KnastenradUndKnotenblech
|
|
« på: mai 23, 2011, 15:22:54 pm » |
|
hørt dette er ett triks for å få mere cambervinkel. noen som har mer info anng dette ? evt hvor mange grader dette utgjør?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Lynet
Seniormedlem
Innlegg: 305
Bosted: Drammen
|
|
« Svar #1 på: mai 29, 2011, 21:39:05 pm » |
|
Er det ikke omvendt? Dersom man senker IRS-biler mye blir cambervinkelen veldig stor. Bytt om armene og flytt feste for støtdemper så blir den mer normal, selv ved kraftig senking.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #2 på: mai 29, 2011, 22:10:11 pm » |
|
ja er vel det jeg har Googlet også. men att IRS får "MYE" camber er vwel en overdrivelse?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
VWdriver
Seniormedlem
Innlegg: 350
Bosted: Asker
VW 1303 Cab-78, VW 1302 Roadster-T4 2,0, P-911S-72
|
|
« Svar #3 på: juli 03, 2011, 23:07:45 pm » |
|
Go kveld Jørn
Blir en del camber når man senker mye. Men er ikke dekkene for breie blir det ikke så ille. Med moderat senking og mine 345 dekk så ligger de 2 cm over bakken ytterst. Har hørt at å snu og bytte side er tingen.
Marius K
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
|
« Svar #4 på: juli 03, 2011, 23:31:35 pm » |
|
Å snu gir mindre camber. Jeg har gjort det på en av mine tidligere biler. Sveisa om og modifiserte støtdemperfestene. Har hørt enkelte har opplevd å få positiv camber når de snur bærearmene. Men det kommer sikkert litt an på vekta på bilen bak senter av drivakslene. Og hvor mye man senker.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #5 på: juli 03, 2011, 23:52:06 pm » |
|
jepp blir å bygge om armer for å få mer camber her , eller å få letter justering uten å forandre høyde på bil
vinterprosjekt
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #6 på: juli 05, 2011, 10:46:02 am » |
|
Litt sånn her likzom:
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #7 på: juli 05, 2011, 10:50:00 am » |
|
Grunnprinsippet ja.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
lofotn
Telehiv Jumpers
Seniormedlem
Innlegg: 372
Bosted: Ænnebu
|
|
« Svar #8 på: juli 05, 2011, 11:27:52 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
Wbx prosjekt i kjeller'n
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #9 på: juli 05, 2011, 11:50:00 am » |
|
Denne har vært vist her før, men syntes det passte allikevel...
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
|
« Svar #10 på: juli 05, 2011, 14:10:55 pm » |
|
Ser jo helt jævlig dumt ut spør du meg!
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #11 på: juli 06, 2011, 08:14:57 am » |
|
Det er helt nødt til å ha vært lagd for å se helt jævlig dumt ut ja.. Kan ikke se noen andre grunner.. Kommer sikkert fra et miljø hvor du får Cred for Camber .. Og han her er president i klubben...
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #12 på: juli 06, 2011, 16:33:21 pm » |
|
Hva med teflonforinger innerst som er borret ut av senter? Du får en del mer med det, typisk BMW ting hvertfall, orginalt på E30 M3 mener jeg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #13 på: juli 06, 2011, 17:34:51 pm » |
|
Hva med teflonforinger innerst som er borret ut av senter? Du får en del mer med det, typisk BMW ting hvertfall, orginalt på E30 M3 mener jeg.
har tenkt litt på det. har dobble fjørplater, så vil man ikke da forsøke å "vri" disse litt ved montering av slike??
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #14 på: juli 07, 2011, 18:28:54 pm » |
|
Jo men det gjør du jo uansett, går sikkert bra. Hvorfor doble?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #15 på: juli 08, 2011, 09:47:45 am » |
|
Originalt begynte de med doble fjærplater på noen modeller, og gikk over til forsterkede enkle senere.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
|