BERGER
|
|
« Svar #780 på: november 15, 2011, 10:59:53 am » |
|
Eg Hater AN kobliner, for noe forbannade skit som tar uendelig lang til! Og som om ikke motoren allerede var harry nok med polerte riller, så skal eg atpåtil ha røde og blå AN koblinger... Vis det er noen som liker dem så får de dra tilbake til sandkassa! Men men, skal no ikkje la meg vippa av pinnen av den grunn. Tett ble det nå til slutt, sånn kl halv to om natta... De kommer i svart også, ser i alle fall mindre glorete ut. Men enig med deg, oppskrytt skit
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #781 på: november 15, 2011, 11:12:33 am » |
|
Ikke fittingsene sin skyld at det lekker!
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #782 på: november 15, 2011, 11:16:33 am » |
|
Tar kun et minutt å montere en fitting da?! Har det på alt av olje og bensinslanger i min bil og ikke en eneste en har lekket så langt. Jeg har montert mine selv, i skrustikka.
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #784 på: november 15, 2011, 12:16:14 pm » |
|
jeg hadde ikke problemer med mine an koblinger.holdt tett fra første stund de..men du kan ja ha vært uheldig og fått noen med skade på
Vel handler mer om at når eg endelig var ferdig så fant eg ut eg hadde glemt å stramme den koblingen som er vanskeligst å komme til :p
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #785 på: november 15, 2011, 12:50:52 pm » |
|
Jeg har avtalt med TESS at de legger seg på rygg under bilen min og setter på pressede skrukoblinger med gode slanger -sikkert godt nok det.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7440
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #786 på: november 15, 2011, 12:54:36 pm » |
|
det er godt nok Har det på oljeslangene på min bil nå. Ulempen er at de i utgangspunktet tok 350 kr PER ENDE for å presse på slanger... Men de modererte seg litt når jeg sa det var til hobbybil, og med arbeidsgivers rabatt, ble det overkommerlig, men fortsatt ikke akkurat billig...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #787 på: november 15, 2011, 13:09:33 pm » |
|
Akkurat å kappe slangen var veldig enkelt, var bare snakk om maskeringsteip og vinkelsliper med tynt blad. Det som er mest drit er akkurat det å ha slangen langt nok inni og allikevel klare å skru på den andre delen. Grunnen at de ble i de fargene var at det var det som lå tilgjengelig fra en trivelig Bergenser. Liten video, skal sies at eg ga ca 70% og drog ikke ut på gira da den ikke var særlig varm.
|
|
« Siste redigering: november 15, 2011, 13:17:04 pm av Dalland »
|
Loggført
|
|
|
|
sandvik996tt
Gjest
|
|
« Svar #788 på: november 15, 2011, 14:09:29 pm » |
|
Gikk bra nå .
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #789 på: november 15, 2011, 14:46:19 pm » |
|
Ikke fittingsene sin skyld at det lekker!
Nei sikkert ikke. Men det er vanskelig å vite hvor mye man kan stramme de, går fort i filler. For lite, så lekker de, for mye så lekker de... Og har det sneket seg inn noe skitt et sted blir det fort riper, og da er de ikke tette
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #790 på: november 15, 2011, 15:31:39 pm » |
|
Ikke fittingsene sin skyld at det lekker!
Nei sikkert ikke. Men det er vanskelig å vite hvor mye man kan stramme de, går fort i filler. For lite, så lekker de, for mye så lekker de... Og har det sneket seg inn noe skitt et sted blir det fort riper, og da er de ikke tette Seriøst? Nå har jeg utelukkende kjøpt Earl sine pga. jeg kjøpte før summit sine egne kom i sort som er en del rimeligere. Men jeg har aldri opplevd de tingene du nevner her... Selv om alt i bunn og grunn er laget i Kina så kan det allikevel være kvalitetsforskjeller (representert i prisen?)?
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #791 på: november 15, 2011, 15:51:34 pm » |
|
Ikke fittingsene sin skyld at det lekker!
Nei sikkert ikke. Men det er vanskelig å vite hvor mye man kan stramme de, går fort i filler. For lite, så lekker de, for mye så lekker de... Og har det sneket seg inn noe skitt et sted blir det fort riper, og da er de ikke tette Seriøst? Nå har jeg utelukkende kjøpt Earl sine pga. jeg kjøpte før summit sine egne kom i sort som er en del rimeligere. Men jeg har aldri opplevd de tingene du nevner her... Selv om alt i bunn og grunn er laget i Kina så kan det allikevel være kvalitetsforskjeller (representert i prisen?)? Ja, Summit sine jeg har brukt. Brukte disse på bussen, og når jeg plukket de ut nå, var halvparten lekk/svette. Nå har denne så klart gått ekstremt mange mil i forhold til det mange her kjører på en sesong, men det burde jo være lett å få tett..egentlig. Gjør sikkert noe feil..
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #792 på: november 15, 2011, 16:00:58 pm » |
|
Jeg har utelukkende brukt Summit sine egne og p.t. ikke hatt en eneste lekkasje. Enkle å montere, rimelige og tette.. trenger ikke noe mer.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #793 på: november 15, 2011, 17:20:00 pm » |
|
Tror det er en blanding av summit og earl's som eg har brukt. Ser foreløpig tett ut men, får ta en tur og stoppe på ren flat betong.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #794 på: november 15, 2011, 17:24:15 pm » |
|
hva med pressede slanger?? JIC slange koplinger passer på AN
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
VW 181
Supermedlem
Innlegg: 814
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #795 på: november 15, 2011, 18:00:20 pm » |
|
Jøss, som den gikk, Håkon! Flott at motoren fungerer stort sett slik du ønsker. Regner med at du får mye glede av denne...
|
|
|
Loggført
|
1971 VW 181 "Erwin" 1972 1302s "Smurfen"
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #796 på: november 15, 2011, 18:12:25 pm » |
|
Jøss, som den gikk, Håkon! Flott at motoren fungerer stort sett slik du ønsker. Regner med at du får mye glede av denne... Hehe takker! Joda den fungerer veldig godt til bykjøringa. Imponerende med drag allerede ved 1100 rpm Har enda ikke oppleved at akselerasjonen avtar i 3. og 4. giret..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Solan
Supermedlem
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen
Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...
|
|
« Svar #797 på: november 15, 2011, 18:39:13 pm » |
|
Jøss, som den gikk, Håkon! Flott at motoren fungerer stort sett slik du ønsker. Regner med at du får mye glede av denne... Hehe takker! Joda den fungerer veldig godt til bykjøringa. Imponerende med drag allerede ved 1100 rpm Har enda ikke oppleved at akselerasjonen avtar i 3. og 4. giret.. Nei, den er nok ubegrensa... Husk at det fryser på av og til nå, da!
|
|
|
Loggført
|
'52 Typ 11c Boble ragtop '65 Typ 221 Mikrobuss 11W
RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten! Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved
Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
|
|
|
OldBug
Seniormedlem
Innlegg: 386
Bosted: Bergen
74mod 1303s
|
|
« Svar #798 på: november 15, 2011, 18:40:00 pm » |
|
shit! Kos deg, Bruker vel toppen 3min til jobb no!?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #799 på: november 15, 2011, 18:42:06 pm » |
|
Legger merke til at den ikke slipper på våt asfalt
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #800 på: november 15, 2011, 18:58:34 pm » |
|
Bra video, men jeg bet også merke i det.. sikkert derfor han bare gir 70% gass. ..men hadde JEG prøvekjørt, Hadde jeg passert/overkjørt kamera sidelengs er jeg redd.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #801 på: november 15, 2011, 19:25:58 pm » |
|
Legger merke til at den ikke slipper på våt asfalt Flott du legger merke til noe som akkurat var meningen. Vanlig at bilene ikke slipper når man går av gassen for å unngå at den skal slippe.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #802 på: november 15, 2011, 19:38:24 pm » |
|
Du må ikke la hemningene dine stå i veien for spektakulære kjøre/filmopplevelser Dalland
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Svein.
Supermedlem
Innlegg: 2437
Bosted: Lørenskog
|
|
« Svar #803 på: november 15, 2011, 19:39:39 pm » |
|
Gikk du av gassen når du gira fra 1 til 2 Bare lurer.... Blir nok bra til slutt.......kanskje........ .
|
|
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #804 på: november 15, 2011, 19:42:13 pm » |
|
Legger merke til at den ikke slipper på våt asfalt Jeg vil gjerne se hjulspinn!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #805 på: november 15, 2011, 19:48:20 pm » |
|
Gikk du av gassen når du gira fra 1 til 2 Bare lurer.... Blir nok bra til slutt.......kanskje........ . Ca 60% i første giret og 70% i andre giret, gikk av gassen ved ca 4200 rpm. Kan ikke ødelegge kassa med engang, merker allerede at den begynner å bli litt sliten, føles nesten som halvautomatisk. Trenger nesten ikke å røre stanga mellom 2. og 3. bare å trøkka inn clutchen så fyker stanga av seg selv...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hans
Supermedlem
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #806 på: november 15, 2011, 20:01:16 pm » |
|
detta vi vil se
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #807 på: november 15, 2011, 20:29:30 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #808 på: november 15, 2011, 20:34:39 pm » |
|
Joda, ser artig ut. Men kan ikke drive sånn når dette er en helårs bruksbil for en fatigere student.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lassen
Supermedlem
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland
Praise the Lowered
|
|
« Svar #809 på: november 15, 2011, 20:39:53 pm » |
|
Joda, ser artig ut. Men kan ikke drive sånn når dette er en helårs bruksbil for en fatigere student. stoler du ikke på det du har bygd...eller er det bare gummiprisen som er for høy... ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|