oktober 31, 2024, 00:00:34 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 11 12 [13] 14
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 2,7 liter T4.  (Lest 166200 ganger)
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1908
Bosted:


Vis profil

« Svar #360 på: februar 06, 2017, 19:53:28 pm »

 Glad Glad

mvh
Loggført
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #361 på: februar 09, 2017, 00:00:28 am »

Var jo endel tyngre, men du har jo lagt på den endel også da. Motor og gir drar jo litt. Nesten like tung som notchen min jo :-)
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #362 på: februar 13, 2017, 13:41:01 pm »

Har fjernet alle isolasjons mattene jeg hadde i bilen -25kg og med de nye fram felgene og dekkene som er 9,2kg letter er årets bil 34kg. Total vekt på bil blir nå 785kg.
Loggført
64notch
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #363 på: februar 14, 2017, 18:41:11 pm »

Det må du vel være fornøyd med? Ikke så lett å slanke på noe mere nå!
Da må den i såfall være på føreren, men han veier ikke stort mere enn en førsteklassing!!! Gliser
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #364 på: februar 14, 2017, 20:21:16 pm »

 Gliser
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #365 på: februar 15, 2017, 00:25:16 am »

Bare start å kappe vekk stål  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #366 på: februar 15, 2017, 08:38:09 am »

Bare start å kappe vekk stål  Gliser

Alternativet er å trimme mer såklart. Jeg hadde definitivt valgt å gjøre det istedenfor å kappe en strøken, rustfri bil. Du som har datasprut monterer enkelt ett tørt og skjult lystgassanlegg og lar sprutet kompansere med fuel. 40 - 125hk ekstra for under 10 000,- inkl frakt og mva. La sprutet gjøre all jobben for deg ved at du benytter en av de analoge utgangene og så trigger du lystgassen med en kombinasjon av feks throttle og turtall. Feks når du har over 75% throttle og over 4000 omdr så gir sprutet strøm til ett rele som igjen gir 12V til lystgassolenoiden. For å være helt trygg så trekker du fra 2gr med tenning samtidig som du feks legger til 10% fuel og sjekker hva AF`n din sier.

Og med 785 + 70kg sjåfør og litt bensin sammen 198hk på hjulene så skal du i teorien klare 12.35 og 174 kmt. Mot 12.55 og 170 kmt før lettingen

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #367 på: februar 15, 2017, 14:03:00 pm »

TURB Gliser!
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #368 på: februar 15, 2017, 16:14:55 pm »

Det blir ikke noe kapping i bilen for og lette den.
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #369 på: februar 15, 2017, 16:20:20 pm »

Lystgass eller turbo tror jeg heller ikke det blir.
Men en 11sekunder hadde vært gøy,så jeg for se hva som må til for og klare det.
Loggført
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #370 på: februar 15, 2017, 16:56:02 pm »

Skal vel være mulig å få lurt ut 30-50 hk til av motoren din tenker jeg! Fet bil!
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #371 på: februar 15, 2017, 17:08:44 pm »

Ja det er nok litt mer og hente ut av motoren. Så vi for se til neste år om det bli bytte av kam++

BB. Hvilken 60 fot må jeg ned på for og kjøre en 11 sekunder med dagens vekt og hk?
PS. bra tippet på sjåfør vekten Glad
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #372 på: februar 15, 2017, 18:28:25 pm »

BB. Hvilken 60 fot må jeg ned på for og kjøre en 11 sekunder med dagens vekt og hk?

Det strides de lærde om men en vanlig omregning er at 0.10 sek bedre 60ft utgjør 0.17-0.20 på ET.

Du klarte som best 1.737 og 12.55 så med andre ord:

1.63 = 12.35
1.53 = 12.15
1.43 = 11.95

Med klutsjkontroll og DOT dekk bak og front runners foran så burde det være realistisk med 1.50 - 1.55. På en virkelig god dag så kan du klare en høy 11`er med dagens oppsett.

Jeg har trua men du vinner ingen streel legal med 2.339 reaksjon  Gliser

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #373 på: februar 15, 2017, 20:42:57 pm »

Har troen på at det nye hyd.clutch systemet med sluring skal hjelpe til og forbedre 60foten litt.
Har kikket gjennom loggene og ser at når jeg starter på 7000rpm. dropper turtallet helt ned til 3300rpm.i starten.
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #374 på: august 30, 2017, 08:23:00 am »

SCC 2017 er ferdig og jeg fikk kjørt endel ganger. Beste tiden ble 12.341 med 60ft på 1,706 og 175.18 km/t
Forbedringen av tiden skylles at bilen var 34 kg lettere, for jeg klart ikke og forbedre 60ft.
Kalle det ser ut som teorien din stemmer bra👍
Fikk dessverre lagerbank i motoren på slutten av søndagen, så da var det bare og pakke sammen.
Neste år SKAL jeg kjøre en 11sek.
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #375 på: august 30, 2017, 08:25:01 am »

Film av 12.341.

https://m.youtube.com/watch?list=PLhODCrADjwRP0TZhjFhxfSTabma0f_AwP&v=2L8RYcvgbcw
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #376 på: september 19, 2017, 12:31:01 pm »

SCC 2017 er ferdig og jeg fikk kjørt endel ganger. Beste tiden ble 12.341 med 60ft på 1,706 og 175.18 km/t
Forbedringen av tiden skylles at bilen var 34 kg lettere, for jeg klart ikke og forbedre 60ft.
Kalle det ser ut som teorien din stemmer bra👍
Fikk dessverre lagerbank i motoren på slutten av søndagen, så da var det bare og pakke sammen.
Neste år SKAL jeg kjøre en 11sek.

Hadde vært kjekt om vi alle slo PB igjen 2018  Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #377 på: september 19, 2017, 12:53:06 pm »

SCC 2017 er ferdig og jeg fikk kjørt endel ganger. Beste tiden ble 12.341 med 60ft på 1,706 og 175.18 km/t
Forbedringen av tiden skylles at bilen var 34 kg lettere, for jeg klart ikke og forbedre 60ft.
Kalle det ser ut som teorien din stemmer bra👍
Fikk dessverre lagerbank i motoren på slutten av søndagen, så da var det bare og pakke sammen.
Neste år SKAL jeg kjøre en 11sek.

Hadde vært kjekt om vi alle slo PB igjen 2018  Glad
Det bør jo gå fint :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #378 på: september 19, 2017, 15:55:52 pm »

Har nå kjøpt ny kam fra JPM som jeg henter på dyno dag.
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #379 på: oktober 30, 2017, 13:08:22 pm »

Det var ikke lagerbank som jeg trodde men et defekt stempel.
Hva har skjedd?
Er det lommene til ventilene som er for dype og for lite gods igjen til den øverste stempel fjæren?


* DEB1CDB7-E651-4648-B00B-526FE12106DD.jpg (60.21 KB, 800x600 - vist 629 ganger.)

* 59C35609-BE37-4205-86AF-CA1ABCD1A5AB.jpg (67.09 KB, 800x600 - vist 583 ganger.)
Loggført
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #380 på: oktober 30, 2017, 14:12:24 pm »

For lite klaring på stempelfjæren?
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #381 på: oktober 30, 2017, 15:50:40 pm »

Klaringen på topp stempelfjør er 045mm
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #382 på: oktober 30, 2017, 16:53:47 pm »

Hvordan ser sylinderen ut?

Jeg stemmer for tight stempelring.

0,45mm hørtes lite ut på så stor borring?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #383 på: oktober 30, 2017, 19:46:36 pm »

Imponerende at det har gått såpass lenge som det har med så lite gods igjen mellom ventillomme og stempelring spor.
Har nok bare blitt en hotspot på det tynneste området som så har brent seg gjennom.
Loggført

geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #384 på: oktober 30, 2017, 20:04:15 pm »

Den biten som mangler på stempelet har ikke smeltet bort, den har knekt av og lagt seg på toppen av stempelet og leget bankelyder jeg trodde var lagerbank.
Men det ser ut som om det har vært varmt og smeltet.
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #385 på: oktober 30, 2017, 21:48:35 pm »

Den lyden er ikke fin. Fikk hele aks-pumpe røret med holder ned i sylinder, Det ble banka helt flat av stempelet men ble kasta frem og tilbake og hørtes helt jævli ut.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #386 på: oktober 31, 2017, 10:39:05 am »

Sjekk nøye om sylinderen din har klart seg. Ble sikkert detonasjoner inni der også.
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #387 på: oktober 31, 2017, 17:14:48 pm »

Den biten som mangler på stempelet har ikke smeltet bort, den har knekt av og lagt seg på toppen av stempelet og leget bankelyder jeg trodde var lagerbank.
Men det ser ut som om det har vært varmt og smeltet.

Mente ikke at den hadde smeltet vekk men at det tynne godset har kanskje vert sterkt nok men når det blir presset hardt vil det bli en hotspot som svekker materialkvaliteten såpass at det sprekker.
Hva anslår du minste tykkelse er mellom ventil lommen og stempel ring sporet?
Loggført

Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1908
Bosted:


Vis profil

« Svar #388 på: oktober 31, 2017, 18:16:34 pm »

Geir , ser at materielet mellom bunn øv ringspor ock ventil-lomme er nesten null , høy kompr. og litt feiltenning så sier det seg selv att dette måtte hende ..(utifra bildene ) Enten er ventilene for store, løftet for høyt , ..eller så er ventillommene feilmaskinert .. ... bytt deler og stå på  Glad

mvh
Loggført
LarsA
Medlem
***
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy


Vis profil

« Svar #389 på: november 01, 2017, 11:19:33 am »

0,45 er litt lite. Ikke sikkert det er feilen men jeg kjører 0,55 på toppring.
Lars
Loggført
Sider: 1 ... 11 12 [13] 14
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!