desember 28, 2024, 10:59:40 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 75 Jeans  (Lest 65332 ganger)
flatfour
Supermedlem
*****
Innlegg: 739
Bosted: Oslo / Bærum



Vis profil WWW
« Svar #150 på: juli 08, 2011, 09:24:14 am »

Spotta gatelangs...


* jeans.jpg (70.18 KB. 510x768 - vist 294 ganger.)


Loggført

April '55 Oval               Jeg selger:  Vintage lampe, Orange arbeidslampe, Gassmasker

Øyvind B.
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted: Oslo


1963


Vis profil
« Svar #151 på: juli 08, 2011, 10:25:20 am »

Hei Henrik!
Gratulerer med en skikkelig kul bil.
God sommer!
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #152 på: juli 09, 2011, 15:08:58 pm »

Gromtøff jeans du har, haz!!
eg har ein orginal svart fangar komplett med blinkers og fester om du trenger
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #153 på: juli 11, 2011, 20:51:51 pm »

Hyggelig med tilbakemeldinger  Glad Øyvind, det var lenge siden! Håper alt er vel med deg.

Tistlo, den har jeg lyst på, men vi får ta det om litt.
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #154 på: juli 18, 2011, 16:55:00 pm »

Da ble Jeansen EU-godkjent  Gliser Og sola skinner, og jeg har ferie... mmmm... Kult
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #155 på: august 02, 2011, 08:39:49 am »

vurderes solgt til fordel for bay


* 2.jpg (132.77 KB. 624x460 - vist 363 ganger.)

« Siste redigering: august 02, 2011, 08:44:41 am av haz » Loggført
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #156 på: august 02, 2011, 08:44:34 am »


Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #157 på: august 02, 2011, 08:45:12 am »




VURDERES SOLGT TIL FORDEL TIL BAY
Loggført
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #158 på: august 02, 2011, 08:58:25 am »

Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #159 på: august 02, 2011, 13:04:03 pm »

kan vurdere å bytte i bay
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #160 på: august 30, 2011, 10:38:02 am »

2.5 Jeans på SCC 2011  Kult


Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #161 på: august 30, 2011, 11:10:49 am »

Jeg ser 4.5 jeans på bilder...
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #162 på: august 30, 2011, 11:48:43 am »

eg tog an isje..  Hæ Glad
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #163 på: august 30, 2011, 11:49:45 am »

eg tog an isje..  Hæ Glad
Gutta i bakgrunn der  Gliser
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #164 på: august 30, 2011, 11:50:30 am »

eg tog an isje..  Hæ Glad
Gutta i bakgrunn der  Gliser

DET er min humor!  Gliser Gliser Gliser
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #165 på: september 01, 2011, 08:42:28 am »

mmmmm .. ingenting er som første kjøretur etter ventiljustering, er som å bytte firkantet hjul til runde hjul, spesielt på tomgang er det digg å slippe all stillestående risting  Glad Fått justert tenning også så den går godt på tomgang. Gleder meg til resten av sesongen, for nå er bilen i godlune  Gliser
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2594
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #166 på: september 01, 2011, 13:44:43 pm »

Er bilen så fin som det ser ut på bildene?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #167 på: september 01, 2011, 14:01:05 pm »

Nei det er den ikke, den har små sår, bittesmå bulker og falmet lakk. Akkurat som en 30+år gammel bil skal se ut
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #168 på: september 01, 2011, 15:55:15 pm »

Har sett noen av hans YT klipp tidligere (Classic VW Bugs.com) så jeg tenkte å sjekke ut dette. Noen som vet om denne metoden fungerer på en 75 mod 1200 motor? Tenker da på fordeleren. Han henviser til er en 009, og timer til 7,5 grader før tdc. Han påpeker at det også finnes de "short and stubby ones", og at de ikke timer til 7,5 før tdc, men tdc.



« Siste redigering: september 01, 2011, 15:57:28 pm av haz » Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #169 på: september 01, 2011, 15:56:50 pm »

...sjekket et bilde av min motor nå, og ser at jeg har den korte (lave) fordeleren. Altså den typen han mener skal times til tdc, og ikke 7,5 grader før tdc. Right?


* 98_1835264736.jpg (48.71 KB. 575x381 - vist 251 ganger.)

Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #170 på: september 05, 2011, 08:04:33 am »

Noen som vet? Sliter med å gå på tomgang, så nå er den justert litt for høyt for å slippe å smågasse når jeg står stille.
Loggført
flatfour
Supermedlem
*****
Innlegg: 739
Bosted: Oslo / Bærum



Vis profil WWW
« Svar #171 på: september 05, 2011, 18:55:00 pm »

Ville tro du skal ha fortenning. Dvs time som han gjør det.
Finner du merkene på reimhjulet ditt?
Loggført

April '55 Oval               Jeg selger:  Vintage lampe, Orange arbeidslampe, Gassmasker

JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #172 på: september 05, 2011, 21:18:13 pm »

Noen som vet? Sliter med å gå på tomgang, så nå er den justert litt for høyt for å slippe å smågasse når jeg står stille.

Du skal ha 7.5 grader BTDC i følge Bentley:
  • 0 before TDC: 1970 cars and fuel injection cars with Automatic Stick Shift
  • 5 after TDC: Carburator cars from Aug 1970 to spring 1973, and fuel injecton cars with manual transmission
  • 7.5 before TDC: Carburator cars only from spring 1973 (engines with a single vacuum hose hose to the distributor.

Jeg tror forresten ikke du har den lave typen fordelerlokk men samme "høye" type som sitter på de fleste late models. Ser ikke skikkelig på bildet. Originalmotor fra 1974?

Ellers er det min erfaring at tomgangstull skyldes forgasseren og ikke tenningen. Hvorfor jeg sier det? Jeg har justert og skrudd mye frem og tilbake på tenning med varierende hell, men det var først når forgasseren ble overhalt og justert skikkelig at tomgangsproblemene ble løst. Lek deg med Volum Control Screw. Justere helst til en fetere blanding, ihvertfall ikke for mager.

Forutsetter ellers at ALT er på stell baki der. Halvvarm motor i rått og kaldt høstvær er syretesten.

Noe mange ikke tenker på er forvarming av innsugsluften og falsk luft i vacuum-kretsen til luftfilteret. Kan ikke se filteret ditt på bildet, men det ser ut som at forvarmingsslangen er koblet på(?). Men jeg kan ikke se at det er koblet noen vakuumslange opp til termoswitchen på luftfilteret. Herfra skal det gå en slange videre til den vacuum-opererte klaffen inne i innsuget på luftfilteret. Er det feil i denne vacuum-kretsen,  f eks at den lekker falsk luft, øker turtallet ditt ved varm motor. Når du så kompenserer for dette under justering (som jo utføres på varm motor) ender du opp med for lavt turtall og stopping ved kald eller halvvarm motor.

Choken er også noe å tenke på. Den skal stilles til høsttemperatur nå, dvs at man justerer spjeldet til såvidt lukket posisjon på en kjølig dag. Løsne de tre skruene og vri på choke-huset. Motoren må være kald, og tenningen må være av slik at elementet ikke varmes opp mens du justerer.

Have fun!

« Siste redigering: september 05, 2011, 21:34:36 pm av JFP » Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #173 på: september 09, 2011, 10:26:29 am »

Takk for innspill, her var det mye bra info å bryne seg på. Ettersom jeg ikke har mekkeforhold så er jeg avhengig av å lane litt plass av en kompis, når han er i mekkegarasjen sin. Så neste gang jeg er der ute til neste uke skal jeg sjekke  ut det du foreslår. Ja, det er en originalmotor fra bilen var ny, Jeansen hadde som du vet 1200 motor. Jeg mistenkte også forgasseren som syner sist jeg holdt på med motoren.
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #174 på: september 09, 2011, 10:39:25 am »

Tok et par bilder i går..



Lurt på om du får plass til raceren din i bobla? Egner seg selvsagt ikke for lange turer, ikke spesielt trafikksikkert selv med belte rundt, men dette var kun en kort tur..


* IMG_3515.jpg (85.99 KB. 512x382 - vist 326 ganger.)

Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #175 på: oktober 20, 2011, 08:22:36 am »

vinterlagret bilen i går.. fy faen som jeg skammer meg over å bare ha latt den stå der siste delen av sesongen, demonstrasjons-oljeflekk, møkkete og masse reklame.. gjorde vondt i magen! Hadde en fin siste tur da.. og lover bot og bedring. Sees til våren  Glad


* 1.jpg (81.99 KB. 344x461 - vist 289 ganger.)



* 2.jpg (83.61 KB. 344x461 - vist 288 ganger.)



Loggført
Even
Medlem
***
Innlegg: 196
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #176 på: oktober 20, 2011, 11:33:52 am »

Har samme parkeringsproblem som deg, men ser stadig at de andre bilene rundt får reklame på ruta, men bobla får som regel stå i fred  Gliser
Loggført

T1 1966 Seablau -            På veien
T1 1966 Seablau -  Bodil   SOLGT
fulloggal
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted:



Vis profil
« Svar #177 på: oktober 20, 2011, 13:42:16 pm »

Strøken bil!
Boblen til meg og emf har også laget seg en stor demonstrasjonsflekk på gulvet. Burde vert fornøyd da den får mer pleie på verkstedet enn de 3 siste årene under ett tre...
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #178 på: mars 29, 2012, 12:30:53 pm »

Da er planen å hente frem Jeansen etter jobb i morgen, lenge siden jeg har hatt dårlig samvittighet for noe så det var vel på tide  Gliser
Loggført
krølle
Supermedlem
*****
Innlegg: 1302
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #179 på: mars 29, 2012, 19:23:32 pm »

Blir morro for bil og eier Blunker
Loggført

Krølle The Rikskjendis Blunker


Stian Røste
Mob. 91765067
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!