desember 27, 2024, 04:21:45 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: IRS bærearmer bytte om V/H side  (Lest 2542 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« på: mai 23, 2011, 15:22:54 pm »

hørt dette er ett triks for å få mere cambervinkel.
noen som har mer info anng dette ? evt hvor mange grader dette utgjør?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Lynet
Seniormedlem
****
Innlegg: 305
Bosted: Drammen



Vis profil
« Svar #1 på: mai 29, 2011, 21:39:05 pm »

Er det ikke omvendt? Dersom man senker IRS-biler mye blir cambervinkelen veldig stor. Bytt om armene og flytt feste for støtdemper så blir den mer normal, selv ved kraftig senking.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #2 på: mai 29, 2011, 22:10:11 pm »

ja er vel det jeg har Googlet også.
men att IRS får "MYE" camber er  vwel en overdrivelse?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
VWdriver
Seniormedlem
****
Innlegg: 350
Bosted: Asker


VW 1303 Cab-78, VW 1302 Roadster-T4 2,0, P-911S-72


Vis profil
« Svar #3 på: juli 03, 2011, 23:07:45 pm »

Go kveld Jørn

Blir en del camber når man senker mye.
Men er ikke dekkene for breie blir det ikke så ille.
Med moderat senking og mine 345 dekk så ligger de 2 cm over bakken ytterst.
Har hørt at å snu og bytte side er tingen.

Marius K
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #4 på: juli 03, 2011, 23:31:35 pm »

Å snu gir mindre camber. Jeg har gjort det på en av mine tidligere biler. Sveisa om og modifiserte støtdemperfestene.
Har hørt enkelte har opplevd å få positiv camber når de snur bærearmene. Men det kommer sikkert litt an på vekta på bilen bak senter av drivakslene. Og hvor mye man senker.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: juli 03, 2011, 23:52:06 pm »

jepp
blir å bygge om armer for å få mer camber her , eller å få letter justering uten å forandre høyde på bil

vinterprosjekt
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #6 på: juli 05, 2011, 10:46:02 am »

Litt sånn her likzom:
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #7 på: juli 05, 2011, 10:50:00 am »

Grunnprinsippet ja.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
lofotn
Telehiv Jumpers
Seniormedlem
*****
Innlegg: 372
Bosted: Ænnebu



Vis profil
« Svar #8 på: juli 05, 2011, 11:27:52 am »

Litt sånn her likzom:

dæven steike! dersom biltilsynet hadde kommet over noe sånt på en teknisk kontroll på veiene, DA hadde dæm gått fullstendig bananas!!   Gliser Osteaktig Gliser Øyerulling Sjokkert
Loggført

Wbx prosjekt i kjeller'n
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #9 på: juli 05, 2011, 11:50:00 am »

Denne har vært vist her før, men syntes det passte allikevel...

Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #10 på: juli 05, 2011, 14:10:55 pm »

Ser jo helt jævlig dumt ut spør du meg!
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #11 på: juli 06, 2011, 08:14:57 am »

Det er helt nødt til å ha vært lagd for å se helt jævlig dumt ut ja.. Kan ikke se noen andre grunner.. Kommer sikkert fra et miljø hvor du får Cred for Camber  Glad .. Og han her er president i klubben...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #12 på: juli 06, 2011, 16:33:21 pm »

Hva med teflonforinger innerst som er borret ut av senter?
Du får en del mer med det, typisk BMW ting hvertfall, orginalt på  E30 M3 mener jeg.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #13 på: juli 06, 2011, 17:34:51 pm »

Hva med teflonforinger innerst som er borret ut av senter?
Du får en del mer med det, typisk BMW ting hvertfall, orginalt på  E30 M3 mener jeg.

har tenkt litt på det.
har dobble fjørplater, så vil man ikke da forsøke å "vri" disse litt ved montering av slike??
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #14 på: juli 07, 2011, 18:28:54 pm »

Jo men det gjør du jo uansett, går sikkert bra.
Hvorfor doble?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #15 på: juli 08, 2011, 09:47:45 am »

Originalt begynte de med doble fjærplater på noen modeller, og gikk over til forsterkede enkle senere.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!