oktober 31, 2024, 00:00:45 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Toppliste - Norges raskeste busser  (Lest 3743 ganger)
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« på: januar 28, 2011, 18:02:07 pm »

Det er endel som har prøvd seg på stripa i bussene sine de siste årene, så jeg synes vi mangler en oversikt over de beste tidene.

Jeg har derfor tatt meg den frihet å lage et utkast til en. Her er de jeg kommer på i farta, men det er endel fler, så oppdater den gjerne ved å kopiere listen og legge til ny info i en ny post. Rett også gjerne opp feil, jeg er bl.a. usikker på om jeg har bommet på Jørns detaljer.

NORGES RASKESTE BUSSER:

Knastenrad - 63 panel, 2,1 wbx turbo - SCC2010 - 12,85 sek

Holmsen - 75 Doka 2,9 T4 - Big Bang 2010 - 14,78 sek

Rune59 - 59 splitt 2110 turbo - SCC2009 - 14,86 sek

Stig S - latebay 3.0L - Right on/SCC - 15,0 sek

Holmsen - 73 camper 2,4 T4 - SCC2009 - 15,91 sek

98Super - 68 Clipper 2332cc - SCC2009 - 16,30 sek

Berger - 72 panel 2110cc - SCC2010 - 16,38 sek

Holmsen - 75 camper 2056cc T4 - SCC2009 - 17,62 sek

Baycrewcab - 69 doka 1915cc - SCC2010 - 17,68 sek
« Siste redigering: februar 06, 2011, 13:01:24 pm av EspenX » Loggført

1969 Militær-buss
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 31, 2011, 13:34:13 pm »

Men ingen drar wheele slik som denne.
http://www.aftenbladet.no/lokalt/ryfylke/1326598/Skulebussen_sklei_av_vegen.html
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #2 på: januar 31, 2011, 16:47:43 pm »

kult
her kommer faktisk 5 motorer fra meg Gliser


Andersen Racing
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #3 på: januar 31, 2011, 17:31:09 pm »

satt akkurat og skulle skrive det at, her er det faktisk mange norsk bygde motorer fra østfold.   Gliser  tyder jo bare på at dette er bra reklame til en bra motorbygger  THUMBS UP!!!  Sjokkert
Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #4 på: februar 01, 2011, 23:26:42 pm »

Det har da vært endel fler busser som har kjørt på SCC de siste årene. Selv om jeg kalte det "Toppliste", la oss få på alle som har satt en tid.

Vemund, hvor er du? Glad
Loggført

1969 Militær-buss
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #5 på: februar 01, 2011, 23:46:47 pm »

Jeg tror Vemund misforstod. Han kjørte jo rundetider han... Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #6 på: februar 02, 2011, 00:34:27 am »

 Osteaktig Osteaktig Osteaktig Det er sånn flere burde sett SCC som: En mulighet til å teste ut bilen sin - uansett motor! Kan du ikke hevde deg på kvalitet, slå dem på kvantitet Glad All respekt for Vemund og hans originalbuss-racing.

Jeg synes bussracingen på SCC på enkelte måter er mer "old school" og mer i den gamle Cal lookens ånd enn bobleracingen. Ikke for å si noe stygt om boblene, men blant bussene er det en lavere terskel for å delta. Har du en buss med 1776, 1915 eller 2110, så kan man prøve noen drag for å måle seg mot venner, uten at det er så mye prestisje i det. Jeg tror terskelen er høyere hvis man har en boble med samme motor.

Og jeg tror mye av det skyldes Ultimate Street Bays som gir deg medlemskap hvis man klarer under 18 sekunder. Det er latterlig sakte sammenlignet med det meste som kjører på stripa, men i bussverdenen er det akkurat oppnåelig for amatører hvis man har litt mer enn originalmotor, letter bussen så godt man kan og kjører et bra drag.

Kanskje man burde startet en "under-16-sekunder" - eller 17 eller 15-kategori på SCC for bobler? Som gir et slags "Jeg er en SCC-racer"-klistremerke, noe å kjempe for blant de mange som har litt ekstra hester, men som ikke er i nærheten av tidene de fleste kjører på? Banetid har vi jo nok av.

Loggført

1969 Militær-buss
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #7 på: februar 04, 2011, 02:34:45 am »

Du mangler ihvertfall to navn på listen.

Stig Sæter fra Trondheim. Delux late bay. Lurer på om han ikke snuset litt på 14 tallet. Porsche snurre.
Og Eivind Herseth aka Gilbert i 1776ccm, splitt panel. Har kjørt de siste to åra på SCC. Snuser vel på 17 tallet.
Loggført

EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #8 på: februar 04, 2011, 02:50:05 am »

Du mangler ihvertfall to navn på listen.

Stig Sæter fra Trondheim. Delux late bay. Lurer på om han ikke snuset litt på 14 tallet. Porsche snurre.
Og Eivind Herseth aka Gilbert i 1776ccm, splitt panel. Har kjørt de siste to åra på SCC. Snuser vel på 17 tallet.

Bra! Noen som har nøyaktige tider?
Loggført

1969 Militær-buss
Bjørnar
Supermedlem
*****
Innlegg: 693
Bosted: Byåsen Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #9 på: februar 05, 2011, 23:11:16 pm »

Du mangler ihvertfall to navn på listen.

Stig Sæter fra Trondheim. Delux late bay. Lurer på om han ikke snuset litt på 14 tallet. Porsche snurre.
Og Eivind Herseth aka Gilbert i 1776ccm, splitt panel. Har kjørt de siste to åra på SCC. Snuser vel på 17 tallet.

Bra! Noen som har nøyaktige tider?

Stig S kjørte på 15 blank 3,0L med løs pluggledning  Osteaktig på rigth on/scc.
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!