november 01, 2024, 03:42:04 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Endeslakk  (Lest 2562 ganger)
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« på: april 14, 2008, 15:31:04 pm »

når er grensa nådd? har kjøpt en motor med en liten smule endeslakk.... Tvilende
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #1 på: april 14, 2008, 15:43:12 pm »

Spec sier endeslakken skal være 0,07-0,13mm. Du kan fint kjøre med mer men jeg vet ikke hvor øvre grense går og ikke har jeg tenkt å finne det ut heller
Loggført
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #2 på: april 14, 2008, 19:26:16 pm »

Når det begynner å slå baki der hver gang du clutcher, da er endeslakken blitt litt vel stor - så mye er sikkert.

Hvis du har kjøpt motoren nettopp burde det vel være en smal sak å shimse opp endeslakken før du setter den inn? Shims er å få kjøpt i forskjellig tykkelse. Når du først er igang kan du jo bytte simmering og O-ring bak ved svinghjulet også.
Loggført
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #3 på: april 14, 2008, 19:40:07 pm »

Når det begynner å slå baki der hver gang du clutcher, da er endeslakken blitt litt vel stor - så mye er sikkert.

Hvis du har kjøpt motoren nettopp burde det vel være en smal sak å shimse opp endeslakken før du setter den inn? Shims er å få kjøpt i forskjellig tykkelse. Når du først er igang kan du jo bytte simmering og O-ring bak ved svinghjulet også.

Nice, dreiv å fantaserte om å shimse rett før jeg leste innlegget ditt, men var litt usikker om det ikke vil bli tull med roterende deler, tenkte også på å shimse med nålelager..... skal bare bruke motoren moderat denne sommeren for å så overhale til vinteren.  og selvfølgelig simmering bytte samtidig.

takker for svar
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #4 på: april 14, 2008, 19:56:06 pm »

Bare husk at det skal være tre shims baki der, hverken mer eller mindre.
Loggført
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #5 på: april 14, 2008, 20:05:34 pm »

OK Glad
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
wonderboy
Medlem
***
Innlegg: 213
Bosted: tynset..



Vis profil
« Svar #6 på: april 17, 2008, 21:05:34 pm »

etter oppstart siden i vinter. så har jeg fått en slags lyd bak der, som skjer hver gang man slipper og trykker inn kløtsj. kan det være endeslakk.. det har ikke vært der før, la merke til det i dag.. virker nesten som om noe er løst. som slakke i akslinger o.l..noen som har noen tips på hva det ellers kan være?  kan vel ikke bli sånn etter noen mnd uten kjøring..
Loggført
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #7 på: april 17, 2008, 22:31:28 pm »

vel, den lyden "bak der" kan være luft som slippes ut hver gang du strekker på foten Gliser

er det endeslakk skal du både høre og se det hvis du røsker litt i reimhjulet som står på blokka.

mest trolig er det utløserlageret/mekanismen som har fått en jings, da må du av med mottorn for å se..
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
wonderboy
Medlem
***
Innlegg: 213
Bosted: tynset..



Vis profil
« Svar #8 på: april 17, 2008, 23:20:45 pm »

he he. så klart. gass altså..  Gliser,   får se hva jeg skal gjøre..  skal sjekk alle bolter o.l. først. selv om det ikke er all verden å ta ut en boble motor, så hadde det vært fint å sluppet..
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!