BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #330 på: september 03, 2010, 11:59:11 am » |
|
Og så vil jeg anbefale deg å stive opp tversoverrøret ditt på staget, ser du hvordan det bøyer seg? http://www.vwnorge.no/index.php?action=dlattach;topic=19860.0;attach=101126;image Selv har jeg tredd et chromoly rør utenpå og det gjorde virkelig susen. Jeg vil også anbefale at du kvitter du deg med de tynne fjørplatene og kjøper noen fra feks Sway Away. Du unngår dermed at dem flexer og skaper dekkvibrasjoner/hjulhopp. En rimelig oppgradering. Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #331 på: september 03, 2010, 12:17:29 pm » |
|
Selv har jeg tredd et chromoly rør utenpå og det gjorde virkelig susen.
Der er du inne på Amerikansk produkt utvikling "if something bends, beef it up" det er slik alt som er amerikansk blir tungt og bælete. Kast det greiene der og bygg eller kjøp et cupstag designet i Europa... null bøying av noe som helst i de... og mye lettere.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #332 på: september 03, 2010, 12:34:42 pm » |
|
Summit har et monterings sett. Jeg har ikke brukt det, men det skal inneholde det du trenger.
Monteringssette inneholder US størrelse i tommer... Det du trenger Morten er de adaptere jeg har allerede fortalt deg at CSP har. Gunter var på SCC som sagt så du skulle gitt beskjed til han på forhånd så kunne han tatt med i lommen til deg... Kanskje Jøran har?
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #333 på: september 03, 2010, 13:12:21 pm » |
|
Takk for mange gode tips. Jeg får begynne å sette i gang noen strakstiltak:) Jeg har hørt med Jøran men får ikke svar. Får nok bare sende avgårde ei bestilling til csp.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #334 på: september 03, 2010, 15:46:52 pm » |
|
Jeg gir meg ikke og ber deg om å vurdere om du faktisk har plass til et slikt stag når bakpartiet er senket 2-4". Uansett, den aller beste løsningen er også den rimeligste. Du sveiser to rør fra gafflene og opp til buret. På den måten forankrer du buret og oppnår dermed en sikrere bil.
Når bakparten er hevet så har du i tillegg mulighet til å lage forsterkninger under gafflene. Vinn-vinn. Men da er vi tilbake til bruken av bilen, alt dette over her er overflødig hvis den sjelden eller aldri kommer til å bli brukt hardt....men så er det kanskje feil å kalle økt sikkerhet for overflødig men du forstår vel poenget. Apropos staget, selv med mine modifiseringer så er det lettere en det jalla staget til CSP laget av aluminium. Skru på det staget noen ganger og kjenn på gjengene. Hvor ble dem av?
Du er kommet så langt og har en hel vinter på deg så hvorfor ikke bygge noe som få eller ingen har bygget før i Norge?
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #335 på: september 03, 2010, 16:22:12 pm » |
|
Det er masse jeg har hatt lyst til å gjøre underveis med bilen og ikke minst forandre på. Det er ikke penger det kommer ann på, men tid.. Nå har det seg sånn at verkstedet skal nå reguleres om til Leiligheter og det betyr at alt må ut fra verkstedet 01.12. Dette er nok en av hovedgrunnen til at jeg har prioritert å få lakk på bilen fortest mulig slik at jeg kan sette det sammen å få det vekk.
Og en annen ting er at jeg begynner å bli litt lei, nå som det egentlig begynner å bli kjekt... Men når alt bare blir et mas om å få ting ferdig, da er det ikke særlig gøy lenger.Og tiden strekker ikke alltid til når man har masse annet å tenke på.
En annen ting er at jeg også begynner å bli litt lei av å måtte flytte rundt for å ha en grei plass å holde på.
Nå går jeg rundt å venter på at Lakk firmaet kan fortsette videre på bobla. Og et annet lakk verksted skal bli ferdig med lakkeringen av bruksbilen.. Jo fortere jo bedre. Er lei av å sykle rundt:)
Vi får se hvordan det blir ut over vinteren. Oppgraderinger går jo også ann å ta underveis selv om det blir litt ekstra jobb. Men vil ikke tøye strikken for langt heller. Da kan man likesågodt bygge en ren dragbil:)
Men nå får jeg komme meg opp å prøve løsningen du snakket om Kalle angående line locken og forsterkningen med triangel staget
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #336 på: september 03, 2010, 20:58:47 pm » |
|
Da fikk jeg såvidt begynt på et nytt forsterket triangelstag til bilen. Fikk kappet til nytt rør og lagt til 2 nye innfestninger.
Fikk også skrudd på de andre bakhjula i dag, fått limt fast pakningen mellom bunn og karosseri, makeover av askebegeret av alle ting:) og litt mekking på Oh Shit bryteren min. Den virker fint men vil bare forsikre meg om at den ikke plutselig popper ut under kjøring eller noe sånt forårsaket av vibrasjoner. Så nå har den fått seg en bitte liten fjør som holder den litt i spenn.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JTWE
Supermedlem
Innlegg: 2198
Bosted:
|
|
« Svar #337 på: september 03, 2010, 22:34:28 pm » |
|
selv med mine modifiseringer så er det lettere en det jalla staget til CSP laget av aluminium. Skru på det staget noen ganger og kjenn på gjengene. Hvor ble dem av?
CSP sitt stag er det eneste som er korrekt laget! Det andre er søppel konstruksjonsmessig - mer konstruksjonsfeil enn noe annet. Hele poenget er at alle stagene hos CSP står i strekk, alle 3. Mens bugpack etc gjør sitt beste for å bøye på tverrstaget..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #338 på: september 04, 2010, 08:31:55 am » |
|
--vet ikke hva jeg skal si lengre.. gleder meg til å se bilen.. blir nok noen såre knær..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #339 på: september 17, 2010, 18:07:33 pm » |
|
Da var bilen kjørt til lakkering igjen. Og et par store esker med masse Omega produkter har og kommet på plass:) Girkassen har fått seg en skvett Omega 906. Har trua på den olja. Men nå er det ned på verkstedet å fyre opp grillen og gjøre klar for DKL og SRVWK på
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #340 på: september 18, 2010, 06:51:26 am » |
|
Det var kjekt å se bilen endelig. Fikk lært litt om montering av større bremser og. Synd med den fettnippelen som mangler til clutchwirestrømpa
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #341 på: september 18, 2010, 10:31:17 am » |
|
Hahaha
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
|
« Svar #342 på: september 21, 2010, 14:59:41 pm » |
|
selv med mine modifiseringer så er det lettere en det jalla staget til CSP laget av aluminium. Skru på det staget noen ganger og kjenn på gjengene. Hvor ble dem av?
CSP sitt stag er det eneste som er korrekt laget! Det andre er søppel konstruksjonsmessig - mer konstruksjonsfeil enn noe annet. Hele poenget er at alle stagene hos CSP står i strekk, alle 3. Mens bugpack etc gjør sitt beste for å bøye på tverrstaget.. Er ikke alle disse stagene litt feil. (?) CSP mindre feil enn andre. For meg ser det ut som om vinkelen på stagene fra gafflene ikke er ideel. Kraften går vel her mer vertikalt. men staget fra gafflene er ca 45* fremover-opp. Som en bolt on løsning er nok dette ok- , men tror nok klassiske rallycross mekk er riktigere.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #343 på: september 21, 2010, 16:12:34 pm » |
|
Haha.. endelig noen som er enig. Så hvorfor betale nesten 3 ganger så mye for CSP staget + kutt og sveis? Og pussig nok så fungerer mitt stag helt utmerket og jeg akter ikke å fjerne det til fordel for en annen løsning før jeg binder bakenden til buret.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
JTWE
Supermedlem
Innlegg: 2198
Bosted:
|
|
« Svar #344 på: september 23, 2010, 21:57:44 pm » |
|
selv med mine modifiseringer så er det lettere en det jalla staget til CSP laget av aluminium. Skru på det staget noen ganger og kjenn på gjengene. Hvor ble dem av?
CSP sitt stag er det eneste som er korrekt laget! Det andre er søppel konstruksjonsmessig - mer konstruksjonsfeil enn noe annet. Hele poenget er at alle stagene hos CSP står i strekk, alle 3. Mens bugpack etc gjør sitt beste for å bøye på tverrstaget.. Er ikke alle disse stagene litt feil. (?) CSP mindre feil enn andre. For meg ser det ut som om vinkelen på stagene fra gafflene ikke er ideel. Kraften går vel her mer vertikalt. men staget fra gafflene er ca 45* fremover-opp. Som en bolt on løsning er nok dette ok- , men tror nok klassiske rallycross mekk er riktigere. Blir det helt riktig? Kraften på rammegaflene er vel girkassa som prøver å vri seg, samt at girkassa presses nedover i bakkant? Da blir det helt riktig med CSP-staget. Og det andre er uansett søppel - det er ikke bare litt feil, det er helt feil
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #345 på: oktober 07, 2010, 09:01:00 am » |
|
Bilen har kommet tilbake fra lakkering og ting begynner å ta form på verkstedet
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #346 på: oktober 07, 2010, 09:22:18 am » |
|
Absolutt! (var akkurat å titta) :-)
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #347 på: oktober 08, 2010, 11:12:26 am » |
|
Tenkte å legge ut noen bilder av hva som har blitt gjort de siste dagene. Ting tar tid når man skal begynne å montere. Ikke bare å slenge alt på. Alle hull må gjenges opp osv osv. Å så skal det alltid være et eller annet. Som for eks at man begynner å sloss med en pakning som ikke vil ligge slik man ønsker Godt det snart er helg Her er i hvertfall litt bilder fra de siste dagene..(Mobil bilder)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #348 på: oktober 08, 2010, 11:14:43 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #349 på: oktober 08, 2010, 11:15:45 am » |
|
skjerm skruer og bunn skruer. Alle andre skruer og bolter over det hele er byttet ut med nytt..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #350 på: oktober 08, 2010, 11:20:11 am » |
|
x2 Likte plasseringa av instrumentene nede til høyre, akkurat i skjørtekanten på passasjeren
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #351 på: oktober 08, 2010, 11:27:40 am » |
|
Litt til..
Merkene til bilen ble lagt i Strip off eller hva det heter. Funker gjør det i hvertfall. Merkene ble som nye.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #352 på: oktober 08, 2010, 11:39:35 am » |
|
Og enda litt
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #353 på: oktober 08, 2010, 11:43:58 am » |
|
Og enda litt:)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
|
« Svar #354 på: oktober 08, 2010, 11:47:19 am » |
|
du er SYK MANN helt utrulig finish!!!!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Herbie
Supermedlem
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
|
« Svar #355 på: oktober 08, 2010, 11:50:49 am » |
|
Litt til...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
California Blue
Supermedlem
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #356 på: oktober 08, 2010, 12:02:19 pm » |
|
Tommel opp Morten
|
|
|
Loggført
|
12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
|
« Svar #357 på: oktober 08, 2010, 12:12:01 pm » |
|
WOW!!! bilder sier mer enn 1000 ord.....dette er lækkert!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
|
« Svar #358 på: oktober 08, 2010, 13:32:20 pm » |
|
Vanvittig pent.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
91jomoe
Juniormedlem
Innlegg: 86
Bosted: Andebu i Vestfold
|
|
« Svar #359 på: oktober 08, 2010, 13:41:10 pm » |
|
støkent dette her. nå er det bare og følge tråden videre:)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|