flatfour
|
|
« Svar #150 på: juli 08, 2011, 09:24:14 am » |
|
Spotta gatelangs...
jeans.jpg (70.18 KB. 510x768 - vist 294 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Øyvind B.
Nybegynner
Innlegg: 10
Bosted: Oslo
1963
|
|
« Svar #151 på: juli 08, 2011, 10:25:20 am » |
|
Hei Henrik! Gratulerer med en skikkelig kul bil. God sommer!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #152 på: juli 09, 2011, 15:08:58 pm » |
|
Gromtøff jeans du har, haz!! eg har ein orginal svart fangar komplett med blinkers og fester om du trenger
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
haz
Supermedlem
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene
|
|
« Svar #153 på: juli 11, 2011, 20:51:51 pm » |
|
Hyggelig med tilbakemeldinger Øyvind, det var lenge siden! Håper alt er vel med deg. Tistlo, den har jeg lyst på, men vi får ta det om litt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
haz
Supermedlem
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene
|
|
« Svar #154 på: juli 18, 2011, 16:55:00 pm » |
|
Da ble Jeansen EU-godkjent Og sola skinner, og jeg har ferie... mmmm...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
haz
Supermedlem
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene
|
|
« Svar #155 på: august 02, 2011, 08:39:49 am » |
|
vurderes solgt til fordel for bay
2.jpg (132.77 KB. 624x460 - vist 363 ganger.)
|
|
« Siste redigering: august 02, 2011, 08:44:41 am av haz »
|
Loggført
|
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
Innlegg: 869
Bosted:
|
|
« Svar #156 på: august 02, 2011, 08:44:34 am » |
|
hæ
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
haz
Supermedlem
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene
|
|
« Svar #157 på: august 02, 2011, 08:45:12 am » |
|
hæ
VURDERES SOLGT TIL FORDEL TIL BAY
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
Innlegg: 869
Bosted:
|
|
« Svar #158 på: august 02, 2011, 08:58:25 am » |
|
HÆ
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
haz
Supermedlem
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene
|
|
« Svar #159 på: august 02, 2011, 13:04:03 pm » |
|
kan vurdere å bytte i bay
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #161 på: august 30, 2011, 11:10:49 am » |
|
Jeg ser 4.5 jeans på bilder...
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
|
|
|
haz
Supermedlem
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene
|
|
« Svar #165 på: september 01, 2011, 08:42:28 am » |
|
mmmmm .. ingenting er som første kjøretur etter ventiljustering, er som å bytte firkantet hjul til runde hjul, spesielt på tomgang er det digg å slippe all stillestående risting Fått justert tenning også så den går godt på tomgang. Gleder meg til resten av sesongen, for nå er bilen i godlune
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eikstad
Supermedlem
Innlegg: 2594
Bosted: I finere strøk av skien.
Full off stupid ideas since 1978.....
|
|
« Svar #166 på: september 01, 2011, 13:44:43 pm » |
|
Er bilen så fin som det ser ut på bildene?
|
|
|
Loggført
|
"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
haz
Supermedlem
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene
|
|
« Svar #167 på: september 01, 2011, 14:01:05 pm » |
|
Nei det er den ikke, den har små sår, bittesmå bulker og falmet lakk. Akkurat som en 30+år gammel bil skal se ut
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
haz
Supermedlem
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene
|
|
« Svar #168 på: september 01, 2011, 15:55:15 pm » |
|
Har sett noen av hans YT klipp tidligere (Classic VW Bugs.com) så jeg tenkte å sjekke ut dette. Noen som vet om denne metoden fungerer på en 75 mod 1200 motor? Tenker da på fordeleren. Han henviser til er en 009, og timer til 7,5 grader før tdc. Han påpeker at det også finnes de "short and stubby ones", og at de ikke timer til 7,5 før tdc, men på tdc.
|
|
« Siste redigering: september 01, 2011, 15:57:28 pm av haz »
|
Loggført
|
|
|
|
haz
Supermedlem
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene
|
|
« Svar #169 på: september 01, 2011, 15:56:50 pm » |
|
...sjekket et bilde av min motor nå, og ser at jeg har den korte (lave) fordeleren. Altså den typen han mener skal times til tdc, og ikke 7,5 grader før tdc. Right?
98_1835264736.jpg (48.71 KB. 575x381 - vist 251 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
haz
Supermedlem
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene
|
|
« Svar #170 på: september 05, 2011, 08:04:33 am » |
|
Noen som vet? Sliter med å gå på tomgang, så nå er den justert litt for høyt for å slippe å smågasse når jeg står stille.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
flatfour
|
|
« Svar #171 på: september 05, 2011, 18:55:00 pm » |
|
Ville tro du skal ha fortenning. Dvs time som han gjør det. Finner du merkene på reimhjulet ditt?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JFP
Supermedlem
Innlegg: 967
Bosted: Bærum
|
|
« Svar #172 på: september 05, 2011, 21:18:13 pm » |
|
Noen som vet? Sliter med å gå på tomgang, så nå er den justert litt for høyt for å slippe å smågasse når jeg står stille.
Du skal ha 7.5 grader BTDC i følge Bentley: - 0 before TDC: 1970 cars and fuel injection cars with Automatic Stick Shift
- 5 after TDC: Carburator cars from Aug 1970 to spring 1973, and fuel injecton cars with manual transmission
- 7.5 before TDC: Carburator cars only from spring 1973 (engines with a single vacuum hose hose to the distributor.
Jeg tror forresten ikke du har den lave typen fordelerlokk men samme "høye" type som sitter på de fleste late models. Ser ikke skikkelig på bildet. Originalmotor fra 1974? Ellers er det min erfaring at tomgangstull skyldes forgasseren og ikke tenningen. Hvorfor jeg sier det? Jeg har justert og skrudd mye frem og tilbake på tenning med varierende hell, men det var først når forgasseren ble overhalt og justert skikkelig at tomgangsproblemene ble løst. Lek deg med Volum Control Screw. Justere helst til en fetere blanding, ihvertfall ikke for mager. Forutsetter ellers at ALT er på stell baki der. Halvvarm motor i rått og kaldt høstvær er syretesten. Noe mange ikke tenker på er forvarming av innsugsluften og falsk luft i vacuum-kretsen til luftfilteret. Kan ikke se filteret ditt på bildet, men det ser ut som at forvarmingsslangen er koblet på(?). Men jeg kan ikke se at det er koblet noen vakuumslange opp til termoswitchen på luftfilteret. Herfra skal det gå en slange videre til den vacuum-opererte klaffen inne i innsuget på luftfilteret. Er det feil i denne vacuum-kretsen, f eks at den lekker falsk luft, øker turtallet ditt ved varm motor. Når du så kompenserer for dette under justering (som jo utføres på varm motor) ender du opp med for lavt turtall og stopping ved kald eller halvvarm motor. Choken er også noe å tenke på. Den skal stilles til høsttemperatur nå, dvs at man justerer spjeldet til såvidt lukket posisjon på en kjølig dag. Løsne de tre skruene og vri på choke-huset. Motoren må være kald, og tenningen må være av slik at elementet ikke varmes opp mens du justerer. Have fun!
|
|
« Siste redigering: september 05, 2011, 21:34:36 pm av JFP »
|
Loggført
|
|
|
|
haz
Supermedlem
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene
|
|
« Svar #173 på: september 09, 2011, 10:26:29 am » |
|
Takk for innspill, her var det mye bra info å bryne seg på. Ettersom jeg ikke har mekkeforhold så er jeg avhengig av å lane litt plass av en kompis, når han er i mekkegarasjen sin. Så neste gang jeg er der ute til neste uke skal jeg sjekke ut det du foreslår. Ja, det er en originalmotor fra bilen var ny, Jeansen hadde som du vet 1200 motor. Jeg mistenkte også forgasseren som syner sist jeg holdt på med motoren.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
haz
Supermedlem
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene
|
|
« Svar #174 på: september 09, 2011, 10:39:25 am » |
|
Tok et par bilder i går.. Lurt på om du får plass til raceren din i bobla? Egner seg selvsagt ikke for lange turer, ikke spesielt trafikksikkert selv med belte rundt, men dette var kun en kort tur..
IMG_3515.jpg (85.99 KB. 512x382 - vist 326 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
haz
Supermedlem
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene
|
|
« Svar #175 på: oktober 20, 2011, 08:22:36 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Even
Medlem
Innlegg: 196
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #176 på: oktober 20, 2011, 11:33:52 am » |
|
Har samme parkeringsproblem som deg, men ser stadig at de andre bilene rundt får reklame på ruta, men bobla får som regel stå i fred
|
|
|
Loggført
|
T1 1966 Seablau - På veien T1 1966 Seablau - Bodil SOLGT
|
|
|
fulloggal
Nybegynner
Innlegg: 14
Bosted:
|
|
« Svar #177 på: oktober 20, 2011, 13:42:16 pm » |
|
Strøken bil! Boblen til meg og emf har også laget seg en stor demonstrasjonsflekk på gulvet. Burde vert fornøyd da den får mer pleie på verkstedet enn de 3 siste årene under ett tre...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
krølle
Supermedlem
Innlegg: 1302
Bosted: Bærum
|
|
« Svar #179 på: mars 29, 2012, 19:23:32 pm » |
|
Blir morro for bil og eier
|
|
|
Loggført
|
Krølle The Rikskjendis Stian Røste Mob. 91765067
|
|
|
|