cato®
Supermedlem
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen
|
|
« Svar #180 på: juni 29, 2012, 16:19:17 pm » |
|
Var en tur Hos Erik og testet i benken hans i går, etter mitt syn så fungere denne benken men tilbehør kjempefint. Tror det blir flere turer dit. Noen pull i benken avslører fort om din motor er optimalt justert eller ikke. I tillegg har JEE bra kompetanse på luftkjølt Vw, som kommer godt med dersom resultatet ikke er som ventet. Anbefales!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #181 på: juni 29, 2012, 18:39:38 pm » |
|
Takk takk Var litt skeptisk til "bilcross" motor. Men det viste seg jo være en knakende fin 2 liter. Som faktisk var tett! Husker ikke helt rpm her jeg sitter nå. Men, 115hk 151nm Så og si std 2 liter topper (høvlet og portet eksos), hjemmelaget grenrør, 44mm Fajs. Over 300 graders nedjustert kam. Og flate stempler (dvs uten kulp).
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #182 på: juli 31, 2012, 21:38:50 pm » |
|
Gratulerer så mye til Speed-demon. Bremset 2,3'n i dag. 196hk@6775 224nm@5473 Tipper det er en som gleder seg til SCC
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #183 på: juli 31, 2012, 22:35:15 pm » |
|
Grattis Jens !! Få den i bilen å få veid den
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
SixGun
Seniormedlem
Innlegg: 418
Bosted: Nårje
|
|
« Svar #184 på: juli 31, 2012, 22:38:26 pm » |
|
Wow, hva gjorde dere etter at jeg dro..? Gratulerer med fine tall!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #185 på: august 01, 2012, 19:12:12 pm » |
|
Mer dysing..
Fjerning av viftereim +9 hk Fjerning av potte og på med stinger +11 hk
Sliti litt med en 2275 wedgeport i dag. 48 Dellorto med overspyling. w125. Fikk den ikke til å ta til seg bensin under 3000 rpm. Var oppe på 80 lavfartsdyser... Lean. Endte med at vi tok hele dysa.. Og kjørte bare med holderen. Fortsatt lean. Er 42mm ventiler og 40 halsring. Går fint som snus på høyere turtall.
Når tolmodigeten tok slutt limte vi inn ventilseter i halsringer for å få bedre vakum. Strupet den ned til 35mm. Voila. Den tok til seg bensin.
Har ikke drevet så mye med Dellorto før, Men stusser på at den må ha så små halsringer. Sjeldent slike problemer med Weber...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
|
« Svar #186 på: august 05, 2012, 09:06:23 am » |
|
Jeg har aldri skrudd dellorto, men er kansje flottørhøyden litt lav slik at den må ha mer sug på lavt turtall for å fungere???
Morsom lesning i tråden din Jee :-)
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #187 på: august 05, 2012, 18:32:06 pm » |
|
Flottørhøyden var på 7mm når vi begynte. Og ble endret til 5mm uten noen form for bedring. Nye halsringer ligger i posten og blir prøvd til uka. Håper bare ikke det går så veldig ut over toppeffekt. Jeg har aldri skrudd dellorto, men er kansje flottørhøyden litt lav slik at den må ha mer sug på lavt turtall for å fungere???
Morsom lesning i tråden din Jee :-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #188 på: august 09, 2012, 22:20:12 pm » |
|
Da var nye, mindre, halsringer testet. Uten videre hell. Går for magert på lavt turtall med spytting og glødene topper som resultat. Vil ikke dra til seg bensin (det er ikke feil på emlusjonsrørene). Over 4000 rpm går den fint som snus. Og gir med Overspyling 48mm dellortos 136 hester. Toppeffekten endret seg ikke med mindre halsringer. Monterte så på noen brukte 44 webere med 36mm halsringer. Med F2 175luft, 160 bensin og 60 lavfart. Og motoren oppførte seg perfekt. Etter litt dysing (F2 175luft, 140 bensin og 50 lavfart) havnet forbrenningen der jeg ville. Og joggu meg ga den ikke 5 hester mer enn med Dellortoene . Pussig nok vil ikke denne motoren varve mer enn 5700 rpm før den daler. Trodde w125'n skulle være litt mer spenstig enn det. Men nå er det ikke jeg som har satt den sammen. Så vet jo ikke hvordan den ser ut innvendig. Blir å se i en svart 58 ragtop, på stripa, på SCC.
|
|
« Siste redigering: august 09, 2012, 22:23:58 pm av Jee »
|
Loggført
|
|
|
|
Sonic
Supermedlem
Innlegg: 1915
Bosted:
|
|
« Svar #189 på: august 09, 2012, 23:05:47 pm » |
|
Kjempe Erik,,,, nostalgitrim ....benken får vel neppe noe å bryne seg å her .....
Mvh
|
|
« Siste redigering: august 09, 2012, 23:08:43 pm av Sonic »
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #190 på: august 09, 2012, 23:47:07 pm » |
|
Neida. Belaster ikke stort. Men er moro lell.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #191 på: august 10, 2012, 18:32:24 pm » |
|
Jeg har tilgode å høre on noen som har fått dellorto med overspyling til å fungere godt både på topp og bunn. Men jeg hører gjerne om dem som har fått det til
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
|
« Svar #192 på: august 12, 2012, 21:53:49 pm » |
|
hei laget en 2.6 ltr med 48 fullfart bremset ca 200 hos ringstad så de funker noen ganger men driver nå med en 2,8 ltr type 4 bare buldrer og smeller nede men funker fint oppe må lissom ruse den rein har 200 luft 180 besnsin 60 lavfart men vi manglet 4 like emusjonsrør så her er det forskjell på høyre og venstre side har det noe å si??
Mvh AR
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tezer
Supermedlem
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken
|
|
« Svar #193 på: august 12, 2012, 23:12:12 pm » |
|
mange tetter også fullfart dysene og bruker dem som vanlige 48 gassere! funka fint på dem motora som jeg har sett!
|
|
|
Loggført
|
Vw 1302
|
|
|
JS
Supermedlem
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #194 på: august 12, 2012, 23:56:30 pm » |
|
men vi manglet 4 like emusjonsrør så her er det forskjell på høyre og venstre side har det noe å si??
Mvh AR
Kanskje litt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #195 på: august 28, 2012, 21:48:03 pm » |
|
Svein sin tur i dag.
2332, 48 IDA, 42 halsring, Veldig korte innsug, FK87, 043 USA håndport 44x37, Phyton 43mm eksos, fullt MSD digitalt anlegg.
Takk til Speed-demon for raskt ekspedert flottørhøyde justering.
211nm@4900rpm 173hk@6740rpm
Tall uten reim
Gratulerer Svein. Kan bli moro dette.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #196 på: august 28, 2012, 21:53:23 pm » |
|
Unnskyld for at det kommer et dumt spørsmål herfra.. Leser ofte i motortråder her på forumet at folk snakker om med og uten reim.. Hvilken reim? Viftereima? Tapper den motoren for hester? Spør for egen lærings del!
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #197 på: august 28, 2012, 22:05:09 pm » |
|
Unnskyld for at det kommer et dumt spørsmål herfra.. Leser ofte i motortråder her på forumet at folk snakker om med og uten reim.. Hvilken reim? Viftereima? Tapper den motoren for hester? Spør for egen lærings del! Vifte/dynamoreim. På min Motor utgjør det 9 hk. Ca: 5% hk tap med reim.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #198 på: august 28, 2012, 22:07:14 pm » |
|
Unnskyld for at det kommer et dumt spørsmål herfra.. Leser ofte i motortråder her på forumet at folk snakker om med og uten reim.. Hvilken reim? Viftereima? Tapper den motoren for hester? Spør for egen lærings del! Vifte/dynamoreim. På min Motor utgjør det 9 hk. Ca: 5% hk tap med reim. Takk
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
|
« Svar #199 på: august 28, 2012, 22:10:11 pm » |
|
Bare ta en bil med AC og sett på den. Turtallet synker og man merker faktisk litt effekttap. Og jo mer dynamoen lader, desto tynge blir den å snurre rundt = Mer effekttap
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Svein.
Supermedlem
Innlegg: 2437
Bosted: Lørenskog
|
|
« Svar #200 på: august 28, 2012, 23:33:37 pm » |
|
Svein sin tur i dag.
2332, 48 IDA, 42 halsring, Veldig korte innsug, FK87, 043 USA håndport 44x37, Phyton 43mm eksos, fullt MSD digitalt anlegg.
Takk til Speed-demon for raskt ekspedert flottørhøyde justering.
211nm@4900rpm 173hk@6740rpm
Tall uten reim
Gratulerer Svein. Kan bli moro dette.
Hei. Takk for det Erik, og takk for all hjelp med motoren. Gleder meg nå ja, selv om sesongen er på hell. Blir jo kanskje full sesong neste år, hvis kassa holder NB: Toppene er 043 Steve Tim`s stage II med 42x37mm Mvh Svein.
|
|
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #201 på: august 29, 2012, 07:30:39 am » |
|
Takk for det Erik, og takk for all hjelp med motoren. Gleder meg nå ja, selv om sesongen er på hell. Blir jo kanskje full sesong neste år, hvis kassa holder NB: Toppene er 043 Steve Tim`s stage II med 42x37mm Mvh Svein. Grattis med bra resultat Svein. Sesongen på hell? For noe tullprat! Sjekk Racekalenderen og sees på Valle neste helg! -BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #202 på: september 07, 2012, 01:22:12 am » |
|
En god overaskelse i dag.
1680 tynnvegg sats, std urørte DP topper, kun høvlet 3mm og stivere fjærer. Scat C35 kam. Resten av innmat std vw. Weber 44IDF med 28mm halsring. Varmepotter og eksos uten kollektor, typen som har enderør ut std hull i kaross.
Var utrolig kresen på dyser. 110 main ga 0,92 lambda og 120 main ga 0,81 på samme turtall.
116nm@2500 141nm@3950 96hk@5232
Alle tall uten reim.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BobleTurbo
Juniormedlem
Innlegg: 84
Bosted: Nittedal
|
|
« Svar #203 på: september 07, 2012, 16:59:33 pm » |
|
En god overaskelse i dag.
1680 tynnvegg sats, std urørte DP topper, kun høvlet 3mm og stivere fjærer. Scat C35 kam. Resten av innmat std vw. Weber 44IDF med 28mm halsring. Varmepotter og eksos uten kollektor, typen som har enderør ut std hull i kaross.
Var utrolig kresen på dyser. 110 main ga 0,92 lambda og 120 main ga 0,81 på samme turtall.
116nm@2500 141nm@3950 96hk@5232
Alle tall uten reim.
Takk for en god service Jee Kult å få sett hvor mange hk som bodde i motoren. Var innom Fedex på vei hjem og fikk etter en stund tatt ut pakka med clutchen Så nå er det bare å få satt inn motoren og nyte det siste som er igjen av sesongen )
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #204 på: september 07, 2012, 17:29:33 pm » |
|
Imponerende!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
|
« Svar #205 på: september 07, 2012, 18:54:01 pm » |
|
Flott å kunne lese hva de forskjellige motorene gir Selv om det koster litt, kan benking være de billigste hestene i et bygge, og det som gjør at motoren blir triveligst i bruk.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Støldal
Medlem
Innlegg: 132
Bosted: Stavanger
|
|
« Svar #206 på: september 07, 2012, 22:57:30 pm » |
|
Kjører identisk motoroppsett. Kan jeg spørre om størrelse på luft, tomgangsdyser, samt hvilke blandigsrør og størrelse på venturi på denne? Trond En god overaskelse i dag.
1680 tynnvegg sats, std urørte DP topper, kun høvlet 3mm og stivere fjærer. Scat C35 kam. Resten av innmat std vw. Weber 44IDF med 28mm halsring. Varmepotter og eksos uten kollektor, typen som har enderør ut std hull i kaross.
Var utrolig kresen på dyser. 110 main ga 0,92 lambda og 120 main ga 0,81 på samme turtall.
116nm@2500 141nm@3950 96hk@5232
Alle tall uten reim.
|
|
|
Loggført
|
72’ 1302 RR 56’ oval prosjekt
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #207 på: september 08, 2012, 09:03:31 am » |
|
50 lavfart 115 main 175 luft f11
28mm venturier
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
|
« Svar #208 på: september 21, 2012, 10:39:34 am » |
|
lurer på om jeg må bestille time på jessheimairwerks til våren jeg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Paasan
Supermedlem
Innlegg: 602
Bosted: Oslo
Frøkna
|
|
« Svar #209 på: september 21, 2012, 13:09:29 pm » |
|
Flere av oss ønsker å hive motor i benken til Jee
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|