Stisn
Nybegynner
Innlegg: 20
Bosted: Lørenskog
|
|
« Svar #30 på: juli 02, 2010, 17:27:59 pm » |
|
Hei! Ny på forumet her, så tenkte jeg kunne presentere buggyen Hentet den i Sverige sist lørdag, og etter et bittert møte med Statens Vegvesen på Tirsdag, fikk jeg førstegangsvisningstime førstkommende tirsdag. Foresten... Er det noen av dere som har fått buggyen igjennom førstegangsvisning/EU-godkjenning med ku-fanger? Den er godkjent i Sverige med den, så tenkte å ha den på, men... Vet jo egentlig at de ikke er så glad i det. Så klarer ikke helt bestemme meg for hvordan jeg skal gjøre det, heh.
|
|
« Siste redigering: juli 02, 2010, 17:32:50 pm av Stisn »
|
Loggført
|
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
|
« Svar #31 på: juli 05, 2010, 00:08:38 am » |
|
Hei! Gratulerer med buggy og hjertelig velkommen til forumet! Ang. kufangeren er det nok best å forhøre seg med B.T. Lykke til!
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
Stisn
Nybegynner
Innlegg: 20
Bosted: Lørenskog
|
|
« Svar #32 på: juli 06, 2010, 15:44:33 pm » |
|
Hadde førstegangsvisning i dag... Og den ble ikke godkjent. 9.Bremser: Lav pedal (luft i systemet?) 21: Refleksanordninger: mangler reflekser bak iht. motorvognforskrifter av 1942 39. Lykter for parkeringslys: For mange parklys foran. 46. Dekk: Ulik hjuldimensjon foran/bak. (185/60R14-235/60R15) Annet krav: Må varmeavskjerme eksosanlegg. Heldigvis bare småsmaker. Eneste som irriterer meg er dekk/felger. Det kan jo faktisk koste litt, heh. Ingen som har felger med dekk å låne meg den 20.Juli? Evt. til salgs.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
|
« Svar #33 på: juli 06, 2010, 20:43:44 pm » |
|
Hadde førstegangsvisning i dag... Og den ble ikke godkjent. 9.Bremser: Lav pedal (luft i systemet?) 21: Refleksanordninger: mangler reflekser bak iht. motorvognforskrifter av 1942 39. Lykter for parkeringslys: For mange parklys foran. 46. Dekk: Ulik hjuldimensjon foran/bak. (185/60R14-235/60R15) Annet krav: Må varmeavskjerme eksosanlegg. Heldigvis bare småsmaker. Eneste som irriterer meg er dekk/felger. Det kan jo faktisk koste litt, heh. Ingen som har felger med dekk å låne meg den 20.Juli? Evt. til salgs. Er den ikke godkjent med den dimmen på dekk i sverige? For meg bekjent så godkjenner de forskjellig dim så lenge det står i det svenske vognkortet godkjent.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Brurud
Supermedlem
Innlegg: 580
Bosted: Eidsvoll Verk
|
|
« Svar #34 på: juli 08, 2010, 15:15:26 pm » |
|
Hei Jeg fikk da godkjent min med 195/60/15 foran og 275/60/15 bak.
|
|
|
Loggført
|
53 1200 Zwitter 62 1200 Panel 69 1500 Karmann Cabriolet 77 T2 Westfaila Berlin 86 T3 Syncro Doka 86 T3 Syncro Caravelle C 90 T3 Syncro halvpanel twinslider 90 Golf Country
|
|
|
Stisn
Nybegynner
Innlegg: 20
Bosted: Lørenskog
|
|
« Svar #35 på: juli 08, 2010, 21:57:37 pm » |
|
De hadde gått inn hos vegverket og sjekket. Og dekk dimen som den var godkjent med i Sverige var 235/60-15 235/60-15. I tillegg fikk jeg beskjed om at selvom dimmen hadde stått i det svenske vognkortet, så "holder det ikke mål" for det norske regelverket, som tilsier at det skal være maks 5% differanse mellom for- og bakhjul. De sa at de hadde en tommelfingerrel om at maks en tomme i høyde/bredde differanse er hva de vanligvis går etter. Jeg målte mine, og bare høydeforskjellen på for- og bakhjul er 10cm, og bredden er 5cm, heh. Bakfelgene er ganske rustne uansett. Inntrykk av at det er kina-felger. Så, benytter anledningen til å skaffe meg ordentlig hjul Hvis jeg bare kunne funnet noe!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
|
« Svar #36 på: juli 08, 2010, 22:04:43 pm » |
|
De hadde gått inn hos vegverket og sjekket. Og dekk dimen som den var godkjent med i Sverige var 235/60-15 235/60-15. I tillegg fikk jeg beskjed om at selvom dimmen hadde stått i det svenske vognkortet, så "holder det ikke mål" for det norske regelverket, som tilsier at det skal være maks 5% differanse mellom for- og bakhjul. De sa at de hadde en tommelfingerrel om at maks en tomme i høyde/bredde differanse er hva de vanligvis går etter. Jeg målte mine, og bare høydeforskjellen på for- og bakhjul er 10cm, og bredden er 5cm, heh. Bakfelgene er ganske rustne uansett. Inntrykk av at det er kina-felger. Så, benytter anledningen til å skaffe meg ordentlig hjul Hvis jeg bare kunne funnet noe! Igjen ett eksempel på at det blir gjort forskjellig på forskjellige tilsyn...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Stisn
Nybegynner
Innlegg: 20
Bosted: Lørenskog
|
|
« Svar #37 på: juli 09, 2010, 17:42:39 pm » |
|
Ja, ganske frustrerende. Skulle da tro at de hadde faste retningslinjer...?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Brurud
Supermedlem
Innlegg: 580
Bosted: Eidsvoll Verk
|
|
« Svar #38 på: juli 10, 2010, 12:07:21 pm » |
|
BT i Norge har ikke skjønt at de egentlig skal være et serviceorgan. Se bare hvis man ringer eller drar til Sverige. Jeg ringte de mye når jeg dreiv med godkjenning av min buggy. De sjekka rundt på pc`en, ringte rundt. Ringte opp igjen og gjorde en kjempejobb. Det er noe helt annet. En jeg kjenner sleit med å få godkjent en sykkel han hadde henta fra Sverige, så han dro til bilprovningen i Arvika. Han hadde ikke bestilt time eller noen ting, bare forklarte saken og selvom de egentlig hadde stengt for sjekker eller liknende den dagen tok de han imot og gikk over sykkelen på ti min. I Norge dreiv de på over èn time.
|
|
|
Loggført
|
53 1200 Zwitter 62 1200 Panel 69 1500 Karmann Cabriolet 77 T2 Westfaila Berlin 86 T3 Syncro Doka 86 T3 Syncro Caravelle C 90 T3 Syncro halvpanel twinslider 90 Golf Country
|
|
|
Stisn
Nybegynner
Innlegg: 20
Bosted: Lørenskog
|
|
« Svar #39 på: juli 10, 2010, 20:53:38 pm » |
|
Kjenner til frustrasjonen. Jeg prøvde å ha dialog med BT og tollen lenge før jeg dro, men stort sett det eneste de sa når jeg spurte om hva som må være i orden ved godkjenningen i Norge fikk jeg A L T I D som svar at "Det kommer ann på kontrolløren". Det eneste jeg fikk beskjed om å passe på var belter og at den ikke hadde kufanger. Den tilfredsstilte ikke ett av de to kravene, men fikk ikke det som mangel. Hurra for Norge :p
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Brurud
Supermedlem
Innlegg: 580
Bosted: Eidsvoll Verk
|
|
« Svar #40 på: juli 19, 2010, 11:51:00 am » |
|
Legger inn noen nye bilder av balja. Har skjedd en god del med den nå.
bla. Nye chromespoke, porsche stoler, trukket dashbord i carbonfiber, major pimp på motor.
|
|
« Siste redigering: juli 19, 2010, 13:54:03 pm av Buggbru »
|
Loggført
|
53 1200 Zwitter 62 1200 Panel 69 1500 Karmann Cabriolet 77 T2 Westfaila Berlin 86 T3 Syncro Doka 86 T3 Syncro Caravelle C 90 T3 Syncro halvpanel twinslider 90 Golf Country
|
|
|
Ringsjø
Nybegynner
Innlegg: 4
Bosted: Hønefoss
|
|
« Svar #41 på: juli 30, 2010, 01:42:10 am » |
|
Sikkerhetseler.? Er det noen som har noen tips til montering av sikkerhetseler i Beach Buggy.? Hjelp.!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Stisn
Nybegynner
Innlegg: 20
Bosted: Lørenskog
|
|
« Svar #42 på: august 04, 2010, 00:12:08 am » |
|
2punktsseler. Bolt fast på hver side av stolene med 10mm-bolter og plater/store skiver for å utvide belastningsområdet. Det var det jeg fikk beskjed om når jeg godkjente en T3 om til 7seter(fra 4) Jeg har tenkt litt på 4punkt til min buggy, bolter på hver side, og funnet et festepunkt på bakre del av karosseriet, men... Vet ikke hva BT sier om det(dersom du har planer om å godkjenne/endre vognkortet av noe slag...?)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Brurud
Supermedlem
Innlegg: 580
Bosted: Eidsvoll Verk
|
|
« Svar #43 på: august 04, 2010, 09:06:59 am » |
|
Kan du ikke bare feste vanlige belter i veltebøylen da?
|
|
|
Loggført
|
53 1200 Zwitter 62 1200 Panel 69 1500 Karmann Cabriolet 77 T2 Westfaila Berlin 86 T3 Syncro Doka 86 T3 Syncro Caravelle C 90 T3 Syncro halvpanel twinslider 90 Golf Country
|
|
|
bull
Seniormedlem
Innlegg: 324
Bosted: fredrikstad
|
|
« Svar #44 på: desember 30, 2011, 10:49:15 am » |
|
Her er min
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
|
« Svar #45 på: desember 30, 2011, 11:28:50 am » |
|
meræ bilder bull?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
bull
Seniormedlem
Innlegg: 324
Bosted: fredrikstad
|
|
« Svar #46 på: desember 30, 2011, 14:58:16 pm » |
|
noen til av bastarden
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
|
« Svar #47 på: desember 30, 2011, 15:50:49 pm » |
|
hmmm det der kan jo bli morro, noe kaross eller?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
bull
Seniormedlem
Innlegg: 324
Bosted: fredrikstad
|
|
« Svar #48 på: desember 30, 2011, 16:05:13 pm » |
|
karosseri trenger man det?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
|
« Svar #49 på: desember 30, 2011, 21:11:07 pm » |
|
Festlig leketøy Rune!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
|
« Svar #50 på: desember 30, 2011, 21:25:22 pm » |
|
karosseri trenger man det? nei nei.....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
|
« Svar #51 på: desember 31, 2011, 12:53:37 pm » |
|
Her er min
Gratulerer med tøff buggy! Artig å se denne dukke opp igjen "på andre siden av landet". Fortell litt om evt. planer du har?
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
bull
Seniormedlem
Innlegg: 324
Bosted: fredrikstad
|
|
« Svar #52 på: januar 05, 2012, 21:51:47 pm » |
|
Planer for vinteren er å få den strøken og sette inn litt mer motor. bilen er ellers veldig hel,så det går mest på det kosmetiske.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle
Senkepøbel
|
|
« Svar #53 på: januar 05, 2012, 23:03:19 pm » |
|
Åssen er det å få godkjent Buggy'er om dagen?
|
|
|
Loggført
|
Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil
79 - T2 Ratlooker Doka -Solgt 93 - T4 Ratlooker Multivan - Solgt 68 - T1 RatLooker med snurre
|
|
|
Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 605
Bosted: Moss
1967 T2
|
|
« Svar #54 på: januar 05, 2012, 23:24:44 pm » |
|
.
|
|
« Siste redigering: april 05, 2012, 15:05:20 pm av Hans Christian (HC65) »
|
Loggført
|
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
|
« Svar #55 på: januar 25, 2012, 16:31:18 pm » |
|
har kjøpt meg ny buggy. siden eg solge den gammle i fjor sommer og treget meg i hjel på det... så kjøpte ny. fekk denne reg på mandag til norske skilter:) er nok mange her som har sett denne før..
blir litt forandring siden den gang.. har senket front ruten. velte bøyle skal og senkes ned noe.. brede bak dekk og større motor.
Til den som har denne nå, så fant jeg lakk blandinga på den i en perm jeg hadde liggende. Kan scannes og sendes over om det er ønskelig.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 605
Bosted: Moss
1967 T2
|
|
« Svar #56 på: april 05, 2012, 15:10:05 pm » |
|
Ute på lufting med min korte...
(129.74 KB. 726x374 - vist 991 ganger.)
bilde2.JPG (119.06 KB. 726x319 - vist 995 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Reisende Mac
Medlem
Innlegg: 104
Bosted: På Kongens berg
|
|
« Svar #57 på: april 12, 2012, 12:24:42 pm » |
|
|
|
« Siste redigering: juli 11, 2012, 13:08:53 pm av Reisende Mac »
|
Loggført
|
|
|
|
Gubben til Tulla
Medlem
Innlegg: 112
Bosted: Arendal
En orginal bil er et greit restaurerings objekt.
|
|
« Svar #58 på: februar 11, 2013, 13:39:29 pm » |
|
Får legge inn et par av madammens lille også da.Den er snart godkjent og da er det tid for litt ombygging og lakering.
Nytt bilde 7.jpg (132.3 KB. 640x480 - vist 956 ganger.)
Nytt bilde 8.jpg (87.3 KB. 640x480 - vist 872 ganger.)
Nytt bilde 9.jpg (101.94 KB. 640x480 - vist 892 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
|
|
|
gussi
Seniormedlem
Innlegg: 403
Bosted: holmestrand
|
|
« Svar #59 på: august 16, 2013, 20:55:55 pm » |
|
IMG_0090.jpg (17.05 KB. 320x240 - vist 835 ganger.) bilde av min 61 mod
|
|
« Siste redigering: august 17, 2013, 19:20:48 pm av gussi »
|
Loggført
|
1961 byggy 1972 1300s
|
|
|
|