K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 979
Bosted: Verdal
|
|
« Svar #30 på: juni 05, 2011, 19:04:51 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #31 på: juni 05, 2011, 19:26:27 pm » |
|
Helsike så tøff!
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4120
Bosted: Tønsberg
|
|
« Svar #32 på: juni 05, 2011, 19:35:11 pm » |
|
Knut, den ligner jo din
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #33 på: juni 05, 2011, 19:36:26 pm » |
|
Nå er det bare å notche fjærplata ( i underkant) og få den opp i været.
E da fyfy å skjera vekk stopparen på torsionen?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 979
Bosted: Verdal
|
|
« Svar #34 på: juni 05, 2011, 20:11:10 pm » |
|
Nå er det bare å notche fjærplata ( i underkant) og få den opp i været.
E da fyfy å skjera vekk stopparen på torsionen? Den stopper alikevel først i støtdemperen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 979
Bosted: Verdal
|
|
« Svar #35 på: juni 05, 2011, 22:11:14 pm » |
|
Knut, den ligner jo din Denne bilen holder nok en mye høyere standard enn råtamekket mitt
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 979
Bosted: Verdal
|
|
« Svar #36 på: juni 05, 2011, 23:14:02 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #37 på: juni 05, 2011, 23:16:40 pm » |
|
Haha, åsså bling!
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
lungodrom.org
Medlem
Innlegg: 220
Bosted: København
|
|
« Svar #38 på: juni 05, 2011, 23:48:51 pm » |
|
denne har jeg sett et par ganger kjørende rundt her i københavn.. ok høy!
baja.jpg (42.97 KB. 549x403 - vist 372 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
1969 Singelkabin- "Håkon" 1972 Campervan- "Olga"
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #39 på: juni 05, 2011, 23:52:50 pm » |
|
Denne er det bilde i den amerikanske tråden Knut linket til Tøff
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #40 på: juni 06, 2011, 00:12:21 am » |
|
Den der var heftig!!! Noen som har bilder av hjulopphenget bak?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
lungodrom.org
Medlem
Innlegg: 220
Bosted: København
|
|
« Svar #41 på: juni 06, 2011, 00:20:35 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
1969 Singelkabin- "Håkon" 1972 Campervan- "Olga"
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #42 på: juni 06, 2011, 00:35:20 am » |
|
Perfect stance på den der ja, men synd med girkasse senkinga..motoren henger jo uut.. håpar det går an å senka den utan girkasseslepp og alikavel få samme høgde:)
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #43 på: juni 06, 2011, 11:12:48 am » |
|
Det tror jeg ikke går... blir for ekstreme vinkler for CV leddene. Så nå gjelder det å finne en fin måte å få redusert vinklene. Reduksjonsgir er en mulighet og bredere/lengre aksler er en annen. Noen som har kontakter i Brasil?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #44 på: juni 06, 2011, 11:21:28 am » |
|
Det tror jeg ikke går... blir for ekstreme vinkler for CV leddene. Så nå gjelder det å finne en fin måte å få redusert vinklene. Reduksjonsgir er en mulighet og bredere/lengre aksler er en annen. Noen som har kontakter i Brasil? Ja jeg
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #45 på: juni 06, 2011, 11:48:12 am » |
|
Skaff to slike drev til meg og da.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #46 på: juni 06, 2011, 11:49:23 am » |
|
Jobber med en brasse i kveld Men han har ikke stort peiling på biler altså
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #47 på: juni 06, 2011, 11:56:31 am » |
|
JHU, fin patent på den red.boksen ja sjekk her, http://kustomcoachwerks.com/forums/viewtopic.php?p=126941#126941 Du kan laga den sjøl med litt deler og verktøy blar du litt tilbake der er det diskusjoner om samme tema. blandt anna desse dukka opp:
high-angle-930.jpg (46.13 KB. 640x480 - vist 286 ganger.) "High angle 930 drive shaft" ser ut som dei er teleskopiske??
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #48 på: juni 06, 2011, 11:58:32 am » |
|
Alternativt
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 979
Bosted: Verdal
|
|
« Svar #49 på: juni 06, 2011, 12:51:20 pm » |
|
Sorry men en Bay er ikke laget for å verken kunne senkes eller heves mye. Skal man ha en offroadcamper så er nok en Unimog bedre http://www.xor.org.uk/unimog/campermog.htm
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #50 på: juni 06, 2011, 12:53:39 pm » |
|
Dem er jo tøffe Målet mitt med hevinga bak er for å få bilen litt mer i vater en den er nå.
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4336
Bosted: Horten
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
|
« Svar #51 på: juni 06, 2011, 12:54:14 pm » |
|
Heise så mye som mulig, og modde hjulhus og buer for bedre plass
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #52 på: juni 07, 2011, 16:41:47 pm » |
|
Fikk gjort litt i garasjen innimellom sove og spise øktene til knøttet Klar for å heve på venstre side, men ble litt usikker, så prøver å fortsette etter middag og når det er stille i huset Må ha roen over meg så jeg ikke ødelegger noe der bak
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #53 på: juni 07, 2011, 17:39:29 pm » |
|
En liten stund senere ble det sånn; Merket på forhånd hvordan det stod i utgangspunktet. Så stoppa det opp. Må visst slipe vekk den lille forhøyningen som fjørflata butter imot for å få på plata igjen. Er det rett at den skal slipes vekk? Tok ett hakk ned på ytterste, usikker på hva det ble innerst så jeg vet ikke helt..Venter med å montere det igjen til jeg får funnet ut veien videre.
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4120
Bosted: Tønsberg
|
|
« Svar #54 på: juni 07, 2011, 19:16:24 pm » |
|
den skal bare slibes væk hvis du vil have højere. ellers er det bare å jekke op platen med dekslet sat på og stramme det fast når platen er over hakket.
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #55 på: juni 07, 2011, 23:34:45 pm » |
|
Over en kald pils i garasjen ble det prøvd litt forsiktig, først å sette det tilbake dit det stod før jeg begynte, og deretter å heve den ett hakk på ytterste. Gikk nesten.. Fortsetter i morgen da det ble litt sent å holde på med sleggeslag...
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #56 på: juni 08, 2011, 00:37:05 am » |
|
Du må vel notche plato eller kappa av stopparen for å i da heile tatt kunne senka plato(heva bilen)
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #57 på: juni 08, 2011, 08:25:56 am » |
|
Du må vel notche plato eller kappa av stopparen for å i da heile tatt kunne senka plato(heva bilen)
Tror ikke det.. Finner ut av det nu Stikker ut i garasjen og ser om jeg får til å få plata skikkelig på plass før jeg begynner på den andre siden
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #58 på: juni 08, 2011, 10:06:04 am » |
|
Når du senker plato og fortsatt skal ha den opp på stopparen so vert jo da ganske tungt eller?? Får jo ikkje mykje vandring heller? vil jo stoppa i den kanten der med ein gong?? Eller?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Buss Marius
Juniormedlem
Innlegg: 97
Bosted: Majorstuen
|
|
« Svar #59 på: juni 08, 2011, 11:39:32 am » |
|
Sorry men en Bay er ikke laget for å verken kunne senkes eller heves mye. Skal man ha en offroadcamper så er nok en Unimog bedre Eller en T3 syncro Er man skikkelig Air-Head så kan man jo bygge om til Type4 motor, men det blir jo ikke like spesielt som en offroad T2 da. Fikk ikke de T2 som VW bygde, senket motor og girkasse?
|
|
|
Loggført
|
Vokst opp med verdens mest velutstyrte T2b -71 (74-81) og en kjedelig 77 T2b (81-88) Har 85 T3 camper 112hk
|
|
|
|