
|
|
« Svar #40 på: september 28, 2012, 06:22:28 am » |
|
Leif egil nå kan du flytte inn for 10 nye år.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
FrøkenBruland
Medlem
Innlegg: 160
Bosted: Askøy
|
|
« Svar #41 på: oktober 01, 2012, 17:13:16 pm » |
|
Blir spennende å følge fortsettelsen her! Meget pen farge forresten!
|
|
|
Loggført
|
Ingenting er umulig- det umulige tar bare litt lengre tid!
|
|
|
Arnefles
Seniormedlem
Innlegg: 380
Bosted: Skreia
|
|
« Svar #42 på: oktober 01, 2012, 20:38:31 pm » |
|
Blir spennende å følge fortsettelsen her! Meget pen farge forresten! Jo takk, nå har jeg mye å gjøre-he he...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mags
|
|
« Svar #43 på: oktober 01, 2012, 21:13:00 pm » |
|
Da er trommler og bremseskjold levert Blåsern og deretter blir de Pulverlakka M
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
Arnefles
Seniormedlem
Innlegg: 380
Bosted: Skreia
|
|
« Svar #44 på: oktober 01, 2012, 23:07:33 pm » |
|
Da er trommler og bremseskjold levert Blåsern og deretter blir de Pulverlakka M Høres bra ut :-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Arnefles
Seniormedlem
Innlegg: 380
Bosted: Skreia
|
|
« Svar #45 på: oktober 15, 2012, 01:32:26 am » |
|
En liten oppdatering, følgende er blitt gjort siden sist: Montert 3 skjermer (må dremle og justere litt før siste kommer på) Montert pedalsett Trekt ledninger Lakkert tank og bremsevæskeholder Demontert, pusset ned og lakkert delene til styringen/shaft mount. Pusset ned og lakkert rattstammen Tatt ut tosjon og pakninger bak Montert skiltlys Montert tenningslås og lysbryter Her kommer noen bilder: Litt hjelp fra TommyL: Litt hjelp fra Jørund (han liker å trekke ledninger siden han er trikker:
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TommyL
Medlem
Innlegg: 237
Bosted:
|
|
« Svar #46 på: oktober 15, 2012, 19:10:31 pm » |
|
blir noen som har hatt fingra i denna bilen! Så bra ut den lakkeringa av tanken!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hetland
Juniormedlem
Innlegg: 81
Bosted: STAVANGER
|
|
« Svar #47 på: oktober 15, 2012, 19:51:59 pm » |
|
Fin bil med tidsriktig teppe i garasjen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
|
« Svar #48 på: oktober 15, 2012, 19:55:24 pm » |
|
Ser du bruker nesekon fra T2. Hvorfor???
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
Arnefles
Seniormedlem
Innlegg: 380
Bosted: Skreia
|
|
« Svar #49 på: oktober 15, 2012, 20:53:20 pm » |
|
Ser du bruker nesekon fra T2. Hvorfor???
Hvis ikke passer det ikke... -Sveising er ikke noe for meg.
|
|
« Siste redigering: oktober 15, 2012, 21:20:40 pm av Arnefles »
|
Loggført
|
|
|
|
Arnefles
Seniormedlem
Innlegg: 380
Bosted: Skreia
|
|
« Svar #50 på: oktober 15, 2012, 21:13:33 pm » |
|
Fin bil med tidsriktig teppe i garasjen Jepp, real nice
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
FrøkenBruland
Medlem
Innlegg: 160
Bosted: Askøy
|
|
« Svar #51 på: oktober 15, 2012, 23:07:25 pm » |
|
Digget teppet ditt i garasjen!
|
|
|
Loggført
|
Ingenting er umulig- det umulige tar bare litt lengre tid!
|
|
|
Arnefles
Seniormedlem
Innlegg: 380
Bosted: Skreia
|
|
« Svar #52 på: oktober 15, 2012, 23:26:21 pm » |
|
Digget teppet ditt i garasjen! Broder'n driver å totalrenoverer gårdshuset og da endte teppet opp i garasjen:-) Faktisk var det teppet fra gamle gutterommet mitt-he he...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
FrøkenBruland
Medlem
Innlegg: 160
Bosted: Askøy
|
|
« Svar #53 på: oktober 15, 2012, 23:37:49 pm » |
|
He he he syns det var helt rått jeg! Men det var jo overhodet ingen dum ide- slippe frostskader etter aking rundt på betongen. Skal levere inn søknad til gemalen om gulvteppe imorgen (spørs om han ikke tror at det har klikket bra da ja he he!)
|
|
|
Loggført
|
Ingenting er umulig- det umulige tar bare litt lengre tid!
|
|
|
Arnefles
Seniormedlem
Innlegg: 380
Bosted: Skreia
|
|
« Svar #54 på: oktober 18, 2012, 18:21:34 pm » |
|
DHL kom med pakke fra cip1 i dag...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Arnefles
Seniormedlem
Innlegg: 380
Bosted: Skreia
|
|
« Svar #55 på: oktober 25, 2012, 20:02:59 pm » |
|
Ikke mye gjort denna uka, men prøvd meg på senking bak. Byttet foringer til tosjon og montert bakstilling. Vi får se hvordan det blir når jeg etterhvert får satt på hjul og satt den på bakken senere, det blir nok ikke før utpå vinter'n. Tar en del annet først.
Har også smurt inn innerskjermer foran, torpedovegg og kanaler med rustbeskyttelse/støydemping.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Arnefles
Seniormedlem
Innlegg: 380
Bosted: Skreia
|
|
« Svar #56 på: oktober 26, 2012, 10:52:00 am » |
|
Gammel: Nyoppusset:
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
flatfour
|
|
« Svar #57 på: oktober 26, 2012, 14:21:23 pm » |
|
Flott innsats! Fiks opp originalskruene også, da blir den perfekt!! Ingen grunn til å bytte ut de, de ser da hele ut? Nyoppusset:
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Arnefles
Seniormedlem
Innlegg: 380
Bosted: Skreia
|
|
« Svar #58 på: oktober 26, 2012, 20:22:22 pm » |
|
Flott innsats! Fiks opp originalskruene også, da blir den perfekt!! Ingen grunn til å bytte ut de, de ser da hele ut? Nyoppusset: De er rustfri. Du ville ha lakkert de også?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
flatfour
|
|
« Svar #59 på: oktober 29, 2012, 09:27:35 am » |
|
Flott innsats! Fiks opp originalskruene også, da blir den perfekt!! Ingen grunn til å bytte ut de, de ser da hele ut?
De er rustfri. Du ville ha lakkert de også? Puss over originalskruene med stålkuse og sett inn med fett. Da blir de så blir de så fine så.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|