november 24, 2024, 18:24:17 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 25
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: "Back in Brown - 56 oval with Oxy power"  (Lest 257082 ganger)
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #480 på: januar 25, 2011, 23:27:21 pm »

Og litt til.


* IMG_5136.JPG (51.74 KB, 640x480 - vist 408 ganger.)

* IMG_5137.JPG (51.97 KB, 640x480 - vist 415 ganger.)

* IMG_5138.JPG (49.83 KB, 640x480 - vist 846 ganger.)

* IMG_5139.JPG (57.33 KB, 640x480 - vist 415 ganger.)

* IMG_5140.JPG (54 KB, 640x480 - vist 364 ganger.)

* IMG_5141.JPG (57.13 KB, 640x480 - vist 407 ganger.)

* IMG_5142.JPG (43.01 KB, 640x480 - vist 366 ganger.)

* IMG_5143.JPG (57.48 KB, 640x480 - vist 764 ganger.)
Loggført

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #481 på: januar 25, 2011, 23:30:40 pm »

Milepæl! shortblock Gliser
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #482 på: januar 25, 2011, 23:32:14 pm »

På siste bildet ser du at det har blitt borret opp hull i bakkant av blokka til ånding.


* IMG_5144.JPG (51.46 KB, 640x480 - vist 365 ganger.)

* IMG_5145.JPG (47.86 KB, 640x480 - vist 375 ganger.)

* IMG_5146.JPG (47.31 KB, 640x480 - vist 372 ganger.)

* IMG_5147.JPG (58.84 KB, 640x480 - vist 834 ganger.)

* IMG_5148.JPG (52.38 KB, 640x480 - vist 907 ganger.)
Loggført

Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #483 på: januar 26, 2011, 01:58:49 am »

Flott arbeid! Dette ser lovendes ut.
Ser forresten at det mangler simringer på veiva. Om du ikke allerede har, så finnes det Oxyboxer pakningsett å få kjøpt Gliser:

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,31981.0.html

mvh
Der_Butzelmann Glad
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #484 på: januar 26, 2011, 16:36:46 pm »


Var innom Mekonomen i går for å få litt service deler til familiebilen i går...
Herlig bil  Sjokkert, motor ser ut tul å bli like bra!
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #485 på: februar 07, 2011, 22:40:37 pm »

Jau nå nærmer det seg fort her:)

Litt bilde oppdatering så langt..

Støtstenger som er kappet til riktig lengde.


* IMG_5183.JPG (44.2 KB, 640x480 - vist 319 ganger.)

* IMG_5184.JPG (46.82 KB, 640x480 - vist 338 ganger.)

* IMG_5185.JPG (45.32 KB, 640x480 - vist 339 ganger.)

* IMG_5186.JPG (42.89 KB, 640x480 - vist 325 ganger.)
Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #486 på: februar 07, 2011, 22:51:31 pm »

Timing, måling og sjekking hører også til..

På de siste bildene ser dere bilde av to reimhjuls bolter.

Den lange til venstre er orginal wbx bolt og den korte til høyre er T1.
Vi bruker den korte T1 bolten.


* IMG_5156.JPG (45.17 KB, 640x480 - vist 364 ganger.)

* IMG_5158.JPG (45.09 KB, 640x480 - vist 348 ganger.)

* IMG_5160.JPG (46.14 KB, 640x480 - vist 338 ganger.)

* IMG_5157.JPG (53.89 KB, 640x480 - vist 340 ganger.)

* IMG_5159.JPG (56.42 KB, 640x480 - vist 364 ganger.)

* IMG_5174.JPG (35.6 KB, 640x480 - vist 294 ganger.)

* IMG_5177.JPG (30.7 KB, 640x480 - vist 279 ganger.)

* IMG_5179.JPG (53.82 KB, 640x480 - vist 347 ganger.)
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #487 på: februar 07, 2011, 22:51:49 pm »

ser meget bra ut.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #488 på: februar 07, 2011, 22:59:06 pm »

Støtstang rørene vi bruker er de orginale Wbx.


* IMG_5209.JPG (45.03 KB, 640x480 - vist 369 ganger.)
Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #489 på: februar 07, 2011, 23:08:28 pm »

Her er et par bilder av toppen som er blitt bearbeidet litt.
Toppene er CB Perfomance sine Ultra wedge 46x37


Og et lite bilde av ventilene.



* IMG_5204.JPG (52.49 KB, 640x480 - vist 392 ganger.)

* IMG_5206.JPG (58.76 KB, 640x480 - vist 380 ganger.)

* IMG_5207.JPG (63.09 KB, 640x480 - vist 337 ganger.)

* IMG_5208.JPG (54.25 KB, 640x480 - vist 341 ganger.)

* IMG_5212.JPG (60.83 KB, 640x480 - vist 346 ganger.)

* IMG_5211.JPG (35.75 KB, 640x480 - vist 322 ganger.)

* IMG_5210.JPG (52.58 KB, 640x480 - vist 328 ganger.)
Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #490 på: februar 07, 2011, 23:13:18 pm »

Vi veide for å se forskjellen på Titan retainerene og de i Stål.

Og de blytunge ventila måtte også opp på vekta en tur.


* IMG_5214.JPG (46.85 KB, 640x480 - vist 328 ganger.)

* IMG_5215.JPG (49.31 KB, 640x480 - vist 351 ganger.)

* IMG_5217.JPG (51 KB, 640x480 - vist 339 ganger.)

* IMG_5218.JPG (49.4 KB, 640x480 - vist 324 ganger.)

* IMG_5216.JPG (52.63 KB, 640x480 - vist 335 ganger.)
Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #491 på: februar 07, 2011, 23:26:46 pm »

Her er litt bilder av kompliteringen av Toppene.

Innspenningshøyden er 42mm.
Fjærtrykket er 68kg.
Fjærtrykket er 138kg med 15mm løft.



* IMG_5213.JPG (63.63 KB, 640x480 - vist 313 ganger.)

* IMG_5219.JPG (66.9 KB, 640x480 - vist 337 ganger.)

* IMG_5220.JPG (57.08 KB, 640x480 - vist 308 ganger.)

* IMG_5221.JPG (67.21 KB, 640x480 - vist 311 ganger.)
« Siste redigering: februar 07, 2011, 23:33:18 pm av Herbie » Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #492 på: februar 07, 2011, 23:29:56 pm »

Geir Har også frest ned 2mm lommer i stemplene.


* IMG_5222.JPG (62.83 KB, 640x480 - vist 355 ganger.)

* IMG_5223.JPG (60.13 KB, 640x480 - vist 342 ganger.)

* IMG_4767.JPG (46.27 KB, 640x480 - vist 318 ganger.)
« Siste redigering: februar 07, 2011, 23:34:39 pm av Herbie » Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #493 på: februar 07, 2011, 23:46:37 pm »

Sylindere er på plass. Det måtte litt tilpassing på kjøleblekket for å få det på plass


* IMG_5224.JPG (50.32 KB, 640x480 - vist 373 ganger.)

* IMG_5225.JPG (55.93 KB, 640x480 - vist 334 ganger.)

* IMG_5226.JPG (51.66 KB, 640x480 - vist 337 ganger.)

* IMG_5241.JPG (55.88 KB, 640x480 - vist 404 ganger.)

* IMG_5237.JPG (59.11 KB, 640x480 - vist 372 ganger.)

* IMG_5238.JPG (44.54 KB, 640x480 - vist 339 ganger.)

* IMG_5240.JPG (37.54 KB, 360x480 - vist 372 ganger.)

* IMG_5242.JPG (55.3 KB, 640x480 - vist 387 ganger.)
Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #494 på: februar 07, 2011, 23:52:43 pm »

På de siste bildene ser du også plasseringen av Temp sensoren.


* IMG_5227.JPG (61.67 KB, 640x480 - vist 377 ganger.)

* IMG_5243.JPG (60.35 KB, 640x480 - vist 391 ganger.)

* IMG_5244.JPG (63.47 KB, 640x480 - vist 380 ganger.)

* IMG_5245.JPG (66.38 KB, 640x480 - vist 351 ganger.)

* IMG_5228.JPG (37.16 KB, 640x480 - vist 347 ganger.)

* IMG_5229.JPG (49.35 KB, 640x480 - vist 338 ganger.)

* IMG_5232.JPG (62.32 KB, 640x480 - vist 377 ganger.)

* IMG_5231.JPG (53.75 KB, 640x480 - vist 360 ganger.)
Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #495 på: februar 07, 2011, 23:57:24 pm »

Looking very good indeed! Blunker
Hvor får du maskinert blokka forresten?

Det er Geir som har maskinert blokka.
Loggført

Ørjan Evensen
Medlem
***
Innlegg: 174
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #496 på: februar 08, 2011, 11:13:12 am »

Dette ser bare bedre og bedre ud, Morten! Sjokkert
Eg e stum av beundring, bler kanonflott dette her. Du gjør ein kjempejobb og SELVFØLGELIGT Geir og! Blunker
Keep up the good work! Gliser
Loggført
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #497 på: februar 08, 2011, 20:14:46 pm »

Tusen Takk for det Ørjan. Glad Men det er Geir som skal ha all æren for motor bygget. Hadde det ikke vært for han så hadde det nok ikke blitt noe motor på meg med det første. Glad
Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #498 på: februar 12, 2011, 20:39:11 pm »

I dag har jeg vært hos Geir og henta motoren Sjokkert Sjokkert Og jammen så det bra ut.

Men først ett par bilder av de siste delene som måtte på plass...

Her er Svinghjulet fra Rocky Jennings montert. Nytt nålelager i midten og BAS bolter.

Clutch er sentrert og trykkplata på plass.


* IMG_5294.JPG (56.56 KB, 640x480 - vist 344 ganger.)

* IMG_5297.JPG (68.47 KB, 640x480 - vist 351 ganger.)

* IMG_5298.JPG (60.69 KB, 640x480 - vist 313 ganger.)

* IMG_5299.JPG (52.56 KB, 640x480 - vist 334 ganger.)
Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #499 på: februar 12, 2011, 20:54:15 pm »

En hel del modifisering på kjøleblekket måtte også til for at det skulle passe bra. Her har Geir lagt til en
ryddig og fin løsning for åndeslangen fra Fuel blocken. Genialt.


Vippetøyet ble også prøvemontert. Måtte korte bittelitt ned på de lange mutrene til vippetøyet for at det skulle gå klart med toppdekslene.

Toppdeklsene som er montert på bildet er Scat sine som rommer litt mer enn standard deksler. Disse sto tidligere på den første Oxy motoren, og var det eneste som var å ta vare på etter brannen. For gøy tok jeg å blåste dem og sjekket dem før de fikk seg et strøk med lakk. Nå er de som nye:)  og Passer kjempebra..


* IMG_5300.JPG (48.45 KB, 640x480 - vist 412 ganger.)

* IMG_5301.JPG (46.36 KB, 640x480 - vist 374 ganger.)

* IMG_5302.JPG (60.88 KB, 640x480 - vist 388 ganger.)

* IMG_5303.JPG (58.6 KB, 640x480 - vist 381 ganger.)

* IMG_5305.JPG (34.78 KB, 640x480 - vist 351 ganger.)

* IMG_5307.JPG (49.58 KB, 640x480 - vist 362 ganger.)

* IMG_5310.JPG (30.36 KB, 360x480 - vist 353 ganger.)
Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #500 på: februar 12, 2011, 20:58:02 pm »

Her er eksosen fra A1 prøvemontert. Det måtte kortes litt ned i endene for at det skulle bli perfekt når man satte det sammen.

Innsuga har også fått gjennomgå. Geir korta dem ned 35mm. Lagt til styringer. Har også sveist på en hel del for å kunne porte dem godt opp. Jeg har glemt å ta bilde av dem, men du kan såvidt se dem på noen av bildene. De er ikke helt ferdige enda..


* IMG_5311.JPG (68.04 KB, 640x480 - vist 377 ganger.)

* IMG_5312.JPG (67.49 KB, 640x480 - vist 391 ganger.)

* IMG_5313.JPG (59.07 KB, 640x480 - vist 351 ganger.)
« Siste redigering: februar 12, 2011, 21:02:21 pm av Herbie » Loggført

Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #501 på: februar 12, 2011, 21:08:34 pm »

Og her er alt satt sammen Glad  Nå er det bare å sette seg ned å pusse å sparkle og få noe farge på det Blunker


* IMG_5314.JPG (48.71 KB, 640x480 - vist 400 ganger.)

* IMG_5315.JPG (55.04 KB, 640x480 - vist 377 ganger.)

* IMG_5316.JPG (49.73 KB, 640x480 - vist 361 ganger.)

* IMG_5317.JPG (50.61 KB, 640x480 - vist 358 ganger.)

* DSC_0106 (Medium).jpg (65.23 KB, 800x600 - vist 341 ganger.)

* DSC_0107 (Medium).jpg (44.24 KB, 450x600 - vist 395 ganger.)
Loggført

Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2436
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #502 på: februar 13, 2011, 00:51:29 am »

NICE Sjokkert Sjokkert Sjokkert
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #503 på: februar 13, 2011, 10:55:59 am »

Imponert.
Loggført

1961 T1 - Custom
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #504 på: februar 13, 2011, 12:31:11 pm »

hvilken motorkode er oxy'n basert på?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #505 på: februar 13, 2011, 13:07:14 pm »

DJ 077939 er nummeret på blokka.
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #506 på: februar 13, 2011, 14:06:57 pm »

ser ut som en meget seriøs motorbygger han Geir!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #507 på: februar 13, 2011, 15:41:58 pm »

Ser sjikkelig bra ut ja! Ser frem til oppstartvideo Gliser
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Herbie
Supermedlem
*****
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal


::DKL::


Vis profil
« Svar #508 på: februar 19, 2011, 15:54:35 pm »

Er det noen som har noen tips til filter eller lignende som vil passe til gasserne mine? Traktene har en diameter på 100mm..
Er vel sokker som blir nærmeste alternativ?

Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #509 på: februar 23, 2011, 12:12:34 pm »

http://www.streetdesign.no/?id=28491
Har handlet en del av disse, tidvis lang leveringstid, og middels kvalitet.
Men bruker dem pga utvalget av rånedeler til turboroadster.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 25
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!