november 01, 2024, 04:48:37 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
dellorto 40 drla vakuumuttak
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: dellorto 40 drla vakuumuttak (Lest 830 ganger)
oyvinla
Medlem
Innlegg: 161
Bosted: Stavanger
dellorto 40 drla vakuumuttak
«
på:
mars 14, 2011, 18:47:39 pm »
Jeg har ett par dellorto 40 drla og CB performance innsug som skal på en CU motor, men jeg la merke til at det ikke er nippel til vakuum på innsugene. noen som har løst det på en grei måte? samme med vakuum til fordeleren. har skjønt at det muligens må borres opp?
Loggført
cato®
Supermedlem
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen
Sv: dellorto 40 drla vakuumuttak
«
Svar #1 på:
mars 14, 2011, 21:05:25 pm »
Vakum til fordeler er det på de fleste Drla settene jeg har sett ( på venstre forgasser)-
Vakum til bremsekraft må du nok bore og gjenge opp til i innsugene
Loggført
oyvinla
Medlem
Innlegg: 161
Bosted: Stavanger
Sv: dellorto 40 drla vakuumuttak
«
Svar #2 på:
mars 14, 2011, 21:53:22 pm »
er det denne du tenker på? virker ikke som den er åpen. er det nok gods til å bore og gjenge i innsuget, eller er det sveise på en bit først som gjelder?
Loggført
cato®
Supermedlem
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen
Sv: dellorto 40 drla vakuumuttak
«
Svar #3 på:
mars 15, 2011, 08:05:28 am »
Det er riktig vakum stuss, ja, skal være åpnen, ( samme innv. diameter hele veien) og treffe ca midt på spjeldet.
Om det finnes nok gods i innsugene må nok vurderes i hvert enkelt tilfelle, sikrest er nok å sveise på litt, da kan du også få stussen der det passer best, i forhold til motor rommet. Mest vanlig er det vel å kun ta bremse vakum fra et "løp"
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...