Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1320 på: april 10, 2012, 10:52:45 am » |
|
Ikke verst å kjøre fra en NYPOLERT mr2... Til hans forsvar var det en veldig rask polering... Nei nå skal motoren snart ut, får se om det bare blir av med toppene eller komplett splitting for kontroll.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1321 på: april 10, 2012, 10:54:20 am » |
|
Hadde det ikke vært morro å bremset den før du splitter den på nytt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Solan
Supermedlem
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen
Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...
|
|
« Svar #1322 på: april 10, 2012, 10:55:33 am » |
|
Du kan nå kalle deg Mr. 1. mens brodern din må nøye seg med tittelen Mr. 2...
|
|
|
Loggført
|
'52 Typ 11c Boble ragtop '65 Typ 221 Mikrobuss 11W
RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten! Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved
Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1323 på: april 10, 2012, 11:46:07 am » |
|
Hadde det ikke vært morro å bremset den før du splitter den på nytt.
Skal ikke bytte noen deler i blokken, er kun deling hvis det viser seg at den må splittes for å stoppe noen irriterende oljedrypp... Hadde igår av reimhjulet og alt av blekk for å prøve å se om det kanskje var reimhjulet så var synderen eller kanskje slangene, men alt er tett der. Tror det er mellom blokken og dypsumpen det lekker litt, men vanskelig å se når alt er lakka sort matt og bilen ikke er på liften. Så da motoren uansett skal ut for testing av Vidar sin motor og toppene skal tas på ny så er det rask jobb å dele hvis det trengs.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1324 på: april 10, 2012, 11:51:48 am » |
|
Håper uansett at du vil bremse motoren din i løpet av sesongen. Hadde vært interessant å vite hva som bor i den.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1325 på: april 10, 2012, 11:55:13 am » |
|
Håper uansett at du vil bremse motoren din i løpet av sesongen. Hadde vært interessant å vite hva som bor i den.
Håper selv å få gjort det iløpet av sommeren, må la seg ordne det!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1326 på: april 10, 2012, 16:07:25 pm » |
|
Tenkte eg skulle måle forbrukte på veien opp igjen, men da var det endel høyere enn før (0.7-0. . Så tenkte eg det var noe som ikke var helt som det skulle, og idag når eg skulle en liten tur ble den mer og mer gretten. Fant så ut når eg humpet hjem igjen at ene gasseren svømte over og viste seg at nåleventilsetet hadde skrudd seg løs. Så etter en rask skruing i regnet var alt godt igjen, men samma det var ikke det eg skulle syte om idag... Ville syte om hvor forferdelig slarken det originale stag systemet er! Selv om alt ser flott ut på tomgang vil den ene gasseren åpne mye mer enn den andre ved pådrag, kan jo kompensere med skjev justering i starten men det er ikke mye kult med en høy ujevn tomgang. Så vil derfor bare få sagt det at ønsker du høy kjørekvalitet så kjøp et kvalitet stag! Hadde planer om å bygge om det originale staget med nålelagre osv men ble jo ikke noe av. Gleder meg nå veldig til å snart få ferdig vaier skiten. Og skal love eg aldri kommer til å selge det eller lage ett nytt! Alle tråder er kjedelige uten bilder:
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Solan
Supermedlem
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen
Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...
|
|
« Svar #1327 på: april 10, 2012, 16:27:29 pm » |
|
STAAAAAG!
|
|
|
Loggført
|
'52 Typ 11c Boble ragtop '65 Typ 221 Mikrobuss 11W
RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten! Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved
Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1329 på: april 12, 2012, 12:53:13 pm » |
|
Godt du får til riktig motor...
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1330 på: april 12, 2012, 13:06:21 pm » |
|
Godt du får til riktig motor... Jah.... Gått 1.5 måned siden eg overførte penger også ende han opp med et type 4 anlegg... Han sier nå han ikke har fått gjort så mye de siste dagen da han har vert i en kollisjon, og det forklarer nok dunken han må ha fått i hode for å bomme så totalt på eksostypen... Men er nå ingenting å utsette på kvaliteten i alle fall.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1331 på: april 12, 2012, 19:06:16 pm » |
|
Weeee. Da ordna det seg, Richard hadde forveksla mitt anlegg med anlegget til en franskmann og hadde heldigvis ikke sendt det! Så her er bilde av mitt anlegg, husk den lyddemper løsningen skal ikke brukes.. Dette er NICE tig sveising!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
HenrikF
Medlem
Innlegg: 210
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1332 på: april 12, 2012, 19:12:44 pm » |
|
Weeee. Da ordna det seg, Richard hadde forveksla mitt anlegg med anlegget til en franskmann og hadde heldigvis ikke sendt det! Så her er bilde av mitt anlegg, husk den lyddemper løsningen skal ikke brukes.. Dette er NICE tig sveising! Det så litt bedre ut ja
|
|
|
Loggført
|
1969 Type 3 Fastback - Laila
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
|
« Svar #1333 på: april 12, 2012, 21:11:14 pm » |
|
Ligner veldig på phyton..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1334 på: april 12, 2012, 21:30:26 pm » |
|
Ligner veldig på phyton..
Jepp, bare hakket bedre. Men vent noen dager så får dere bilde av lyddemper løsningen også. Fikk kappet ut flens på skolen idag til å lage en racing edition av eksosen også, med kun en 90 grader rørbend rett ut fra kollektoren uten demper.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1335 på: april 12, 2012, 21:48:53 pm » |
|
Ligner veldig på phyton..
Jepp, bare hakket bedre. Men vent noen dager så får dere bilde av lyddemper løsningen også. Hvorfor er dette eksosanlegget bedre enn CSP Python? Å hvem andre enn deg mener det?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1336 på: april 12, 2012, 22:05:20 pm » |
|
Ligner veldig på phyton..
Jepp, bare hakket bedre. Men vent noen dager så får dere bilde av lyddemper løsningen også. Hvorfor er dette eksosanlegget bedre enn CSP Python? Å hvem andre enn deg mener det? Tig sveist derav mindre ujevnheter i alle rør skjøter. Finere kollektor, og bedre utforming av lyddemperen som igjen gir mindre mottrykk og turbulens. I tillegg brukes det rustfrie flenser fremfor svartstål som csp bruker. Om dette gjør at det skiller mer enn eks 2 hk? Ingen peiling, så er sikkert ikke vert å bry seg. Men eg valgte Richard da eg liker å støtte enkeltpersoner og prisen var ikke stort værre enn csp. Er spent på hvor mye finsliping eg trenger å gjøre for å selv være fornøyd når det kommer i hus.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tmbryhn
|
|
« Svar #1337 på: april 16, 2012, 00:18:21 am » |
|
Ja, da skjer det litt her igjen gitt. Trodde du hadde tatt til fornuft og begynt med Type 4 jeg nå Moro med kapping mot MR2. Jeg vil ha 0-100-tall, jeg Håper inderlig at du drar 100 på 2.-giret, ellers kan du skifte kam mens du åpner for linjeborring og endetrusting Stå på videre, kong Bergen!
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1338 på: april 16, 2012, 08:27:14 am » |
|
Ja, da skjer det litt her igjen gitt. Trodde du hadde tatt til fornuft og begynt med Type 4 jeg nå Moro med kapping mot MR2. Jeg vil ha 0-100-tall, jeg Håper inderlig at du drar 100 på 2.-giret, ellers kan du skifte kam mens du åpner for linjeborring og endetrusting Stå på videre, kong Bergen! Tro meg, hvis eg skal gidde å bygge ny skikkelig motor til meg selv så blir det et stort type 4 beist. Ang 0-100 så vet ikke ikke mye mer enn at det går fortere enn mr2'en.. Sånn som motoren er nå så er det ikke så mye mer guff når eg passerer 85 i 2. giret, regner med det blir bedre med ny eksos osv. Veldig spent på hvordan rettheten i veiven er ved splittingen, er jo mange som vist nok har hatt kast i disse kina veivene.. Irriterer meg at eg ikke viste bedre når det kom til valg av veiv, men sånn går det når man er ung og ikke kan alt...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #1339 på: april 16, 2012, 08:56:05 am » |
|
Finere kollektor
Hva legger du i dette?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Martin
Supermedlem
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
|
« Svar #1340 på: april 16, 2012, 09:09:28 am » |
|
og er det brukt bakgass når dette er sveiset?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1341 på: april 16, 2012, 09:25:04 am » |
|
og er det brukt bakgass når dette er sveiset?
Hei, det kan eg spør han om Jhu: hans ord, min mening er bare utfra det visuelle innvendig (som eg kan forholde meg til).
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mags
|
|
« Svar #1342 på: april 16, 2012, 17:01:40 pm » |
|
Alle proffer som Sveiser Tig Bruker bakgass Men om det er bedre en Svenske Pyton er jo ingen som veit ennå da Så lenge du ikke er Rakket Forsker eller blir det snart M
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1343 på: april 16, 2012, 18:32:30 pm » |
|
Alle proffer som Sveiser Tig Bruker bakgass Men om det er bedre en Svenske Pyton er jo ingen som veit ennå da Så lenge du ikke er Rakket Forsker eller blir det snart M Men når han spør om bakgass, mener han da at man fyller eksosrøret med gass? Nei ikke overraskende så har eg lite peiling på eksos systemer annet en basic kunnskap. Og kan derfor ikke uttale meg stort mer enn hva andre proffer har sagt om eksosen og hva Richard sier selv. Men det hadde selvfølgelig vert veldig kjekt å testet dette mot et python anlegg. Men i så fall tror eg det er en jobb for Jee, så om anledningen plutselig treffer og han har lyst så skal han gjerne få teste det. Også er det veldig gøy å ha ting som ikke er masseprodusert.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1344 på: april 16, 2012, 18:34:14 pm » |
|
Alle proffer som Sveiser Tig Bruker bakgass Men om det er bedre en Svenske Pyton er jo ingen som veit ennå da Så lenge du ikke er Rakket Forsker eller blir det snart M Også er det veldig gøy å ha ting som ikke er masseprodusert. Her støtter jeg deg 100% Dalland!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1345 på: april 16, 2012, 18:43:50 pm » |
|
Også er det veldig gøy å ha ting som ikke er masseprodusert. Her støtter jeg deg 100% Dalland!! Du har nå noen kule JPM produkter som eg ikke kan unngå å være misunnelig på. Nå håper eg bare at kam akselen min er helt utslitt av svart magi så eg dessverre må ringe JPM...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1346 på: april 16, 2012, 18:44:55 pm » |
|
Også er det veldig gøy å ha ting som ikke er masseprodusert. Her støtter jeg deg 100% Dalland!! Du har nå noen kule JPM produkter som eg ikke kan unngå å være misunnelig på. Nå håper eg bare at kam akselen min er helt utslitt av svart magi så eg dessverre må ringe JPM...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1347 på: april 22, 2012, 21:42:46 pm » |
|
Travle tider så skjer lite, gleder meg til å få tatt ut motoren da vinteren har satt sine visuelle spor. Fikk så vidt satt av noen timer med forgasser vaier greiene så nå gjenstår kun å lage brakettene som trengs. Mye pirk med denne dreiinga men er jo ingen bedre måte å lære på! Hva synes dere?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1349 på: april 22, 2012, 22:21:55 pm » |
|
så fine ut, men mye enklere å kjøpe de ferdig for $20 Ikke like fine og ikke like stort læringsutbytte. Men ja hadde eg tatt vanlig ingeniør timepris hadde disse kostet langt over 10 tusen. Godt ingen skal betale for disse når eg jobber så tregt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|