Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #480 på: januar 25, 2011, 23:27:21 pm » |
|
Og litt til.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #481 på: januar 25, 2011, 23:30:40 pm » |
|
Milepæl! shortblock
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #482 på: januar 25, 2011, 23:32:14 pm » |
|
På siste bildet ser du at det har blitt borret opp hull i bakkant av blokka til ånding.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
|
« Svar #483 på: januar 26, 2011, 01:58:49 am » |
|
Flott arbeid! Dette ser lovendes ut. Ser forresten at det mangler simringer på veiva. Om du ikke allerede har, så finnes det Oxyboxer pakningsett å få kjøpt : http://www.vwnorge.no/index.php/topic,31981.0.htmlmvh Der_Butzelmann
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
tmatre
Supermedlem
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp
|
|
« Svar #484 på: januar 26, 2011, 16:36:46 pm » |
|
Var innom Mekonomen i går for å få litt service deler til familiebilen i går... Herlig bil , motor ser ut tul å bli like bra!
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #485 på: februar 07, 2011, 22:40:37 pm » |
|
Jau nå nærmer det seg fort her:)
Litt bilde oppdatering så langt..
Støtstenger som er kappet til riktig lengde.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #486 på: februar 07, 2011, 22:51:31 pm » |
|
Timing, måling og sjekking hører også til..
På de siste bildene ser dere bilde av to reimhjuls bolter.
Den lange til venstre er orginal wbx bolt og den korte til høyre er T1. Vi bruker den korte T1 bolten.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #487 på: februar 07, 2011, 22:51:49 pm » |
|
ser meget bra ut.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #488 på: februar 07, 2011, 22:59:06 pm » |
|
Støtstang rørene vi bruker er de orginale Wbx.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #489 på: februar 07, 2011, 23:08:28 pm » |
|
Her er et par bilder av toppen som er blitt bearbeidet litt. Toppene er CB Perfomance sine Ultra wedge 46x37
Og et lite bilde av ventilene.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #490 på: februar 07, 2011, 23:13:18 pm » |
|
Vi veide for å se forskjellen på Titan retainerene og de i Stål.
Og de blytunge ventila måtte også opp på vekta en tur.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #491 på: februar 07, 2011, 23:26:46 pm » |
|
Her er litt bilder av kompliteringen av Toppene.
Innspenningshøyden er 42mm. Fjærtrykket er 68kg. Fjærtrykket er 138kg med 15mm løft.
|
|
« Siste redigering: februar 07, 2011, 23:33:18 pm av Herbie »
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #492 på: februar 07, 2011, 23:29:56 pm » |
|
Geir Har også frest ned 2mm lommer i stemplene.
|
|
« Siste redigering: februar 07, 2011, 23:34:39 pm av Herbie »
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #493 på: februar 07, 2011, 23:46:37 pm » |
|
Sylindere er på plass. Det måtte litt tilpassing på kjøleblekket for å få det på plass
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #494 på: februar 07, 2011, 23:52:43 pm » |
|
På de siste bildene ser du også plasseringen av Temp sensoren.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #495 på: februar 07, 2011, 23:57:24 pm » |
|
Looking very good indeed! Hvor får du maskinert blokka forresten? Det er Geir som har maskinert blokka.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ørjan Evensen
Medlem
Innlegg: 174
Bosted: Stavanger
|
|
« Svar #496 på: februar 08, 2011, 11:13:12 am » |
|
Dette ser bare bedre og bedre ud, Morten! Eg e stum av beundring, bler kanonflott dette her. Du gjør ein kjempejobb og SELVFØLGELIGT Geir og! Keep up the good work!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #497 på: februar 08, 2011, 20:14:46 pm » |
|
Tusen Takk for det Ørjan. Men det er Geir som skal ha all æren for motor bygget. Hadde det ikke vært for han så hadde det nok ikke blitt noe motor på meg med det første.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #498 på: februar 12, 2011, 20:39:11 pm » |
|
I dag har jeg vært hos Geir og henta motoren Og jammen så det bra ut. Men først ett par bilder av de siste delene som måtte på plass... Her er Svinghjulet fra Rocky Jennings montert. Nytt nålelager i midten og BAS bolter. Clutch er sentrert og trykkplata på plass.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #499 på: februar 12, 2011, 20:54:15 pm » |
|
En hel del modifisering på kjøleblekket måtte også til for at det skulle passe bra. Her har Geir lagt til en ryddig og fin løsning for åndeslangen fra Fuel blocken. Genialt.
Vippetøyet ble også prøvemontert. Måtte korte bittelitt ned på de lange mutrene til vippetøyet for at det skulle gå klart med toppdekslene.
Toppdeklsene som er montert på bildet er Scat sine som rommer litt mer enn standard deksler. Disse sto tidligere på den første Oxy motoren, og var det eneste som var å ta vare på etter brannen. For gøy tok jeg å blåste dem og sjekket dem før de fikk seg et strøk med lakk. Nå er de som nye:) og Passer kjempebra..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #500 på: februar 12, 2011, 20:58:02 pm » |
|
Her er eksosen fra A1 prøvemontert. Det måtte kortes litt ned i endene for at det skulle bli perfekt når man satte det sammen.
Innsuga har også fått gjennomgå. Geir korta dem ned 35mm. Lagt til styringer. Har også sveist på en hel del for å kunne porte dem godt opp. Jeg har glemt å ta bilde av dem, men du kan såvidt se dem på noen av bildene. De er ikke helt ferdige enda..
|
|
« Siste redigering: februar 12, 2011, 21:02:21 pm av Herbie »
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #501 på: februar 12, 2011, 21:08:34 pm » |
|
Og her er alt satt sammen Nå er det bare å sette seg ned å pusse å sparkle og få noe farge på det
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Svein.
Supermedlem
Innlegg: 2436
Bosted: Lørenskog
|
|
« Svar #502 på: februar 13, 2011, 00:51:29 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
|
« Svar #503 på: februar 13, 2011, 10:55:59 am » |
|
Imponert.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #504 på: februar 13, 2011, 12:31:11 pm » |
|
hvilken motorkode er oxy'n basert på?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #505 på: februar 13, 2011, 13:07:14 pm » |
|
DJ 077939 er nummeret på blokka.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #506 på: februar 13, 2011, 14:06:57 pm » |
|
ser ut som en meget seriøs motorbygger han Geir!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
|
« Svar #507 på: februar 13, 2011, 15:41:58 pm » |
|
Ser sjikkelig bra ut ja! Ser frem til oppstartvideo
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #508 på: februar 19, 2011, 15:54:35 pm » |
|
Er det noen som har noen tips til filter eller lignende som vil passe til gasserne mine? Traktene har en diameter på 100mm.. Er vel sokker som blir nærmeste alternativ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #509 på: februar 23, 2011, 12:12:34 pm » |
|
http://www.streetdesign.no/?id=28491Har handlet en del av disse, tidvis lang leveringstid, og middels kvalitet. Men bruker dem pga utvalget av rånedeler til turboroadster.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
|