november 01, 2024, 07:01:09 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Spm ang clutch-bytte
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Spm ang clutch-bytte (Lest 1087 ganger)
Stein Egil Granli
Nybegynner
Innlegg: 46
Bosted:
Spm ang clutch-bytte
«
på:
november 29, 2010, 11:32:47 am »
Har tatt ut motor og i farten ble trykkplaten demontert uten at opprinnelig posisjon ble avmerket på svinghjulet. I følge Haynes rep.manual bør dette gjøres for å ivareta den opprinnelige balansen. Vil jeg få et problem?
Hvordan ser jeg om utløserlageret og klipsene er slitt? Bør det bare byttes uansett?
Jeg fant antydning til olje på svinghjul og lamellplate. Er det dårlige pakninger bak svinghjulet som er årsaken?
Hva anbefales som rengjøringsmiddel i "clutch-huset"? Det er mye sot...
Loggført
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle
Senkepøbel
Sv: Spm ang clutch-bytte
«
Svar #1 på:
november 29, 2010, 11:50:17 am »
Jeg har ikke merket når jeg har byttet clutch, ikke merket noe til noen ubalanse. Det er nok pakningen bak svinghjulet som kan ha noe med olje på clutchen. Bruk bremse rens det renser det.
Loggført
Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil
79 - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 - T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 - T1 RatLooker med snurre
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
Sv: Spm ang clutch-bytte
«
Svar #2 på:
november 29, 2010, 18:34:10 pm »
Sjekk om lageret sitter tett og godt i armen. Det skal ikkje vera slark i det pga slappe klips. So kan du kjenna om ringen på lageret er laus i fisken. Det skal ogso vera tett og godt og ikkje nevneverdig slark(litt er det alltid) Vist du ikkje har høyrd ulydar før so varar da nok lenger
Loggført
-tlf. 97419035
T-Mek AS
anders.
Supermedlem
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg
Sv: Spm ang clutch-bytte
«
Svar #3 på:
november 29, 2010, 18:46:23 pm »
skal du bli kvitt olje lekk så må svinghjul av og bytte o ringen på veiva , det er ikke så mye jobb som det høres ut som , utløsrelager bytter man somregel når det er oppe , koster ikke mange kronene. og du trenger ikke merke noe . bare pass på og få sentrert det ordentlig . du kan ta det på øyemål hvis du er flink , eller så får man kjøpt sån plastikdings som man kan sentrere med, eller kutte av staget fra en gammel girkasse.
Loggført
1 up
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...