desember 21, 2024, 20:50:18 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 ... 41
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Prosjekt Der Blitz Type 2 1973 modell  (Lest 276073 ganger)
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #30 på: juni 05, 2011, 19:04:51 pm »

Lesestoff

http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=19&t=99299&sid=04b1e10cc67cb64760fbb38061001248

Og ett bilde

Loggført
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #31 på: juni 05, 2011, 19:26:27 pm »

Helsike så tøff!  Sjokkert
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4120
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #32 på: juni 05, 2011, 19:35:11 pm »

Knut, den ligner jo din  Gliser
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #33 på: juni 05, 2011, 19:36:26 pm »

Nå er det bare å notche fjærplata ( i underkant) og få den opp i været.

E da fyfy å skjera vekk stopparen på torsionen?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #34 på: juni 05, 2011, 20:11:10 pm »

Nå er det bare å notche fjærplata ( i underkant) og få den opp i været.

E da fyfy å skjera vekk stopparen på torsionen?

Den stopper alikevel først i støtdemperen
Loggført
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #35 på: juni 05, 2011, 22:11:14 pm »

Knut, den ligner jo din  Gliser

Denne bilen holder nok en mye høyere standard enn råtamekket mitt
Loggført
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #36 på: juni 05, 2011, 23:14:02 pm »

Stoore hjul

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/bilder?finnkode=28000856
Loggført
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #37 på: juni 05, 2011, 23:16:40 pm »


Haha, åsså bling!  Kult
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
lungodrom.org
Medlem
***
Innlegg: 220
Bosted: København



Vis profil
« Svar #38 på: juni 05, 2011, 23:48:51 pm »

denne har jeg sett et par ganger kjørende rundt her i københavn.. ok høy! Glad

* baja.jpg (42.97 KB. 549x403 - vist 372 ganger.)



Loggført

1969 Singelkabin- "Håkon"
1972 Campervan- "Olga"
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #39 på: juni 05, 2011, 23:52:50 pm »

Denne er det bilde i den amerikanske tråden Knut linket til Glad Tøff Glad
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #40 på: juni 06, 2011, 00:12:21 am »

Den der var heftig!!! Noen som har bilder av hjulopphenget bak?
Loggført

Speed is no substitute for direction
lungodrom.org
Medlem
***
Innlegg: 220
Bosted: København



Vis profil
« Svar #41 på: juni 06, 2011, 00:20:35 am »

http://vwnettet.dk/topic/156521/page/2
Loggført

1969 Singelkabin- "Håkon"
1972 Campervan- "Olga"
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #42 på: juni 06, 2011, 00:35:20 am »

Perfect stance på den der ja, men synd med girkasse senkinga..motoren henger jo uut.. håpar det går an å senka den utan girkasseslepp og alikavel få samme høgde:)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #43 på: juni 06, 2011, 11:12:48 am »

Det tror jeg ikke går... blir for ekstreme vinkler for CV leddene.
Så nå gjelder det å finne en fin måte å få redusert vinklene.
Reduksjonsgir er en mulighet og bredere/lengre aksler er en annen.
Noen som har kontakter i Brasil?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #44 på: juni 06, 2011, 11:21:28 am »

Det tror jeg ikke går... blir for ekstreme vinkler for CV leddene.
Så nå gjelder det å finne en fin måte å få redusert vinklene.
Reduksjonsgir er en mulighet og bredere/lengre aksler er en annen.
Noen som har kontakter i Brasil?


Ja jeg  Kult
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #45 på: juni 06, 2011, 11:48:12 am »

Skaff to slike drev til meg og da. Glad
Loggført

Speed is no substitute for direction
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #46 på: juni 06, 2011, 11:49:23 am »

Jobber med en brasse i kveld  Kult Men han har ikke stort peiling på biler altså  Rekker tunge
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #47 på: juni 06, 2011, 11:56:31 am »

JHU, fin patent på den red.boksen ja

sjekk her, http://kustomcoachwerks.com/forums/viewtopic.php?p=126941#126941 Du kan laga den sjøl med litt deler og verktøy Blunker
blar du litt tilbake der er det diskusjoner om samme tema.

blandt anna desse dukka opp:


* high-angle-930.jpg (46.13 KB. 640x480 - vist 286 ganger.)


"High angle 930 drive shaft" ser ut som dei er teleskopiske?? Glad


Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #48 på: juni 06, 2011, 11:58:32 am »

Alternativt Gliser


* IMAG0163.jpg (103.02 KB, 614x1023 - vist 369 ganger.)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #49 på: juni 06, 2011, 12:51:20 pm »

Sorry men en Bay er ikke laget for å verken kunne senkes eller heves mye. Skal man ha en offroadcamper så er nok en Unimog bedre  Blunker

http://www.xor.org.uk/unimog/campermog.htm
Loggført
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #50 på: juni 06, 2011, 12:53:39 pm »

Dem er jo tøffe Glad

Målet mitt med hevinga bak er for å få bilen litt mer i vater en den er nå. Glad
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #51 på: juni 06, 2011, 12:54:14 pm »

Heise så mye som mulig, og modde hjulhus og buer for bedre plass  Blunker
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #52 på: juni 07, 2011, 16:41:47 pm »

Fikk gjort litt i garasjen innimellom sove og spise øktene til knøttet Glad

Klar for å heve på venstre side, men ble litt usikker, så prøver å fortsette etter middag og når det er stille i huset Glad Må ha roen over meg så jeg ikke ødelegger noe der bak Glad

Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #53 på: juni 07, 2011, 17:39:29 pm »

En liten stund senere ble det sånn;





Merket på forhånd hvordan det stod i utgangspunktet. Så stoppa det opp. Må visst slipe vekk den lille forhøyningen som fjørflata butter imot for å få på plata igjen. Er det rett at den skal slipes vekk?

Tok ett hakk ned på ytterste, usikker på hva det ble innerst så jeg vet ikke helt..Venter med å montere det igjen til jeg får funnet ut veien videre.
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4120
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #54 på: juni 07, 2011, 19:16:24 pm »

den skal bare slibes væk hvis du vil have højere. ellers er det bare å jekke op platen med dekslet sat på og stramme det fast når platen er over hakket.
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #55 på: juni 07, 2011, 23:34:45 pm »

Over en kald pils i garasjen ble det prøvd litt forsiktig, først å sette det tilbake dit det stod før jeg begynte, og deretter å heve den ett hakk på ytterste. Gikk nesten.. Fortsetter i morgen da det ble litt sent å holde på med sleggeslag...  Glad
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #56 på: juni 08, 2011, 00:37:05 am »

Du må vel notche plato eller kappa av stopparen for å i da heile tatt kunne senka plato(heva bilen)

Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #57 på: juni 08, 2011, 08:25:56 am »

Du må vel notche plato eller kappa av stopparen for å i da heile tatt kunne senka plato(heva bilen)



Tror ikke det.. Finner ut av det nu Glad Stikker ut i garasjen og ser om jeg får til å få plata skikkelig på plass før jeg begynner på den andre siden Glad
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #58 på: juni 08, 2011, 10:06:04 am »

Når du senker plato og fortsatt skal ha den opp på stopparen so vert jo da ganske tungt eller??
Får jo ikkje mykje vandring heller? vil jo stoppa i den kanten der med ein gong?? Eller?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Buss Marius
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Majorstuen


Vis profil

« Svar #59 på: juni 08, 2011, 11:39:32 am »

Sorry men en Bay er ikke laget for å verken kunne senkes eller heves mye. Skal man ha en offroadcamper så er nok en Unimog bedre  Blunker

Eller en T3 syncro Gliser
Er man skikkelig Air-Head så kan man jo bygge om til Type4 motor, men det blir jo ikke like spesielt som en offroad T2 da.
Fikk ikke de T2 som VW bygde, senket motor og girkasse?
Loggført

Vokst opp med verdens mest velutstyrte T2b -71 (74-81) og en kjedelig 77 T2b (81-88) Har 85 T3 camper 112hk
Sider: 1 [2] 3 4 ... 41
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!