Turbo Haraune
Supermedlem
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
|
« Svar #1140 på: desember 02, 2013, 14:30:34 pm » |
|
saksa frå facebooken idag. USA,land of opportunity..
Med sånn trekkbil trenger du ikke hjul på vogna engang...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #1141 på: desember 06, 2013, 00:12:12 am » |
|
|
|
« Siste redigering: desember 06, 2013, 02:47:30 am av Tistlo »
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
nobrakes
Supermedlem
Innlegg: 3455
Bosted: oppland
|
|
« Svar #1142 på: desember 06, 2013, 17:24:31 pm » |
|
nå er jeg spent på fasiten på bildet ditt Christer
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #1143 på: desember 06, 2013, 18:17:40 pm » |
|
har ikkje sett nokon forslag endå:=)
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
boble54
Seniormedlem
Innlegg: 376
Bosted: Skjetten
|
|
« Svar #1144 på: desember 12, 2013, 09:10:27 am » |
|
har ikkje sett nokon forslag endå:=)
T3,n skulle vært rygget på henger,n
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Knechten
|
|
« Svar #1145 på: desember 12, 2013, 10:42:13 am » |
|
Audien er stroppet i tauekroken foran og ikke i hjulene?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Nordtveit
Supermedlem
Innlegg: 910
Bosted: Ålesund
|
|
« Svar #1146 på: desember 14, 2013, 13:51:52 pm » |
|
fra en facebookside....
|
|
|
Loggført
|
"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo" facebook.com/nordtveitsgarage instagram: Nordtveitsgarge 1956 Oval---solgt--- 1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt--- 1964 Panelbuss "Gulbuss'n" 1958 T1, Ratlook "Rat'n"
|
|
|
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 1110
Bosted: moss
stæsj hore og hard barket senkepøbel
|
|
« Svar #1147 på: desember 15, 2013, 12:34:54 pm » |
|
den henger jo i vinsjen foran. det er jo ikke helt bra.
|
|
|
Loggført
|
Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
|
|
|
Eikstad
Supermedlem
Innlegg: 2594
Bosted: I finere strøk av skien.
Full off stupid ideas since 1978.....
|
|
« Svar #1148 på: desember 16, 2013, 09:32:39 am » |
|
GOD JUL:-)
|
|
|
Loggført
|
"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 1110
Bosted: moss
stæsj hore og hard barket senkepøbel
|
|
« Svar #1149 på: desember 16, 2013, 17:44:11 pm » |
|
Bablefish har du gått tom for popkorn?
|
|
|
Loggført
|
Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
|
|
|
Eikstad
Supermedlem
Innlegg: 2594
Bosted: I finere strøk av skien.
Full off stupid ideas since 1978.....
|
|
« Svar #1150 på: desember 16, 2013, 20:47:35 pm » |
|
Bablefish har du gått tom for popkorn? Tom for både pågangsmot og popcorn! Har jobbet alt for mye de siste månedene:-(
|
|
|
Loggført
|
"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
|
« Svar #1151 på: desember 17, 2013, 12:40:23 pm » |
|
Pussig det der..... hvis "den svaiende bevegelige" delen av lasten blir for stor og tung....da låser til og med "den profesjonelle transportbransjen" denne bevegeligheten på en forsvarlig måte....
Når "dere" går på transportarbeideopplæring....hvor går grensen for når man "slenger en stropp rundt hjulet"....og når man sikrer lasten ordentlig (som på dette bildet) ?? Går det på "vekt på den bevegelige massen" eller går det på "hvor langt og fort" transporten skal foregå?
HØKT!
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #1152 på: desember 17, 2013, 12:59:00 pm » |
|
Litt vanskelig å se på bildet, er denne stroppet stumt?
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #1153 på: desember 17, 2013, 13:30:16 pm » |
|
Pussig det der..... hvis "den svaiende bevegelige" delen av lasten blir for stor og tung....da låser til og med "den profesjonelle transportbransjen" denne bevegeligheten på en forsvarlig måte....
Når "dere" går på transportarbeideopplæring....hvor går grensen for når man "slenger en stropp rundt hjulet"....og når man sikrer lasten ordentlig (som på dette bildet) ?? Går det på "vekt på den bevegelige massen" eller går det på "hvor langt og fort" transporten skal foregå?
HØKT!
Husk, det der er en vanlig trailer, det er ikke en biltransportgubbe.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 1110
Bosted: moss
stæsj hore og hard barket senkepøbel
|
|
« Svar #1154 på: desember 17, 2013, 22:32:18 pm » |
|
Når "dere" går på transportarbeideopplæring....hvor går grensen for når man "slenger en stropp rundt hjulet"....og når man sikrer lasten ordentlig (som på dette bildet) ?? Går det på "vekt på den bevegelige massen" eller går det på "hvor langt og fort" transporten skal foregå?
jeg jobber som bilberger. da bruker jeg stropper i 2x hjulene når det er personbil. sprinter ol. er det stropper i hjul foran og kjetting rundt bakaksel. da kan du kjære rally med den bak. biler i brilla blir sikret med 2x kjetting i for/bakstilling. lifter blir alltid sikret med kjetting
|
|
|
Loggført
|
Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #1155 på: desember 18, 2013, 12:05:16 pm » |
|
Når "dere" går på transportarbeideopplæring....hvor går grensen for når man "slenger en stropp rundt hjulet"....og når man sikrer lasten ordentlig (som på dette bildet) ?? Går det på "vekt på den bevegelige massen" eller går det på "hvor langt og fort" transporten skal foregå?
jeg jobber som bilberger. da bruker jeg stropper i 2x hjulene når det er personbil. sprinter ol. er det stropper i hjul foran og kjetting rundt bakaksel. da kan du kjære rally med den bak. biler i brilla blir sikret med 2x kjetting i for/bakstilling. lifter blir alltid sikret med kjetting Er det i det hele tatt lovlig (uavhengig om det er best eller ikke) å stroppe i kun to hjul? Desverre ser jeg hver dag biltransportere med biler som KUN er stroppet i et hjul. Kontoret mitt er i samme bygg som en bilforhandler.
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
SixGun
Seniormedlem
Innlegg: 418
Bosted: Nårje
|
|
« Svar #1156 på: desember 18, 2013, 15:15:44 pm » |
|
...vil påstå at det er like dumt å fingre med mobiltelefon for å ta bilde når man selv kjører... som å stroppe last "feil".
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #1157 på: desember 18, 2013, 15:25:22 pm » |
|
...vil påstå at det er like dumt å fingre med mobiltelefon for å ta bilde når man selv kjører... som å stroppe last "feil".
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
|
« Svar #1158 på: desember 18, 2013, 15:45:47 pm » |
|
...vil påstå at det er like dumt å fingre med mobiltelefon for å ta bilde når man selv kjører... som å stroppe last "feil".
Jeg har blitt "anonym medlem" på facebook....og som Tistlo sier: "da e mykkje rart på fjasboka"... Så - jeg har ikke tatt bildet (ei heller photoshoppet det....)
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Even Kirknes
Supermedlem
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord
|
|
« Svar #1159 på: desember 30, 2013, 21:45:00 pm » |
|
Mange kokker og jævla mye søl på denna tråden gitt. Det er ikke no firkanta fasit på detta problemet. Å stroppe over hjula kan være like bra som i chassiet. Alt kommer an på type bil, veistandar på strekningen, føreforhold osv. Å sammenligne det med hvordan stropping skal utføres i containere som er beregnet for sjøreise er tullete, for det er ikke sammenligningsbart med vei. (Helt andre krengninger og ytre påkjenninger enn på vei). Men jeg har ikke mer enn 5år som bilberger og 20år innen transport av tyngere kjøretøy som erfaring. Har aldri mista ett lass eller lignenede, men har fått huden full av kjeft av politi og berger for at jeg hadde stroppa for godt, når jeg gikk rundt og ned ei li på 20-30m og plankelasset ikke hadde flyttet seg en cm. Stropp minst etter krava, men også tilstreklig til at du føler deg trygg på at det du frakter blir stående også hvis du skulle være uheldig.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eikstad
Supermedlem
Innlegg: 2594
Bosted: I finere strøk av skien.
Full off stupid ideas since 1978.....
|
|
« Svar #1160 på: desember 30, 2013, 22:46:02 pm » |
|
Mange kokker og jævla mye søl på denna tråden gitt. Det er ikke no firkanta fasit på detta problemet. Å stroppe over hjula kan være like bra som i chassiet. Alt kommer an på type bil, veistandar på strekningen, føreforhold osv. Å sammenligne det med hvordan stropping skal utføres i containere som er beregnet for sjøreise er tullete, for det er ikke sammenligningsbart med vei. (Helt andre krengninger og ytre påkjenninger enn på vei). Men jeg har ikke mer enn 5år som bilberger og 20år innen transport av tyngere kjøretøy som erfaring. Har aldri mista ett lass eller lignenede, men har fått huden full av kjeft av politi og berger for at jeg hadde stroppa for godt, når jeg gikk rundt og ned ei li på 20-30m og plankelasset ikke hadde flyttet seg en cm. Stropp minst etter krava, men også tilstreklig til at du føler deg trygg på at det du frakter blir stående også hvis du skulle være uheldig.
Liker!!
|
|
|
Loggført
|
"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #1161 på: desember 30, 2013, 22:52:11 pm » |
|
Mange kokker og jævla mye søl på denna tråden gitt. Det er ikke no firkanta fasit på detta problemet. Å stroppe over hjula kan være like bra som i chassiet. Alt kommer an på type bil, veistandar på strekningen, føreforhold osv. Å sammenligne det med hvordan stropping skal utføres i containere som er beregnet for sjøreise er tullete, for det er ikke sammenligningsbart med vei. (Helt andre krengninger og ytre påkjenninger enn på vei). Men jeg har ikke mer enn 5år som bilberger og 20år innen transport av tyngere kjøretøy som erfaring. Har aldri mista ett lass eller lignenede, men har fått huden full av kjeft av politi og berger for at jeg hadde stroppa for godt, når jeg gikk rundt og ned ei li på 20-30m og plankelasset ikke hadde flyttet seg en cm. Stropp minst etter krava, men også tilstreklig til at du føler deg trygg på at det du frakter blir stående også hvis du skulle være uheldig.
Liker!! Nå får vi en pangstart på 2014!
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
nobrakes
Supermedlem
Innlegg: 3455
Bosted: oppland
|
|
« Svar #1162 på: desember 31, 2013, 00:01:08 am » |
|
Mange kokker og jævla mye søl på denna tråden gitt. Det er ikke no firkanta fasit på detta problemet. Å stroppe over hjula kan være like bra som i chassiet. Alt kommer an på type bil, veistandar på strekningen, føreforhold osv. Å sammenligne det med hvordan stropping skal utføres i containere som er beregnet for sjøreise er tullete, for det er ikke sammenligningsbart med vei. (Helt andre krengninger og ytre påkjenninger enn på vei). Men jeg har ikke mer enn 5år som bilberger og 20år innen transport av tyngere kjøretøy som erfaring. Har aldri mista ett lass eller lignenede, men har fått huden full av kjeft av politi og berger for at jeg hadde stroppa for godt, når jeg gikk rundt og ned ei li på 20-30m og plankelasset ikke hadde flyttet seg en cm. Stropp minst etter krava, men også tilstreklig til at du føler deg trygg på at det du frakter blir stående også hvis du skulle være uheldig.
Liker!! Nå får vi en pangstart på 2014!
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #1163 på: desember 31, 2013, 12:48:41 pm » |
|
Mitt siste bidrag i denne tråden for i år;
Satt å så på en dokumentar om store oppfinnelser og temaet var samlebåndet og serieproduksjon. En liten bit ut så var det flere snutter fra VW fabrikken hvor dem kjørte ut ferdige biler og busser på store lastebiler. Og hvor var dem stroppet? I hjula.
-BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle
Senkepøbel
|
|
« Svar #1164 på: januar 03, 2014, 02:19:51 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil
79 - T2 Ratlooker Doka -Solgt 93 - T4 Ratlooker Multivan - Solgt 68 - T1 RatLooker med snurre
|
|
|
JTWE
Supermedlem
Innlegg: 2198
Bosted:
|
|
« Svar #1165 på: januar 03, 2014, 17:16:25 pm » |
|
Selv om en bok en gang i tiden, fordi det passet dem, sa at jorda var flat... så var den jammen rund likevel.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle
Senkepøbel
|
|
« Svar #1166 på: januar 04, 2014, 13:19:59 pm » |
|
JTWE - Selv om en bok sier at jeg og andre tar feil og du riktig. Så er det nå dette vi lærer ang lastsikring på CE lappen. så da får vi vel si at det er riktig. Men hva vet vel jeg, Mulig du sitter i skrivende stund og reviderer regelverket sammen med samferdselsdepartementet.
Dere som sikrer stumt får gjøre det og så får vi "trafikk" farlige stroppe ihjul, for det hjelper jo tydeligvis ikke og framlegge dok. på hva regelverk og opplærings steder lærer sine elever, vi er og blir idioter i dine øyne.
men med mindre dere kommer med noe papir som sier at " Ja, Det skal stroppes stumt langs vei" og det er regelverket som klapp igjen. Ikke kom med det møle om at det stropper stumpt på Jernbane og båt transport. Det er ikke det som er tema. og ja det fins vel alltid bedre måter.
Vi KAN stroppe stumt med kjetting i understell.
Men da kommer det et spørsmål til. Hvis du kjøperen helt ny bil til X antall tusen kr. hadde du vært fornøyd at transportør hadde hukket kjettinger i understell og ødelagt lakk og understellsbehandling? Hvem skal betale for det? Transportører vil ikke ta regningen, siden regelverket sier at det er i henhold å stroppe til hjul.
|
|
|
Loggført
|
Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil
79 - T2 Ratlooker Doka -Solgt 93 - T4 Ratlooker Multivan - Solgt 68 - T1 RatLooker med snurre
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
|
« Svar #1167 på: januar 04, 2014, 22:49:55 pm » |
|
Mange kokker og jævla mye søl på denna tråden gitt. Det er ikke no firkanta fasit på detta problemet. Å drikke litt før man kjører kan være like bra som å være helt edru. Hvor mye man kan drikke kommer an på type bil, veistandar på strekningen, føreforhold, osv. Å sammenligne med hvor mye som kan drekkes om man skal føre båt er tullete, for det er ikke sammenligningsbart med bil. (Helt annet type ratt på en båt sammenliknet med bil).
Godt Nytt Stroppeår!
|
|
« Siste redigering: januar 04, 2014, 23:26:46 pm av SplitMan »
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Bugarella
Seniormedlem
Innlegg: 449
Bosted: Nere onnja
|
|
« Svar #1168 på: januar 05, 2014, 00:13:49 am » |
|
Mange kokker og jævla mye søl på denna tråden gitt. Det er ikke no firkanta fasit på detta problemet. Å drikke litt før man kjører kan være like bra som å være helt edru. Hvor mye man kan drikke kommer an på type bil, veistandar på strekningen, føreforhold, osv. Å sammenligne med hvor mye som kan drekkes om man skal føre båt er tullete, for det er ikke sammenligningsbart med bil. (Helt annet type ratt på en båt sammenliknet med bil).
Godt Nytt Stroppeår!
HØKT!
|
|
|
Loggført
|
Prinsesse Boblepott (1977) med kidsa Jekkpott (2002), Fullpott (2003) og Eksospott (2005), og folkevognbobla Gamle fru B (1963). Klikk på bildet over for å gå til bloggen min, Bugarella's garage, og besøk meg gjerne og lik siden min på Facebook: Bugarella facer garasjelivet.
|
|
|
Eikstad
Supermedlem
Innlegg: 2594
Bosted: I finere strøk av skien.
Full off stupid ideas since 1978.....
|
|
« Svar #1169 på: januar 05, 2014, 00:39:07 am » |
|
Da konkluderer jeg med følgende: -Folk med dårlig psyke, tynnslitte nerver og bedrevitere stropper stumt. -Resten av folket følger opplæringsboka/ loven og stropper i hjulene. Nice
|
|
|
Loggført
|
"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
|