TomR
|
|
« Svar #150 på: mars 17, 2010, 00:17:24 am » |
|
Be kontrolløren få på seg lue - han er ikke innendørs og er således ikke fritatt for hodeplagg!!! Da har vi vært på kjøretur i dag. Lasten ble stroppet ned for å sikre optimale kjøreegenskaper på henger og bil. Girkassen var satt i fri og håndbrekket av på forskriftsmessig vis. Krona på verket var innleid kontrollør fra kommunen som gav lastingen "tommel opp"! Lykke til alle sammen med sesongens biltransport!
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
Jalle
Supermedlem
Innlegg: 1049
Bosted: Lørenskog
Klubbløs #006
|
|
« Svar #151 på: mars 18, 2010, 00:41:55 am » |
|
Da har vi vært på kjøretur i dag. Lasten ble stroppet ned for å sikre optimale kjøreegenskaper på henger og bil. Girkassen var satt i fri og håndbrekket av på forskriftsmessig vis. Krona på verket var innleid kontrollør fra kommunen som gav lastingen "tommel opp"! Lykke til alle sammen med sesongens biltransport! Hadde du hatt en stropp andre veien oxo hadde du hatt panser enda da, men ellers veldig bra.
|
|
|
Loggført
|
All klaring er god klaring, tut og kjør !! ©
|
|
|
JS
Supermedlem
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #152 på: mars 18, 2010, 01:43:52 am » |
|
Helt unødvendig, den er skikkelig sikret i vinsjen også!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 2890
Bosted:
|
|
« Svar #153 på: mars 18, 2010, 16:47:36 pm » |
|
Helt unødvendig, den er skikkelig sikret i vinsjen også!
..og her trenger man ikke koble til strøm for å få høy spenning på turen.. (ref tekst bilde)
|
|
|
Loggført
|
58`mod Type1 60`mod Type1 Deluxe 61`mod Type1 64`mod Type1 65`mod Type1 68`mod Type1 + et par til på lur...(pensjonsparingen min ) Eier av Harry Von Kaaten Racing Team. Rammekroken Fredrikstad
|
|
|
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 2890
Bosted:
|
|
« Svar #154 på: mars 20, 2010, 21:18:12 pm » |
|
Da gjorde Reiel et tappert forsøk på å følge loven ved stropping av bil, da må det tillegges at jeg ikke har tro på at jo flere jo bedre er det beste her.... Håper dere kom hjem uten uhell (forøvrig hadde han tre biler på den samme hengeren i dag, alle stroppet på ulik måte )
|
|
|
Loggført
|
58`mod Type1 60`mod Type1 Deluxe 61`mod Type1 64`mod Type1 65`mod Type1 68`mod Type1 + et par til på lur...(pensjonsparingen min ) Eier av Harry Von Kaaten Racing Team. Rammekroken Fredrikstad
|
|
|
|
Kjetil
Supermedlem
Innlegg: 1459
Bosted: Toten
|
|
« Svar #156 på: mars 21, 2010, 14:17:53 pm » |
|
...og plutselig innså jeg hvorfor denne tråden ble til.... Da gjorde Reiel et tappert forsøk på å følge loven ved stropping av bil, da må det tillegges at jeg ikke har tro på at jo flere jo bedre er det beste her.... Håper dere kom hjem uten uhell (forøvrig hadde han tre biler på den samme hengeren i dag, alle stroppet på ulik måte )
|
|
« Siste redigering: mars 21, 2010, 14:23:06 pm av Kjetil »
|
Loggført
|
|
|
|
nobrakes
Supermedlem
Innlegg: 3454
Bosted: oppland
|
|
« Svar #157 på: mars 21, 2010, 14:51:49 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
|
|
« Svar #158 på: mars 22, 2010, 20:22:46 pm » |
|
Da gjorde Reiel et tappert forsøk på å følge loven ved stropping av bil, da må det tillegges at jeg ikke har tro på at jo flere jo bedre er det beste her.... Håper dere kom hjem uten uhell (forøvrig hadde han tre biler på den samme hengeren i dag, alle stroppet på ulik måte ) [/quote] Vi kom oss hjem uten uhell faktisk... Var noen stropper som røyk under veis men sånt skjer, hadde mange å ta av
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
Jalle
Supermedlem
Innlegg: 1049
Bosted: Lørenskog
Klubbløs #006
|
|
« Svar #159 på: mars 23, 2010, 10:17:25 am » |
|
Om man bare får bort fjæringsveien på bilen trenger man faktisk ikke stropper
|
|
|
Loggført
|
All klaring er god klaring, tut og kjør !! ©
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #160 på: april 04, 2010, 11:55:31 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
JS
Supermedlem
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #161 på: april 04, 2010, 12:27:39 pm » |
|
Sweet!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
nobrakes
Supermedlem
Innlegg: 3454
Bosted: oppland
|
|
« Svar #162 på: april 05, 2010, 17:24:25 pm » |
|
[ Vedlegg ] flott brakett dette vil si at man ikke strammer ned fjæringa, men fester hjulet til henger, samme som med hjulstropp
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
|
« Svar #163 på: oktober 19, 2010, 14:30:29 pm » |
|
Jeg passerte denne på vei til jobb i dag .... og kom til å tenke på en av de vikitgste trådene på vwNorge igjen...
På samme måte som "there is no substitute for cubic inches" .... så gjelder i denne tråden (og i overraskende mange andre tråder her inne) prinsippet "you shouldn't argue against basic physical principles - they are usually found to be true".
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
|
« Svar #164 på: desember 02, 2010, 17:30:52 pm » |
|
Fikk se dette bildet på www.barndoor.dk i dag og kom til å tenke på denne tråden... Fortsatt noen som mener at det er risikofritt og "godt nok" å surre i hjulene?
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
|
|
« Svar #165 på: desember 02, 2010, 18:12:55 pm » |
|
Ser at du i et desperat forsøk prøver å holde liv i denne tråden Øystein...
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #166 på: desember 02, 2010, 18:30:45 pm » |
|
Satsar på da var god håndbrekk på den bden...
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
nobrakes
Supermedlem
Innlegg: 3454
Bosted: oppland
|
|
« Svar #167 på: desember 02, 2010, 20:31:42 pm » |
|
stikker å lager popcorn jeg
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #168 på: desember 03, 2010, 11:29:27 am » |
|
Passerte en bilfrakter på vei hjem fra jobb i går, den hadde fire biler bakpå. Samtlige var stroppet i hjulene og den som sto først sto i 45 grader vinkel!! Fikk ikke tatt bilde da...
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
svenole
VSN
Supermedlem
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg
|
|
« Svar #169 på: desember 03, 2010, 11:41:56 am » |
|
[ Vedlegg ] flott brakett dette vil si at man ikke strammer ned fjæringa, men fester hjulet til henger, samme som med hjulstropp Tenkte å lage en slik braket i noe tykkere metall, men denne ser grei ut. Hvor får en kjøpt denne?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #170 på: desember 03, 2010, 11:45:28 am » |
|
[ Vedlegg ] flott brakett dette vil si at man ikke strammer ned fjæringa, men fester hjulet til henger, samme som med hjulstropp Tenkte å lage en slik braket i noe tykkere metall, men denne ser grei ut. Hvor får en kjøpt denne? Disse er PLENTY tykke nok. Tro meg. Kontakt Trond Dahl her så har han et lite lager. Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
|
« Svar #171 på: desember 03, 2010, 11:48:39 am » |
|
Ser at du i et desperat forsøk prøver å holde liv i denne tråden Øystein... Hehe...ja - noen må jo gjøre det.. Teori møter praksis er et favorittema, og denne tråden eksemplifiserer det mer enn noen...
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #172 på: desember 03, 2010, 12:00:02 pm » |
|
Teori møter praksis er et favorittema, og denne tråden eksemplifiserer det mer enn noen...
Så evig sant
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #173 på: desember 03, 2010, 12:06:52 pm » |
|
Sett denne ?
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #174 på: desember 03, 2010, 14:20:39 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
nobrakes
Supermedlem
Innlegg: 3454
Bosted: oppland
|
|
« Svar #175 på: desember 03, 2010, 15:55:11 pm » |
|
nå har jeg spist opp popcornet mitt, så dere som viser til stroppong på båt, sammenligner ei biltralle som veier 5-800kg med en båt som laster fler tusen biler?? og at de har samme bevegelser under transport, jeg ser heller ikke at bilene blir stroppet ned på fjæringa på denne filmen, bare at de blir krysstroppet i orginale tauekroker foran og bak.. jeg stropper forøvrig slik jeg vil, og dere kan stroppe akkurat som dere vil for meg, sålenge det dere frakter ikke faller av under transport, eller ved ei eventuell ulykke
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #176 på: desember 03, 2010, 16:16:13 pm » |
|
[ Vedlegg ] flott brakett dette vil si at man ikke strammer ned fjæringa, men fester hjulet til henger, samme som med hjulstropp Tenkte å lage en slik braket i noe tykkere metall, men denne ser grei ut. Hvor får en kjøpt denne? Disse er PLENTY tykke nok. Tro meg. Kontakt Trond Dahl her så har han et lite lager. Mvh BB Jeg har en bunke på lager, så hvis noen er interessert er det bare å ta kontakt.
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
|
« Svar #177 på: desember 03, 2010, 16:19:25 pm » |
|
Interessant sammenlinking der "nobrakes"...ang vekt. Det fikk meg til å tenke litt: a) I tilfellet på båt: Ifølge " http://www.walleniusmarine.com/sv/Vad-vi-gor/Var-flotta1/" så veier "Faust"-båten 30.400 tonn og den kan laste 8000 biler. Forholdet mellom "bevegelig last" (8000bilerx1tonn) og "fartøy" er altså 8000/30400=0,26. Altså: I et tilfelle der man har med seg "avfjæret, bevegelig" masse som er ca 1/4-del av fartøyets totalvekt.....der er man så redd for at denne bevegelsen skal påvirke fartøyets egenskaper at man stropper i chassis slik at det blir stumt og fast og ubevegelig. b) I tilfellet på henger: La oss si at en bil veier 1 tonn...og ei biltralle veier 0,5 tonn....der er altså forholdet helt snudd på hodet.... 1/0,5=2 Altså: I et tilfelle der avfjæret, bevegelig-masse veier dobbelt så mye som fartøyet.....der anbefaler altså Biltilsynet og "noen" at man stropper i hjulene og lar være å forholde seg til at dobbelt masse kan være med å påvirke kjøreegenskapene til "fartøyet".. Men.... "sånn har vi gjort det i alle år"...... Så da så.
|
|
« Siste redigering: desember 03, 2010, 16:45:00 pm av SplitMan »
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #178 på: desember 03, 2010, 16:26:57 pm » |
|
Og hva det gjelder "kjøreforhold" så tar jeg heller en fartshump av og til enn Atlanterhavet...
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
nobrakes
Supermedlem
Innlegg: 3454
Bosted: oppland
|
|
« Svar #179 på: desember 03, 2010, 17:17:32 pm » |
|
Interessant sammenlinking der "nobrakes"...ang vekt. Det fikk meg til å tenke litt: a) I tilfellet på båt: Ifølge " http://www.walleniusmarine.com/sv/Vad-vi-gor/Var-flotta1/" så veier "Faust"-båten 30.400 tonn og den kan laste 8000 biler. Forholdet mellom "bevegelig last" (8000bilerx1tonn) og "fartøy" er altså 8000/30400=0,26. Altså: I et tilfelle der man har med seg "avfjæret, bevegelig" masse som er ca 1/4-del av fartøyets totalvekt.....der er man så redd for at denne bevegelsen skal påvirke fartøyets egenskaper at man stropper i chassis slik at det blir stumt og fast og ubevegelig. b) I tilfellet på henger: La oss si at en bil veier 1 tonn...og ei biltralle veier 0,5 tonn....der er altså forholdet helt snudd på hodet.... 1/0,5=2 Altså: I et tilfelle der avfjæret, bevegelig-masse veier dobbelt så mye som fartøyet.....der anbefaler altså Biltilsynet og "noen" at man stropper i hjulene og lar være å forholde seg til at dobbelt masse kan være med å påvirke kjøreegenskapene til "fartøyet".. Men.... "sånn har vi gjort det i alle år"...... Så da så. ser hva du vil frem til, men på videoen så ser jeg ikke at bilene er stroppen i bunn i fjæringa, de blir festet i et punkt i hvert hjørne, og i følge de som kommenterer videoen, er dette og pga tid som er til rådighet under lasting. men for min egen del, den ene gangen jeg hadde en t-4 transporte på hengeren uten hjul på, som ble stroppa helt nedtil, ble kjøreopplevelsen min så myyye dårligere enn når jeg stropper bilen i hjulene og lar fjæringa på bilen og hengeren fordele "humpene" i kjørebanen på begge kjøretøyene. he he.. fant denne nå.. hør på kommentarene
|
|
« Siste redigering: desember 03, 2010, 17:42:54 pm av nobrakes »
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
|