Lowlife
Supermedlem
|
|
« Svar #120 på: juni 11, 2012, 21:42:22 pm » |
|
Dette ser bra ut. Jobber fælt, du. Digger prosjektet, og liker godt deadlinen din.
|
|
|
Loggført
|
LP kontaktperson:tlf. 90746649. Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene. Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid. Freedom comes with a cool set of wheels. Member of LP,NO,MDR and SIM.
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #121 på: juni 11, 2012, 21:47:45 pm » |
|
Dette ser bra ut. Jobber fælt, du. Digger prosjektet, og liker godt deadlinen din.
Får utnyttet tiden godt 1 juni 2013 er en fin dato! Treffet deres ga mersmak og dette er noe jeg blir fast gjest på! Neste år med egen bil så da får jeg heller leve med å sove i telt eller i baksete
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
|
« Svar #122 på: juni 11, 2012, 21:50:10 pm » |
|
1 juni 2013 er en fin dato! Treffet deres ga mersmak og dette er noe jeg blir fast gjest på! Neste år med egen bil så da får jeg heller leve med å sove i telt eller i baksete [/quote] Raggen på tralle etter bussen vell
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #123 på: juni 11, 2012, 21:50:47 pm » |
|
1 juni 2013 er en fin dato! Treffet deres ga mersmak og dette er noe jeg blir fast gjest på! Neste år med egen bil så da får jeg heller leve med å sove i telt eller i baksete Raggen på tralle etter bussen vell [/quote] Hmm, jo, ja det kunne jo funka
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ruggen
|
|
« Svar #124 på: juni 11, 2012, 21:59:10 pm » |
|
Tenk å kjekt det hadde vært å hatt en 2 liter motor i bussen da
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #125 på: juni 11, 2012, 22:02:48 pm » |
|
Har 2 liter i bussen.. Sliten vel å merke
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ruggen
|
|
« Svar #126 på: juni 11, 2012, 22:07:37 pm » |
|
Glemte å si nybygget 2 liter
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #127 på: juni 11, 2012, 22:09:10 pm » |
|
Glemte å si nybygget 2 liter Kjører til den raser også blir det vel diesel
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #128 på: juni 14, 2012, 21:46:13 pm » |
|
I dag har det bare vært platejobbing og tilpassing. Samt sliping, sparkling og enda mer sliping Men det begynner nå å hjelpe i det minste... Må jobbe litt mer med venstre forskjerm, da frontkassa er skjev! Så jeg tilpasser heller skjermen en å begynne å kappe opp kassa :p Men det får bli neste økt! I dag var det grunnarbeid og pussestøv som frista Håper å få noen timer i morgen ettermiddag til å legge på mer sparkel..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #130 på: juni 14, 2012, 23:32:35 pm » |
|
Blir vel rulle pedal på denna vel Så fort jeg har finni alle deler og forstått åssen detta skal kobles sammen og festes, ja
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #132 på: juni 15, 2012, 21:09:23 pm » |
|
Ble noen timer på verksted i dag.. Får gjort mye til AC/DC merker jeg! Også fikk jeg maske levert på døra fra Darbu Takk Erik! Og takk for sosialiseringa! Men tiden strakk ikke til å få lahgt sprøytesparkel på delene. Da tilpassing av venstre forskjerm tok litt tid, samt sliping av døra.. Men nå er den klar! Veldig fornøyd med fronten nå! Ei dør igjen å pusse...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
|
|
« Svar #133 på: juni 15, 2012, 21:19:42 pm » |
|
blir bra dette Leif.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #134 på: juni 15, 2012, 21:27:28 pm » |
|
Kjenner jeg blir litt nervøs for lakkering. For denne gangen skal det være blank lakk, og da vil alt jeg ikke oppdager vises!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ruggen
|
|
« Svar #135 på: juni 16, 2012, 08:31:55 am » |
|
Kjenner jeg blir litt nervøs for lakkering. For denne gangen skal det være blank lakk, og da vil alt jeg ikke oppdager vises! Gjør 80% av grunnarbeide selv og betal GODT for siste 20%, så blir det strøkent
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Rust is not a crime..
|
|
« Svar #136 på: juni 16, 2012, 11:05:57 am » |
|
Ble noen timer på verksted i dag.. Får gjort mye til AC/DC merker jeg! Også fikk jeg maske levert på døra fra Darbu Takk Erik! Og takk for sosialiseringa! Men tiden strakk ikke til å få lahgt sprøytesparkel på delene. Da tilpassing av venstre forskjerm tok litt tid, samt sliping av døra.. Men nå er den klar! Veldig fornøyd med fronten nå! Ei dør igjen å pusse... Bare hyggelig Leif egil. ja det ble bra nå når du fikk fiksa forskjermen så den passer til resten . alltid kjekt å treffes å prates litt vettu.. Erik
|
|
|
Loggført
|
Erik Andersen 3322 Darbu tlf: 46813220 ---------------------------------------------------------- Røyken og Omegn Aircoolers Arrangement Ansvarlig ------------------------------------------------------------------------------ 1967 Notchback 1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt 1969 Variant Solgt 1956 Oval Solgt 1973 1303S SOLGT
|
|
|
rubenthorsen
Gjest
|
|
« Svar #137 på: juni 17, 2012, 10:25:42 am » |
|
Husk å legg på kontrast farge på slipe grunning, før du finsliper den. Da vil du se hvor du har lavere punkter å bør sparkle mere for topplakken. Blir bra dette Leif.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #138 på: juni 17, 2012, 10:27:06 am » |
|
Takk for tips Ruben!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #139 på: juni 17, 2012, 11:39:42 am » |
|
Et ålreit triks er å legge 2k epoxy filler på hele bilen som du matter ned når du er ferdig med å sparkle, da blir det jevnt og slett. Da har du forseglet sparkelen og lakken får en jevn base å ligge på. Snakk gjerne med lakkereren hva han mener du kan bruke av produkter under lakken.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #140 på: juni 17, 2012, 14:02:29 pm » |
|
Et ålreit triks er å legge 2k epoxy filler på hele bilen som du matter ned når du er ferdig med å sparkle, da blir det jevnt og slett. Da har du forseglet sparkelen og lakken får en jevn base å ligge på. Snakk gjerne med lakkereren hva han mener du kan bruke av produkter under lakken.
Jeg er ferdig med mitt etter siste strøk sprøytesparkel er lagt Da overtar lakkerern.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
anders.
Supermedlem
|
|
« Svar #141 på: juni 17, 2012, 15:13:23 pm » |
|
Husk å legg på kontrast farge på slipe grunning, før du finsliper den. Da vil du se hvor du har lavere punkter å bør sparkle mere for topplakken. Blir bra dette Leif. man bruker kontrastfarge for og finne bittesmå sliperiper , når du f.eks bilen er ferdig rettet å du har slipt den med 400 p og skal over på 600 så kan man bruke det, da ser man de små ripene som det er vanskelig å se på grundingen , men som kommer frem ved lakering.
|
|
« Siste redigering: juni 17, 2012, 15:15:00 pm av anders. »
|
Loggført
|
1 up
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #142 på: juni 17, 2012, 17:29:34 pm » |
|
Jeg matter med 500.. Så får vi se da om det blir riper av betydning.. Jeg gjør bare det jeg får beskjed om av lakkereren min :p
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rubenthorsen
Gjest
|
|
« Svar #143 på: juni 17, 2012, 19:03:38 pm » |
|
Jeg matter med 500.. Så får vi se da om det blir riper av betydning.. Jeg gjør bare det jeg får beskjed om av lakkereren min :p
Høres ut som en bra lakkerer. Vi brukte å slipe grunning med alt fra 320 tørt med slipemaskin , til fint vått sliping papir for hånd. Alt etter om kunden skulle bruke den som bruks bil, eller om bilen skulle bare vises fram på bil treff.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #144 på: juni 17, 2012, 19:18:39 pm » |
|
Høres ut som en bra lakkerer. Vi brukte å slipe grunning med alt fra 320 tørt med slipemaskin , til fint vått sliping papir for hånd. Alt etter om kunden skulle bruke den som bruks bil, eller om bilen skulle bare vises fram på bil treff. Og siden dette skal bli banebil så er det kanskje ikke SÅÅÅ nøye
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #145 på: juni 20, 2012, 00:57:12 am » |
|
I kveld fikk jeg glassblåst to av felgene mine Nå må da denna lakkeren min bli fornøyd
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #146 på: juni 20, 2012, 21:01:25 pm » |
|
I kveld fikk jeg glassblåst to av felgene mine Nå må da denna lakkeren min bli fornøyd Jaggu, han var fornøyd Da er de plutselig lakkert også får jeg begynne å høyglanspolere kantene etterpå.. Pluss, blir max innsats med karrosen i dagene fremover
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
|
|
« Svar #147 på: juni 20, 2012, 23:58:30 pm » |
|
Er jo brått ferdig du jo
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #148 på: juni 21, 2012, 18:09:53 pm » |
|
Da var felga hjemme igjen etter lakkering Har somla bort poleringspasta'n til aluminium, så ny er bestilt fra Gasolin. Så har jeg noe å gnikke på når det stormer ute Også må jeg få tak i noe senterdeksler av noe slag, helst Pårsje Men NU er det karrosen som må klargjøres!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
|
|
« Svar #149 på: juni 22, 2012, 00:09:53 am » |
|
Det var et sett skikkelig lekre hjul, Leif Egil!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|