Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1849
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #630 på: desember 01, 2011, 03:37:49 am » |
|
Jeg har mer sansen for clutch typen fordi den er mer forutsigbar, etter hva jeg har hørt, og så høres det ut som om den passer kjørestilen min, jeg liker at den holder igjen begge hjula under nedbremsing, så skal jeg først kjøpe en "sperre diff" så tror jeg at det blir clutch typen.
Har ikke prøvd ATB men det hadde jo vært moro å prøve engang.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #632 på: januar 01, 2012, 21:16:28 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #634 på: januar 01, 2012, 21:25:27 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #635 på: januar 01, 2012, 21:36:38 pm » |
|
Det der er ikke en turbo, det er en.. en.. eh.. - jaffal noe som er større..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
|
« Svar #636 på: januar 02, 2012, 15:50:59 pm » |
|
Kult kjør på med turbo..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #637 på: januar 02, 2012, 16:20:17 pm » |
|
Desverre tror jeg bare Morten spøker... Dog en 40kgs turbo hadde vært helt rett måte å kødde til den bilen på :-) Hvis du først skulle
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #639 på: januar 02, 2012, 16:43:47 pm » |
|
2000HK turbo + 56 oval hadde vært kult det!! Go big or go home Godt nytt år til deg og dine Morten.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Martin
Supermedlem
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
|
« Svar #640 på: januar 02, 2012, 16:46:24 pm » |
|
2000HK turbo + 56 oval hadde vært kult det!! innerst inne er nok Morten en resto-looker mann
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #641 på: januar 02, 2012, 17:29:29 pm » |
|
2000HK turbo + 56 oval hadde vært kult det!! innerst inne er nok Morten en resto-looker mann Så lenge han aldri innrømmer det så slipper han å bli fratatt klistermerkene i ruta :-D
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Martin
Supermedlem
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
|
« Svar #642 på: januar 02, 2012, 18:08:09 pm » |
|
2000HK turbo + 56 oval hadde vært kult det!! innerst inne er nok Morten en resto-looker mann Så lenge han aldri innrømmer det så slipper han å bli fratatt klistermerkene i ruta :-D he he he sikkert lurt det.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #643 på: januar 02, 2012, 22:59:58 pm » |
|
2000HK turbo + 56 oval hadde vært kult det!! innerst inne er nok Morten en resto-looker mann Så lenge han aldri innrømmer det så slipper han å bli fratatt klistermerkene i ruta :-D he he he sikkert lurt det. HAHAHAHA
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #644 på: januar 02, 2012, 23:57:47 pm » |
|
Det blir nok ikke noe Turbo med det første. Og denne Turboen er nok litt i overkant:) Holset HC5A. God for nærmere 1750hk og veier nesten 40kg.Den blir nok liggende på hylla ei god stund er jeg redd Men det kom litt andre deler i posten i dag som jeg ser frem til kommer på plass. Ny Diff, Torsjonfjører, tredje og fjerde gir.
|
|
« Siste redigering: januar 03, 2012, 00:01:20 am av Herbie »
|
Loggført
|
|
|
|
Aloha
Medlem
Innlegg: 147
Bosted: Sandnes
|
|
« Svar #645 på: januar 03, 2012, 18:48:39 pm » |
|
Hehe må jo bare spør hva den turboen skal brukes til ? Går utfra at du har et formål med den, eller kun ment som bøsen hyllepynt ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #646 på: januar 03, 2012, 22:09:39 pm » |
|
Den blir nok å finne på hylla i tiden fremover er jeg redd
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #647 på: januar 04, 2012, 12:27:38 pm » |
|
Er det noen som har eller husker hvordan en strammer opp et Bugpack Triangelstag? Jeg har klart å rote vekk papiret og er blitt litt usikker på hvordan det skulle strammes opp igjen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #648 på: januar 04, 2012, 13:12:27 pm » |
|
Er det noen som har eller husker hvordan en strammer opp et Bugpack Triangelstag? Jeg har klart å rote vekk papiret og er blitt litt usikker på hvordan det skulle strammes opp igjen Skal ikke strammes, så langt eg har lest. Men skru dem i strekk retning.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #650 på: februar 19, 2012, 18:44:27 pm » |
|
Nei:) bobla har ikke blitt prioritert i vinter. Men må nok snart begynne å tenke på å få det sammen igjen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #651 på: mars 20, 2012, 22:57:00 pm » |
|
Da var kassa friskmeldt igjen. Ny lakk:) og Ny diff er på plass og nytt 3 og 4 gir er byttet.
Kassa har også fått seg en liten girlås og inspekjsonsluke.
Den nye utvekslinga er nå: 1st. 3,75 2nd. 2,36 3rd. 1,65 4th. 1,31
Fikk også bytta ut de orginale torsjonsstavene med noen litt kraftigere i dag.
|
|
« Siste redigering: mars 20, 2012, 23:05:32 pm av Herbie »
|
Loggført
|
|
|
|
64notch
Medlem
Innlegg: 202
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #652 på: mars 20, 2012, 23:50:08 pm » |
|
Lekkert - som resten av bilen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #653 på: mars 23, 2012, 21:40:32 pm » |
|
Begynte såvidt å sette sammen kassa i dag da jeg støtte på et lite problem. Sliter med å få stikk aklsingen skikkelig i på den ene sida. Den går ikke beint inn og dermed sklir den ikke skikkelig på plass med halvmånene.
Er litt annig på å få alt sammen kan du si, så er det noen som har et godt svar på hva som er galt:)
Ytterkanten på diffen er ikke på linje med Innmaten i diffen. Spaden kommer skjevt inn om dere forstår
|
|
« Siste redigering: mars 23, 2012, 22:03:24 pm av Herbie »
|
Loggført
|
|
|
|
H-1835
Supermedlem
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark
H-1835
|
|
« Svar #654 på: mars 23, 2012, 21:45:53 pm » |
|
Vannvittig tøft.. Hatten av..
|
|
|
Loggført
|
Snorre, 92051229 1958, 1958 og 1953 -1200 T1
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #655 på: mars 23, 2012, 22:24:24 pm » |
|
Et litt bedre bilde.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sonic
Supermedlem
Innlegg: 1916
Bosted:
|
|
« Svar #656 på: mars 23, 2012, 23:19:53 pm » |
|
Hei Morten Har ikke full peil på gearkasse , men heter ikke disse Fulcrom plater og skal finnes i forskjellige dim, event maskineres/planslipes til rett toleranse ??
Mvh
|
|
« Siste redigering: mars 23, 2012, 23:21:25 pm av Sonic »
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #657 på: mars 23, 2012, 23:32:48 pm » |
|
Tror du misfostår. Problemet er at ytre og inde del av diffen ikke er helt på linje. Dermed er det vanskelig å montere spaden. På min(samme diff) roterte jeg bare på motsatt side for å "line" de opp og dermed var resten enkelt. På denne roterer indre og ytre del "sammen" og det er der problemet er nå. Kan det skyldes for tight shimsing av diff?
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #658 på: mars 23, 2012, 23:34:53 pm » |
|
Hvordan diff er det. Skrudde endestykker ?
Den indre delen skal rotere mens den ytre skal følge diffen. Om de ikke kan roteres uavhengig av hverandre er den skrudde delen dratt til litt hardt. Blir ofte gjort for å få litt "bremse" funksjon.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #659 på: mars 23, 2012, 23:36:15 pm » |
|
Der var du før meg Trond.
Svaret er ja.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|