desember 22, 2024, 08:34:39 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 ... 11
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Motor-bremsebenk, Stuska :-)  (Lest 97506 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #30 på: mai 31, 2010, 23:44:43 pm »

mmm
planen var å lage med radiator /eget "standalone" kjølesystem .Rekker tunge
skal nok få kjørt seg
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #31 på: juni 01, 2010, 10:30:02 am »

Grymt å ha noen man kjenner til med benk, da betaler man liksom peng i riktig lomme...
Detta blir good.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #32 på: juni 29, 2010, 20:52:10 pm »

når blir 1. bræmsing ?? ? Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #33 på: juni 29, 2010, 21:15:02 pm »

...Når Kundebilene er ute av verksted. Må holde igjen litt. Hvis ikke, blir det sure bileiere etterhvert  Øyerulling

Kan ellers rapportere at bremsen med tilbehør ligger pent i stua foran TV'n. 1000 liters tanken og pumpa står klare. Og jeg er klar. Litt sveising og snekring av brannsikkert rom så er ting på stell.

Kommer nok oppdateringer når jeg er i gang skal du se.
Loggført

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #34 på: mars 21, 2011, 13:20:49 pm »

Mye har blitt gjort siden sist. Og jeg lar bilder vente til alt er klart. Budsjettet har dessverre blitt sprengt. Og et prosjekt som hadde ett tak på 50000,- har snart rundet det 3 doble dessverre. Sånn blir det vel når man ikke helt vet hva man kaster seg ut i..

Rommet er snekret, gipset og isolert. Takk til Mini ole, Ulf og Pål Myrum for matrial og snekring. Jacob Edseth kom med speller ny 1000 liters vanntank. Frode Olsen Alu Mek donerte alu kledning innvendig.

Nederman vifter til ventilering av rommet hadde sprengt budsjettet med yttligere 30000,- så det ble den største sponavsugviften jeg fant fra Kina til å kjøre overtrykk inn i rommet. Og tigging rundt med lua i hånda etter avsugsvifte med nok kapasitet. Pål Fredsriksen ble den reddende engel med en 30cm og en 40cm 3-fas avsugsvifte. Levert på døra av Knasten.. Takker så mye. Nå snakker vi storm i vannglass.

Det neste problemet mitt er nå Ventilasjonsrør med 40cm diameter. Jeg trenger ett 90 graders bend og ca en meter rør med samme dimensjon. Brukt eller nytt spiller ingen rolle. Jeg sliter litt da det ikke finnes vettu ventilasjonsfirmaer i område. Noen som sitter på kontakter?

Trenger også en regulator til vannet. Skal fløde opp mot 300 liter/min ved ca 4 bar. Lurte på å maskinere en selv. Men ser for meg at timene vil fly... og tid er noe jeg ikke har nok av nå før vårkåte vw entusiaster skal ut å kjøre.

Kan du bidra denne gangen?
Loggført

Pål A.F.
Supermedlem
*****
Innlegg: 631
Bosted: Vestfossen



Vis profil
« Svar #35 på: mars 21, 2011, 20:31:54 pm »

Kan sikkert bidra med ventilasjonsrør og bend hvis du ikke får tak i noe lokalt Glad
Loggført

1958 T1 boble.
1960 T1 boble ragtop.
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #36 på: mars 21, 2011, 20:48:03 pm »

Finnes ikke noe lokalt. Så bare si hvor jeg skal hente  Osteaktig

Jessheim har blitt et møkkasted. Kun partysvensker og Nyrike Oslo pendlere. Ingen industri lenger..

Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #37 på: mars 21, 2011, 20:49:17 pm »

http://www.gpa.no/no/

http://www.gpa.no/nc/no/produkter/produkt-visning/c/product/cat/192/s/798/
« Siste redigering: mars 21, 2011, 20:51:30 pm av bug66 » Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #38 på: mars 25, 2011, 13:59:37 pm »

Kan sikkert bidra med ventilasjonsrør og bend hvis du ikke får tak i noe lokalt Glad


Da har Pål slått til igjen. Og greiene ligger å venter på meg. På forhånd takk  Gliser
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #39 på: mars 25, 2011, 15:18:56 pm »

Høres bra ut Erik :-D kribler i gassfoten ja :-P
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #40 på: mai 05, 2011, 00:10:54 am »

Og dette var jo ikke irriterende å finne nå... http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=27791292
Loggført

Notch67
Supermedlem
*****
Innlegg: 551
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #41 på: mai 05, 2011, 00:14:43 am »

Og dette var jo ikke irriterende å finne nå... http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=27791292
Typisk
Loggført

Patina er for fattigfolk.
Eskild
Medlem
***
Innlegg: 229
Bosted: Nesodden


Slackers Hangaround :-)


Vis profil
« Svar #42 på: mai 05, 2011, 09:44:57 am »

Og dette var jo ikke irriterende å finne nå... http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=27791292

Du fant den ja...

Takk for titten i går. Det er et imponerende stykke arbeid som er lagt ned i bremsebenk og -rom, og jeg vet at det er mange som gleder seg til du blir ferdig.
Loggført

RPB Piraya, '63 T1, '68 T1 Plastcab, '69 Baja Bug x 2, '69 Buggy x 2, '73 T2 Dobbelkabin, '89 Audi 200 TQ
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #43 på: mars 16, 2012, 23:26:44 pm »

Dette er flaut. To år etter at bremsen kom i hus er den fortsatt ikke i drift.

Men etter noen uker med innsats, og Ulf som elektriker ser det ut til å lysne. Håper å få prøvekjørt i løpet av helgen  Flau

Miksed feelings.. Blir det lykke eller ligger det en stuska til salgs til uka.. Time will show Osteaktig
Loggført

Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #44 på: mars 17, 2012, 09:46:15 am »

Jeg stiller meg i køen Jee. Har to motorer som skulle vært bremsa. Lykke til i helga!!!! Alt slitet får du nok igjen skal du se.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #45 på: mars 17, 2012, 11:47:50 am »

Jeg bestiller gjerne time når Putte motoren er klar!
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #46 på: mars 17, 2012, 12:50:10 pm »

dette går bra . Kult
Gasse kan du/dere! (ref besøk fredag)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #47 på: mars 18, 2012, 03:27:34 am »

Naturtalent vettu Jørn  Gliser

Men nå er den endelig opp å går. Pål Myrum kom innom med de siste bitene i puslespillet. Og vannet ble fylt i tanken.
Returpumpa fra sumpen fungerte over all forventning. Mens hovedpumpa gjorde ikke helt det den skulle. Fikk kun 2 bars vanntrykk. Og straks jeg ledet vannet gjennom bremsen falt det ned til 1 bar. Fuck. Bremsen krever minimum 3 bar.

Men fikk koblet opp alt av knapper, brytere og instrumenter. Og Ulf kom å la igjen gode 8 timer med arbe før det endelig var klart til å vri på nøkkelen med en 1600 i benken. Spenningen var høy. Motoren startet, og alt av instrumenter viste det de skulle. Men den mekaniske turtelleren var død, Og bremsen klarte såvidt å holde igjen 1600'n. Bummer. Men det positive var at ventilasjonssystemet funket som fy. Tok ca 10 sekunder fra full gass til alle eksos var ute av rommet.

Det viste seg at drevet, fra Stuska, til reduksjons duppeditten som driver turtelleren var montert feil. Etter litt tenking ble den montert, Jessheim style. Og voila. It works.

Så var det vannpumpen. Luftet, justerte og klødde meg i løken. Ingenting hjalp. Siden det ikke var jeg som hadde koblet den, sjekket jeg også at den ikke var koblet for 400volt. Men nei. Alt var i orden. Det kom noen banneord om den 6000,- kroners dritt pumpa en stund der  Osteaktig

Helt til jeg på pure faen koblet om på to av fasene. Bare for å ha gjort det. (For uvitende, dette snur veien på en trefas motor). Krabbet ned fra stigen og trykket på knappen.. OI!!   5 bars trykk og slanger som spendte seg i alle retninger.

Så nå. To år etter innkjøp, er den endelig klar til bruk. Nå gjenstår det å bremse en motor som gir utslag på momentmåleren... for det klarte ikke 1600'n  Gliser

Bilder kommer når jeg har fått ryddet opp. Ser ut som ei bombe har gått av for øyeblikket... selv om Ulf gikk rundt med kosten så godt han kunne.
Loggført

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #48 på: mars 18, 2012, 09:04:44 am »

Gratulerer!
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #49 på: mars 18, 2012, 09:25:16 am »

Hurra!!!
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #50 på: mars 18, 2012, 11:29:19 am »

så bra ut og gratulerer! regner med den første motor blir lagt ut med prestanda og video!!
Ulph og iphone fixer vel det .

bare ett teknisk spm. vil variasjon i vanntrykk inn , påvirke resultatet?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #51 på: mars 18, 2012, 12:13:36 pm »

Nei. Det vil det ikke. Variasjon i vanntrykk vil bare føre til at "load controllen", eller vannkrana om du vil. ikke er linjær. Men blir degressiv, ved redusert trykk. Og progressiv ved høyere trykk.

Loggført

Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #52 på: mars 18, 2012, 15:13:52 pm »

Morro!hvilke priser hadde du tenkt på dette?
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2437
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #53 på: mars 18, 2012, 16:28:32 pm »

Gratulerer Erik.
Godt jobba igjen.......

Mvh Svein.
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #54 på: mars 18, 2012, 19:09:39 pm »

Grattis!! Ny tidsalder  Glad
Loggført

Speed is no substitute for direction
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #55 på: mars 18, 2012, 19:57:31 pm »

Fantastisk! Dette har vi ventet lenge på!  Glad
Loggført
Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #56 på: mars 18, 2012, 20:34:30 pm »

Flott at ting kommer på plass etter hvert Kostnader er ikke alt  Osteaktig Stå på
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #57 på: mars 18, 2012, 20:59:30 pm »

Er det mulig å få kjørt inn motoren til Putte hos deg, for så å bremse den.
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #58 på: mars 19, 2012, 00:09:05 am »

Jepp. Det er mulig.

Men jeg vil ha litt fartstid før jeg tar på meg oppdrag. Dumt å plumpe uti med begge beina med en gang.
Loggført

holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #59 på: mars 19, 2012, 08:41:20 am »

Mulig jeg har en som kan gi utslag, hypp på å prøve  Osteaktig
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Sider: 1 [2] 3 4 ... 11
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!