Sitter en annen kam i brannpumpemotoren. Denne er såpass "lat" at selv med dobble gassere blir nok ikke effekten noe særlig mer enn drøyt 60 hk hvis du ikke gjør noe ellers med motoren.
Her en som ruser denne "ville" Porschemotoren :
Merkelig.
Prøv en 616 33 1 motor så skjønner du at det er mer enn 60hk. Du drar ikke skinnet av pølsa, men det er mer enn 60 hk. Det er en virkelig trivelig motor som har godt med bunndrag. Det er i grunn rart at ikke flere får opp øya sine for disse motorene.
[/quote]
Ikke så merkelig det... En Porsche 356 B 1600 har nettopp .... 60 hk..
Mens Porsche 356 1600 Super har 75 hk og Porsche 356 Super 90 har da selvfølgelig 90 hk,
Så bruker du kam fra 1600 super motoren + øker komp. , så er 75 hk mulig,.
Her er tabell :
http://www.pelicanparts.com/356/technical_specs/356_engine_stats.htm60 hk er forøvrig det samme som du får hvis du tar en std. 1600 boblemotor og putter på et par dobble 40mm gassere..
Bakdelen er at du ikke kan si at du har porschemotor i bobla di. Fordelen med en T1 motor kontra 356-motoren er at T1 motoren har mildt sagt billigere deler, er en mer holdbar motor og har enklere deletilgang.
Jeg ser greia med at den ser nostaligsk ut + at du kan si at du har "porrsdchemotor", men det er vel hele greia..