BERGER
|
|
« Svar #510 på: januar 26, 2012, 11:59:22 am » |
|
Dette er det vi diskutere (forenklet ned til en aksling):
Fig1.jpg (45.89 KB. 1366x728 - vist 377 ganger.) Enda mer forenklet kan det kanskje sees slik? :
Fig2.jpg (41.96 KB. 1366x728 - vist 377 ganger.) Så er spørsmålet, hva håndterer den totale massen best?
|
|
« Siste redigering: januar 26, 2012, 12:02:26 pm av BERGER »
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #512 på: januar 26, 2012, 12:06:18 pm » |
|
en rodeomann som holder stiv/stumt spretter fort av gitt! men ikke hvis han immiterer en fjøret og dempet last da vinner han konkuransen!!
Om rodeo rytteren er limet eller stroppet til oksen blir han der... det var poenget med horna.... det som sitter fast faller ikke av... Punkter du bilen til hengeren blir den der....
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #513 på: januar 26, 2012, 12:08:32 pm » |
|
en rodeomann som holder stiv/stumt spretter fort av gitt! men ikke hvis han immiterer en fjøret og dempet last da vinner han konkuransen!!
Om rodeo rytteren er limet eller stroppet til oksen blir han der... det var poenget med horna.... det som sitter fast faller ikke av... Punkter du bilen til hengeren blir den der.... Men det er vel kjøreegenskapene vi diskuterer, ikke om det sitter fast eller ikke??
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #514 på: januar 26, 2012, 12:09:39 pm » |
|
Som jeg har poengtert før, så tror jeg det å låse lasten er best dersom veiforholdene er optimale. Dvs det blir som en banebil, som har det best med stiv fjæring. Men ta en banebil ut på standard veier og du ser at den ikke lenger er optimal. For stiv fjæring gir dårlige kjøreegenskaper på dårlig vei. Man trenger noe som er middels, eller som fungerer under "normale" forhold. Jeg holder fortsatt på at det er best at bilens fjæring jobber sammen med hengerns...frem til noen beviser det motsatte OK, se for deg rodeo, det er hva du mener ikke sant? rytteren holder seg fast og prøver å dempe og være så føyelig som mulig... For å ikke bli hivd av... Veldig bra ikke sant? Hornene på oksen følger ikke samme metode.... De sitter fast... Og faller ikke av. Ikke så veldig relevant, siden kroppen vår ikke er designet for å sitte på en okserygg. Øhh... ok, jeg skjønner ikke greia jeg... det gjør jeg seriøst ikke... en bil holdes på veien av tyngdekraften! En rytter holdes fast med tyngdekraften, PLUSS at han holder seg fast.... om noe har mennesket BEDRE forutsettinger for å holde seg fast... i tillegg til at vi har øyne og følelser som gjør at vi kan estimere hva oksen gjør i neste øyeblikk.... det har ikke bilen. Det jeg mener er at bilens fjærsystem er designet for å gjøre det det gjør når det står på hengeren eller kjører på veien. Same shit. Skipet behøver ikke slik demping siden det aldri forlater vannet (demperen) som det er halveis nedsenket i. Og dekket på skipet påfører bilene inni samme kreftene som en henger gjør... bare langt mer dempet. Eller same shit som du sier.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #515 på: januar 26, 2012, 12:12:01 pm » |
|
en rodeomann som holder stiv/stumt spretter fort av gitt! men ikke hvis han immiterer en fjøret og dempet last da vinner han konkuransen!!
Om rodeo rytteren er limet eller stroppet til oksen blir han der... det var poenget med horna.... det som sitter fast faller ikke av... Punkter du bilen til hengeren blir den der.... Men det er vel kjøreegenskapene vi diskuterer, ikke om det sitter fast eller ikke?? Du er fortsatt av den oppfatting at en bil får bedre kjøregenskaper med LØS last? Rart ikke de som kjører banekjøring har en bil på taket som de har stroppet i hjulene... siden det blir bedre enn å kjøre uten.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
|
« Svar #516 på: januar 26, 2012, 12:13:23 pm » |
|
På tide med litt mere tid i garasjen folkens??
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #517 på: januar 26, 2012, 12:16:12 pm » |
|
Som jeg har poengtert før, så tror jeg det å låse lasten er best dersom veiforholdene er optimale. Dvs det blir som en banebil, som har det best med stiv fjæring. Men ta en banebil ut på standard veier og du ser at den ikke lenger er optimal. For stiv fjæring gir dårlige kjøreegenskaper på dårlig vei. Man trenger noe som er middels, eller som fungerer under "normale" forhold. Jeg holder fortsatt på at det er best at bilens fjæring jobber sammen med hengerns...frem til noen beviser det motsatte OK, se for deg rodeo, det er hva du mener ikke sant? rytteren holder seg fast og prøver å dempe og være så føyelig som mulig... For å ikke bli hivd av... Veldig bra ikke sant? Hornene på oksen følger ikke samme metode.... De sitter fast... Og faller ikke av. Ikke så veldig relevant, siden kroppen vår ikke er designet for å sitte på en okserygg. Øhh... ok, jeg skjønner ikke greia jeg... det gjør jeg seriøst ikke... en bil holdes på veien av tyngdekraften! En rytter holdes fast med tyngdekraften, PLUSS at han holder seg fast.... om noe har mennesket BEDRE forutsettinger for å holde seg fast... i tillegg til at vi har øyne og følelser som gjør at vi kan estimere hva oksen gjør i neste øyeblikk.... det har ikke bilen. Det jeg mener er at bilens fjærsystem er designet for å gjøre det det gjør når det står på hengeren eller kjører på veien. Same shit. Skipet behøver ikke slik demping siden det aldri forlater vannet (demperen) som det er halveis nedsenket i. Og dekket på skipet påfører bilene inni samme kreftene som en henger gjør... bare langt mer dempet. Eller same shit som du sier. Joda, et skip trenger nettopp det, det er derfor man stropper bilene fast, slik at de ikke skal forsterke svingningene og forårsake at båten går rundt ("forlater vannet"). Det er den beste dempningen de kan få til. En henger og en bil har demping som fungerer som det skal for begge enhetene.
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #518 på: januar 26, 2012, 12:19:57 pm » |
|
en rodeomann som holder stiv/stumt spretter fort av gitt! men ikke hvis han immiterer en fjøret og dempet last da vinner han konkuransen!!
Om rodeo rytteren er limet eller stroppet til oksen blir han der... det var poenget med horna.... det som sitter fast faller ikke av... Punkter du bilen til hengeren blir den der.... Men det er vel kjøreegenskapene vi diskuterer, ikke om det sitter fast eller ikke?? Du er fortsatt av den oppfatting at en bil får bedre kjøregenskaper med LØS last? Rart ikke de som kjører banekjøring har en bil på taket som de har stroppet i hjulene... siden det blir bedre enn å kjøre uten. Vi snakker ikke om løs last. Og det er ikke i diskusjonen hva som gir best kjøreegenskaper for alle kjøretøyer. Vi snakker om en bil på en henger, og da må vi diskutere de forutsetningene.
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
perpioneer
Supermedlem
Innlegg: 895
Bosted: Arendal
|
|
« Svar #519 på: januar 26, 2012, 12:29:20 pm » |
|
På tide med litt mere tid i garasjen folkens??
Hysj!!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #520 på: januar 26, 2012, 12:33:39 pm » |
|
happy stropping!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
JonB
Supermedlem
Innlegg: 2398
Bosted: Vestfold
|
|
« Svar #521 på: januar 26, 2012, 12:35:44 pm » |
|
På tide med litt mere tid i garasjen folkens??
Hysj!!! X2!! Burde strengt tatt ikke brukt tiden på å lese her på jobb da...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #522 på: januar 26, 2012, 13:05:32 pm » |
|
Som jeg har poengtert før, så tror jeg det å låse lasten er best dersom veiforholdene er optimale. Dvs det blir som en banebil, som har det best med stiv fjæring. Men ta en banebil ut på standard veier og du ser at den ikke lenger er optimal. For stiv fjæring gir dårlige kjøreegenskaper på dårlig vei. Man trenger noe som er middels, eller som fungerer under "normale" forhold. Jeg holder fortsatt på at det er best at bilens fjæring jobber sammen med hengerns...frem til noen beviser det motsatte OK, se for deg rodeo, det er hva du mener ikke sant? rytteren holder seg fast og prøver å dempe og være så føyelig som mulig... For å ikke bli hivd av... Veldig bra ikke sant? Hornene på oksen følger ikke samme metode.... De sitter fast... Og faller ikke av. Ikke så veldig relevant, siden kroppen vår ikke er designet for å sitte på en okserygg. Øhh... ok, jeg skjønner ikke greia jeg... det gjør jeg seriøst ikke... en bil holdes på veien av tyngdekraften! En rytter holdes fast med tyngdekraften, PLUSS at han holder seg fast.... om noe har mennesket BEDRE forutsettinger for å holde seg fast... i tillegg til at vi har øyne og følelser som gjør at vi kan estimere hva oksen gjør i neste øyeblikk.... det har ikke bilen. Det jeg mener er at bilens fjærsystem er designet for å gjøre det det gjør når det står på hengeren eller kjører på veien. Same shit. Skipet behøver ikke slik demping siden det aldri forlater vannet (demperen) som det er halveis nedsenket i. Og dekket på skipet påfører bilene inni samme kreftene som en henger gjør... bare langt mer dempet. Eller same shit som du sier. Joda, et skip trenger nettopp det, det er derfor man stropper bilene fast, slik at de ikke skal forsterke svingningene og forårsake at båten går rundt ("forlater vannet"). Det er den beste dempningen de kan få til. En henger og en bil har demping som fungerer som det skal for begge enhetene. På skip setter de lasten fast selv om de har verdens udiskutabelt beste og største demper. Du kan gjerne få snakke med noen av spesialistene på dette feltet... de sitter nedover gangen her på jobb.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #523 på: januar 26, 2012, 13:07:32 pm » |
|
Dette er det vi diskutere (forenklet ned til en aksling):
[ Vedlegg ]
Enda mer forenklet kan det kanskje sees slik? :
[ Vedlegg ]
Så er spørsmålet, hva håndterer den totale massen best?
Det to tegningen på høyre siden er egentlig like.... og den nederste er best... dvs laget som en F1 bil.... EN demper EN fjær.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #524 på: januar 26, 2012, 13:10:37 pm » |
|
en rodeomann som holder stiv/stumt spretter fort av gitt! men ikke hvis han immiterer en fjøret og dempet last da vinner han konkuransen!!
Om rodeo rytteren er limet eller stroppet til oksen blir han der... det var poenget med horna.... det som sitter fast faller ikke av... Punkter du bilen til hengeren blir den der.... Men det er vel kjøreegenskapene vi diskuterer, ikke om det sitter fast eller ikke?? Du er fortsatt av den oppfatting at en bil får bedre kjøregenskaper med LØS last? Rart ikke de som kjører banekjøring har en bil på taket som de har stroppet i hjulene... siden det blir bedre enn å kjøre uten. Vi snakker ikke om løs last. Og det er ikke i diskusjonen hva som gir best kjøreegenskaper for alle kjøretøyer. Vi snakker om en bil på en henger, og da må vi diskutere de forutsetningene. De fysiske lovene ser ikke forskjell på om gjenstanden heter henger eller lastebil eller skip... de er like uansett. Er det best å sette lasten fast i ett tilfelle så er det alltid best...
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Rocket-Racing
Supermedlem
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold
|
|
« Svar #525 på: januar 26, 2012, 13:12:56 pm » |
|
Hvis du skal stroppe noe annet tungt på en henger, alt annet enn en bil. Vil du da sette denne lasten rett på hengeren og stroppe den fast eller vil du stroppe fast en fjærende innretning til hengeren og lasten oppå der?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #526 på: januar 26, 2012, 13:19:33 pm » |
|
og alle som har noe nærve celler i kroppen (som fungerer) merker att: en bilhenger lastet med med en bil med fungernede god fjøring/dempere (på bilen som er lastet på henger) stroppet i hjula er mye bedre (mindre hopp og sprett og tjo og hei ) enn en en som er stum siden bilhengere har tilsvarende NULL fungerende understell (fjøringsvei MED korrekt demping) OG norske veier ikke er flate som en F1 bane. Bilens understell VIL dempe bevegelsene til hengeren.
Igjen, det er noe alvorlig galt med hengeren din... men utover det så har du nok rett i at det føles sånn når man kjører rett frem over humper og dumper. Når det er sagt tror jeg at du bør vurdere å kjøpe fransk eller amerikansk bil... de har den softe myke all-over-the-place-feelingen du blander sammen med kjøreegenskaper nå har det seg slik att man også før eller siden MÅ gjennom en sving , som har dumper. vil du att hengeren spretter sideveis i svingen pga udempet last eller vil du att hengeren følger underlaget bedre. hva gir best kjøreegenskaper.? Jeg ønsker at hengeren skal tro den er en svært tung TOM henger.... da må demperne dempe EN sideveis sleng. Alternativ 2: Det står en full Landrover oppå som oppdager svingen først etter at dekkene på hengeren har full strekk i dekkene sine. Dette kan sammenlignes med de nød hammerne som henger på rutebusser.... det er ikke første kakket som er problemet... det er det kakket som kommer rett etter. Jeg tror det er tid for skolebenken.... ikke garasjen
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #527 på: januar 26, 2012, 13:39:37 pm » |
|
Dette er det vi diskutere (forenklet ned til en aksling):
[ Vedlegg ]
Enda mer forenklet kan det kanskje sees slik? :
[ Vedlegg ]
Så er spørsmålet, hva håndterer den totale massen best?
Det to tegningen på høyre siden er egentlig like.... og den nederste er best... dvs laget som en F1 bil.... EN demper EN fjær. Kan du forklare hvorfor den er best?
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #528 på: januar 26, 2012, 13:46:06 pm » |
|
Hvis du skal stroppe noe annet tungt på en henger, alt annet enn en bil. Vil du da sette denne lasten rett på hengeren og stroppe den fast eller vil du stroppe fast en fjærende innretning til hengeren og lasten oppå der?
Fjæret OG dempet. Det hadde fungert utmerket. Du kjører ikke bil uten dempere. Hvorfor har lastebiler fjøret og dempet førerstol når lastebilen har fjøring og dempere i hjulopphenget...
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #529 på: januar 26, 2012, 13:49:55 pm » |
|
Hvis du skal stroppe noe annet tungt på en henger, alt annet enn en bil. Vil du da sette denne lasten rett på hengeren og stroppe den fast eller vil du stroppe fast en fjærende innretning til hengeren og lasten oppå der?
Det er en relevant sammenligning, og man vil jo av praktiske årsaker sette den rett på hengeren. Men om man hadde et "understell" til lasten som var spesifikt laget for den, med fjæring og dempere designet for å holde lasten mest mulig i ro (slik som et bilunderstell), hadde vurderingen vært en annen, tror jeg....
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
nobrakes
Supermedlem
Innlegg: 3454
Bosted: oppland
|
|
« Svar #530 på: januar 26, 2012, 14:03:01 pm » |
|
Hvis du skal stroppe noe annet tungt på en henger, alt annet enn en bil. Vil du da sette denne lasten rett på hengeren og stroppe den fast eller vil du stroppe fast en fjærende innretning til hengeren og lasten oppå der?
Fjæret OG dempet. Det hadde fungert utmerket. Du kjører ikke bil uten dempere. Hvorfor har lastebiler fjøret og dempet førerstol når lastebilen har fjøring og dempere i hjulopphenget...
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
Tony China
Seniormedlem
Innlegg: 274
Bosted:
49% Motherfucker 51% Son of a bitch
|
|
« Svar #531 på: januar 26, 2012, 14:07:36 pm » |
|
Hvorfor har ikke noen kommet på den geniale ideen med et avfjæret takstativ, det må jo være lifsfarlig at skiboksen er stum iforhold til bilen. Tenk hvor sikkert det hadde vært med 100 kg taklast som sto på 4 fjærer.....
|
|
|
Loggført
|
Its not about the type of car you drive. Its about the size of the arm hanging out the window.....
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #532 på: januar 26, 2012, 14:21:55 pm » |
|
Hvorfor har ikke noen kommet på den geniale ideen med et avfjæret takstativ, det må jo være lifsfarlig at skiboksen er stum iforhold til bilen. Tenk hvor sikkert det hadde vært med 100 kg taklast som sto på 4 fjærer.....
Velkommen Tony! Regna med å se deg her etter lunsj
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Tony China
Seniormedlem
Innlegg: 274
Bosted:
49% Motherfucker 51% Son of a bitch
|
|
« Svar #533 på: januar 26, 2012, 14:25:39 pm » |
|
Takk for det, men jeg blir ikke lenge, denne diskusjoner overgår ikke bare min fantasi, men også alle fysiske lover.
|
|
|
Loggført
|
Its not about the type of car you drive. Its about the size of the arm hanging out the window.....
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #534 på: januar 26, 2012, 14:51:41 pm » |
|
Hehe du vet at et emne er seriøst ferdig diskutert når Tony China kommer ut av hi.
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #535 på: januar 26, 2012, 15:04:42 pm » |
|
Hvis du skal stroppe noe annet tungt på en henger, alt annet enn en bil. Vil du da sette denne lasten rett på hengeren og stroppe den fast eller vil du stroppe fast en fjærende innretning til hengeren og lasten oppå der?
Fjæret OG dempet. Det hadde fungert utmerket. Du kjører ikke bil uten dempere. Hvorfor har lastebiler fjøret og dempet førerstol når lastebilen har fjøring og dempere i hjulopphenget... Det er kanskje vanskelig å lage Cadillac fjæring for 48 tonn eller? Siden leca og frossenfisk ikke bryr seg mye likevel, så lager man gyngestol av førerstolen istedet.... Se for deg 50 tonn på comfort fjæring...
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #536 på: januar 26, 2012, 15:11:53 pm » |
|
Hvis du skal stroppe noe annet tungt på en henger, alt annet enn en bil. Vil du da sette denne lasten rett på hengeren og stroppe den fast eller vil du stroppe fast en fjærende innretning til hengeren og lasten oppå der?
Det er en relevant sammenligning, og man vil jo av praktiske årsaker sette den rett på hengeren. Men om man hadde et "understell" til lasten som var spesifikt laget for den, med fjæring og dempere designet for å holde lasten mest mulig i ro (slik som et bilunderstell), hadde vurderingen vært en annen, tror jeg.... Siden du tror det, og det kan jo være riktig... regner ikke med at du tror du er HELT alene om å ha tenkt det ut noengang? Jeg mener, hadde det vært fantastisk bra ville det vel vært i bruk i ekstrem offroad kjøring? I Paris Dakar, eller Baja500 eller liggende, hvor penger og regler ikke har noe å si... Jeg trekker mine slutninger fra at man ALDRI ser dette.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #537 på: januar 26, 2012, 15:19:53 pm » |
|
hadde flere henger vært konstruert slik så.... et tilsynelatende fungerende understell....med "IRS":!?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #538 på: januar 26, 2012, 15:32:38 pm » |
|
Hvis du skal stroppe noe annet tungt på en henger, alt annet enn en bil. Vil du da sette denne lasten rett på hengeren og stroppe den fast eller vil du stroppe fast en fjærende innretning til hengeren og lasten oppå der?
Det er en relevant sammenligning, og man vil jo av praktiske årsaker sette den rett på hengeren. Men om man hadde et "understell" til lasten som var spesifikt laget for den, med fjæring og dempere designet for å holde lasten mest mulig i ro (slik som et bilunderstell), hadde vurderingen vært en annen, tror jeg.... Siden du tror det, og det kan jo være riktig... regner ikke med at du tror du er HELT alene om å ha tenkt det ut noengang? Jeg mener, hadde det vært fantastisk bra ville det vel vært i bruk i ekstrem offroad kjøring? I Paris Dakar, eller Baja500 eller liggende, hvor penger og regler ikke har noe å si... Jeg trekker mine slutninger fra at man ALDRI ser dette. Igjen så tror jeg det bunner ut i hvordan man tenker når man konstruerer, er det tenkt at lasten oppå skal fjære selv eller ikke? Hvis den ikke skal fjære, legger man inn nødvendig fjæringsegenskaper i hengerns understell. Kan godt hende jeg tar feil, og det skal jeg være den første til å innrømme hvis noen kan bevise at det er motsatt, men jeg tror bil-tilhengere er konstruert for å ha fjærende last. På samme måte som en dolly, som ikke har fjærer i det hele tatt, der er det tenkt at det kun er bilens fjærer som skal gjøre jobbe.
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #539 på: januar 26, 2012, 15:45:51 pm » |
|
tror dere ingeniørene hos BSS og porsche KUN tenker "for enkelthet skyld" når alle Cup/racebiler kommer slikt tilbehør: eller att det også kan fungere bra i praksis? ja disse bilene har fjøringsvei med dempere.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|