Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #570 på: mai 13, 2013, 20:47:45 pm » |
|
Bare å lese det. bilsport.no har svaret. Har 2013 boka i bilen, kan se der også. Er vel også krav om plassering en viss avstand inn fra ytterste kant av kaross. Men nå blir det nok ingen lisens med det første.
Kjipt å stå med M8 og skal ha engangslisens på SCC og mangle 2mm med staaaaag Bare å sjekke. Om det er mer krav på drag vet jeg ikke. Skal ha batteriet på samme sted når snurremotoren kommer i bil
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Squareback
Supermedlem
Innlegg: 6281
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
|
« Svar #571 på: mai 13, 2013, 21:17:49 pm » |
|
Lurt å holde Dewil oppdatert.....
Eller bør du vel sette av mobil og pc-fri noen timer i døgnet nå. Da kan du rekke Varna...
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #572 på: mai 13, 2013, 21:22:17 pm » |
|
Og besøkstider..
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #573 på: mai 13, 2013, 21:28:56 pm » |
|
http://bilsport.no/uploads/614_generelle_tekniske_bestemmelser15.pdf8. Elektrisk 8.1 Batterier Batteri montert på uoriginal plass skal fastspennes på forsvarlig måte med metallramme eller bøyle over batteriet med gjennomgående bolter (min. 10 mm), og skiver med minimums diameter 20 mm på begge sider dersom batteriet er festet til gulvet. Minimum tykkelse på 3 mm ved gulv av aluminium eller stålplate. Batteri får ikke monteres i førerrom. Maksimalt to batterier med total vekt 68 kg (150 Lbs) får monteres. Gjelder ikke for El-bil. Batteri original plassert inne i kupéen kan tillates hvis batteriet byttes ut med tørrbatteri, korrekt festet iht. regelverk.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #574 på: mai 13, 2013, 21:40:49 pm » |
|
Takker! Må kjøpe ny gjengestang haha Men hva gjør jeg, jeg har jo et batteri som står på et vinkeljern 20cm over "gulvet". Burde kanskje sette en plate oppå vinkeljernet og så legge bøyle over batteriet. Lurt å holde Dewil oppdatert.....
Eller bør du vel sette av mobil og pc-fri noen timer i døgnet nå. Da kan du rekke Varna...
Det hørtes lurt ut Skal ut i garasjen igjen nå og montere polsko på kablene. Har bestilt T-stykke til bremserør så jeg kan montere linelock, plugger, oljefilter og litt annet småtteri. Håper å få oppstart i løpet av uka, men vi får se...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #575 på: mai 13, 2013, 21:53:51 pm » |
|
Gjennomgående gjengestag i 10mm der gulvet er minst 3mm tykt. Så ja, du må ha heldekkende plate under batteriet etter hva jeg kan forstå.
Og plate eller flattjern over.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #576 på: mai 13, 2013, 22:12:30 pm » |
|
Må kjøpe ny gjengestang
Blir det ikke mye lettere med vanlige korte m10 bolter? Bare å utforme bøylen som på original innfestningen, eventuelt med et kryss på toppen også som sikrer sideveis... bøylen lager man selvsagt av tynt gods...
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Squareback
Supermedlem
Innlegg: 6281
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
|
« Svar #577 på: mai 13, 2013, 22:59:05 pm » |
|
Og besøkstider.. Har du også tenkt deg en tur for å plage han?
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #578 på: mai 13, 2013, 23:04:42 pm » |
|
Og besøkstider.. Har du også tenkt deg en tur for å plage han? Nei jeg er ferdig for denne gang, bussen er hentet og motoren sviver
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
|
« Svar #579 på: mai 13, 2013, 23:06:41 pm » |
|
Beklager dewil, tenkte ikke på at det var til drag. Er 8mm i rundt rundt kjøring serru. Men et gjengestagggg får man vel alltids brukt opp
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #580 på: mai 13, 2013, 23:25:10 pm » |
|
Skal nå kjøre rundt og rundt også, er det jeg skal i første omgang. Men det er greit å være klar til SCC også vel
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #581 på: mai 14, 2013, 12:00:12 pm » |
|
En detalj til bensintilførselen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
Innlegg: 6281
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
|
« Svar #582 på: mai 15, 2013, 00:22:00 am » |
|
En detalj til bensintilførselen.
Du trenger ikke dokumentere alt...
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3430
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
|
« Svar #583 på: mai 15, 2013, 00:24:09 am » |
|
Synes dokumenterte smådetaljer er bra jeg, ofte kan det være sånne småting man ikke tenker på selv men så leser man det her. Fortsett med masse bilder Dewil!
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
|
« Svar #584 på: mai 15, 2013, 09:51:31 am » |
|
En prosjekt tråd kan ikke ha for mye bilder, ikke klag på det da! selv om det var artig ment tenker jeg
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #585 på: mai 15, 2013, 09:53:14 am » |
|
En detalj til bensintilførselen.
Du trenger ikke dokumentere alt... Haha, du måtte trykke ja ;-) Jeg deler ikke alt nei, det er derfor jeg ikke forteller hva middagen var den dagen Med det samme jeg er her og skriver så kan jeg fortelle at det ble to timer med butikksurring på jula og biltema i går. Handla bensinpumpe og diverse annet mygel
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
Innlegg: 820
Bosted:
|
|
« Svar #586 på: mai 15, 2013, 17:38:25 pm » |
|
blir bare bedre og bedre detta prosjektet.liker har du noen nye klistermerker på lur igjen snart?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #587 på: mai 15, 2013, 17:55:34 pm » |
|
Kommer noen nye stickers etterhvert. Har funnet frem et par som skal på bilen også.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
Innlegg: 820
Bosted:
|
|
« Svar #588 på: mai 15, 2013, 18:56:05 pm » |
|
liker.skal bli spenede og se når du får starta t4 motoren.blir nok bra
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #589 på: mai 18, 2013, 18:03:15 pm » |
|
Har startet å koble inn batteri og kabling mellom batteri, starter og dynamo, her har jeg brukt 21kvadrat kabel. En kjekk huskeliste når det kommer til nummererte kontakter på tenningslås, startere, reléer osv: http://en.wikipedia.org/wiki/DIN_72552
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #590 på: mai 18, 2013, 18:14:09 pm » |
|
Har du sjekket om det er krav til utvendig strømbryter når du har montert batteriet på uorginalt sted?
Mener det er krav i dragrace...
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #591 på: mai 19, 2013, 00:48:08 am » |
|
Har ikke sjekket, men tenker at jeg har lyst på en bryter da kabelen er lang og går gjennom to vegger. Kabelen har gummigjennomføringer men fremdeles veldig ålreit å ha bryter.
Egentlig gjelder ingen krav (akkurat nå) fra motorsportreglementet men kun kjøretøyforskriften er gjeldende siden jeg ikke lisensierer bilen og kun skal kjøre street legal med dagslisens?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #592 på: mai 20, 2013, 13:16:41 pm » |
|
Kjenner det går litt trått om dagen. Skulle montere linelock i går, den kasta jeg og bestilte en ny pga elendig konstruksjon (Amerikansk del=søppel) Bremsene er på plass rundt hele, skal bare lufte de og montere nye håndbrekkwirer. Også har jeg kjøpt LED baklyspærer Noen som har tips til hvor jeg kan få tak i 12V lyspærer til nærlysa mine? Har jo sånne steingamle lamper Evt kobler jeg de i serie. Etter to timer med leting etter muttere til vippestellet på T4 motor var jeg nær ved å gi opp når jeg kun fant 6 av 8... Så kom jeg på at nesekonet på T1 girkasse sitter med samme type mutter. Nå har jeg mange muttere nå
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #593 på: mai 20, 2013, 13:23:23 pm » |
|
Hva slags linelock var det, og hva bestilte du?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #594 på: mai 20, 2013, 15:34:35 pm » |
|
Kjenner det går litt trått om dagen. Skulle montere linelock i går, den kasta jeg og bestilte en ny pga elendig konstruksjon (Amerikansk del=søppel) Bremsene er på plass rundt hele, skal bare lufte de og montere nye håndbrekkwirer. Også har jeg kjøpt LED baklyspærer Noen som har tips til hvor jeg kan få tak i 12V lyspærer til nærlysa mine? Har jo sånne steingamle lamper Evt kobler jeg de i serie. Etter to timer med leting etter muttere til vippestellet på T4 motor var jeg nær ved å gi opp når jeg kun fant 6 av 8... Så kom jeg på at nesekonet på T1 girkasse sitter med samme type mutter. Nå har jeg mange muttere nå Biltema har H4 pærer med "gammel" sokkel. Sånne bruker jeg i mine biler
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #595 på: mai 20, 2013, 19:40:57 pm » |
|
Hva slags linelock var det, og hva bestilte du?
Her er den jeg handla nå: http://www.ebay.com/itm/260806150230
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #596 på: mai 21, 2013, 00:10:33 am » |
|
Biltema har H4 pærer med "gammel" sokkel. Sånne bruker jeg i mine biler Ahh, men jeg har sånne som ser ut som store "21w 5w" baklyspærer om du skjønner. Jeg får ta en titt på biltema i morra, evt mopedsjappa borti gata. Har fått på vippestellet og geometrien skal sjekkes i morgen. Porsche Swivel/elefant justeringsskruer er bestilt, så det skal inn senere. Så mangler jeg kun å shimse svinghjul og feste clutch før motorn går inn i bilen for siste gang. Bremsene er ferdig luftet og justert uten linelock. Klarer meg vel uten linelock frem til den nye kommer i posten :-P Gikk ut og leita litt på gårsplassen etter den gamle linelocken for å kunne studere den litt nærmere. Det Ser ut til at det bør kobles slanger inn og ut av denne. Hvis noen vil ha den kan den hentes i Rygge
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #597 på: mai 21, 2013, 09:41:42 am » |
|
Kjenner det går litt trått om dagen. Skulle montere linelock i går, den kasta jeg og bestilte en ny pga elendig konstruksjon (Amerikansk del=søppel)
Fortell hva som er så elendig med den Biondo solenoiden? At den (har) hadde NPT gjenger?
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
|
« Svar #598 på: mai 21, 2013, 09:47:00 am » |
|
Ang. lyspærer, er det nok enklest å bytte reflektor til 60-talls for å få 12V pærer. Er vel P45-sokkel på 60-tallet, og P19 på 50-tallet. Skille ca 1960. Tror jeg evt. har noen liggende. Edit: P45-pærer er normalt beregnet for assymetrisk lys, P19 har symmetrisk lys. Ser derfor fotgjengere litt bedre med P45...
|
|
« Siste redigering: mai 21, 2013, 09:57:30 am av Kjell Roar »
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #599 på: mai 21, 2013, 09:50:32 am » |
|
Kjenner det går litt trått om dagen. Skulle montere linelock i går, den kasta jeg og bestilte en ny pga elendig konstruksjon (Amerikansk del=søppel)
Fortell hva som er så elendig med den Biondo solenoiden? At den (har) hadde NPT gjenger? Ja, det er bare det som er "problemet" Kjedelig å ikke ha mulighet til å skru røret rett inn, må ha overganger og koblinger i tillegg til den som allerede sitter på. Det føler jeg at blir veldig hjemmelaget og "myglet i hop" Kjell Roar: Det er kanskje løsningen, blir vel bedre lys også med nyere reflektor. Har et sett med H4 innsatser (golf lamper), men det blir nok litt mere knot å få inn
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|