Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #450 på: januar 19, 2011, 19:55:29 pm » |
|
Rettere sagt Empi 51,5 mm IDA. Jeg fant ikke noe link på de, men fikk kjøpt det hos VW.PARTS.NET
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #451 på: januar 19, 2011, 20:12:31 pm » |
|
Her er litt bilder og forklaringer av diverse deler til motoren
IMG_4746.JPG (29.29 KB. 360x480 - vist 416 ganger.) For at jeg skal kunne bruke T1 reim hjul, måtte vi dreie ned til 48mm fordi vannbokser blokka har simmering mot reimhjulet. Her ser du også et par merker etter avbalanseringen som er gjort av Svein T.
IMG_4739.JPG (46.26 KB. 640x480 - vist 478 ganger.) Viftehus fra Rocky Jennings som er sveist og avbalansert.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #452 på: januar 19, 2011, 20:20:19 pm » |
|
Justerbart kamdrev.
Sveist og avbalansert vifte fra Rocky Jennings.
Kep Stage2 trykkplate
Wiseco 94 mm Stempler.
|
|
« Siste redigering: januar 19, 2011, 20:27:50 pm av Herbie »
|
Loggført
|
|
|
|
vidar eiane
|
|
« Svar #453 på: januar 19, 2011, 20:29:21 pm » |
|
Ikke spart på noe her Morten, keep up the god work
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #454 på: januar 19, 2011, 20:36:26 pm » |
|
Stempler
Pauter vippetøy
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #455 på: januar 19, 2011, 20:46:45 pm » |
|
Daikin Cløtsj Her er også bilde av Peile pinnen. Oxyboxer mekka peilepinne til høyre og Orginal til venstre
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #456 på: januar 19, 2011, 21:12:22 pm » |
|
Her er den nye blokka som skal brukes. Her har vannkappene blitt kappet vekk og pinnboltene er flyttet 3mm inn mot senter for å få rett hullbilde til Type1 toppene.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
Innlegg: 214
Bosted: Rygge
Nøtte -59
|
|
« Svar #457 på: januar 19, 2011, 21:58:28 pm » |
|
Er så magisk deilig den bilen din
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #458 på: januar 20, 2011, 17:41:02 pm » |
|
Her har det blitt montert foring fra Rocky Jennings for å kunne bruke T1 løftere. Videre har det blitt maskinert ned for å kunne få klaring mellom kammen og løfteren.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #459 på: januar 20, 2011, 17:50:44 pm » |
|
Her er litt bilder av Kam og løftere. Fulgte også med en liten flaske med zink tilsetning som skal i oljen før kammen kjøres inn.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #460 på: januar 20, 2011, 17:58:39 pm » |
|
.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #461 på: januar 20, 2011, 18:00:53 pm » |
|
.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #462 på: januar 20, 2011, 18:28:48 pm » |
|
Her er Innsuga. Big beef som de kalles. De har blitt kortet ned 35 mm før dem sveises sammen igjen. Innsuga er matchporta med toppene og styringer er satt inn.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #463 på: januar 20, 2011, 18:59:30 pm » |
|
Dette ser bra ut Morten. Vet du total lengde på innsugskanalen fra ventilsetet helt til gassertrakten?
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #464 på: januar 20, 2011, 19:52:37 pm » |
|
Detta kan ikkje verta ant enn bra!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7318
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #465 på: januar 20, 2011, 19:57:43 pm » |
|
eye-candy ser at min egen motortråd bare kan legge seg ned og dø...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
|
« Svar #466 på: januar 20, 2011, 21:56:46 pm » |
|
Looking very good indeed! Hvor får du maskinert blokka forresten?
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #467 på: januar 21, 2011, 23:34:03 pm » |
|
Dette ser bra ut Morten. Vet du total lengde på innsugskanalen fra ventilsetet helt til gassertrakten?
Mvh BB
Kalle, total lengden er ca 420mm. Hva tror du om det?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7318
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #468 på: januar 22, 2011, 00:02:49 am » |
|
jeg vet ikke hva Kalle tror, men ut fra en diskusjone her for et par uker siden, kom Kalleopp med et par formler fra JPM, som angir forholdet mellom lengde og ved hvilket turtall du har stående bølger med "riktig" lengde, og så vidt jeg kan se, så betyr 42 cm en "peak ved ca 6000 rpm, og neste ved ca 8200, så det kommer an på resten av motoren din med kam, ventiler etc, hvor du forventer å ha maks effekt.
Jeg sikter på ca 6500 rpm, og da skal mine innsuge ble 378 mm lange er planen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #469 på: januar 22, 2011, 01:48:19 am » |
|
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,31521.0.htmlJeg hadde ringt Johannes og snakket med ham. +46 42 15 08 09 Lykke til! Mvh Johnny.
|
|
« Siste redigering: januar 22, 2011, 01:50:07 am av JS »
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7318
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #470 på: januar 22, 2011, 01:50:46 am » |
|
jeg vet ikke hva Kalle tror, men ut fra en diskusjone her for et par uker siden, kom Kalle opp med et par formler fra JPM, som angir forholdet mellom lengde og ved hvilket turtall du har stående bølger med "riktig" lengde, og så vidt jeg kan se, så betyr 42 cm en "peak ved ca 6000 rpm, og neste ved ca 8200, så det kommer an på resten av motoren din med kam, ventiler etc, hvor du forventer å ha maks effekt.
Jeg sikter på ca 6500 rpm, og da skal mine innsuge ble 378 mm lange er planen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #471 på: januar 23, 2011, 13:53:00 pm » |
|
Er det den totale lengden fra toppen av forgasseren og helt ned til ventilen man regner denne avstanden, grelland?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #472 på: januar 24, 2011, 11:04:12 am » |
|
Dette må bare bli en rå og dyr motor På det bilder av kam lagere så klare eg ikke å tyde noen oljekanal i blokka der hullet i lageret er.. Er det bildevinkelen, blokk typen eller en oversett feil?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #473 på: januar 24, 2011, 13:06:29 pm » |
|
Det er en oljekanal bak lageret
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #474 på: januar 24, 2011, 17:55:13 pm » |
|
Da var det veiva som står for tur. Veiva er fra DPR og har 82mm slag
Rådene er CB sine 5,5 H-beam råder med Chevy journal og ARP bolter.
Svein T har borret opp og satt inn 5 ekstra stifter i enden av veiva.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #475 på: januar 24, 2011, 18:00:03 pm » |
|
.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vidar eiane
|
|
« Svar #476 på: januar 24, 2011, 18:09:29 pm » |
|
husk å dobbelsjekke at dowel pins`ene ikke er for lange slik at svinghjulet får skikkelig anleggsflate. Det var det som saboterte forrige Boretreff for meg
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #477 på: januar 25, 2011, 22:48:25 pm » |
|
I dag var det Sylindrene sin tur. De er blitt dreid ned 17,2 mm. Og ved bruk av 1mm kobberpakning blir vendehøyden 1mm.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #478 på: januar 25, 2011, 23:21:18 pm » |
|
Veiv og kam er også kommet på plass. For å få plass til 82mm slag har Geir måtte frest i toppen av blokka får å få klaring til rådene. Den røde guffen som er brukt langs kanten er Loctite 518. Og på bildet ser man litt av oljepumpa fra Rocky Jennings som har en liten o-ring rundt seg for å tette litt bedre.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #479 på: januar 25, 2011, 23:25:28 pm » |
|
Herlig at Geir er så godt i gang med motoren... Da blir det jo kjørbar bil om ikke lenge da :-D
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
|