JTB
Medlem
Innlegg: 216
Bosted: Gjøvik
|
|
« på: mai 07, 2008, 01:57:49 am » |
|
Det finnes masse biler der ute som har div godkjenninger i vognkortert, hvorfor ikke samle disse under en tråd slik at alle som bruker dette forumet kan ha noe å vise gutta på tilsynet. Har selv brukt godkjenninger fra andre biler med stort hell ved visning. Kopi av vognkort der ting er skrevet inn funker som bare f, de tørr ikke overprøve hverandre.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
faceman
Juniormedlem
Innlegg: 54
Bosted: sarpsborg
|
|
« Svar #1 på: mai 07, 2008, 16:00:58 pm » |
|
Dette håper jeg mange gjør. Kan være til stor hjelp for mange
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
FrodR
Seniormedlem
Innlegg: 416
Bosted: Dokka, Oppland
|
|
« Svar #2 på: mai 07, 2008, 22:25:53 pm » |
|
Kjempebra forslag, en moderator som kunne lage en låst tråd kanskje?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eide
Medlem
Innlegg: 247
Bosted: Uskedalen
|
|
« Svar #3 på: mai 08, 2008, 10:57:30 am » |
|
dette har eg også tenkt på.bra forslag å samle alle slike ting på ein plass
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
FrodR
Seniormedlem
Innlegg: 416
Bosted: Dokka, Oppland
|
|
« Svar #4 på: mai 12, 2008, 06:52:34 am » |
|
Da mangler vi bare dokumentasjon da...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
GamleNydal
Supermedlem
Innlegg: 659
Bosted: 2335 Stange
93011499
|
|
« Svar #5 på: mai 14, 2008, 18:18:13 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Bergrenner
93011499
|
|
|
Lövdal
Seniormedlem
Innlegg: 299
Bosted: Gratangen
|
|
« Svar #6 på: mai 15, 2008, 16:39:11 pm » |
|
Vilken kanon idé Hoppas någon har kopi på papper för ex: Kercher bromsar.. /n.
|
|
|
Loggført
|
VW-55 (2,3L, Megasquirt, Turbo, IC, (5-vxl. UN1 låda)) VW-65 (Kawasaki ZX14, Megasquirt + turbo) VW-75 1303 (2,3L, Megasquirt, Turbo, H2O IC, 5vxl. UN1 med diff) KG 1960 (1915cc Megasquirt) Mercedes 320 Carlson tuning. Teistböen 1961 30 foot fiskebåt
|
|
|
Holmen
|
|
« Svar #7 på: mai 15, 2008, 17:02:10 pm » |
|
Problemet er at det ikke er lov å kopiere/scanne slike TUV papirer. Blir de lagt ut på forumet kan webmaster bli saksøkt.
|
|
|
Loggført
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
Lövdal
Seniormedlem
Innlegg: 299
Bosted: Gratangen
|
|
« Svar #8 på: mai 15, 2008, 17:13:09 pm » |
|
Låter underligt....
/n.
|
|
|
Loggført
|
VW-55 (2,3L, Megasquirt, Turbo, IC, (5-vxl. UN1 låda)) VW-65 (Kawasaki ZX14, Megasquirt + turbo) VW-75 1303 (2,3L, Megasquirt, Turbo, H2O IC, 5vxl. UN1 med diff) KG 1960 (1915cc Megasquirt) Mercedes 320 Carlson tuning. Teistböen 1961 30 foot fiskebåt
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #9 på: mai 16, 2008, 20:25:46 pm » |
|
Vist nokon har ein kopi, samt photoshop er det vel godt mulig att dei kan endra maks hestar med eit par 100...
Men eg veit ikkje om det er det dei er redde for..
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
bjosva
Nybegynner
Innlegg: 5
Bosted: Hemsedal
|
|
« Svar #10 på: mai 17, 2008, 22:57:50 pm » |
|
Dette høres veldig bra ut, jeg prøver og få godkjent en 1303 cab med 10X18 bak og 8X18 foran og skulle gjerne hatt noe som jeg kunne vist til han på biltilsynet, har og et Flat 4 ratt som han måtte ha papirer på. Hadde vert veldig takknemelig om noen kunne hjelpt meg med dette.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
eiko
Supermedlem
Innlegg: 825
Bosted: Rælingen
|
|
« Svar #11 på: mai 19, 2008, 10:57:36 am » |
|
Det finnes masse biler der ute som har div godkjenninger i vognkortert, hvorfor ikke samle disse under en tråd slik at alle som bruker dette forumet kan ha noe å vise gutta på tilsynet. Har selv brukt godkjenninger fra andre biler med stort hell ved visning. Kopi av vognkort der ting er skrevet inn funker som bare f, de tørr ikke overprøve hverandre. Skal ikke ødelegge optimismen her men jo, de tørr faktisk overprøve hverandre, det har jeg vært borti ved flere anledninger der motargumentasjon har vært "det får bli deres problem, vi går ikke god for dette". Det er mye forskjellige praksis der ute. Denne forskjellige praksisen har vegdirektoratet selv uttalt er uheldig, og det er pga forskjellig kunnskapsnivå rundt omkring i det ganske land. Faktum er at det går noen biler der ute som aldri skulle vært godkjent. Men for all del, kjør på folkens. Skal ikke ødelegge moroa, men vær forberedt på at det ikke er sikkert at det går å henvise til andre godkjente biler.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
bjosva
Nybegynner
Innlegg: 5
Bosted: Hemsedal
|
|
« Svar #12 på: mai 19, 2008, 19:49:00 pm » |
|
Er det noen som vet om noen som har bobble med 17" eller 18" som er godkjent.??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
Innlegg: 490
Bosted: halden
jørn fra ostore Halden
|
|
« Svar #13 på: juni 24, 2008, 11:20:53 am » |
|
for engang skyld så prøver en og gjøre alt etter boka... men det her jævla landet her er så umulig og få gjort noen ting i,og ja jeg mener biltilsynet nå.
har holdt på med bobleprosjektet mitt nå en lenger tid og søkt og vist og gjortom det som er blitt på pekt av utbedringer.
det som er gjort er
nye bremser fra porsche
foran: 993turbo 408hk 290km toppfart 1500kg egenvekt
bak :965turbo2 320hk 270km toppfart 1430 egenvekt
coilovers rundt om fra kerscher som er tuv godkjent
motor er en skinebros bygget type 4 motor, som er kjørt og testet i rullende lande vei og bremset da 136hk på hjula.
av dokumentasjon sente jeg med et skriv fra auto tuning i råde på va bremsene er gode for, kopi av et tuv papir som ligger i et bremse kit du får kjøpt til boble på 160hk som er bygget av kerscher+ at jeg sendte med en haug med vongnkort som jeg har samlet på(kopier så klart) som har masse mer hk og er godkjent med det, alt i fra 112hk til 429 hk
men vet du faen i meg ikke va dem henger seg opp i.. jo motoren på 136 men ikke den totale ombygningen av bremsene.. skjønner ingen ting jeg. møller sier dem bare godkjenner opp til 100 hk, og på biltilsynet sier dem at har du tuv papirer så er alt greit... arg... er så sinna nå så får bare sette inn en 1600 og få den godkjent med det.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
|
« Svar #14 på: juni 26, 2008, 01:07:56 am » |
|
Skal ikke alltid være like lett her i steinrøysa, eller Norge som det heter, men det visste vi jo. For å løse dette på "enkleste" måte, hadde jeg: solgt Porsche bremsene til noen som driver med slikt, og kjøpt ett sett TÜV godkjente bremser fra Kerscher på 136-160 hk, så har du jo de etterlyste TÜV papirene på bremsene med da tillatt økt motoreffekt. Ergo bil blir godkjent med bedre bremser og større motor MED TÛV papirer Gudd løkk videre i paprirkrigen.
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
Innlegg: 490
Bosted: halden
jørn fra ostore Halden
|
|
« Svar #15 på: juni 26, 2008, 22:58:40 pm » |
|
nopp..har ikke noe og si. møller godkjenner ikke noe utover 100 hk så da godkjenner heller ikke biltilsynet det heller.. foruten dokumentasjon... så blir motor bytte til søndag:(
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #16 på: juni 26, 2008, 23:40:24 pm » |
|
øøøøh, har du ikke dokumentasjon om du kjøper bremsesett med Tuf papirer?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
|
« Svar #17 på: juni 28, 2008, 08:20:36 am » |
|
øøøøh, har du ikke dokumentasjon om du kjøper bremsesett med Tuf papirer?
Det var på en måte det poenget jeg også ville frem til. TÜV papirer ER dokumentasjon, og som Martin Schanke en gang sa: "det som er TÜV godkjent er som velsigna av vår herre"
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
Innlegg: 490
Bosted: halden
jørn fra ostore Halden
|
|
« Svar #18 på: juni 28, 2008, 15:34:26 pm » |
|
bremsene mine er godkjent uten tuv papirer. det var mer en bra nok. men for det så vil dem ikke godkjenne motoren min... er liksom ikke mulig...men men...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Even Kirknes
Supermedlem
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord
|
|
« Svar #19 på: juli 02, 2008, 00:04:25 am » |
|
bremsene mine er godkjent uten tuv papirer. det var mer en bra nok. men for det så vil dem ikke godkjenne motoren min... er liksom ikke mulig...men men...
Bremsene dine er ikke godkjente uten tuf papirer. Kan hende de mener de er bra nok. Ibrevet fra Møller står det "vi vet tuf strekker seg lenger enn det antall hester vi godkjenner" Dermed Tuf papir som gjelder. Det "opphever" grensen på 100hk som det er prøvd å bli forklart deg flere ganger her. Løsningene er enkle, men enkelte vil bare ikke forstå de.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TomR
|
|
« Svar #20 på: juli 02, 2008, 01:32:21 am » |
|
Kjent problemstilling dette - de godkjenner lett skivebremsene dine - men ikke pokker om de vil godkjenne effektøkningen - DET påstår de er en annen dans - men jeg har sjekket dette med nemda for ombygde kjøretøyer og trafikkstasjonen skal ha VEKTIGE grunner til å overprøve en TUV godkjenning - men deff er det enklest å si nei til hele greiene om det senere skulle skje no
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
Innlegg: 490
Bosted: halden
jørn fra ostore Halden
|
|
« Svar #21 på: juli 05, 2008, 17:31:24 pm » |
|
ja skjønner det nå:) da er spørsmålet...er det noen som har noen kopier på dem papirene og vil dele dem med seg da:)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1303SS
Supermedlem
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen
|
|
« Svar #22 på: juli 18, 2008, 10:16:39 am » |
|
da broderen fikk godkjent subaru turbo i sin 1303 så var det ett skriv som sa maks 136hk den ble godkjent m ventilerte skiver foran m talbot calippere tror det var 46mm stempler i dem.bak var det t3 bremser bilen har forresten reg.nr BL32096 biltilsynet hadde bilen inne å sjekka att delene var montert.hadde bilen inne mange ganger og opplevde han på biltilsynet som en meget hyggelig og intressert mann som hadde peiling dem er det vel ikke så mange av i dette landet han brukte og vognkort fra andre godkjente biler for å sjekke opp mot hva som gikk og var godkjent.han sa det med egne ord att har du reg.nr på en bil som er godkjent så kunne han finne ut hva som var godkjent.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
Innlegg: 490
Bosted: halden
jørn fra ostore Halden
|
|
« Svar #23 på: juli 19, 2008, 17:10:20 pm » |
|
har gitt dem 8 stk vognkort som er på mye mer hk en det jeg har, men det hjelper ikke, må ha et skriv, og jeg ser jo nå egentlig hvor moro den her tråden er for er jo folk som sitter på det papiret eller flere papirer rundt i norges land, men herregud.. bare sitt på dem. skal nok greie det selv:)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vwdokaeffen
Nybegynner
Innlegg: 35
Bosted: VWestCoast
alle biler lavere 40cm er ubrukelige
|
|
« Svar #24 på: juli 19, 2008, 19:18:57 pm » |
|
En enkel løsning er og håpe alt går bra rett og slett gi f... i det helvetes byrokratiet. så lenge det går utover en selv og ingen andre...........
|
|
|
Loggført
|
member of VWCREWTEAM
|
|
|
JTB
Medlem
Innlegg: 216
Bosted: Gjøvik
|
|
« Svar #25 på: juli 20, 2008, 01:19:44 am » |
|
Prøv å godkjenne bilen ved en annen trafikkstasjon, selv har jeg god erfaring med Fagernes. Har benyttet de når Gjøvik har slått seg vrange.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Anders Røsåsen
Supermedlem
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia
|
|
« Svar #26 på: september 09, 2008, 23:04:00 pm » |
|
gjøvik trafikkstajon har de mest firkanta folka som finns( i alle fall de på førerkort avdelinga.....) skulle ta moped lappen og kom med alt i orden....trudde vi. fikk beskjed om je måtte ta med skriv der kjørelærer hadde skrevet under på at kjæreopplering var gjennom ført enda vi sto der med kvitteringa for betalt kjøreopplæring og kan da tenke seg åssen det er og godkjenne en bil
|
|
|
Loggført
|
VW 1300 69 (Grøfterenser`n) VW 1303S automatic 73 (SOLGT) VW 1200 Jeans 73 (SOLGT) VW 1200 65 VW T2 Bay 1975 VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
|
|
|
JTB
Medlem
Innlegg: 216
Bosted: Gjøvik
|
|
« Svar #27 på: oktober 04, 2008, 02:47:26 am » |
|
gjøvik trafikkstajon har de mest firkanta folka som finns( i alle fall de på førerkort avdelinga.....) skulle ta moped lappen og kom med alt i orden....trudde vi. fikk beskjed om je måtte ta med skriv der kjørelærer hadde skrevet under på at kjæreopplering var gjennom ført enda vi sto der med kvitteringa for betalt kjøreopplæring og kan da tenke seg åssen det er og godkjenne en bil Det er ikke de samme folka som sitter på godkjenning av kjøretøy. Har ikke opplevd noe annet enn forståelse for mine ønsker, og enkelte konflikter med regelværket som de forholder seg til. De trekker litt på smilebådet når jeg kommer med en luftkjølt`en, og er alltid klare til å bistå så godt de kan. Når det er sagt så er den avdelingen som er "greiest" pr dd. Fagernes trafikkstasjon.(hvis den fortsatt eksisterer). Det satt en eldre kar der oppe med sundt bondevett som var gennuint intresert i biler, han var i stand til å vurderer dokumentasjon, og kunne fatte selvstendige avgjørelser. Hører med til historien at vi måtte ta oss en tur i 69 med en Gjestland 1776 motor etter visningen. bredere smil har jeg ikke sett på lenge. Ikke minst, det var gøy å snakke bil med han.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 1110
Bosted: moss
stæsj hore og hard barket senkepøbel
|
|
« Svar #28 på: januar 14, 2009, 02:29:15 am » |
|
vet dette er gammel tråd men har akkurat kommet inn på forumet da jeg kjøpte en 67 boble her om dagen.. sjekket litt rundt omkring med godkjenning med 2,1 transporter motor før jeg kjøpte bilen, pratet med biltilsynnet på risløkka avd for ombygde biler. de sa det ikke var noe stress med motorskifte så lenge du spurte først hva du skulle ha inn i bobla ref. bremser,motor og annet moro så lenge de viste hva som skulle gjøres så var de helt med og de virket som de var interissert i bil.
|
|
|
Loggført
|
Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
|
|
|
eiko
Supermedlem
Innlegg: 825
Bosted: Rælingen
|
|
« Svar #29 på: januar 14, 2009, 17:24:49 pm » |
|
Har en meget god dialog med de på Risløkke jeg også. Min bil er ombygd på en slik måte at jeg må søke om godkjenning. Det meste gikk orden, vi ble ikke helt enig på det med motor, men vi får se. Uansett, jeg vil også anbefale oslo trafikkstasjon på risløkka.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|