På tide med en oppdatering her etter en lang vinter (som går alt for fort..
) og mange prosjekter!
Når det gjelder Rabalder har så langt mesteparten av jobben vært å skaffe (og vente på ) nye deler.
Det meste er i hus nå, mangler vare oppgraderte krysspinner, så skal motoren sammen igjen.
Nye stempler fra JE er på plass, samme med råder fra Pauter og nye sylinderforinger fra Westwood i UK.
Sylindrene er produsert i såkalt Ductile steel som er tre ganger sterkere enn vanlig støpt stål. Westwood lager foringer til alle mulige high performance motorer, og kvaliteten ser førsteklasses ut!
I tillegg byttes topplokksboltene til en sterkere variant, disse er etter sigende produsert av Kjell Aaen og var noe Tor Øyvind Skinne hadde på hylla.
Tor Øyvind har også gappet stempelrigene til rett spec for turbomotor for meg
Bærelager, rådelager og kamlager blir nytt samtidig.
Litt bilder må til