AndersM
Juniormedlem
 
Innlegg: 95
Bosted: Skien
|
 |
« Svar #30 på: september 29, 2012, 17:34:47 pm » |
|
Alt er til salgs.. Bare pengene det kommer ann på  Men må si det er deilig å ha en bil som er hel og pen og som starter på første turn.. Så skulle jeg solgt, så bør prisen være god... Så tenker den blir hos meg 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lundby
Supermedlem
    
Innlegg: 2097
Bosted: Ottestad/Hamar
|
 |
« Svar #31 på: september 29, 2012, 20:16:42 pm » |
|
Jeg synes bilen din ser konge bra ut og er enig både med Morten og Marius,men det er din bil.Når det gjelder eksos er orginalt det beste men ønsker du noe anna se på "Abarth"annlegget som selges. For og gå litt videre på diskusjonen før i tråden:tidlige orginal biler med stor bakrute er snart vanskelige og få tak i og pris deretter!!!
|
|
|
Loggført
|
bergrenner TLF 90910383
|
|
|
AndersM
Juniormedlem
 
Innlegg: 95
Bosted: Skien
|
 |
« Svar #32 på: september 30, 2012, 17:23:32 pm » |
|
Takk for det  Vil ha eksosen ut av de org. utsparingene.. Derfor jeg tenkte den typen.. Abarth er vel 4 blås og henger under?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
bajas
Seniormedlem
   
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad
Let the bottom taste the highway!!!
|
 |
« Svar #33 på: september 30, 2012, 17:32:48 pm » |
|
Fins det ikke en egen tråd til sånn dum diskusjon? Orginalt er veldig fint, men liker det mer ombygd. La AndersM bygge bilen HAN vil bruke!! Bilen vil ikke synke i verdi med det du gjør! I rod miljøet stiger prisen til over det dobbelte enn orginal stand  Keep up with the goood work mæææn  gleder meg å følge denne tråden.
|
|
|
Loggført
|
Jo lavere jo bedre  Low And Slow Wrenches 
|
|
|
gearn
Juniormedlem
 
Innlegg: 80
Bosted: Drammen
59´
|
 |
« Svar #34 på: september 30, 2012, 22:01:49 pm » |
|
Enig! Kjør på.. Gleder meg til resultatet 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
T-1
Supermedlem
    
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...
Praise the lowered...
|
 |
« Svar #35 på: september 30, 2012, 22:13:56 pm » |
|
Håper du maler den rosa og får plysj innvendig også  Få den ned der den hører hjemme  Gleder meg til og se resultatet jeg også 
|
|
|
Loggført
|
In case of fire, do not use elevator. Use water!
|
|
|
AndersM
Juniormedlem
 
Innlegg: 95
Bosted: Skien
|
 |
« Svar #36 på: september 30, 2012, 22:39:57 pm » |
|
Takker  Gleder meg til å få den i riktig høyde  hehe  Plysj og rosa tror jeg nok at jeg skal klare å stå over  Men håper at jeg får den i en fin høyde  Men tenkte å kjøre 7" bak, er det 195/50 som er fin kombo? Forran, 165/55 på org. felgene? Hvor mye senker 3 knepp bak? Klaring under evt? Ser noen på the samba skriver at de har drop plates.. Hva er hensikten med de? Må man notche de bakre bærearmene når ma skal senke den bak?
|
|
« Siste redigering: september 30, 2012, 22:48:53 pm av AndersM »
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #37 på: september 30, 2012, 23:38:51 pm » |
|
3 knepp bak er over kanten, i praksis. Men gud er selvfølgelig hard mot de harde... 
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Kjetil
Supermedlem
    
Innlegg: 1459
Bosted: Toten
|
 |
« Svar #38 på: september 30, 2012, 23:53:37 pm » |
|
Jeg kjenner et par her inne, med tre knepp bak.. De er blant folka med færrest kilometer på veien i løpet av sesongen, fordi de ikke gidder..  Det spørs om du vil ha kjøreglede, eller den kuleste kjærra på gårdsplassen. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #39 på: oktober 01, 2012, 09:26:42 am » |
|
T.o.m. vår venn, hardsenker Thoresen, synes 3 hakk var for mye (beklager å avsløre det, Pål....  ) PS: husk å bytte gummiene rundt fjærplateinnfestinga/torsjonsstavene, de er nok morkne. Bilen blir vesentlig mer stabil å kjøre når de er friske.
|
|
« Siste redigering: oktober 01, 2012, 09:29:01 am av Kjell Roar »
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
bajas
Seniormedlem
   
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad
Let the bottom taste the highway!!!
|
 |
« Svar #40 på: oktober 01, 2012, 17:47:17 pm » |
|
Jeg har også alltid hatt 3 knepp, jeg skal alltid ha det lavt  men d sliter på lager når du kjører 7" bred felg, blir ikke så ille om man kjører orginal bredde.  det jeg har erfart i allefall
|
|
|
Loggført
|
Jo lavere jo bedre  Low And Slow Wrenches 
|
|
|
1302super
Medlem
  
Innlegg: 187
Bosted: ski
|
 |
« Svar #41 på: oktober 01, 2012, 19:45:16 pm » |
|
useriøst å gjøre tråden til en diskusjonstråd om bilen bør holdes orginal eller ikke. alle burde da ha mulighet til å gjøre hva man vil med bilen sin  utrolig fin bil du har  gleder meg til å se den på bakken 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
AndersM
Juniormedlem
 
Innlegg: 95
Bosted: Skien
|
 |
« Svar #42 på: oktober 01, 2012, 20:54:42 pm » |
|
klaring under er det med 3 knepp da? tenkte å legge meg rundt 4cm under, da jeg tror det holder mtp at det er en buksbil..
Noen med erfaring med slike drop plater bak?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Eikstad
Supermedlem
    
Innlegg: 2610
Bosted: I finere strøk av skien.
Full off stupid ideas since 1978.....
|
 |
« Svar #44 på: oktober 01, 2012, 23:16:03 pm » |
|
Bare en ide..... EZ RIDER UNIBALL REAR TORSION CONVERSION ADAPTORS og REAR COIL-OVER UNITS http://www.red9design.com/type1.htmDa slipper du problemet med helt feil spissing på bakhjulene også. Bør nok kombineres med stag mellom dempertårnene. Driver å lurer på noe slikt til min bil 
|
|
|
Loggført
|
 "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
bajas
Seniormedlem
   
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad
Let the bottom taste the highway!!!
|
 |
« Svar #45 på: oktober 01, 2012, 23:35:44 pm » |
|
klaring under er det med 3 knepp da? tenkte å legge meg rundt 4cm under, da jeg tror det holder mtp at det er en buksbil..
Hadde puma foran stilt helt i bunn og droppa spindler. Og 3 knepp bak. Jeg skulle over en brannslange i veien pga brannvesenet skulle spyle gatene klar for 17 mai  Jeg kom ikke over den  så brannvesenet måtte hjelpe å løfte meg over den  hehe satt fast...
|
|
|
Loggført
|
Jo lavere jo bedre  Low And Slow Wrenches 
|
|
|
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1110
Bosted: moss
stæsj hore og hard barket senkepøbel
|
 |
« Svar #46 på: oktober 01, 2012, 23:48:57 pm » |
|
fin bil og den blir helt sikkert finere i løpet av vinteren  skal den bare bli lav eller blir det resto preg over den?
|
|
|
Loggført
|
 Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
|
|
|
AndersM
Juniormedlem
 
Innlegg: 95
Bosted: Skien
|
 |
« Svar #47 på: oktober 02, 2012, 00:06:22 am » |
|
Takker  Blir nok litt resto preg hvis lommeboka tillater det.. (husrenovering så bil er ikke første pri) Men denne skal stå i garasjen, så da kan jeg ta ting underveis som lommeboka sier ja 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
AndersM
Juniormedlem
 
Innlegg: 95
Bosted: Skien
|
 |
« Svar #48 på: oktober 31, 2012, 21:28:09 pm » |
|
Var en å kikket på bilen nå i kveld(som ville kjøpe den og beholde den org) Men denne var ikke helt org. etter bla. snakk med en som var oppkjøper på denne mellom første familie og han jeg kjøpte den av. Bilen ble importert fra Tyskland tidlig på 60 tallet med US specs.. Den ble da bygd om til euro specs, rattlås og fangere. Bilen ble da lakkert på nytt da de org. hullene til fangeren forran ble sveiset igjen.. Men bilen var like rustfri for 20 år siden som den er nå. Er også byttet deler av gulvteppene + trekket rundt bakvinduet(var visst ikke loddent trekk der i 62) Han hadde også et bilde av bilen fra da den kom til Norge med US. fangere og Tyske skilt  Så kan hende jeg kan få en kopi av det bilde  Så det er morro  Så da var den ikke org. slik den rullet ut fra fabrikk.. Så da er det "fritt" frem 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eikstad
Supermedlem
    
Innlegg: 2610
Bosted: I finere strøk av skien.
Full off stupid ideas since 1978.....
|
 |
« Svar #49 på: oktober 31, 2012, 23:41:40 pm » |
|
Bank den i bakken!
|
|
|
Loggført
|
 "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
AndersM
Juniormedlem
 
Innlegg: 95
Bosted: Skien
|
 |
« Svar #50 på: november 01, 2012, 23:25:24 pm » |
|
Japp Bare få garasjen ferdig før jeg kan begynne på det(begynte å bygge i for 2 uker siden) så litt igjen før jeg kan skru der..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
AndersM
Juniormedlem
 
Innlegg: 95
Bosted: Skien
|
 |
« Svar #51 på: desember 29, 2012, 14:34:17 pm » |
|
Solgt!  
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #52 på: desember 29, 2012, 18:09:32 pm » |
|
Ja vell. Hva skjedde her? Håper det var Morten som kjøpte den da:)
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
AndersM
Juniormedlem
 
Innlegg: 95
Bosted: Skien
|
 |
« Svar #53 på: desember 29, 2012, 19:24:09 pm » |
|
Nei var ikke han, var en annen her inne  Er nok i gode hender  Jeg skal ha meg en som er pre 60 tenkte jeg.. Sikkert dumt mtp hvor god stand denne var.. men men
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #54 på: desember 29, 2012, 20:59:02 pm » |
|
Så du ga tapt altså mot de store:)
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #55 på: desember 29, 2012, 22:40:13 pm » |
|
Får handle noe eldre og mer urørt og senke enda hardere 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eikstad
Supermedlem
    
Innlegg: 2610
Bosted: I finere strøk av skien.
Full off stupid ideas since 1978.....
|
 |
« Svar #56 på: desember 31, 2012, 13:24:53 pm » |
|
Solgt!   Dummeste du noen gang har gjort.
|
|
|
Loggført
|
 "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
AndersM
Juniormedlem
 
Innlegg: 95
Bosted: Skien
|
 |
« Svar #57 på: januar 01, 2013, 15:08:35 pm » |
|
hehe ja var nok det  Men nå får jeg gjort klar garasjen til jeg finner en ny ila vinteren i hvertfall  Har liggende klart i garasjen nå klar for montering: 10cm isolasjon i veggene 15cm isolasjon i taket Ferdigmalte MDF-panel på veggene. Skygge skrå Egghvit 15stk doble stikk, 3stk 3-fas uttak(1 av de på "hemsen" til Kompressor) 30liter epoxy 2-komp. i lys grå Takess i taket 13 stk av disse: http://www.elektroimportoren.no/lysarmatur-c10-s300-t8-2x36w-m-lysroer/3337044/Product.html?Event=pathlist+ 12stk SG spotter som blir styrt med bevegelses sensor(slår seg på sammen med garasjeportåpneren bl.a) + overstyres med dimmer Så skal jeg inne på Ikea en tur å handle 3meter med benkeskap.. Varmt og kaldt vann ligger klart(rør i rør) Også har jeg noen meter med Würth innredning  Så da blir det mere kos å skru 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tigern
Supermedlem
    
Innlegg: 1100
Bosted: Sarpsborg, Verdens navle
I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER
|
 |
« Svar #58 på: januar 01, 2013, 23:43:58 pm » |
|
Så du ga tapt altså mot de store:)
Det var jeg som var så heldig å få kloa i denne, har blitt kalt både douchbag og rompis av Thomas Tørjesen her inn i det siste, så jeg er nok ikke en av de store. Morsomt  . Syns dette var en morsom tråd, så faktisk ikke denne før jeg kjøpte bilen, men var morsom å lese etterpå. Kan fortelle at jeg verken lider av asfaltskrekk eller orginalsyken, men tror jeg faktisk kommer til å bevare denne temmelig orginal. Ble faktisk lei stor motor og senka bil, dette pga for lite kunnskap. Kloke hoder har fortalt meg at originalt er lettere og holde i orden. Så derfor solgte jeg til fordel for denne. Er veldig enig med dere som sier at man skal kunne gjør hva man vil med sin bil, men også enig med de som sier at en originalbil bør holdes slik. Nå får vi se hvordan dette blir, men denne skal nytes som den er til å begynne med. Takk til Anders for hyggelig handel.
|
|
|
Loggført
|
T1 1964 snart Amr300 supercharger T1 1961 Judson Supercharged *SOLGT* T1 1964 Karmann Cabriolet *SOLGT* T1 1973 2275 *SOLGT * T1 1958 1200. *SOLGT* T1 1962 1200. *SOLGT* T1 1966 1300. *SOLGT* T1 1956 1200. *SOLGT*
|
|
|
AndersM
Juniormedlem
 
Innlegg: 95
Bosted: Skien
|
 |
« Svar #59 på: januar 02, 2013, 22:38:40 pm » |
|
Ja takk for handelen Tore. Du får nyte den 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|