Jee
|
|
« Svar #150 på: mai 13, 2012, 22:14:23 pm » |
|
den eksosen hang slappt Ble litt enklere å bevege seg rundt.. med en slapp en
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #151 på: mai 13, 2012, 22:30:57 pm » |
|
Hehe.
Så nå funker det fett etter mye knot?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #152 på: mai 13, 2012, 22:40:23 pm » |
|
Dette gikk jo overaskende bra , syns jeg da litt kalibrering ,lasting av USB driver og koble inn ledningen fra Lambda så var det jo nesten Plug'nPlay ala Windows.. Knotenblech må ha litt fartstid. Håper dette blir ett bra verktøy under bremsingen , så jo veldig greit ut. Årets VW høydepunkt så langt, blei såpass inspirert att jeg begynnte å sette sammen Oxy'n med Megasquirt i dag (etter litt småservice) nå og teste i benken din Erik!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 2890
Bosted:
|
|
« Svar #153 på: mai 13, 2012, 22:42:42 pm » |
|
den eksosen hang slappt Ble litt enklere å bevege seg rundt.. med en slapp en Henger ned "utstyret" ditt her også..
|
58`mod Type1 60`mod Type1 Deluxe 61`mod Type1 64`mod Type1 65`mod Type1 68`mod Type1 + et par til på lur...(pensjonsparingen min ) Eier av Harry Von Kaaten Racing Team. Rammekroken Fredrikstad
|
|
|
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 2890
Bosted:
|
|
« Svar #154 på: mai 13, 2012, 22:45:04 pm » |
|
Litt justering av "utstyret" må til for å få plass til motoren før oppstart
|
58`mod Type1 60`mod Type1 Deluxe 61`mod Type1 64`mod Type1 65`mod Type1 68`mod Type1 + et par til på lur...(pensjonsparingen min ) Eier av Harry Von Kaaten Racing Team. Rammekroken Fredrikstad
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #155 på: mai 13, 2012, 22:45:58 pm » |
|
Haha.. måtte kappe i utstyret for å få plass til min og
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #156 på: mai 14, 2012, 15:51:40 pm » |
|
Dæven for en "full"-måne".. Ikke rart utstyret er slapt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
|
« Svar #157 på: mai 14, 2012, 16:27:47 pm » |
|
den eksosen hang slappt har sikkert smelta pga gjentatte bremsinger
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
vw racing
Medlem
Innlegg: 125
Bosted: Trøgstad
|
|
« Svar #158 på: mai 14, 2012, 18:21:55 pm » |
|
Hvor lite koster noen drag i benken? Har noen jeg skulle prøvd.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #159 på: mai 23, 2012, 01:25:37 am » |
|
Ny motor igjen i dag.
Type4 med litt ukjent innmat. Snill kam. Lav komp (std stempler). Machine brothers topper med ukjent ventilstr. Python eksos (eller tilnærmet likt). Nyoverhalte 40mm Dellorto. Tall uten dynamoreim (som stjeler 5hk ved 4900rpm)
max. 92hk @ 4900rpm max. 151nm @ 3950-4050rpm
123nm allerede ved 1500 rpm :-)
En nydelige og problemfri motor å bremse. Null hickups. Og ultrasmooth moment.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #160 på: mai 23, 2012, 07:10:39 am » |
|
Måler du virkelig ikke mer enn 5hk forskjell på med og uten vifte?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #161 på: mai 23, 2012, 08:23:43 am » |
|
Jeg hadde vel 11hk
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #162 på: mai 23, 2012, 08:33:37 am » |
|
Jeg sier som i radioresepsjonen. "IDIOTER!!!" Vifta på en type 4 sitter rett på veiva. Og kun dynamoen blir dratt med reim.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #164 på: mai 23, 2012, 12:02:36 pm » |
|
Det blir vel motsatt men, siden det er mye mer effekt å hente ved å ta av reima på type 1.... "IDIOTER!" Liker henvisninger til RR...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ragazzata
Seniormedlem
Innlegg: 440
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #165 på: mai 23, 2012, 12:24:27 pm » |
|
Ny motor igjen i dag.
Type4 med litt ukjent innmat. Snill kam. Lav komp (std stempler). Machine brothers topper med ukjent ventilstr. Python eksos (eller tilnærmet likt). Nyoverhalte 40mm Dellorto. Tall uten dynamoreim (som stjeler 5hk ved 4900rpm)
max. 92hk @ 4900rpm max. 151nm @ 3950-4050rpm
123nm allerede ved 1500 rpm :-)
En nydelige og problemfri motor å bremse. Null hickups. Og ultrasmooth moment.
Takker for en bra dag, og en godt utført jobb. Litt mer informasjon: Toppene fra Machine Brothers har standard 2,0l ventiler. Eksos anlegget er CSP Python 42 mm dia.
|
|
|
Loggført
|
Oval ragtop - 54 Freak Power 1300 - 69 Baja Bug 1970 Bay buss 1977
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #166 på: mai 23, 2012, 15:07:30 pm » |
|
Vifta bruker nok ca samme effekt om den kan kobles fra eller ikke. Hvordan tenning var det på denne Ragazzata?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
|
ragazzata
Seniormedlem
Innlegg: 440
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #168 på: mai 23, 2012, 23:23:56 pm » |
|
Vifta bruker nok ca samme effekt om den kan kobles fra eller ikke. Hvordan tenning var det på denne Ragazzata?
Fordeleren er en 009-kopi. Kommer mest sannsynlig fra Cip1. Ignitor brytarlöst tändsystem fra Custom & Speed Parts. Blå Bosch coil. Lurer for øvrig på om det hadde vært fordelaktig å bruke vakumstyrt fordeler på denne motoren. Hva mener folket?
|
|
|
Loggført
|
Oval ragtop - 54 Freak Power 1300 - 69 Baja Bug 1970 Bay buss 1977
|
|
|
Squareback
Supermedlem
Innlegg: 6260
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
|
« Svar #169 på: mai 23, 2012, 23:33:19 pm » |
|
Bruk fordeler fra 2,0 T4 (org) eller fra nyere Wasserboxer. Ren vakuum fra T3 (fra en motor med 2 enkle forgasser virker nok)- men tror neppe det er beste løsning her.
|
|
« Siste redigering: mai 23, 2012, 23:40:57 pm av Squareback »
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
JS
Supermedlem
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #170 på: mai 24, 2012, 23:41:09 pm » |
|
Jeg sier som i radioresepsjonen. "IDIOTER!!!" Vifta på en type 4 sitter rett på veiva. Og kun dynamoen blir dratt med reim. Type Hvafforno?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
holmsen
Supermedlem
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
|
« Svar #171 på: mai 25, 2012, 08:13:41 am » |
|
Jeg sier som i radioresepsjonen. "IDIOTER!!!" Vifta på en type 4 sitter rett på veiva. Og kun dynamoen blir dratt med reim. Type Hvafforno? Det er en manneting JS
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
haz
Supermedlem
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene
|
|
« Svar #172 på: mai 25, 2012, 09:06:41 am » |
|
burn...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
folkevogn
SCC Event.
Seniormedlem
Innlegg: 255
Bosted:
|
|
« Svar #173 på: mai 25, 2012, 10:36:23 am » |
|
Jeg sier som i radioresepsjonen. "IDIOTER!!!" Vifta på en type 4 sitter rett på veiva. Og kun dynamoen blir dratt med reim. Type Hvafforno? Det er en manneting JS Helt riktig Holmsen, en manneting for menn som liker andre menn
|
|
|
Loggført
|
11.96@180kmt - SCC2013
|
|
|
ragazzata
Seniormedlem
Innlegg: 440
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #174 på: mai 28, 2012, 09:32:06 am » |
|
Ny motor igjen i dag.
Type4 med litt ukjent innmat. Snill kam. Lav komp (std stempler). Machine brothers topper med ukjent ventilstr. Python eksos (eller tilnærmet likt). Nyoverhalte 40mm Dellorto. Tall uten dynamoreim (som stjeler 5hk ved 4900rpm)
max. 92hk @ 4900rpm max. 151nm @ 3950-4050rpm
123nm allerede ved 1500 rpm :-)
En nydelige og problemfri motor å bremse. Null hickups. Og ultrasmooth moment.
Takker for en bra dag, og en godt utført jobb. Litt mer informasjon: Toppene fra Machine Brothers har standard 2,0l ventiler. Eksos anlegget er CSP Python 42 mm dia. Har prata med Kåre Andersen. Han bygde denne motoren for 3-4 år siden. Han kan fortelle at kamakslingen er en 270 graders kam fra European Motorworks http://www.europeanmotorworks.com/pvw/054-106-C/type-4-camshaft/T-4+C+Camshaft
|
|
|
Loggført
|
Oval ragtop - 54 Freak Power 1300 - 69 Baja Bug 1970 Bay buss 1977
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
|
« Svar #175 på: mai 28, 2012, 13:44:25 pm » |
|
hei toppa er tatt ned litt husker ikke hvor mye ellers std ventiler
Mvh AR
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
holmsen
Supermedlem
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
|
« Svar #176 på: mai 28, 2012, 17:01:03 pm » |
|
Jeg sier som i radioresepsjonen. "IDIOTER!!!" Vifta på en type 4 sitter rett på veiva. Og kun dynamoen blir dratt med reim. Type Hvafforno?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Kid-A
Seniormedlem
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst
Hotshopper
|
|
« Svar #178 på: juni 05, 2012, 01:35:42 am » |
|
Var med som tilskuer og støttekontakt under bremsinga 23. mai. Årntli trivelig var det, og dessuten lærerikt! Ingen tvil om hvem som skal bremse motor for meg en gang, om vårherre vil
|
|
|
Loggført
|
My religion is kindness
|
|
|
Paasan
Supermedlem
Innlegg: 602
Bosted: Oslo
Frøkna
|
|
« Svar #179 på: juni 05, 2012, 08:14:09 am » |
|
Var med som tilskuer og støttekontakt under bremsinga 23. mai. Årntli trivelig var det, og dessuten lærerikt! Ingen tvil om hvem som skal bremse motor for meg en gang, om vårherre vil Det går ann å hjelpe vår herre litt
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|