Det er sånn flere burde sett SCC som: En mulighet til å teste ut bilen sin - uansett motor! Kan du ikke hevde deg på kvalitet, slå dem på kvantitet
All respekt for Vemund og hans originalbuss-racing.
Jeg synes bussracingen på SCC på enkelte måter er mer "old school" og mer i den gamle Cal lookens ånd enn bobleracingen. Ikke for å si noe stygt om boblene, men blant bussene er det en lavere terskel for å delta. Har du en buss med 1776, 1915 eller 2110, så kan man prøve noen drag for å måle seg mot venner, uten at det er så mye prestisje i det. Jeg tror terskelen er høyere hvis man har en boble med samme motor.
Og jeg tror mye av det skyldes Ultimate Street Bays som gir deg medlemskap hvis man klarer under 18 sekunder. Det er latterlig sakte sammenlignet med det meste som kjører på stripa, men i bussverdenen er det akkurat oppnåelig for amatører hvis man har litt mer enn originalmotor, letter bussen så godt man kan og kjører et bra drag.
Kanskje man burde startet en "under-16-sekunder" - eller 17 eller 15-kategori på SCC for bobler? Som gir et slags "Jeg er en SCC-racer"-klistremerke, noe å kjempe for blant de mange som har litt ekstra hester, men som ikke er i nærheten av tidene de fleste kjører på? Banetid har vi jo nok av.